onsdag 1. desember 2010

Da er det jul hos meg;)

Denne tida vi nå går inn i er ei trivelig pyntetid. I år skal alle de nærmeste feire jul hos oss, så da er det ingen grunn til å vente med pyntinga;) Jeg liker å starte jula tidlig, og avslutter nok også før de andre;)

IMGP1094

På stua har de hvite gardinene blitt skiftet ut med røde; gir et lunere lys…som dere ser, har jeg et “hummerogkanari”-hjem:)

IMGP1092

…..og på kjøkkenet er det blå jul;) …og her ser dere en del av det handyman driver med på fritida……

IMGP1044

Nissetøflene står klare…

IMGP1027

…………..ny og tovet julestrømpe…..

IMGP1073

……julerød vinveske på plass, og julestjerna står i tovet kurv med blonde (potte inni).

IMGP1090

Det er mye pynting som gjenstår, og de røde lysene blir nok hvite før jul:)  Juletreet er på plass, men mangler ennå pynt, så det får jeg vise senere;)

Klem fra tovepia…………………………..som er godt igang;)

66 kommentarer:

Guri sa...

WOW! Så koselig du har det:) Du er jammen ute i god tid! Jeg har ikke begynt å tenke jul ennå... hos meg er det bare de lilla lysene som forteller meg at adventstiden er begynt :) Ha en super dag:) Klem :)

Barbros lille atelier sa...

Så koselig du har pyntet! Lunt og trivelig:-) Jeg hører også med til de som pynter tidlig. Jeg synes julepynten skinner mest før julaften:-) 1. nyttårsdag er det vekk med alt sammen.

Flotte ting du har tovet! Og litt av en handyman du har!

Klem

Marion sa...

Så fint du har fått det!
Her blir det ikke tatt fram nesten noe før lillejulaften....
Du får ha en riktig god dag videre :)
Klem

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, hei
Så koselig julehus du har. Liker å se hjem som ikke bare er hvitt-i-hvitt. Har pyntet litt i gangen i dag, jeg. Er i full gang med å strikke rødnisseluer. Ønsker deg fine adventsdager. Klem fra meg

Hjertedamas blogg sa...

Hei!! så koselig og julete du har det:DDDDD Jeg er også av de som hiver ut jula tidlig. Jeg liker adventstiden så godt, så det kommer stadig nye ting opp. Selv om jeg produserer noe underveis, he-he. I dag har jeg strøket og lagt på gammel julebrikke etter slekta til Gubben. Søt:DDDDD Her i huset blir det nok ikke så veldig mye rødt, bare litt sånn i kantene, liksom. Skulle gjerne ha sett mer av det mannen din har laget i ledige stunder. Antar at det ikke er gardinene på kjøkkenet han har sydd? Syntes jeg så noe imponerendes greier sånn litt i utkanten, liksom. Litt furuaktig? I så fall sier jeg: WOW Klemz

Ingun sa...

Så koselig det var hos deg til jul. Blir lunt med rødt.Julete liksom;-))
Her er det iskaldt for tida..Brrr...

Ha en flott 1 advent!
Klem..

Lene Megan sa...

Du er velforberedt og der ser meget julelunt og hyggeligt ud hos dig! :)

Glædelig 1. december!

Klem.

Annelis hantverk sa...

Åå så vackert och riktigt julmysigt har du fått det! Härligt med röda gardiner för det hör ju julen till och blir så varmt och ombonat då!
Ha det så bra!

Anonym sa...

Så lunt og koselig du har det,
flott det var med røde gardiner.
Ha en fin tid. :))
Klem fra Mette.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Å jøjje meg, du er flere uker før meg i programmet du ;) Slik er det her lille julaften. Og til langt utpå nyåret. Vi er nok litt træge vi totningene;)

Unknown sa...

Så julefint og koselig. Det er nok lunt og fint å komme hjem til om dagene. Jeg pynter til jul mye senere. hadde nok ikke klart å holde det så fint så lenge. Ha en fin kveld. :))

Asbjørg sa...

Så kooselig det er hos deg.I år ble det grå gardiner på stua,syns det ble greit i og med at jeg liker å ha lilla duk og lilla lys i adventstida.Rødt og lilla blir ganske heftig sammen.Men det røde sniker seg inn mer og mer i alle rom etterhvert som jula nærmer seg.
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Så koselig julehus. Om noen av de som feirer jul med dere, mangler julefølelse, ja da tror jeg de får det når de kommer hit :). Synes det var lurt med blått på kjøkkenet! Det gir litt variasjon fra det røde. Skal legge det på minnet til neste gang ;). Jeg er også av de som er litt tidlig ute, og tidlig ferdig med stasjet. Mannen i huset har bursdag 13. dagen og det bruker jeg som unskyldning for at julen må ut før det, den dagen skal vi jo spise kaker ;).

Har sett i Tovebua. Du lager utrolig mye fint!

Desemberklem herifra :)

sylvia sa...

hei. så koselig du har pyntet,så vakkert overalt,skikkelig julestemning hos dere nå.
ønsker deg en fin kveld.
klem fra sylvia

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har julpyntat överallt och nya fina gardiner, det var väldigt läckert med rött! Och vilken vacker belysning du har uppåt i det fina stora rummet.
Nu blev jag lite inspirerad.
Agneta kram

Skjerstad sa...

Koselig det er hjemme hos deg Tovepia :) Røde gardiner er fint til jul :) Gyngestolen med skinnet i så så god ut . Og julestrømpa :) Jeg venter med julepynting til lille juleaften, det har alltid vært tradisjon hos oss. Men i år skal vi til min svigermor som bor på Stokkøy .vi drar 22 des. så da må vi pynte før ;) Kos deg i den koselige stua di :)

Klem fra Janne

Shy sa...

Eg synst du har det flott!
Steikje fine gardiner både her og der :)) Eg skiftar gardiner på kjøkkenet, men ikkje på stua.
Men har sett slike raude gardiner hos Bjørg i huset ved fjorden også. Dei var fine.

Mira sa...

Så koselig du har det! Riktig så julefint. Liker også å pynte tidlig, men må holde meg litt, for eg får ikkje lov til å hive jula ut så tidlig som eg vil!

20 dag jul sier dei her, 13 dags knut hiver jula ut er tradisjon heime.

Eg kunne godt tatt det vekk til Nyttårsaften, og heller pynta det mere blått da.

Ønsker deg ei fin førjulstid, Klem,

Greta sa...

Så vakkert da. Eg har nesten ikkje begynt. Skal begynne for fult over helga. Må berre ha ei kosehelg med jentene først.
Pynter du juletreet så tidlig også?
eg pynter litt pø om pø, men juletreet pyntes aldri før lillejulaften når alle som skal komme er i hus.
Syns du har det veldig fint eg da.
Ha ei fortsatt fin førjulstid og kos deg emd pyntinga

Tonemor sa...

Her var det jammen koselig.
Tror jeg må finne frem julegardinene på stua jeg også nå.
Enn så lenge er det bare på kjøkkenet det er jul her.
Klem Tone

Synnøve sa...

For et kjempefint skap på kjøkkenet.Er det mannen som har laget det? Kjempefint med treskjæring.
Så koselig det er på stua,med røde gardiner og ferdig pyntet til jul.
Jeg er nesten ferdig pyntet til jul,jeg vil ha jul på desember,2nyttårsdag hiver jeg ut jula.
Fint med blå jul på kjøkkenet.
Klem

Havfruen sa...

Oi..så koselig:) Så veldig julete med ultrakoselig stemning:) Litt pynt her også men jeg begynner i det små...så eter det på seg:)
Vært på tur i kulda...ble en kort tur.
Klem fra meg foran peisen;)

Heidi sa...

Så koselig du har julepyntet. Og mye egenprodusert.

Har startet Julekalender og GiveAway i dag. Hyggelig hvis du kikker innom, selv om du neppe trenger tipsene :)

Tino sa...

Så koselig julepyntet det er hos deg!
Jeg liker å pynte tidlig selv, men første nyttårsdag blir det gjerne pakket bort igjen, da er jeg fornøyd.

Kos deg videre i adventstiden!
Klem T

Tussi sa...

Koselig!
Jeg har maken gardiner, men denne jula får de ligge på loftet - jeg blir så uhorvelig fort lei av det røde..
Flink handyman du har - det der er ikke noe småpussel, altså!
Nå skal jeg svinge malerkosten litt. Begynner å kjenne tidspress her.
Ha en fin kveld :)

Lappeline ♥ sa...

Koseligt hos deg...her venter jeg litt med pynting ....men ikke så altfor sent heller.
Flotte ting du lager og mannen din likeså.
Ha en fin kveld

Klem til deg

Nikoline sa...

Ja det må eg sei ; jammen er du godt i gang:0) Så koseleg og "julete", eg er HEILT avhengig av rødt til jul..
Masse fint og sjå her,og spesielt godt lika eg den kvite korga med blonde som julestjerna står i, den var berre lekker!
Synes ikkje det var noko "hummar-og-kanari"-heim, lun og god juleheim kallar eg dette.
Kos deg vidare i vinterkvelden:0)

KariL sa...

Så koselig du har det og pent har du pyntet. Men hvordan får du juletreet til å vare helt til jul? Vet du er en kløpper med det meste, men ble bare litt nysjerrig :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Sannelig var det julete og koselig hjemme hos deg nå :-) Jeg må bare spørre - når pleier du å pynte juletreet? Det er vel ei stund til enda det :-P

Jeg er nok en del senere enn deg til å pynte - vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte jeg.....

Ha en trivelig kveld og klem fra Siv

Mona sa...

Fint med julstämning!
Så långt har jag inte ännu kommit. Jag har inte ens ännu bestämt mig för om jag ska byta ut de vita gardinerna mot mörkröda eller inte...? Kram, Mona

GundaM sa...

så lunt og utrolig koselig du hadde det Tove!! selv er ejg og avhengig av julerødt i jula ;)

klem klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så kosleg du har det!!:) Eg digger at det blir brukt raudt til jul. Eg syns det høyrer til:) Trur jammen vi har same gardinene:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)
PS: Gleder meg til å sjå juletreet ditt!

Besta sa...

Her var det koselig pyntet:) En ordentlig julehus og det liker jeg.
Gleder meg til å se juletreet:)

klem fra marilyn

Som mine dager er sa...

Elsker hummer-og-kanari hjemmet ditt. Det oser lunhet og varme Tove. Synes du har pyntet så fint til jul, også har du så mange spesielle juleting du selv har laget. Det er å skape sin egen jul det ;-)

Håper juletreet nå står tent og at du storkoser deg!

Klem Marit

"Romfortrivsel" sa...

Varmt og trivelig pyntet! Ja, julen er best før og under. Etter er jeg veldig ferdig med dan. Senest 2.januar er alt ryddet og vasket her hos oss;)
Kos deg i den fine stuen din. Kjempelurt å være ferdig med det siden du får fullt hus til jul. Da er det nok av andre ting som skal gjøres.

Datt sa...

SÅ koselig julestemning! Likte gardinene dine så godt, slike hadde jeg også kunne tenkt meg! Blir neste år, har ikke råd til andre gardiner denne jula, greit nok å ofre litt for å få bo i hus for meg.. :)

karna sa...

wow! Skal si du er i rute ,-) Jeg gjør nok som Havfruen og begynner litt stille, men ajour hittil i desember, klem

Anne sa...

Nemmen Tove, har du tyvstarta?? juleduken alt på bordet jo, he he, du har ikke tatt inn treet og vel...?

Pyner litt etter litt fremover jeg også, men alt er nok ikke på plass før lille juleaften, først DA er det helt jul her. Tradisjoner du vet, en må holde litt på de få en har tilbake. Røde gardinger!!! likte det helt kjempe, varme, vi må ha det på denne årstdien, de gir en god energi ser du.

Annrklem i kvelden til deg.

Janne i Fagerlia sa...

Er nok som deg jeg, drar tidlig fram julepynten, men den kommer fort bort igjen når vi starter på det nye året.
Greit å starte med blanke ark......

Superfin julestrømpe du har strikket.

Unknown sa...

♥ så utrolig trivelig og så mange flotte detaljer;) og logobildet ditt er nydelig lell;) Ha en herlig flott adventstid ♥

Einy sa...

Jøss....hos deg er det jul ja!! Kjempe koselig :) Mange flotte detaljer....jeg liker hummerogkanari hjem jeg! Har vel det selv også egentlig!
Så du pynter juletreet i starten av desember altså?? Holder det seg fint til jul da? :)

Flotte ting du har laget :)

Frank gikk ned på kne 1.januar i år...i Central park :) Så bryllup er under planlegging...men ting koster, så det blir ikke før i 2012...

Ha en trivelig onsdagskveld.
Klem

huset ved elva-elin sa...

Koselig du har pyntet :-) jeg liker også å være tidlig ute med julepynten. Synes adventstiden er så koselig, og så får jeg liksom enda mer julestemning når julepynten er på plass :-)...men jeg begynner gjerne 1. nyttårsdag å ta bort julen igjen, da er liksom julen ferdig for meg :-)
Ha det fint
Klem fra Elin

Anita Tørmoen sa...

Hos deg var det jammen blitt hyggelig:) Blir sikkert hyggelig når gjestene inntar heimen.

Elins Strikkeri sa...

Jøsses så flott du har pynta til jul!! Det ser veldig koselig ut :))

Gry sa...

Åh, så koselig du har gjort det! Nå fikk jeg lyst til å finne frem litt rødt her!!

Er så artig å høre at andre begynner tidlig synes jeg, for jeg har i alle år følt at jeg har måttet holde litt tilbake.. Går ikke an å begynne så tidlig liksom.. Selv om jeg egentlig har lyst til å begynne... Det skal det bli slutt på nå, i morgen skal jeg begynne å ordne litt her! Takk for inspirasjonen, kos deg videre ;))

Klem fra meg ♥♥♥

Ann Tove sa...

So koseleg du har det. Eg har berre sett opp adventsstake i glaset, og kjem resten kjem fram når det lir litt til.Ha ei fin førjulstid.

Hege sa...

Så koselig dere har det Tove!
Du er veldig heldig som har en mann som driver med treskjæring - nydelig skap:-)
Tusen takk for koselig hilsen(jeg har 3 klasse) - og jeg kooser meg på jobb(selv om jeg er sliten nå i begynnelsen..!):-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Stubbetufsa sa...

Du har jo ei knallkoselig stue!
Og jeg beundrer deg at du har pyntet så og si ferdig allerede!
Klem!

Bestemor Drillo sa...

Jeg blir helt stum av energien din!
Du har det virkelig koselig,tenk å være ferdig alt! Sikkert godt å tenke på!
Kos deg nå i dine vakre omgivelser!!
Jeg holder på å brygge Øl!
Klem fra meg!

Randi sa...

Du har da ett nydelig hjem!! varmt og koselig:-) vil gjerne se mere jeg :-)

Her går dagene i vasking og pakking....prøver å bli ferdig med vaskingen. Men det er litt tungvindt og flytte på alle møblene....men jeg gjør heller det en og må dra tilbake på søndag for og vaske ned det siste. Det er sååå godt å være heelt ferdig med alt.

Håper du har fine dager.

Siri @ Strikk og tøys sa...

Flott!

Jeg er mektlig imponert over at du har juletreet i hus allerede :-D Jeg er nok bare misunnelig, for her i stua er det ikke plass til juletre ;-)

monsol sa...

ååå, så fint du har det, en riktig hjertevarm og lun stue,og så flink handymann du har,jeg har såvidt begynt å pynte litt,tar litt i et behagelig kosetempo hver dag, deiligt å ha det sånn uten alt stresset =) en god førjulsklem til deg =)og tusen takk for alle fine kommentarene inne hos meg, du er jammen flink til det =)

Daisys home sa...

Kjempelekkert og skikkelig Julekoselig hos deg nå.Ja,jeg er også blitt fan av å begynne med jula litt tidligere.Så iår er også mye Rødt her hos meg,ble for kjedelig med Kun de fargene man omgjir seg med til vanlig. De siste årene så har jeg også valgt å bruke kunstig juletre,en ting jeg sa før at jeg...aldri skulle ha! Men det er jo så lettvintda! Her blir vel ikke treet pyntet før nærmere jul,men ellers er vel mye i boks hva pyntingen gjelder.
Kos deg ,klem sissel

Trollmora sa...

åh det er koselig hos deg altså. Så lunt og varmt. Jeg får også alle hit til jul. Deilig. Har også hoppet over lillaadvent i år :)

Carina Dale sa...

Så deilig å få jul i stuen! Her glimter den med sitt fravær ;-)

Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Ønsker deg en fin-fin kveld!

Hilsen Carina

Bling - our elf on the shelf sa...

Jeg plukker også fram litt etterhvert som selve dagen nærmer seg.
Men du, for ett flott hjem du har. Liker hummer og kanari jeg, det er litt sånn her hjemme hos oss også. Hjemmekoselig, man skal jo tross alt bo der ikke bare ta bilder av stedet ;)

Ha en fin kveld i julestua!
Klem

Ruths datter sa...

Kjempekoselig hjem du har. Ligner litt på mitt. Litt hummer og kanari her også. Vi har jo levd en stund og vår baggasje kan ikke plutselig bli helt hvitt eller lignende. Koselig er det viltigste. Skal si handyen din kan jobbe med kniven på tre. Flott skap. fine tovede ting du har laget.
Klem

Barbros lille verden sa...

Juletreet er på plass!?!?! Gærninger ;)
Kjempekoselig julestemning hos deg :) Den gyngestolen så forresten utrolig fin ut!!
Tusen takk for god hilsen, nå som sjokket begynner å legge seg går alt litt bedre :) Håper bare jeg aldri kommer til å oppleve ran igjen!!
Nattaklem fra meg

Viola sa...

For en herlig vinveske!!!! =) Ja du har virkelig kommet i gang.. kjøpte noen små pynteting i dag jeg, nisser og annet.. De står fremme.. og adventslysene da, men det er alt.. Her begynner jeg ikke så tidlig.. men var veldig koselig å se det så pyntet inne hos deg! :) Flotte utskkjæringer din handymann har gjort ser jeg..!

Klem fra meg! :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Wow!
I mitt hus står kun ein Adventsstake..

Kos dokke!

Adventsklem :-)

EllenSand sa...

Så koselig og julepynta det var hos deg. Jeg har begynt å pynte litt jeg også. bare koselig det nå i mørketida :)

IngersATELIER sa...

Jøss, så flink du er...! Her har jeg knapt begynt;) men det har vært travelt med bilder og slikt!
Så utrolig koselig det ble hos deg Tove!
Ha ei kos advendtshelg!

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Så hyggelig og lunt du gjør det...og takk alltid for varme kommentarer.
Ha en riktig deilig helg i ditt julepyntede hus!

KLEM fra Hanna

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Så koselige bilder du viser, herlig julestemning ! ♥ Og de grå nissetøflene så veldig gode ut, skulle gjerne hatt et par slike selv. :) Veldig flink er du. ♥

Håper helgen din blir god og fin ! ♥

Klemmer fra Anette :)

Bitt@mi sa...

Så koselig dere har fått det allerede:-) Ikke mye som minner om jul i Meisebo ennå, men etter nattevaktsperioden som starter i kveld og slutter onsdagsmorgen, så skal jeg pynte og bake:-) Vi gleder oss til det!
Ha ei fortsatt koselig adventstid!
Klemmer!

hobbyvimsa sa...

Koslig pyntet julehus,god og varm stemning;)Klem linda:)