tirsdag 28. desember 2010

3.juledag = lutefisk og hyggelig selskap

Det har etterhvert blitt en tradisjon. Noen venner har i alle år hatt lutefisk - selskap denne dagen, og etter at de fikk hytte på Oppdal, er selskapet flyttet dit.

IMGP1366

Der møter jula oss i døra; og det bare fortsetter innover; utrolig hyggelig!

IMGP1349

Lekkert dekket bord er det alltid, hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene, og maten er bare en  nytelse!

IMGP1341

Oppdal lå i sin vakreste vinterskrud, så har jeg ikke fått julestemningen før, så får jeg den alltid her;)

IMGP1373

Takk til vertskapet for koselig samvær nok en gang!!!

Da skal vi ha noen dager hjemme i “freden og roden” før vi setter kursen mot havet;)

Klem fra tovepia…………………….som nå skal rydde bort jula i egen heim:)

29 kommentarer:

Havfruen sa...

Velkommen hjem:)) Der så det virkelig flott ut! En herlig tradisjon dette:)
Kos dere...så sees vi om noen dager:)
Klemmings:)

Skjerstad sa...

Så trivelig med slike tradisjoner :) Hyggelig er det når vertskapet har pyntet så fint . Jeg kan også tenke meg til at det er noe ekstra over det når selskapet er på en hytte også ;) (Jeg har feiret jul på hytta hos mamma og pappa i mange år )

Ha en fin romjul :)
Klem fra Janne

Kort og Søm sa...

Så fint det så ut!
Nå er jeg tilbake i bloggland etter en mnd flytte-pause :O)

Kos deg i romjulen,
klem Fredrikke :O)

Annelis hantverk sa...

Så vacker julstämning! Härligt med fyra generationer på julafton!
God fortsättning!

Anne sa...

DETTE bare MÅ en vel kalle stemningsfullt du, sett på maken til lekkert :-) lutefisk og greier, får vann i munnen jeg faktisk selv om jeg er overbevist om at jeg ikke bvil bli sulten før til neste år.

Koselig å lese og se at dere var hele 4.generasjoner på julekvelden, snakker du om happening!!

Fin romjulskveld til deg Tove.

Anonym sa...

Så nydelig og stemningsfullt,herlig.
Også lutefisk da,mmmmm.
*Romjulsklem*

Lappeline ♥ sa...

En flott tradisjon......
Koselige bilder

Ha en fin romjulskveld

Klem til deg

Frøydis sa...

Heisann :-)
Såå nydelig da! Ikke maten da, men, hehe..men alt det andre! Koselig med tradisjoner!

Ang. det med passbilder..nei, ikke lov å vise tenner lengre på de bildene der, kun lov å smile med munnen igjen, litt!! Er visst fordi ansiktet forandrer seg slik når vi smiler..

Ha en fin kveld videre og klem fra meg :-)

Datt sa...

Så koselig da! "Vi" (svigers) har hytte på oppdal, må si vi bruker den alt for sjelden!

My home is my Castle sa...

Jeg vet ikke om jeg tør å si det høyt, så jeg hvisker istedet... jeg tok bort all julepynt igår !!!!
Var herlig :))
Nydelige bilder, for en plass !!! Nå liker ikke jeg lutefisk, men er sikker på at dere koste dere masse :))
God tur til havet :)
Klem,Kari

Asbjørg sa...

Høres ut som en koselig tradisjon dette,og Oppdal er jo et flott sted!
Rydder bort jula 2.nyttårsdag jeg,da tenker jeg det holder!
Ha ei fin romjul videre,kos dere ved havet!

gult hus i svingen sa...

herlig juletradisjon:) Lutfisk er rååågodt, tilbehøret må være erterstuing, bacon og mandelpoteter:) Hverken mer eller mindre, basta;)
Slapp godt av nå og god tur til havet:)

Juleklem fra Trine:)

Greta sa...

Kjekt med tradisjoner. Spes dei som er så kjekke som det høres ut som denne er. så får vi heller uenig om maten :0). Deilig med noen dager i ro. T begynner på jobb att i morra, og Monika reiser på torsdag, så nå nermer det seg normalen. Elstemann blir til over nyttår.
Kos deg videre min trøndervenn

Marion sa...

Så koselig! skikkelig lekkert bord, maten blir ekstra god i godt selskap å ;)
Kos dere videre!
Klem:))

Lunalei ;-) sa...

Åh, dette både så og hørtes koselig ut! Veldig stemningsfullt!
Her får nok jula bli enda en stund!!!
Klem fra Lunalu

Randis side sa...

Hyggelig med tradisjoner :) Og deilig med lutefisk og ikke minst hyggelig med gode venner :) Så bra at formen din tillot deg å delta! Kos deg i heimen! Klem

GundaM sa...

Oj, så nydelig dekket bord da!!! Koselig utendørs og, og så bra du ble iform så det ble noe av denne middagen !

fortsatt fin jul!

Marianne sa...

Veldig hyggelig med slike sammenkomster, gøy med tradisjoner!

Romjulsklem fra
Marianne

Lene Megan sa...

For en hyggelig tradition! Nyd de gode dage i fulde drag :)

Klem

SNILLPIKE♥ sa...

Det er så koselig med tradisjoner, og deres tradisjon hørtes kjempetrivelig ut.

Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager, klem ann helen.

Bente sa...

Så herlig. Hos meg var det også lutefisk 3.juledag. Handyman luter selg og han KAN LAGE LUTEFISK!
God romjul videre til deg!!

Bente

Bestemor Drillo sa...

For en vakker tradisjon på et vakkert sted!
Vil passe på å ønske deg et fedelig Nytt År med mange gleder !
Kos deg i havgapet! Stor klem fra meg!

Vilma sa...

Århhh et smukt pyntet bord , man får jo helt tårer i øjnene :-)

Rigtigt godt nytår :-)

Mange klem fra Vilma ( der snart går med sel )

Snertne sneller og små nøster sa...

Så koselig det så ut :-) Fint at formen ble sånn at du kom deg avgårde :-D

Ha det godt og klem fra Siv

Anonym sa...

Man må jo bare få julestemning på et slikt sted - så idyllisk, koselig og vakkert! Og lutefisk er nammis! Ha ei fortsatt fin jul, Tove! Klem fra meg**

"Romfortrivsel" sa...

Kjempehyggelig tradisjon! Gode venner skal man ta vare på. Særlig av det slaget som inviterer og gjør det SÅ koselig rundt seg.
Fortsatt god romjul!

sylvia sa...

hei.
ååå så hyggelig en plass,oser jul å hygge her,
så deilig med sånt sammen med venner,
en nydelig plass.
ønsker deg og dine skjønne dager mot nyttår.
klem fra sylvia

Hulda sa...

Herlig stemning både ute og inne. Virkelig fint med lykta ute og pynten der. God romjul!

Karoline sa...

Takk for koselig kommentar ;)
Nydelig bord du har dekket:)
ett rikelig & riktig
Godt nyttår til deg og dine også!

Klem KAROLINEMOR!