fredag 17. desember 2010

Ole Dalens julekonsert

Da går vi inn i siste adventshelg 2010, og dagene løper bare fra meg. Ikke det at jeg skal gjøre såå mye mer, men denne helga går med til selskapelighet, og det er jo trivelig, men hektisk:) Igår var jeg på Ole Dalen sin julekonsert, en konsert jeg er så heldig å bli buden med på hvert år.

IMGP1182

Det er virkelig litt av en opplevelse. Vi vet aldri hvem som opptrer på disse konsertene, så det er alltid spennende å se hvem som kommer. De fleste artister kommer fra Trøndelag, de gode, gamle velkjente, men også unge stjerneskudd…her er det mange å ta av;) ….men i og med at konserten også er i kveld, skal jeg ikke ødelegge spenningen for kveldens gjester;)..men en møring og en totning var også med å skapte stemning:D

Konserten har vært holdt flere steder i byen, mange år i Studentersamfunnet, men er nå lagt til Rica Nidelven. Vi spiste først en nydelig middag, deretter en konsert som virkelig setter meg i julestemning. Har tatt med 2 av mine favorittsanger her;)

Dette er et opptak fra en tidligere konsert.

Ikveld er det selskap hos venner, så når lørdagen kommer, da skal jeg begynne innspurten mot jul:D

Ha ei flott helg alle sammen!!

Klem fra tovepia……………………..som kjenner på  julestemningen;)

28 kommentarer:

Smykkas sa...

Julekonsert høres fantastisk ut, og jeg skal avgårde søndag kveld. Det gjelder å komme i litt julestemning etter en uke på sykehuset.

Jeg klarer ikke gå gjennom innleggene til dere jeg blogger med, for da kommer jeg aldri i mål. Jeg legger ut mange smykker på supersalg i morgen. Det lilla med strasshjerte som du likte så godt koster kr. 150,- inklusiv frakt. Send meg en mail hvis du er interessert.

Klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jasså, det måtte en totning til også, for å sette trøndere i julestemning;) Det kan jeg vel like, hehe.
Ha ei sosialt flott helg. Jeg skal se totninger i Beat for Beat i kveld....

Bente sa...

Hyggelig med julekonserter. Jeg skal på julekonsert med Didrik Solli Tangen mandag 20.12. Han skal synge i Domkirken i Fredrikstad, og min vennindes datter på 18 år skal synge sammen med ham. Gleder med masse.

God helg til deg også!
Bente

Anita Tørmoen sa...

Høres hyggelig ut med julekonserten:) God helg til deg og kos deg i selksap:)

Anonym sa...

Hørtes hærlig ut med julekonsert, og fine sanger du la ut :). Slike arrangementer hjelper å sette julestemningen. Vi skulle egentlig på kirkekonsert forrige helg, men måtte la vær pga sykdom. Gleden er derfor ekstra stor når vi idag skal på teater :).

Datoen vår er litt difus ennå, men jeg føler det litt som du sa det, når kjolen er på plass er det ikke så mye annet å stresse med :).

Stor klem og en riktig god helg til deg og dine :)

Greta sa...

Høres kjekt ut med julekonsert ja. Stille og rolig førjulsstemning her igåreden. Fryser i dag, og det liker ikkje kroppen emn elelrs bra:0).
Kjekt å komme seg ut litt, så du får nyte kvelden i kveld også. Du rekker nok alt som skal gjøre og litt til før jul. klem fra sogn

hobbyvimsa sa...

Koslig med julekonsert,får liksom inn stemningen da!!Kos deg i godt lag i kveld og god helg!!Klem Linda:)

Skjerstad sa...

Det er så trivelig med julekonserter:)Å du .. Det blir ikke jul før jeg setter på skiva til Hans Rotmo , Han har så mange fine tekster :)

Ønsker deg en fin helg Tovepia :)
Klem fra Janne

Frøydis sa...

Så koselig med julekonserter! Kommer jo i stemning..
Vi har store planer om å bli ferdig med alt som heter julegaveshopping denne helgen..
At det er mulig å være så treg?
Før i tiden begynte jeg i oktober og var ferdig lenge før de andre begynte å tenke på det...Jaja...det var før i tiden, når jeg var ung og full av energi ;-))

ha en flott kveld og klem fra meg

Lene Megan sa...

Kan se, at I også har meget sne og stemningen er klar til jul! ;)

Hvor fint med sådan en julekoncert, hvor forskellige kunstnere - kendte og ukendte - optræder og skaber stemning. Det er en god ide.

Ja, julen nærmer sig og i denne weekend skal vi have købt gaver! Vi er altid sent ude, men det er dér gået sport i! ;)

God weekend. Klem.

Ruths datter sa...

Nå sitter jeg her og koser meg med musikken du har lagt ut. Koselig. ønsker deg en super helg.
Klem

ide-puffen sa...

Min absolutte juleplate er akkurat Vårres jul, hele plata. Det blir ikke jul uten. Og Trondheimsnatt nydelig!
Ha det kjempekoselig i helga.
klemmer

Havfruen sa...

Tenker dette var en oplevelse!! Skulle gjerne vært der selv. Nyter musikken her nå.....
Skal si dere har snø..mere enn oss. Men hos dere ligger den i ro, her fyker den rundt!!
Kos dere i kveld også, klem fra meg foran peisen:)

Anonym sa...

Hei.Så koselig da.Hans Rotmo kjempe flink.Riktig julestemning.Trondheimsnatt nydelig.Håper du koser deg i kveld.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg i kulden.Klem fra Bodil.

Janne i Fagerlia sa...

Høres ut til at du koser deg i førjulstida. Alltid koselig å gå på konsert, og spesielt på denne tiden.

Anonym sa...

Innom får å ønske deg ei god helg
Ikke stress nå for mye, blir jo jul uansett
Koselig med konsert og besøk.. jeg skal på julebord i kveld

Førjulsklemmer fra meg

Tonemor sa...

Høres ut som en utrolig koselig tradisjon.
God helg
Klem Tone

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...uffda...Jeg skrev julehilsen til deg i innlegget under...Klem igjen

Unknown sa...

Litt juleskribleri til deg fra meg ;)

Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
- alt det skjønne julen har å gi!!
Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
♥GOD JUL♥

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg!
Kram
Hanna

Besta sa...

Det høres ut som en flott førjuls helg.
Kos deg.

klem fra marilyn

Linecas have sa...

jule kosert av noe slag har jeg enda ikke fått med meg. Men det høres veldig bra ut, spesielt også fordi det er stort sett trøndere.Og det liker man jo. Itj saint. :)
Det er give away inne hos meg. Og jeg tror du kan ha sansen for premiene.
Ha en finfin Lørdag.
Klem!
Line-Cathrin

GundaM sa...

høres ut som en perfekt helg det der ja Tove ;)
kos deg med julepysler nå da, her feires det nesten at det ikke er noen festligheter denne helga...deilig, for det har vært noe hver helg de siste to mnd og det er et pes egentlig.

lørdagsklem fra meg.

"Romfortrivsel" sa...

Kos deg masse i helgen, Tove! Høres perfekt ut. Adventskonsert, selskap og litt forberedelser. Nå tror jeg vi kan konkurrere i snø. Nå har Sørlandet fått en del cm siste døgnet. Vi blir gode i måking, kan du si. Men det er jo flott med hvit jul, da! Jeg har noe tovet i kalenderen min i dag. Kanskje noe for deg?
Helgeklem til deg.

Snertne sneller og små nøster sa...

Hørtes skikkelig koselig ut med konsert, og så spennende å ikke vite hvem som skal spille :-) Tida flyr nå, men vi er vel mer i rute enn vi tror ;-)

Jeg har vært nede for telling noen dager jeg nå - masse nye basselusker i omløp, og har ikke blitt 'lærerimun' enda.

Ha det godt og klem fra Siv

Carina Dale sa...

Så hyggelig med julekonsert! Er spent på å høre mer ;-)

Ønsker deg en super førjulskveld med jentene :-)

Klem fra Carina

Tino sa...

Så herlig med julekonsert! Jeg må nok nøye meg med julesanger på cd i år. Her daler snøen ned i dag, så det mangler ikke på julestemmning.

Ha en fin adventssøndag!
Klem T

Som mine dager er sa...

Håper du har hatt en megatrivelig helg, Tove. Førjulskonserter og gode sammenkomster hjelper på å roe ned i en travel tid. Ikke slit deg ut de siste dagene Tove. Du skal ha overskudd i jula også.

Koser meg med sagene dine og nynner med ...

Klem Marit