tirsdag 21. desember 2010

For 31 år siden……

………..kom denne jenta til verden. Jeg hadde planlagt å få et barn i begynnelsen av januar med tanke på skolestart og modenhet, men sannelig hadde hun det travelt med å komme:D

 IMGP1262

Jordmora kledde på seg frakken med den ene hånda og holdt hodet på jenta med den andre; jeg tror sannelig selve fødselen tok ca 20 minutter:)

Den gangen måtte man jo ligge på E.C.Dahls Stiftelse en uke, så jeg fikk permisjon for å komme hjem på julaften, for der hadde jeg jo allerede ei lita tulle på 2 1/2 år:)

IMGP1263

Bursdagsbarnet er jo idag prinsens mor, og som lita pi’ kunne hun hatt hovedrollen i Ronja Røverdatter, for håret skulle IKKE kammes…..og snørr og sand var jevnt en salig blanding midt i fjeset:O) Dere ser jo hvor søt hun var:)…det er hun fortsatt, og idag liker hun å være velstelt på håret:) Vi gleder oss til kaffe og kake!!

Gratulerer med dagen, lille “Martin”!!

Klem fra tovepia…………………..som forundres over hvor fort årene flyr;)

24 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Gratulere med bursdagsbarnet!!Jeg har også en mor som hver bursdag sier hvor lenge siden det er jeg blir født,så i nov ringte hun og sa:i dag er det 34 år siden jeg fikk deg,tiden flyr,det er helt utrolig!!Godt med mammaer og kos dere på kaffe..Ha en fortsatt fin førjulstid!!klem Linda:)

Frøydis sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet :-)
Jeg er som deg, mimrer over fødslene hvert år på dagen deres, hehe.. Men tror nok de liker det, innerst inne! Kanskje ikke mens de er veldig unge, men nå..de sitter nå der og flirer for seg selv ihvertfall, og sier: Du har sagt det før mamma, hvert eneste år..
Jada, men la meg få lov...hehe

Ha en flott dag og kos dere masse!
Klem fra meg

Åshild sa...

Gratulerer med dagen.

My home is my Castle sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet :))

Kjenner meg igjen jeg og ;) Sitter og mimrer den dagen en av ungene mine har bursdag og tenker over hvor fort årene flyr !!!
Ha en fin dag og kos deg..

Klem,kari

My home is my Castle sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet :))

Kjenner meg igjen jeg og ;) Sitter og mimrer den dagen en av ungene mine har bursdag og tenker over hvor fort årene flyr !!!
Ha en fin dag og kos deg..

Klem,kari

My home is my Castle sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet :))

Kjenner meg igjen jeg og ;) Sitter og mimrer den dagen en av ungene mine har bursdag og tenker over hvor fort årene flyr !!!
Ha en fin dag og kos deg..

Klem,kari

Greta sa...

Ikkje alltid like enkelt å planlegge når den lille ikkje orker å vente så lenge :0). Mine kom alle på dagen dei skulle bortsett fra den mellomste. Han kom 3 dager forseint. hehe.
Gratulerer med dagen til prinsemammaen. Ikkje alltid det gjør så mye om man er fødd i des. Han min som er fødd i des, var veldig tidlig moden og kunne å lese før han var 6. Så eg er veldig glad for at han ikkje kom i Januar. Det tror eg hadde blitt kjedelig for han.
Ha ein strålandes dag med prinses og prinsesser og mammaer og pappaer og alt dsom er . klem

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Heisann!
Gratulerer med bursdagsbarnet!
Alle mine fire er født det første halvåret. Så fra januar til juni, går det i ett med bursdager.Til neste år er det første året min eldste datter ikke bor hjemme på bursdagen sin, det er litt uvant:)
Håper du får en fin dag, hilsen Ellen:)

Tonemor sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet.

Havfruen sa...

Masse grattis til "Martin":)) Håper dagen blir topp:)
Jeg husker håret...og sanda...ja, snørra å:)) må nevne at hun flytta til oss en gang å....men måtte hjem på besøk til mossan og fassan neste morgen, hehe:)
Kos dåkker på kaffe og kake:)
Klem fra tanta:)

Hege sa...

Gratulerer så mye til både mor og datter!
Tusen takk for all kontakt i året som har gått Tove,
- og riktig god jul til deg og dine:-)
Juleklem, Hege.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer med dagen du også, mamma!
Vi hadde også januarbarn i tankene, men 30. des kom hun. Ikke spesielt praktisk tid, men det har da gått bra det også;)

Masse klemmer fra snøværet på Toten.

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, hei
Gratulerer med dagen til den skjønne jenten og moren hennes med. Artig det du skriver om snørr og sand; hehe.

Nå er det ikke mange dager igjen til kirkeklokkene ringer julen inn; gleder meg. I dag kommer Trond sine to barn fra Trøndelag. Eldstemann (på snart 20) reiser opp igjen på søndag, mens Ida blir til 2 januar. Ønsker deg en fin bursdagsfeiring. Klem fra meg

Annelis hantverk sa...

Grattis till det söta födelsedagsbarnet!
Må gott!

Skjerstad sa...

Gratulerer til jenta de :) Ja man forundrer seg over hvor fort tida går ! Min sønn kom til 13 Januar , men det var ikke planlagt ;) På skolen er han nest eldst i klassen .

Kos dere i selskap i dag :)
Klem fra Janne

Skjerstad sa...

Gratulerer til jenta de :) Ja man forundrer seg over hvor fort tida går ! Min sønn kom til 13 Januar , men det var ikke planlagt ;) På skolen er han nest eldst i klassen .

Kos dere i selskap i dag :)
Klem fra Janne

Marion sa...

Gratulerer! Ja tiden går sannelig fort...
Ha en riktig god jul!
Klem

Hjertedamas blogg sa...

Grattis med datteren:DDD Jeg kjenner igjen den historien, i og med at jeg selv skulle bli født i slutten av Januar (Tror til og med at det var 29.januar!!!!). Min mor var ung, og skulle rekke bussen, skled og måtte i nattens mulm og mørke dra på fødestua. Fikk beskjed om og komme tilbake noen måneder senere, for hun var jo så lite gravid. Min mor var sta og stod på sitt, og ikke så lenge etter var jeg kommet til verden. Bitte lita
er ikke det i dag, he-he), født 00.48 natt til lille julaften. Var skole-umoden og måtte stå over ett år. Og det deler jeg med min Gubbe, som er født 27.12 Ha en flott dag:DDD klemz.

Bente sa...

Gratulerer med datteren. Jeg har også en datter (Hobby og Turboksmammaen), som hadde det travelt med å bli født. Hun kom på selve julaften for 35 år siden, dato for fødselen var 3. februar.
Hadde du planlagt navnet Martin? Det hadde vi.

Bente

Lene Megan sa...

Stort tillykke med datteren! :)

Håber I får en dejlig fejring med alt, hvad der hører til.

Klem

Shy sa...

Gratulerer med datteren!
Januarbarn kan nok vere ein fordel på nokre måtar ja!
Tenk at no vert det snakka om at mor og barn må heim etter nokre timar. Eg synst det var herlig å vere ei veke på sjukehuset. Men hadde heilt fint greid meg heime etter færre dagar.

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulera den "lilla" damen, snälla!
Så söt hon är! Agneta kram

Laila -Karin sa...

Gratulerer så mye til bursdagsbarnet.
Kem

Tussi sa...

Gratulerer!
Nr. 2 i min ungedunge fylte år søndag - og hennes utkårede har bursdag i dag. Her går det unna i svingene...
Vi kom hjem fra føden på selveste julaften.
Det blir ikke mye blogging på meg nå, må prøve å bli ferdig med siste innspurt!
Ha en alldeles strålende julefeiring :)