onsdag 29. desember 2010

Vest med rundstrikket bærestykke

I høst kjøpte jeg 10 nøster Viking Naturgarn på salg, og endelig har jeg fått brukt 9 av dem.

IMGP1379

Mønsteret fant jeg i boka “Strikk i en fei”, og denne var virkelig lettstrikket:) …den ble strikket mellom farangen og lutefisken:O) Det var en god modell, så jeg bruker sikkert mønsteret flere ganger. Anbefalt garn til modellen var Alfa, som sikkert hadde vært mye finere.

IMGP1378

Viking-garnet, derimot, ble ingen favoritt; sikkert ypperlig til toving, da det var veldig løst tvunnet. Jeg er mest fornøyd med at jeg fikk brukt opp noe av garnlageret mitt, det må bli et av mine mange nyttårsforsetter:)

IMGP1377

….men jeg liker vester, så denne blir nok brukt framover til den blå dongerybuksa;)

IMGP1302

Da ønsker jeg dere alle en god ferd mot det nye året; hold dere unna rakettene og glattisen, og kom dere trygt over i 2011!

Det meldes varmegrader, så……

Klem fra tovepia…………………som skor seg til glattere føre;)

67 kommentarer:

Shy sa...

Godt med enkelt strikk. Eg held på med den 3.strikka julekula. Det er om å gjere å lage seg eit enkelt mønster ;)
Å gå på skøyter kan eg ikkje...Har elendig balanse.

Hilde sa...

Kjekk vest og er nok fin på. :)

Greta sa...

Har lurt på om eg skulle kjøpe det garnet, men da står eg over. Alfa er eit godt garn å strikke av.
flott vest. Trenger kanskje noe slikt eg og. Prøver å strikke opp ting eg har begynt på no, men det er så mye eg vil lage.
Jula nermer seg slutten. Lisjepia reiser i morra tidlig. Mor liker det aldri når dei reiser dem som bor langt unna. Kanskje 1/2 år til neste gang vi ser dem. Men sånn er livet.
Kos deg videre og hold deg unna glattisen sjølv du snuppa

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Sånn vest har jeg også;) Grå og hvit. Har brukt den masse, men egentlig er den litt kort og litt vid for meg. Men på kalde dager er den herlig likevel:)

Barbros lille atelier sa...

Vest er kjempefint! Og så flink du er som får brukt opp litt av garnlageret ditt:-)

Marion sa...

Kjempefin vest ja! Jeg er heller ikke så glad i viking garnet...har prøvd det en gang og aldri mer...

Unknown sa...

Så flott vest du har strikket ,))
Misunner dere som kan kunsten hi hi ,)
Takk du for gode ord hos meg, setter så stor pris på de ,))
Her er det bare meldt kaldt, bra du skor deg på holka ;))
En riktig god kveld og ett knallgodt NYTT ÅR ønskes deg!

Klem klem Anki

Snertne sneller og små nøster sa...

Vesten ble kjempefin, og så raskt du må ha strikka :-) Så ut til å være et fint mønster ja :-D

Ha det godt - klem Siv

karna sa...

Innom og ønsker deg og dine ei riktig god jul og alt godt for det nye året. Mye koselig å lese hos deg, klem

Anonym sa...

Kjempefin vest.
Herlig blåfarge og så fort du strikker da.
Klem:)

"Romfortrivsel" sa...

Kjempefin farge til dongri! Her går det jammen unna med strikkingen. Fikk du rakettpinner til jul?
Ja, vi skal passe oss greit over i det nye året. Du også:)

Guros Vindu sa...

Fin vest og denne passer utmerket til dongeri. Det er også en inspirerende og fin blogg du har. Jeg er helt hekta på strikking og hekling og får nesten panikk når det begynner å gå tomt for garn.

Guro

Smått og Stort sa...

Syns vesten din ser helt super ut jeg! Sikkert knalltøff til dongeri. Ellers så ville jeg bare innom og hilse på - jula har føket av gårde og jeg har vært uten pc i over en uke- har nesten abstinenser he he... Har samme nyttårsforsett som deg- en av mange- bl.a å bruke opp en del av hobbylageret mitt :)) Ellers har jeg ikke plass til å lagre alt det nye jeg har lyst å kjøpe....
klem fra Sissel

rett og vrang sa...

Fikk et spørsmål om jeg kunne strikke ei jakke til gullgutten og den er jeg ferdig med. Den passa akkurat, så den har jo ikke han lenge! Begynte på ny i går i babyull... Den er også strikka fra halsen og ned, men med 3 runder vrangbord mellom økningene. Nå har hun sett et anna mønster til de store... Svett!Ha en fin kveld!Synnøveklem

Frøydis sa...

Null raketter her takk!!
Heldigvis skal gubben og jeg være helt alene for en gangs skyld :-) Gleder oss begge 2!

Si fra når du tar imot bestilling på strikking av gensere, hehe

Ha en fin kveld videre og klem fra meg

ide-puffen sa...

Heia
Jeg er også så glad i den fasongen. Bare den er litt romslig rundt midjen he he. Fin farge.
Så du er forberedt på glattisen...
Huff, jeg skal kle meg med kjetting om jeg skal ut og gå hi hi
Takker for alle fine kommentarer i år, og ser fram til et nytt bloggår med deg forhåpentligvis med på laget.
Ønsker deg et riktig godt nytt år.
Åh det skal bli så godt å starte med blanke ark, og vite at våren er rundt neste sving.
Klem klem

Anita Tørmoen sa...

Så bra at du får brukt av garnlageret. Vesten ser skikkelig god og fin ut.

Janne i Fagerlia sa...

Så fin den ble. Likte spesielt godt blåfargen du har brukt. Greit med slike prosjekter som man blir fort ferdig med.

Josefine sa...

Nydelig ble den! Du er bare så utrolig produktiv...

Tusen takk for inspirasjonen i året som har gått, ønsker deg og dine et riktig GODT NYTTÅR!! Klem fra meg

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg skulle virkeleg hatt eit strikkekurs med deg! Du er så flink, og eg har SÅ lyst å lære!:)
Eg håper de er friske:)
Stor klem:)

Seascape sa...

Jeg kjøpte meg også den boken "Strikk i en fei" utrolig mye fint i boken. Det var flere plagg som fristet i den. Jeg vil også få takke deg for inspirasjonen du har gitt meg i året som snart er omme. Gleder meg til å følge bloggen din i det nye året som snart begynner. Ha en riktig fin kveld. Klem

Marianne sa...

Flott vest du har strikket, nydelig blåfarge. Mikkelua falt i smak hos gubben, det var bra:)

Ha en fin romjul.
Marianne

My home is my Castle sa...

Kjempefin vest !!!
Ja hadde du bodd i nærheyen hadde du vært hjertelig velkommen innom for å smake på kaffen ;)

Klem,kari

Strikkeheksen sa...

Kære Tovepia :-) Det er alt for længe siden, jeg har været her sidst - skøn bluse, du har fået lavet, selvom garnet ikke er helt i top! Den er nu blevet rigtig fin alligevel, synes jeg :-)Iøvrigt er jeg jo altid glad for at læse dine skønne og ikke mindst positive og humor-fyldte indlæg :-)

Jeg vil ønske dig et rigtigt godt og lykkebringende nytår og håber på at få mere tid til både´strik og blog i det nye år :-)

Ann Tove sa...

Vesten ser herleg ut, sikkert lun og god å ha på.
Slike skøyter har eg og, ligg godt i øsja si i kjellaren :)
Ynskjer deg ei god romjul, det som er igjen av den.

Petrinetrollmor sa...

Herlig vest i herlig farge ! Gleder meg til eit nytt år med masse fint heimelaga frå deg, Tovepia !

Takker for eit koselig bloggeår og eg vil ønske deg og dine eit nytt og ubrukt fint år i desse gjenbrukstider!

Datt sa...

Den ble jo kjempefin!! :D

Snäckskalsdalen. sa...

Den blev ju jättefin och med en mönsterbård på och allting. Du kan sticka fort förstår jag och göra det färdigt också.
Det där med att göra slut på garnlagret, jag har lite samma, jag har flera broderier som är klara, skall bara göra det sista, göra klart kanten.....nix....idag kom ett paket med tre nya broderier och de gamla ligger kvar.
Får göra ett löfte jag också.
Agneta kram

SNILLPIKE♥ sa...

Flott vest du har strikket. Ønsker deg alt godt for 2011, og gleder meg til å følge deg på bloggen din, klem ann helen

Trollmora sa...

kjempefin vest! Du er så flink!

Ruths datter sa...

Vesten ble fin den. Kunne vært lenger og så hadde den blitt en liten kjole. Ja jeg har et rom hvor det flyter i garn. Skulle nok hatt samme forsett som du. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring.
Klem

Anonym sa...

Denne var fin :). Du hefter ikke å lage til fine ting! Har også laget meg strikking, nå i romjulen. Skal lage nye selbuvotter til mannen. Da jeg hadde strikket 5 omganger skulle jeg bytte farge, men la arbeidet uheldigvis fra meg. Ser ikke ut som jeg hadde særlig lyst å strikke alikevel, for der ligger det :).
Det er ikke bare han der herr gjennomsnitt som pusher meg,, har den kjolen hengende, og jeg tror ikke den vil like for mye juleribbe og greier. Har tenkt med meg selv at man skulle hatt en slik hengende til enhver tid ;).
Klem :)

Randis side sa...

Så fin, og slik enkel modell :) Og så kjapt strikket!! .. og selvflogelig i blått ;)) Ha fine dager mot nyttår, ser ut som du skal våge deg ut på glattisen (?) :)

Malin - mine gleder - sa...

Takk for tips :) Det ble kjempe fint :D
Fine bilder du tok av den, likte du tok det ute, med skøytene, ble litt utenom :D

Godt nytt år.

Elins Strikkeri sa...

Fin og god vest!! Du har ein så koselig blogg, alltid kjekt å titte innom deg:)) Ønsker deg eit Godt Nyttår,klem:))

Havfruen sa...

Flott vest...mellom farangen og lutefisken, hehe:) Ser noen nevner rakettpinner:)) Det må da være det du har:)
Her sover de unge enda....tror jeg vekker de....
Kommet snø her i natt...
Ha en fin torsdag, klemmings:)

EllenSand sa...

Jeg likte vesten veldig godt. Blir spennende å se nye varianter :)

Anonym sa...

Lekker vest i herlig farge
Så så deilig ut..
god nyttårshelg til deg
klemmer fra Marianne

Hege sa...

Nydelig vest i vakker farve Tove!
Håper du har hatt en kos romjul ,
- og ønsker deg et god nytt år!
Klem, Hege.

Guri sa...

Nydelig blåfarge på vesten din! Jeg har planer om å strikke en slik til Frøken Snupp, men foreløpig har jeg bare innhentet mønsteret... :)
Ønsker deg og dine riktig godt nytt år! Klem :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flink du er!

Godt nytt år til deg også!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God Uthaugtur og nyttårsfeiring. (Man følger med litt vettu ;) "Snakkes" på nyåret. Klem.

Smykkas sa...

Vest er et kjempepraktisk plagg, og denne var virkelig flott.

Jo da, jeg skal nok komme meg trygt inn i 2011.

Håper du får en flott nyttårskveld.

Klem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Titter innom for å ønske deg og dine gode og fine dager i det nye året 2011. Takk for inspirerende innlegg og vennlige ord i året som som har gått. Gleder meg til fortsettelsen. ♥

Nydelig vest du har strikket. :)

Kos dere i morgen ! ♥

Stor nyttårsklem fra Anette

Tino sa...

Flott vest du har strikket!
Takk for hyggelig bloggvennskap i året som snart er gått.
Ønsker deg og dine et godt og innholdsrikt nyttår!
Klem T

lavendel mio sa...

Nydelig vest du har strikket, du er så flink altså:)
Ønsker deg et riktig godt nyttår, så "snakkes" vi i 2011, klem Hanne

gisèle sa...

Bonsoir Tovepia,
Je suis très occupée et blogue peu en cette fin d'année. J'ai vu que tu as cousu une jolie robe en laine bouillie. Je ne sais pas si tu les sais, mais avec cette matière, tu n'es pas obligée de surfiler tes coutures. Tu n'as pas de risque d'effilochage. On dit qu'on fait une couture "à cru". C'est aussi un gain de temps.
La neige nous a surpris tous très tôt, cette année, je pense qu'on a du vous faire rire, 10 cm et plus personne ne circule ni train, ni avion, ni voiture, ni bus ... nous sommes vite désorganisés. Maintenant tout est fondu, le réveillon du Jour de l'An sera plus calme.
A toute la famille, je vous souhaite une année riche en belles surprises, en petites joies et grands bonheurs.

Som mine dager er sa...

Jeg skal også trå varsomt i 2011. Livredd for å ødelegge meg på glatta, så da tar jeg det hele med knusende ro.

Kos dere i søsterens selskap og så snakkes vi (og møtes) neste år!

Klem fra Marit

Unknown sa...

Så fiiin den blei! :o)
Lurt å bruke opp litt lager ja. Me e vel flærre så kjenne te det "problemet" ja ;o)

Ser ut så du har hatt ei så fin jul og. Lutefisklaget ser kjempekoseligt ut :o)

Håpe du får ein skikkelig fin kveld i mårå du og, og at det blir ein superfin start på det nye året.
Så kjekt å hørra at du like å besøka meg og da! Nå blei eg glad :o)
Særlig si eg like meg så godt her inne hos deg.

Nyttårsklem herfra

MissMette sa...

Hei Tove
Titter innom for å ønske deg et riktig godt nytt år :) Gleder meg til å følge deg videre i året som kommer. Ser ut som du har hatt en kjempekoselig jul, masse fine bilder du viser. Ha en flott dag i morgen, og så titter jeg innom igjen på nyåret. Stor klem fra Mette

Kort og Søm sa...

Den var fin!
Jeg strikker klutene i Petunia garn, som kan vaskes på 60grader.

Godt nytt år!
klem Fredrikke
(som skal holde seg laaangt unna glattisen :O)

Strikkebesta sa...

Deilige blåfargar i fin vest:) Godt nytt år til deg også!

Hos Jorunn sa...

Hei Tove! Takk for all inspirasjon på bloggen din i 2010 for selv om jeg ikke strikker selv så gleder jeg meg over å se andres flotte kreasjoner. Takk for alle hyggelige hilsner fra deg hos meg i 2010. Gleder meg til å følge deg videre i 2011. GODT NYTT ÅR! Klem fra Jorunn

liven sa...

Hei tovepia!
Takker for det gamle året...og ønsker deg et godt nyttår :o)
Klem!!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Riktig godt nytt år til deg også Tove, ha en fin kveld og hils folket :)

Randi sa...

Du har virkelig hatt livlig julefering.:-))

Tenker du koser deg glugg ute ved havet i kveld. Håper bare været ikke er så ille som her..jeg gruer meg til å stå opp i morgen tidlig...her er det snøstorm som visstnok skal gå over til mildvær....blir det for ille får mannen kjøre meg.

Ønsker dere en flott nyttårsfeiring.

go klem

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Sologbolig sa...

Hei! Enig med deg i at Viking-garnet nok passer best til toving. Men vesten ble jo flott da og godt å få brukt opp noe restegarn. Eg begynte på prosjekt hyttesengeteppe her i høst (..utrolig å diger den hyttesenga var da !!!! hihi !) Ønsker deg eit riktig godt nytt år og gler meg til å følge deg videre. Klem.

Martilie sa...

Så flott vest!
Jeg så denne boken og tenkte at det nok var noe for meg.. :)

Takk for masser av god inspirasjon og koselige kommentarer i året som har gått..

Gleder meg til å følge med videre i 2011 :)

♥ GODT NYTT ÅR! ♥

Nyttårsklem fra Tove

Anette Willemine sa...

Tusen takk for alle nydelige innlegg og all inspirasjon du deler så raust av! Jeg setter stor pris på alle koselige hilsener du legger igjen hos meg og ser frem til å ha kontakt i 2011!

Måtte du og dine få et flott nytt år!

Klem,
Anette Willemine

GundaM sa...

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫ ♥♥♥♥ Godt nytt år til deg Tovepia!!!! GundaKlem
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨

Ann-Cathrin sa...

For en fin vest! Den boken har jeg og, og skjønner jeg må sjekke litt bedre i den;)
Ønsker deg et godt nyttår. Takk for fine innlegg og hyggelige kommentarer i året som har gått♥

Synnøve sa...

Hei Tove.
Jeg vil bare si at jeg setter stor pris på og ha blitt kjent med deg igjenom bloggingen.
Skal si du er efektiv som strikker vest mellom farrang og lutefisk:)
Ønsker deg og dine en fin kveld og et riktig Godt Nyttår.
Klem Synnøve

Mona sa...

Väldigt vacker vest du stickat. Gillar modellen. Tror jag skall pröva sticka en sådan.
Ett riktigt Gott Nytt År till dig! Många kramar från Mona.

Anitas hus sa...

Så flink du er! Fin vest, helt sikkert kjempefin til jeans:)

Ønsker deg ett riktig godt nytt år!!! Håper du hadde en fin overgang til det nye året:)
Klem, Anita:O)

Villblomsten sa...

。☆*☆ 。★。\|/。★。☆*☆。
☆ GODT NYTT ÅR ♥ 2011 ☆
。☆*☆ 。★。/|\。★。☆*☆。

Gry sa...

Så flott vest og herlige bilder av skøytene ;)

Riktig godt nytt år til deg og dine! Nyt dagene til fulle <3 Varme klemmer fra Gry