fredag 10. desember 2010

Travle og trivelige dager

Å være Mossan på heltid, er sannelig travelt:) Her er det fart i stua, og jo trøttere han blir, jo større er farten, og latteren triller idet han fyker forbi:O)

IMGP1163

Mossan løper etter, livende redd for et fall…..utrolig så pysete jeg er når det gjelder barnebarn, jeg som var så avslappet når det gjaldt mødrene deres:)

IMGP1180

Juletreet hadde bare hvite kuler og sølvkuler, men prinsen har hjulpet til med å henge røde kuler på treet.

IMGP1168

Jeg pynter treet mer og mer framover nå, og jeg har virkelig en god hjelper for øyeblikket som danderer og ommøblerer…

IMGP1173

….imorgen skal vi prøve oss på pepperkakebaking med deig fra Ikea:)

 Ha ei riktig koselig helg!!….. her går det fort i svingene:)

Klem fra tovepia……………………………….som prøver å henge med:)

44 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Koselig å få låne slike små....har en god gjeng på jobb ...som er travle barn og det er kjekt.
Håper dere får en fin dag i morgen med pepperkake baking
Lykke til

Klem til deg

liven sa...

Hihi....tenker det går unna!!
Jobber med barn fra 1-3....og jammen er det travelt !!
Kos deg i helgen :o)

Havfruen sa...

Herlig med en slik effektiv hjelper:)) Du får bare følge på. Ja en kan undres på hvor redselen kommer fra. Kjenner meg veldig igjen der:)
Pass på så han ikke spiser for mye deig da....fra ikea, hehe:)
Kos dæ med voksenkveld, klem fra meg:)

Siren sa...

Travelt - så absolutt! Men sannelig koselig også:) Herlig med en liten hjelper i heimen! God helg til deg!

Anonym sa...

Hihi.. Det høres ut som du har en hærlig helg :). Kjekt med en liten hjelper.

Lykke til med bakingen, det vil nok bli en koselig stund :).

God helg videre :)

Petrinetrollmor sa...

Hei, så heldig du er !! Er sikker på at dette ikkje er jobb ein kan dubbe av i :))

Koselig du vil dele dette med oss, og kos deg med førebuingane :)

karna sa...

God helg, kos deg.
ps! fine tøfler, klem

Merethe sa...

Jeg har det på samme vis når jeg låner mine barnebarn...redd for alt :D blitt slik en pyse mormor. Men da blir de jo tatt godt vare på da :) Koselig er det iallefall. Hadde ei lita tulle her på mandagen. Vi tegnet og leste ute i rødstua. Det var stas å være på besøk i det lille huset. Kos deg videre med den lille tassen. Klemmer fra en annen bestemor.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så godt du fekk "hjelp" i Julestria.. ;-)

klem og god helg!!

Besta sa...

Så koselig, jeg skal også bake pepperkaker i morgen. Med deig kjøpt på mega:)
klem fra marilyn

Greta sa...

Det er travelt å vere bestemor ja, men så kjekt. Og når dei vert litt større og vi blir litt mer kejnt med dei, så slapper ein meir av. det har i alle fall eg gjort. litt større mine da. Men det var ikkje før denne gangen at eg var heilt avslappa.
kos dere med pepperkakebaking i morra

Janne i Fagerlia sa...

Lykke til med bakingen til både liten og stor. Kjempetrivelig med litt samarbeide på kjøkkenet....

God helg!

Asbjørg sa...

Og der var zink-huset på plass også ser jeg!
Må være utrolig koselig med en slik liten hjelper!Kos dere med pepperkakene i morgen!
God helg!

Marion sa...

Hihihi..så koselig med besøk! Ha en fortsatt fin helg og lykke til med bakingen i morgen! Klem

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Jeg har en snart 2 åring i hus selv,og denne beskrivelsen hørtes kjent ut!!kos deg med barnebarn.god helg!!klem linda:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlig med sånn hjelp i huset. Hold deg fast i svingene....
God helg!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Så koselig Tove med en liten hjelper til jul.
Ja det er rart med det dær, jeg hadde 4 små og 3 av dem på 5.år,kan ikke erindre at jeg var så skvetten når dem var små,kunne til og med lese i ei bok og lage middag samtidig med at ungene var rundt meg.
Ja det var da det... nå er jeg helt pumpa bare etter ei helg med et av barnebarna og lese det kan jeg iallefall bare glemme.
Kan det være noe med alderen tro:)))
Kos deg iallefall vidre i denne gode adventstiden Tove og nyt besøket så best du kan,gode minner og tenke på i roligere dager!
Klem fra Jorid!!

Grethe sa...

Så koselig. Lykke til med peppekakebaking og god helg :0)

Linecas have sa...

Mossan artig navn :)
Tenker du har hendene full ja. Synes jeg ser for meg den trillende latteren fyke forbi med sine lange fingre som er overalt.
:)
Riktig god helg!
Lineca

Hjertedamas blogg sa...

Jeg har hatt besøk av mitt yngste barnebarn på 5 måneder fra i går til i dag:DDDD Skjønn og blid liten søtis:DDD Men selv om han fremdeles ligger der jeg legger han dra meg, så må jeg jo passe på han hele tiden. Men det er så herlig og få bli kjent med han, så jeg nyter det når han er her på besøk. Selvfølgelig er han sammen med pappaen sin også, men pappaen er på jobb på dagen, så da blir det min jobb å passe på småen:DDDDd eller rettere sagt: nytelse:DDD Ønsker deg en flott helg:DDD Klemz

Anonym sa...

Koselig med barnebarn og når de hjelper til er det jo ekstra gøy;))
I morgen er det min tur...og Søndag,men heldigvis så er han (Emil snart 2) utrolig rolig da.
Klem og kos. :))

Datt sa...

Aw, så koselig! Jeg er hysterisk redd for tantebarna mine jeg også, håper ikke jeg blir like ille om jeg får egne barn! :P

Martilie sa...

Herlig med små hjelpere, da går det unna - på alle fronter :)

Nyt denne adventshelgen!

Klem fra Tove

Stubbetufsa sa...

Jeg syns jeg ser deg!
Mossan, brems!
Tenk hvis det er du som faller!

yesheimen sa...

Hei. Ja jeg vet alt om at det er travelt med disse små. Men det er heldigvis mest kjekt, og prinsen er flink å hjelpe mossan ser jeg. Så koselig det er hos deg. Vi venter som sagt med treet til lillejulaften, så her er det stort sett kun adventspynt foreløpig. Men nå går det fort mot jul, og jeg må prøve å fa bakt litt mere i helgen.

Kos deg med prinsen, og nyt helgen.
Klemmer fra Ann<3

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt och fina bilder också!
Kram

HildeP. sa...

Så koselig med barnebarn på besøk, og futt og fart i huset! : ) Masse nydelig julepynt du har funnet frem, får julestemning av bildene dine! Lykke til med baking,ikeadeigen venter på å bli bakt ut her også : ) God helg!

Klem Hilde

Frøydis sa...

God morgen :-)
Lurer på hvem som koser seg mest ;-)
Og har du lagt merke til tålmodighete du har med barnebarnet i forhold til da dine egen var små?
Nå er ikke jeg bestemor selv enda, men de bestemødrene jeg kjenner...de har allverdens av tid og tålmodighet :-)
Er nok slik det skal være tenker jeg :-)

Kos dere med pepperkakebaking, og ikke spis for mye deig nå da, du kan få vondt i magen, hehe
Klem fra meg

Anonym sa...

Hei! Jeg hører alle sier de blir mer 'overvåkende' med barnebarn - og mer slepphendt på andre områder. Kan tenke meg dere koser dere masse, begge to - og pepperkakebaking blir nok en høydare i dag. VI får vel se reultatet! Ha en flott lørdag! Klem**

Lene Megan sa...

Det lader til at du hygger dig. For dejlige dage med barnebarnet! Nyd hvert sekund! :)

Nu drager jeg på julemarked. Og selvom sneen smelter, så skal det nok blive hyggeligt og juleagtigt alligevel ;)

Klem.

hobbyvimsa sa...

Hei igjen Tove!!Gøy at du ville bli med på min give away,masse lykke til!!klem linda:)

Tonemor sa...

Høres veldig hyggelig ut. Kos dere med bakinga.
Klem Tone

Anita Tørmoen sa...

Så koselig å få litt hjelp med juletrepyntingen. Flinke gutten:)
Flotte lyslykt-bilder.

(eddas) sa...

Ja fort i svingene ja..det kan en si:)
Har bare det lyset tent når jeg sitter rett ved siden av:)
ha en kos dag med pepperkakebaking
klem klem

Vilma sa...

Sikken smukke billeder :-))Hvem der bare var barnebarn hos dig...

Klem Vilma og hyggelig lørdag

KariL sa...

Hi-hiiii. Herlig med barnebarn. Kjenner meg igjen. Juletrepynting er et viktig tema og har sin skjarm. De passer på at du ikke flytter på det til neste gang de kommer. Kos deg videre og god helg.
Klem!!

"Romfortrivsel" sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
"Romfortrivsel" sa...

Så koselig, selv om det er travelt! Jeg tror det økende redselen og den økende la-det-fare-holdningen i andre enden kommer av at vi nå vet hva som er det virkelige viktige; at de har det godt og er hele og sukadde, men ikke lenger så farlig med de andre "uviktige " reglene....

Ha en strålende aften i ditt nydelige julepyntede hus!

Snertne sneller og små nøster sa...

Høres ut som om dere koser dere skikkelig :-) Godt med litt ekstra pyntehjelp i denne travle tida ;-)

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Som mine dager er sa...

Hehehe ... jeg det krever sin kvinne å henge på barnebarna. Men jeg blir rent rørt når jeg ser bildet der den lille plukker i skåla med alle de fine og blanke tingene. Jeg håper de får gode minner om jul hos mormor.

Klemmer deg Tove.

Marit

Einy sa...

Det høres ut som dere storkoser dere! Godt du ikke er av dem som ikke lar de små fingrene romstere litt på pyntingen din :)

Nyt kvalitetstiden med gullungen!
Klem

Trollmora sa...

disse stundene med mormor er så viktige! Ta vare på dem og nyt hvert drag!

Trollmora sa...

jeg trykte litt for fort :) det er sterke bånd som knyttes mellom dere nå. Jeg forstår på hvordan du skriver at du koser deg stort. Og lilleprinsen får utvidet sin horisont. Barnebarn er livets dessert sier min mor :)

Tino sa...

Så koselig med slike småtroll på besøk! Han føler seg nok stor og flink som får hjelpe til. Blir gode barndomsminner det.

Ha en fin adventssøndag!
Klem T