fredag 3. desember 2010

God helg -tips

Bare en tur innom for å ønske alle en riktig god fredagskveld;) Blir det litt kjedelig, ta et syltetøyglass/norgesglass, smør eggehvite inni, hell på litt sukker, sett på lokket og rist det hele! Med et telys inni, blir det en koselig, frostet lykt til både ute – og innebruk:) Jeg pleier å legge litt grovsalt i bunnen på glasset.

IMGP1112

Utmerket arbeid til “Beat for beat”, da kan du holde rytmen også;)

IMGP1114

Tipset tok jeg fra Tinos;) Takk skal du ha!

Klem fra tovepia……………………….som ønsker alle en rytmisk aften;)

38 kommentarer:

Frøydis sa...

Heisann :-))
Det der så jo genialt ut...men hvordan blir det når glasset er varmt? Blir det karamell av det da??

Skikkelig huskaldt idag, må få tent noen lys her inne også :-)
Ha en flott helg og klem fra meg

Tino sa...

Så koselig lyslykten din ble!
Jeg har tent masse lys i mine, og sukkeret har hverken smeltet eller blitt brent.
Det blir så koselig skinn når man tenner lys i disse.

Ha en fin helg, kos deg masse!
Klem T

Anonym sa...

Det var en god ide :). Kan lage et par som kan stå sammen med mørketidslykten fra barnehagen. Den er rød og grønn med glitter :).

Ønsker deg en god helg :)

Randi sa...

så dekorativ og så smart...nyyydelig :-))

Asbjørg sa...

Kjempeide,det må prøves!Takk for tipset!Riktig god helg!!

Unknown sa...

Det både så og hørtes veldig smart ut... :O)

God helg til deg også!

Anonym sa...

Takk for tipset, skal jeg jammen gjøre - så fint, jo! God helg til deg også - klæm**

Martilie sa...

HERLIG!! Så enkelt og greit..

♥ Ha en flott helg! ♥

Klem fra Tove

Unknown sa...

For en brilliant idê;)
Da blir det en tur på fretex i morgen og kjøpe syltetøy-glass for disse må jeg prøve meg på;)
Takk for tipset;) god helg til deg og dine;)

Synnøve sa...

Så fint norgesglasset ble.
Ønsker deg ei fin helg.
Klem

Heidi sa...

Så nydelig det ble! Veldig smart idé, og til og med noe ungene kan lage. God helg!

Grethe sa...

STILIG: takk for tipset.
God helg til deg også :0)

Refleksjon på livsvegen sa...

Tøft :-)

God helg ♥

Shy sa...

Takk for tips! Norges-glassa mine får bein å gå på..
God helg!

Bitt@mi sa...

Morsomt:-) Men tror det blir X-factor her i stedet for Beat for Beat:-) Får ta det opp i stedet og kose meg med det i morrakveld.
Ha ei koselig helg!
Klem fra Meisebo!

KariL sa...

Så flott idê. Den tar jeg til meg. Takk for tipset.
Her blir det Beat for Beat.
Ha en riktig fin fredagskveld1

gult hus i svingen sa...

wow, du er jo nesten ferdigpynta til jul du:) Vi pynter 23 desember og rydder 1. januar:) Da er det ett nytt år med nye muligheter:)
Fint tips det med frosting av glasskrukke, skal sannelig ta deg på ordet og riste løs til Beat for beat:)

God helg til deg også, Tove:)

Klem fra Trine:)

Marianne sa...

Takk for superflott tips til norgesglassene mine! Dette blir helt klart løsningen for middagsborget på juleaften. Tusen tusen takk!

Ha en fin førjulshelg.
Marianne

Jannickes Hjemmekos sa...

Hehe - fantastisk! Det er så mange kreative mennesker rundt omkring. God helg til dere også - jeg blogger og koser meg, mens Trond tar en herlig middagslur på sofaen. Fredagskvelden er den beste; nyyyyyyter roen. Klemmings

liven sa...

hihi....ja du er jo bare tidig du :o)
Synest de er så koselige disse og skal jammen prøve!
Her er rett og slett beinkaldt...men ikke snø!
Det skal det visst komme i helgen da....jammen ble det vinter i år også du !!

ha en fin helg Tovepia .o)

Havfruen sa...

Råsmart:) Dette må jeg prøve:) Ler av Frøydis som lurer på om det blir karamell, hehe:)
Her fyres det, ha en fin kveld rundt kjøkkenbordet:)
Klem fra meg:)

Anonym sa...

Hei.Så koselig.Kjempe fin.Tusen takk for tippset.Slik har jeg ikke sett før.Men kjedet meg har jeg aldig gjort.Ønsket at dagen kunne vært lenger.Har så mye jeg kunne tengt meg å prøvd.Kos deg masse i helgen å ha en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så kosleg lykt!:) Eg digger raske kreative og fine prosjekt, så tusen takk for tips:)
Klem:)

Vigleik sa...

Flotte lykter. Dette var en "hot" gjør det selv tips:)

Superfint og dekorativt. God helg.

Anita Tørmoen sa...

God helg til deg også:) Dette tipset skal jeg huske, for den ble jo flott:)

Josefine sa...

Så koselig lykt!

Takk for tipset, kjekt med lykter nå i adventstiden...

Ønsker deg en flott vinterhelg, klem

Datt sa...

Eggehvite og sukker, wæo, ble jo så vakkert!! :D

Seascape sa...

Så koselig lykter. Ha en riktig fin helg du også. Klem

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

På vei ut på kjøkkenet for å teste nå, så koselig ut :) Vi har laget islykter de siste dagene, artig det også :)

Riktig god helg :)

Livet i Nord sa...

Takk for tipset! Lyktene ble jo kjempeflotte! Skal prøves når jeg bare har fått skaffet noen store glass, de små som jeg har skal brukes til sild som gis bort i julegave.
Ønsker deg ei flott helg:D

Unknown sa...

Det var et flott tips!

Ser ikkje vekk fra at eg prøve det, for eg har ein del Norgesglass ittekvart ser du ;o)

Håpe du får ei aldeles strålande helg!

Ruth sa...

Lurt. Jeg må finne på noe julete her oppe - alle juletingene er jo hjemme og jeg syns det trengs litt jul her også.

Ha en super helg.

Anne sa...

Det enkle er ofte det beste ja, og godt med også tips som ikke koster sjorta i grunn :-) Har liksom litt annet å bruke penger på også nå før jul.

Fin fin adventshelg til deg Tove.

Einy sa...

Så utrolig stilig! Takk for veldig bra tips!
Hvis jeg får det til, skal jeg lage noen jeg kan gi bort til jul i tilegg til noen til meg selv!

Takk for koselige kommentarer :)
Jg ønsker deg en riktig god helg!
Idag tar vi turen til Sverige for å få unna litt julagaver :)

Klem

Randis side sa...

:) Så disse lysene hos Tino. Flott blir det. Men som flere lurte jeg på om kossen det går med sukkeret, om det ville svis etc. Ser at Tino har svart at det ikke skjer. Men trur nok at de store glassene her i heimen ble sendt på dynga under flyttinga sist vinter.. Ha en finfin adventshelg! Klem

Anonym sa...

Så koselig da og takk for herlig tips.
Klem:) og god helg.

Vilma sa...

Hej...tak for tips , meget yndigt :-)

Og hvor bor du flot , ligner noget fra et palæ / slot .

Klemmer fra Vilma og god lørdag :-))

Lone sa...

Ai, hvor en god idé. Ovre hos Tinos ser det ud som om, låget er på glasset...

Jeg må straks i gang. Tak fordi du deler, Tove.

Hvor har du fået produceret mange dejlige håndarbejder. Jeg har lige set de seneste indlæg igennem. Tøflerne og halstørklæde frister meget. Måske senere...

Dejlige juledage til dig :)