tirsdag 21. desember 2010

Da tar jeg jul:)

Dette blir mitt siste innlegg før jul. I morgen kommer prinsessa med familie, og jeg gleder meg storligen, det skal bli sååå trivelig å være sammen i jula;)

IMGP1193

Tror det meste av innkjøp er gjort, det viktigste vasket, mine tre sorter bakt: pepperkaker…………………

IMGP1238

……………knekkebrød og brente mandler….

IMGP1268

………og julekort er sendt………

IMGP1191

…….og kjolen er sydd ferdig…….ja, helt utrolig, men jeg har sydd meg kjole av ullfilt og easymønster 23046 fra Stoff og Stil……ble faktisk veldig fornøyd, så jeg syr nok denne modellen i flere farger:D…

IMGP1290 

Jeg har STOR respekt for symaskina mi, så denne kjolen har tatt laaang tid, men neste kjole skal gå adskillig fortere:) Applikasjonen, min første applikasjon noensinne, kom på etter prøving…

IMGP1301

Da ønsker jeg alle som er innom ei riktig god jul! Kos dokker, så sees vi vel kanskje i mellomjula:)

Klem fra tovepia…………………………som feirer at sola snur;)

71 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

God jul til deg og dine:) Julekjolen din er rålekker.

Hjertedamas blogg sa...

Herlig kjole:DD Jeg skjønner jeg må finne frem hjerte-kjolene jeg sydde sist vinter:DDD Derav navnet på bloggen min, he-he. Da høras vi over jula :DD gledelig jul til deg og dine:DDD klemz

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Åhh, akkurat sånn kjole tenkte jeg sy også, men det ble ikke noe til denne jul ;) Nå angrer jeg meg, den ble så flott. Savnet et hjerte på det øverste bildet, men ble fort beroliget.
Kos deg med de små, kongelige i jula :D Kleeeeeemmmmmmmmmmm.

ide-puffen sa...

Virkelig fin kjole og fint tilbehør!! Flinke Tovepia :)
Riktig god jul til deg og dine også.
Juleklem fra meg
Randi

Shy sa...

Fine bilder, og fin kjole!
Ønskjer deg ei god jul!

Greta sa...

Så flink du har vore. Ha ei strålandes jul og kos deg masse masse emd dine søte små og store. Stor juleklem fra sognejenta

Moan sa...

Jeg er imponert over alle som syr!
Lekker kjole :-)

God jul, og vi snakkeS i 2011!

Vilma sa...

Kære..

Tillykke med barnet :-) Og tak fordi du tog dig tid til at hjælpe med at lokalisere sælskinds støvler , de er fundet og snart bestilt :-)))

Dejlig og glædelig jul til dig og din familie :-))

Vi har sne og sne i DK og der kommer mere , jubiiiii

Mange juleklem fra Vilma

Lisbeth sa...

Hvor er du dygtig og kjolen blev flot...:-)
Jeg ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul..:)

Klem fra Lisbeth

Anonym sa...

Hei Tove.
Nydelig kjole.
Riktig koselig jul ønskes
deg og dine.
*JULEKLEM*

Frøydis sa...

Ha en riktig God Jul :-))
Kos deg masse med besøk og spis MASSE!!!

Juleklem fra meg

Havfruen sa...

Super kjole:) Herlig med besøk...kos dere masse:)
Sier God Jul på årntlig senere:)
Klemmer:)

"Romfortrivsel" sa...

Riktig god jul til deg og familien! Skjønner godt at du vil bruke tiden din på småfrøkna. Kos dere masse! (PS.Flott kjole)

Katrine sa...

Ønsker deg en fin jul! Nydelig kjole :o)

Refleksjon på livsvegen sa...

God Jul til deg og dine!!

Og kjolen vart berre lækker :-)

Sologbolig sa...

Se her ja, da var du ferdig med det meste, et er eg også. Her kommer datter og sønn med familie på tordagen, så da er det godt å vere ferdig. Nydelig kjole du har sydd deg. Ønsker deg ei riktig fin og trivelig jul, kos deg masse . Klem fra Sigfrid

Josefine sa...

Gratulerer med ny julekjole...så lekker den ble!!

Ønsker deg og dine en fredelig og fin julehelg:) klem fra meg

Gry sa...

Så godt når alt faller på plass og en har fått gjort det en har satt seg som mål, DA kan julefreden senke seg <3 Nyt julen sammen med dine kjære og takk for alle koselige tilbakemeldinger i året som har gått, det gleder og løfter dagen <3<3 GOD JUL! Varme klemmer fra Gry

GundaM sa...

ja, ta jul du med god samvittighet ;)

kos kjole-klem fra meg

Anonym sa...

God Jul med ny kjole og brente mandler! Kos deg masse med prinsessa og familien, blir nok noen fine dager! Klem fra meg**

Marianne sa...

Innom for å ønske deg og dine ei riktig God Jul.
Kos deg i dagene som kommer.

Klem fra Marianne

Berit T sa...

Nydelig kjole! Jeg kjøpte vinterhvit ullboucle for flere år siden som skulle bli kjole, kanskje i romjulen kan det bli en aktivitet.
Kos deg med deg og dine i jula, så blogges vi etter hvert.
Klem

Datt sa...

For en nydelig kjole!
Og ønsker deg og dine en riktig god jul!! <3

Ruths datter sa...

Super kjole,Tovepia. faktisk kledde du den fortreffelig. Takk for alle dine koselige kommentarer i året som gikk. Setter stor pris på de. Koselig når jeg ser pia med hatten i kommentarfeltet. Nå må du bare kose deg i jula. Det fortjener du.
Juleklem fra meg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Superflot kjolei nydelig farge! God jul til deg.

Lappeline ♥ sa...

Åååå så fin kjole du har sydd....kjempe fin...

Ønker deg en god fredfull jul

Juleklemmer til deg Tove

Anonym sa...

Julekjolen ble kjempefin. Jammen kan hun ikke sy også.

Ønsker deg ei riktig god jul og taker for alle hyggelige kommentarer du har lagt igjen hos meg.


Klemz!

anneskreative sa...

Hei,,,koselige bilder av dine juleforberedelser,,,,ønsker deg en fin juletid med dine,,,,,kos deg og nyt dagene så snakkes vi nok ,,,,
Takk for mye hyggelig kontakt i dette året.
Klem Anne

Anne sa...

Nei se der ja :-) nå har husfruen kommet i finstasen, også lilla da som er årets motefarge visstnok :-)

Grattis med dattera og kos dere nå stort i julehøytiden alle mann. Bruk tiden fornuftig og ha det trivelig ilag.

-21 her iskrivende stund og skal det fortsette slik, ja da undrer jeg på hvordan vi skal få opp matlysta i romjula.

Juleklem til deg Tove.

Bitt@mi sa...

For en vakker kjole du har sydd. Jeg er storligen imponert:-) Visste ikke at du var venn med symaskinen også:-)
Tre sorter er akkurat passe - jula er jo kun ei helg i år, og en skal jo klare å spise det også:-) Her er det blitt litt kaker også, og pikekyss som allerede er fortært:-) Merkelig hvor fort de går...
God jul til deg og dine - og så blogges vi etterhvert:-)

Elise sa...

Takk for fin julehilsen hos meg:) Ser ut som du er kommet i mål du også. Nydelig julekjole du har sydd deg. Nå e det bare helgevasken og pyntingen som står igjen hos meg så e det jul. Ha ei rektig god og fredelig julehelg, klem fra meg:)

Marion sa...

Så fin en kjole i nydelig farge og hjerte gjorde seg!
Du får kose deg MASSE med julebesøk!
Så får du ha en riktig god jul!
Juleklem

Anonym sa...

Hærlig! Må du kose deg i den flotte kjolen, i godt selskap :).

Ønsker deg og dine en fredelig, god jul :).

Juleklem :)

Anonym sa...

Jeg ønsker også deg riktig god jul i ny julekjole og med koselig besøk. Klem fra Torunn som sklei og datt i går og forstuet håndleddet. Men med gode hjelpere blir det flott jul likevel.

Barbros lille atelier sa...

Så fin kjolen ble! Herlig farge!

Ønsker deg en riktig god jul, og tusen takk for masse koselig inspirasjon og ikke minst hyggelige kommentarer:-)

Klem

Petrinetrollmor sa...

Ønsker deg og dine ei riktig God Jul !

Kjolen er flott, flink jente !!

Carina Dale sa...

Ønsker deg en riktig god jul!!!

... kjolen så skikkelig fin ut!

Janne i Fagerlia sa...

Flott kjole du har sydd. Jeg er svært glad i lilla, så denne var helt etter min smak.

Riktig god jul til deg!

Daisys home sa...

flotters kjole du har sydd deg og ser at du er klar for jULEN! Ønsker deg og dine ei riktig God Jul,klem Sissel

Randis side sa...

Skikkelig lekker julekjole! Og hvor satte du applikasjonen?? Du kan trygt være stolt av den, ja!

Ser ut for at du har hatt en fin førjulstid med akkurat passe bakt og alt annet i havn.

Ha en riktig god jul. Kos deg med familien! ♥

Da ses vi og leses vi i mellomjula... Og; Tusen takk for alltid hyggelige kommentarer innom min side.:)

SNILLPIKE♥ sa...

Nydelig kjole du har sydd deg. Så greit med helt enkle modeller, da kan en applikere og gjøre hver enkelt spesiell.

Ønsker deg og dine kjære en koselige julehelg, klem ann helen.

Tovepia sa...

Var veldig i tvil om hvor applikasjonen skulle settes, men den havnet til slutt på høyre side, på låret;)

Bestemor Drillo sa...

Så fin en kjole, du har da dreisen på det meste !
Takker for mange koselige innlegg og kommentarer og ønsker deg en fredelig julefeiring med mye kos!!
Juleklem fra meg!

Tonemor sa...

Nydelig kjole du har sydd deg. Du imponerer.
Ønsker deg og dine en riktig god jul.
Klem Tone

Unknown sa...

Hei Tove... :O)
Kjolen du har sydd er utrolig flott... :O)

Ønsker deg en riktig God Jul og st kreativt og spennende nytt år... :O)

Klem

liven sa...

flott kjole og koselige bilder!!
Ønsker deg en fin julefeiring tovepia :o)
Klem!!

Tino sa...

Lekker julekjole!

Ønsker deg og dine en gledelig og fredfylt julefeiring!
Juleklem fra Tino ♥

Thelma Louise sa...

så produktiv og dyktig du har vært.:-) ønsker deg og dine en riktig god jul.:-) kose deg.:-)

Klem

Nitus sa...

Så nydelig kjolen ble,du er ei dyktig jente med symaskinen også.
Ønsker deg og dine en riktig God og trivelig jul. Juleklem til deg.

Seascape sa...

Fine bilder og fin kjole du har sydd. Jeg ønsker deg en riktig God Jul, kos deg masse med dine kjære. Juleklemmmmmmmmm

HegeT sa...

Øn sker deg en koselig jul, med prinsesser, prinsen, og kanskje kommer kongen også..??..!!..

Og med flott kjole kan du gå jula velkledd i møte.

Gleder meg til flere kreative besøk her inne hos deg, også i året som kommer.

juleklem
HegeT

Siri @ Strikk og tøys sa...

Fin-fin kjole! Den har du all grunn til å være fornøyd med!

Ønkser deg en riktig god jul, og takk for følget så langt! Det har vært hyggelig!

Einy sa...

Jeg forstår godt at du gleder deg til å tilbringe julen sammen med prinsessen :). Jeg sitter selv og tripper etter å møte igjen prinsen min på fredag!!

3 sorter høres perfekt ut...da blir det nok oppspist også :). Brente mandler høres spennende ut...det minner meg om New York! Kanskje jeg skal prøve meg på det neste år.

Den kjolen var RÅLEKKER!!! Kommer det sånne i Tovebua, garanterer jeg at jeg kjøper minst en!!! Jeg kjøpte en ullkjole i New York ifjor, og den er midt favoritt plagg på vinteren. Den varmer godt og er veldig anvendelig.

Jeg ønsker deg en riktig god jul, kos deg masse og nyt hvert sekund du har sammen med familien :)
Klem

Annelis hantverk sa...

Så vacker kjol du har sytt!
Önskar dig en riktigt God Jul!

Solveig sa...

Kjære Tovepia! Såå nydelig kjole du har sydd! Kjenner meg så godt igjen; jeg har et par halvfedige kjoler liggende, men lærer etterhvert;o)
Vil ønske deg en nydelig jul sammen med din familie! Setter stor pris på bloggevennskapet ditt - du er bare god;o)
Takk for alle fine kommentarer i året som har gått, for ikke å snakke om all inspirasjon og lærdom jeg har plukket opp her hos deg:o)
Juleklem fra Solveig

Veien til frihet sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

Maliva`s verden sa...

Så lekker kjole du går julen i møte med;o)Flink du! God jul og et spennende nytt år ønskes deg fra meg

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

Lunalei ;-) sa...

Kjempefin kjole!!!
Du er jammen meg flink til å sy!
Ønsker deg og dine en riktig fin og koselig jul!
Juleklem fra Lunalu

Som mine dager er sa...

Kjære Tove. De beste ønsker for deg og dine denne julehøytiden. Du har sannelig klart å skape stemning rundt deg. Bildene sier jo alt!

Min kjære hilser og de varmeste klemmer oversendes deg og dine.

Marit

Birgitta sa...

GOD JUL vill jag önska dej också.
Snygg klänning du sytt.
Julkramar Birgitta

Ann-Cathrin sa...

Å sa fin kjole!! Flink du er:)
Jeg ønsker deg en god jul. Kos deg med familie♥

Linda sa...

So flott kjole su har sydd. Dette klarte du kjempe bra. KJekt å verte "kjend" med deg og ha ei flott julefeiring.

ANNEPÅLANDET sa...

God jul til deg også!!! Kjolen ble kjempefin! Juleklem fra meg

Guri sa...

Riktig god jul!

Smykkas sa...

Du får nå til alt mulig. Jeg kan ikke huske hva tid sist jeg satt ved symaskinen.

Julaften er over, og den ble helt fantastisk.

Ønsker deg og dine fortsatt god og fredelig jul.

Klem

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Heisann!
Ønsker deg og dine en riktig god jul!
Kjolen ble kjempefin:)
Hilsen Ellen:)

Anonym sa...

Så flink du er til å sy
Tenker dere koser dere i jula
Nyt dagene videre
sees snart
Klem Marianne

Turid Holm Flaa sa...

Jeg ønsker deg noen fine juledager med dine nærmeste. Koselig jul du lager. Ser fram til å følge deg også i det nye året. Klem fra Turid

Anette Willemine sa...

Hei, du gode!
Ønsker deg og dine en fortsatt gledelig jul!

Romjulsklem fra,
Anette Willemine

Beate sa...

Så flott kjole!! Tror kanskje jeg må prøve meg på en sånn. Takk for at du deler mønsternr!