fredag 26. november 2010

November 2010….

……går mot slutten, kun få dager gjenstår.

IMGP1004

Jeg må innrømme at november har gått raskere enn jeg forventet, og det stabile vinterværet har nok hjulpet på. Vi er jo egentlig vant til vintrer med mye slapseføre, men i år har det vært stabilt kaldt uten den store nedbøren.

IMGP0997

Min lilla periode er forlengst begynt, og i helga fyller jeg på med det røde og “du grønne glitrende”:D

IMGP0999

Jeg har vært litt mer fraværende her inne i det siste, men det skyldes at det er mye som skjer, samt at pinneprosjektene står i kø. I tillegg har jeg en jobb som er inne i en travel periode.

IMGP1008

Så ha tålmodighet med meg, jeg dukker plutselig opp i kommentarboksen igjen:)

IMGP0991

Ønsker dere alle ei flott adventshelg!!! Til opplysning, tovebua har døgnåpent i adventstida;)

Klem fra tovepia…………………som ihvertfall skal tenne et lys i helga;)

66 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Härligt mysiga färger på dina vackra bilder!
Ha det skönt i advent!

Marianne sa...

Flotte adventsfarger hos deg, kos deg videre i adventstiden:)

Klem fra Marianne

Marion sa...

Så lekkert! Sånn vinflasketrekk skulle jeg ha kjøpt til min mor...hmmm må vel inn på Epla butikken din å se på utvalget ;)
Klem

Frøydis sa...

Nyyydelige farger! Tror jeg blir husket som den lilla damen, hehe..
Nå har de endelig funnet ut hva det er med øret til gubben...
Eksem! Skal dryppe det 2-3 ganger daglig..Godt det ikke var verre, men sikkert ille nok!!
Ha en topp helg og klem fra meg :-))

Åshild sa...

Er i full sving i huset. Fredag er ukens fridag - som brukes på det som trengs hjemme.

Jeg har sett at vi er enige om at lilla er en fin farge.

Ha en fin dag. Åshild

Anonym sa...

Utrolig koselig hos deg,
herlig med lilla. :))
Klem fra Mette.

Ingun sa...

Fine bilder med innslag av advent fargen. Flott er det. Svibler er nydelig. Ha en flott helg!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Her er det stemning i massevis.
Ja adventa er likeomhjørnet.
Og lilla jo advendsfargen.
Ha en fin fredag og god helg.
Klem fra meg.

hobbyvimsa sa...

God stemning og vakre bilder..ha en fin helg!!klem linda:)ღ

Ruth sa...

Så fint det ser ut med lys - du får bildene dine til å bli så stemningsfulle. Her er det sol og frost også, selv om det er snestorm oppe på Høylandet og fullt kaos på veiene. Det blir enlang vinter i år - selv om tiden bare raser avgårde. Snåle greier.

Kos deg masse.

karna sa...

Her var det det mye fint i lilla, det er tida for det nå. Og kjenner til det at tida bare flyr, ha ei fin første adventshelg. Klem

Unknown sa...

Nydelig fine stemningsbilder. Ja , jeg forstår ingenting med den tiden. Du vet hvor god tid jeg skulle hatt nå, men det stemmer ikke. Kanskje jeg bare skifter fokuset på hva jeg tar meg tid til. Ja, når disse barnebarna først begynner å komme så kommer de i rask rekkefølge, men jammen er det gøy. :))

Linda sa...

Såfint du har det heime hjå deg . Jammen er det fint med lilla.

Greta sa...

Hei kjære venn i trøndelag.
Eg tror ikkje eg har fått med kva jobb du har utenom strikking. Tenker ikkje over att andre gjør andre ting, siden eg berre stuller heime og ikkje gjer noko :0).
søndag finn eg frem adventsstaken eg og. Men resten av julepynten og duker begynner eg ikkje emd før den 1. des.
har eit mål om å ta det litt pø om pø. Det varierer kor fort alt kjem frem.
det er ei fin tid vi går imøte.
Tror eg vert ferdig med den meste av bakinga også før den 1. Det er slik eg bruker å gjer det. Ha ei super helg. klem

Barbros lille atelier sa...

Så koselige og stemningsfulle bilder! Lilla er lekkert:-)

Ha en fin adventshelg!

Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Så fint du har pynta til advent :-) Jeg har om ikke annet gått til anskaffelse av lilla lys, og jeg vet hvor adventsstaken er ;-) Godt på vei da vel?

Det er ganske koselig å strikke sokker da - må si du er flink som til og med strikker flere par :-) Det er lenge siden jeg strikka sokker nå, men skal prøve å få til noen par jevnt og trutt - tror litjtupp trenger påfyll også :-D

Ha ei fin helg og klem fra Siv

Husmora Torunn Husbyn sa...

Så stemningsfulle bilder! Ønsker deg en strålende flott helg! Klem :-)

Martilie sa...

Dette likte jeg bare sååå godt!
Nydelig adventspyntet og fantastisk stemning :)

Nydleig hos deg.

Ha en flott adventshelg..

Klem fra Tove

Tino sa...

Så koselig du har pyntet til advent! Imorgen skal adventslysene frem her også, og kanskje blir det bittelitt julepynt også ;)


God adventshelg!
Klem T

Anita Tørmoen sa...

Så koselig det ser ut hos deg:) Ønsker deg en god helt, med adventskos.

Jannickes Hjemmekos sa...

Heisann
Travle dager hos de fleste nå om dagen. Jeg kaver på med denne julemessen, men det er jo koselig da! Flotte bilder du viser. Jeg får nok ikke pyntet til advent før på søndag. Ønsker deg en god helg. Klem fra meg

Evami sa...

Er en herlig tid vi går inn i nå, og lilla er bare så lekkert:) Koselig har du gjort det:)
Nyt denne kalde helga som ligger foran oss! Her får vi se om mamma'n hæler seg ut på julegatetenning eller juletretenning:) Klem Eva

liven sa...

Hei!
Koselig stemning her hos deg Tovepia :o)
Denne vinen er forresten en av mine yndlingsviner.....liker best de italienske :o)
November har vært den nydeligste novembermåneden jeg kan minnes!!
Helt utrolig.....har vært til fjells to ganger i uken...og den er ikke hvert år man kan!!

Ha en fin helg :o)

ide-puffen sa...

Heia. Der er du jo. Nydelige stemmningsbilder.
Ha en herlig helg.
(bare alle andre som har det travelt, jeg sitter i sofaen og blogger som aldi før, med ventrepekefinger he he)
Randi

HildeP. sa...

Flotte adventsbilder! Ha ei fin helg! Klem Hilde

Kari Agathe sa...

Så utrolig fint, og lilla er bare lekkert. Det vinflasketrekket var jo et supert julegavetips. Selger du sånne?

God helg :)

Hilsen Kari

Datt sa...

Så herlig adventsstemning, kos deg! <3

hobbyvimsa sa...

Hei igjen!!Så gøy at du ville være med på min give away,lykke til!!!Helt enig med de lappene,passer ikke til alt,syns det var litt liten skrift også jeg da,ha en flott fredagღKlem Linda:)

Tulip sa...

Fine bilder, Tove.
Ja lilla er en utrolig flott og varm farge:)
Nyt helga...
klem

Vigleik sa...

Virkelige stemmningsbilder. Du har det flott. God helg.

Lappeline ♥ sa...

Koselige stemningfulle bilder hos.
Ønsker deg en fin helg

Klem til deg

Synnøve sa...

Hei Tove.
Så koselig du har pyntet til advendt. Kjempestilig med trekket på vin flaska.
Ser du har det travelt om dagene.
Husk og kos deg også da:))

Klem Synnøve

Birgitta sa...

Jag vill önska dej en trevlig första advent också. Så fina bilder du har.
Kram Birgitta

Barbros lille verden sa...

Å, så herlig adventsstemning!
Kjempelekkert var det :)
Jeg håper jeg klarer å finne adventstæsjet mitt i kaoset i kjellern....;)
God helg!
Klem fra Barbro

Anonym sa...

Innom for å ønske deg ei god helg
Gleder meg til flere julebilder hos deg

Crinoline sa...

Alltid koselig med en hilsen fra deg i kommentarboksen,men av og til må andre ting enn blogging prioriteres.Flott adventsstemning hos deg.Klem

SNILLPIKE♥ sa...

Kikker innom deg for å ønske deg en koselig adventshelg, høres ut som du er klar for den. 10 kalde, blå her i kveld, men ikke noe snø. Klem ann helen.

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Hei!
Tiden går altfor fort! Det er ikke lett å få tid til alt man ønsker:) Flotte bilder;)
Håper du får en flott helg, hilsen Ellen:)

Seascape sa...

Tusen takk for kommentaren, Tovepia.
Å ja den fine gamle rammen må jo være som den er :-) Den ideen din med pynt til zaloflasken var veldig fin. Jeg har noen firkantete kluter som jeg har etter min mor. Som jeg ikke viste hva jeg skulle bruke de til, men nå vet jeg det. Takk for ideen. Ha en riktig fin helg. Klem

Bitt@mi sa...

Heia:-) Så koselig adventspynting du har gjort:-) Har også pyntet litt, men glemt å blogge det. Vel, får ta det neste gang. Sitter på jobb nå og strikker litt og jobber litt:-) Perfekt kombinasjon, og jeg koser meg. Men blir nok godt å bli ferdig på onsdags morgen:-O
Ha ei koselig helg, med tent lys og varme i stua:-)
Klemmer!

Tonemor sa...

Så utrolig flott det lilla var.
I dag skal det pytes til advent her også. Tror ikke jeg har vært så seint ute noen gang, men tiden strekker liksom ikke helt til.
God helg
Klem Tone

Lykkeliten sa...

Må innrømme at det er litt "godt" å se at det er flere som får litt for få timer i døgnet til blogging om dagen;) Har hatt en uplanlagt lang pause, men det var nesten nødvendig... Herlige adventsbilder du viser! Gleder meg til å vaske og finne frem pynt i dag!!!=D Dette er jo tiden vi alle har ventet så lenge på.
Enig i at November har gått overraskende fort:)


Sv, takk for koselige ord nå jeg var syk:) Selvom ingen fikk svar, så varmet det veldig:) Har aldri vært så sengeliggende så lenge, så det var helt forferdelig! Det fine er at jeg fikk se hvor flink mannen var når han fikk ene ansvar for hus,hjem og barn;)

Ha en aldeles fantastisk Adventhelg! Klem♥

Merethe sa...

Denne tiden er vel litt travel for de fleste. SÅ får vi håpe å kunne beholde roen så kosen blir viktigs. Flotte adventsbilder hos deg. Vil ønske deg en nydelig adventshelg. Klem Merethe

anneskreative sa...

Koselige bilder,,,,,
eilig at vi snart skriver desember,,,,da begynner jeg og pynte,,,,,
Ha en fin første lyset helg.
Klem

Anonym sa...

Hei.Så koselig du har pyntet.Ja nå er det en travel med koselig tid framåver.Ikke kjekt når vannet fryser.Du er vell på vei hjem nå fra hytta.Regner med det blir godt å komme hjem til vann. Skal nå en tur til byen på julehuset til noen damer som seller hjemmelagde produkt....To bloggvenninder og noen til.Gleder meg å se.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Linecas have sa...

Herlig lilla innlegg. :)) Inspirerende og flotte bilder.:)

Smykkas sa...

Vakre og stemningsfulle bilder du deler med oss.

Det er nok travle dager rundt omkring, og selv har jeg måttet foreta beinharde prioteringer. Men verden raser ikke sammen av den grunn.

Har en liten Give Away på gang, og kanskje du slenger deg med?

Klem

Siri @ Strikk og tøys sa...

Koselige adventsbilder :-)
Med ønske om en riktig trivelig adventshelg!

Anonym sa...

Nå følger jeg deg :). Takk for kommentar hos meg, og at du vil følge meg på min blogg.

Gleder meg til å se mere av det du lager, og titte tilbake i bloggen din. Du lager mye fint :)

Ønsker deg fin helg videre :)

Trollmora sa...

så stemningsfullt hos deg! En nytelse for øyet. Kos deg! Ta vare på nuet :) klem

Missfryd sa...

Hei Tove!
Koselig å være tilbake:-)
Så flott stemning det var hos deg. Nydelige farger og ser så lunt og godt ut. Jeg sliter med å få det varmt nok med mine hvite tak, gulv og vegger i et 100 år gammelt hus!!!:-)
Fortsatt god helg.
Klem Ingrid:-)

GundaM sa...

nyyydelige lilla farger Tove, elsker jo lilla jeg da vet du ;)

javisst november er travle dager og verre blir vel desember, men en må bare gjøre det beste utav det ;) Imorra skal jeg på museet og sitte gjennom jobben, vikle og selge litt ;) Go`nattaklem fra meg til deg ;o

huset ved elva-elin sa...

Så koselig du har pyntet med lilla :-) Tiden før jul går jo så fort, vi tror vi har god tid, men plutselig er juaften her...hehe
Ha en fin advents søndag
Klem fra Elin

Franske drømmer sa...

så koselige bilder!! Sukk, herlig stemmning!!

Del gjerne oppskrift på brente mandler, om du vil dele hemmeligheten ;-) Jeg er nemlig helt blank ;)

Ha en skjønn første søndag i advent!

Stor klem!

Hege sa...

Så koselig du har pyntet Tove!
Ha en fin første advent ,
klem Hege.

Anne sa...

Snakke du, her var jammen adventsfarger de lux Tove :-)

Lilla, en flott farge en kanskje skulle brukt mye mer av, farger gjør en jo så glad, og jeg må vel bare inrømme at jeg aldri helt gav meg over til det det `alt hvitt` som har florert her i bloggverden. Men vi alle er forskjellige og takk og pris for det!

Kaldt ja gitt, fader nesten ikke til å tro, men hva skal man gjøre da mennske?? krangling med værguder har i alle fall ikke jeg tid og energi til.

Men en varm klem etterlates på denne bloggen ja, helt klart. Ha nå en kjekk 1. advent kjære du.

Einy sa...

Jeg skrev en kommentar til deg i natt...men den har visst ikke kommet med, så jeg prøver igjen :)

Lilla er min yndlingsfarge for tiden, så jeg pynter med lilla året rundt! Men litt ekstra skal det bli nå i adventstiden :)

Førjulstiden er en travel tid ja...men på en positiv måte spør du meg...iallefall dersom man klarer å la være å stresse seg opp :). Det er jo en tid med masse koselig samvær med venner, familie og kollegaer :)

Nå skal jeg ta turen innom "bua" di :)

Det er sant at det blir mye renere når det er snø...spesielt for oss med hunder! Jeg har ikke noe imot snøen...det er kulden jeg ikke er så begeistret for!

Jeg ønsker deg en hyggelig adventssøndag.
Klem

Bestemor Drillo sa...

Så vakkert du har pyntet med den vakre adventsfargen!
Kos deg ! Klem fra meg!

Solveig sa...

Så vakre bilder med nydelige farger!! Får julestemning av å titte innom deg;o)))
Kjenner meg godt igjen når det gjelder tiden som renner mellom fingrene i disse dager. Klart jeg venter på deg - kan ikke være uten Tovepia her i blogglandia. Du er en stor inspirasjonskilde, min venn!
Ønsker deg en flott adventskveld.
Klem fra Solveig

Strikkebesta sa...

VArm og god stemning hos deg! Og ikkje sant, berre vi slepp regn og survêr så går novemberdagane unna som hakka møkk:) Eg er så fascinert av fellinga på Millelua di, har du eit tips om kvar oppskrifta kjem frå? Ønskjer deg ei god arbeidsveke no i tentamensstria!

Anonym sa...

Llla er en av mine absolutte favorittfarger - så det er gøy å pynte til advent. Og du, jeg har rett og slett hermet etter deg og heklet 'Zalo-frakk'. Håper det går greit? Det er iallefall dekorativt!
Ha ei fin uke som kommer, kulden er vi blitt vant til nå, eller hva? Klem til deg**

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...Jeg ser du hygger deg med lys og godt drikke...Ha en flott ny uke!

KLEM fra Hanna

Janne i Fagerlia sa...

Slik har det vært for meg også - november måned har fløyet av sted.

Unknown sa...

Åhh, så flotte stemnigsbilder... :O)
trekket til vinflasken var veldig flott!

mandagsklem

Anette Willemine sa...

Så vakre ting du har laget! Skjønne farver! Du er så god på å skape stemning. :o)

Ønsker deg en fin start på en ny uke!

Klem,
Anette Willemine

Viola sa...

Oi dette var staselige dekorasjoner! Ja det blir nok hipp somm happ med meg og kommenteringer også.. :)