lørdag 28. februar 2009

Tove – pute;)

Da er mesteparten av Cortina-garnet brukt, og som dere ser, det ble en PUTE;)

DSC01240

Garnet var stødig, adskillig stødigere enn Fritidsgarn, og jeg kan derfor anbefale det til sitteunderlag, men også til puter.  Denne ble 40 x 40 cm, og det gikk med vel 300 gr lilla. Garnet tøvet godt; 60 grader i maskin.

DSC01238

Denne gangen strikket jeg på rundpinne og sydde  sammen i ene enden før toving. Kan også se for meg glattstrikking fram og tilbake og “lukke” puta med store knapper.

DSC01239

Ha en nydelig lørdag!

18 kommentarer:

Gry Hege♥ sa...

Så flott den ble, takk for et godt tips!!
Ha en super lørdag du også!!

Havfruen sa...

Jøss...den ble fin!!
Pute kan vel jeg også få til ?
Vært ute i finværet, utrolig så flott en dag vi har i dag.
Herlig...

Hobbygåsa sa...

Den ble veldig fin! Jeg syntes det er litt slitsomt å strikke til toving jeg hehe, det må strikkes så veldig stort.. Men toving er gøy da, dette ble flott. Bildene dine er lekre også. Ha en fin lørdag!

liven sa...

Så fin denne ble da!!
Du er så flink å strikke og disse tovetøflene strikker min venninne også!!
Har et par eksemplar her i huset som blir elsket!!

Ha en fortsatt fin helg:o)

Bitt@mi sa...

For en fart på strikkingen du har! Bra at du ble fornøyd med Cortina-garnet.. jeg likte det kjempegodt, jeg også:-) Men det vet du vel alt:-)
Ha ei fin helg videre!

Ingun sa...

Hei og god helg til deg også...
Blir inspirert av bloggen din.
Mye fint her, og mange tips....fikk lyst til å strikke tøffler til seter, med hemper bak så de kan henges opp. Har et stort elghorn som kunne passe bra;-))
God helg til deg også.....

Anonym sa...

Heisan
Jeg ser du er glad i blått, hi hi....
Kjempefin lyng du har også, og den var jo fin med den blå puta di.
Håper du koser deg med den på lørdagskvelden.

Maret sa...

Hei igjenn...
Så flott den puta blei. Har aldri tenkt på at puter kan strikkast, takkar for ide,en..

Ha ei fin helg.

Skautrollet sa...

Oj, så lekker pute. Obs der jeg bor har ikke garn, ganske dårlig.... Hvor får man ellers tak i Cortina-garn??
Fristende å prøve seg på en sånn pute.

Sidselsidserk sa...

Puta ble veldig fin!!

Anne på Moseplassen sa...

nydelig pute :) og vakkert med røsslyngen til,

Tulip sa...

Veldig fin pute, den så ordentlig myk og deilig ut.
Lekker!

Anonym sa...

Ja men ta et bilde eller tre som du forbinder med ordet Delikat og skriv inn direkte linken hit så er du med. Ingen som behøver å melde seg på Mandagstemaet, det er bare å være med det :)

Det er jo moro!

Hage og Foto entusiast sa...

Nydelig pute og lyng. Herlig farge på puta altså :)

Anonym sa...

Du, så fin ei pute! Både fargen og utseendet! Takk for tipset om garnet, også - greit å vite:o) Koselig blogg har du også! Klem fra Randi**

Som mine dager er sa...

Tøft! Et godt og varmt sitteunderlagt til stumpen på kalde dager. delikate bilder, Tove. Og nå klør det i fingrene etter å strikke litt igjen.

Ha en flott ute.

Klem fra Marit

Anonym sa...

Hei

Hvor my krymper det ca når en tover på 60 grader?

Tovepia sa...

Til anonym: jeg anbefaler at du legger opp ca 75 m og strikker til du får et kvadrat...toving er risiko, og det nye Cortinagarnet som er nå, tover godt, så bruk kun 40 gr. Eventuelt bruk Fritidsgarn og tov på 60 gr. Dumt jeg ikke skrev maskeantall her, men når jeg tover sitteunderlag, bruker jeg ca 75 m:)