onsdag 11. februar 2009

Vogge og gode råd..



DSC01125

Handyman driver med treskjæring på fritida (han burde hatt sin egen blogg:-O). I dag skal vi gi bort denne vogga til vår yngste datter som venter barn i løpet av kort tid. Vår eldste datter fikk ei vogge ifjor da prinsessa ble født. 

DSC01137

Det blir spennende å se hvem som skal ligge i denne (vi vet det blir en gutt:)) Vi gleder oss enormt:)

DSC01112


Takk til alle som kom med forslag til hva jeg skulle gjøre med bordplata mi. Jeg har bestemt meg; den forblir trehvit. Den er nå pusset ned med eksentersliperen jeg fikk i morsdagsgave:) og smurt med følgene: 1/2 om 1/2 med trelut og treblek. Den ble som ny!!! Den blir nok også oljet inn for å unngå flekker…

DSC01120

Til alle andre som har tenkt å male sine stoler: vask med salmiakkvann, to strøk heftgrunn (viktig) og to strøk farge.
Ha en riktig god onsdag!

12 kommentarer:

Havfruen sa...

Ah...Handyman burde så absolutt hatt egen blogg. Vogga ble helskjønn!!! Gleder meg til å se ham som skal ligge der snart.

Bordet så også fint ut. Hils!!

Siv sa...

Å så flott vogge. Hilse den bedre halvdelen og si den var nydelig. Blir nok en liten lykkelig guttebaby som får sove i denne. Bordplaten ble kjempefin. Grattis med vel utført arbeid. Ha en trivelig kveld.

Sidselsidserk sa...

Flott vogge, hils treskjæreren og hils lykke til med nedkomsten til dattera

Anonym sa...

Virkelig et mesterverk av Handtmann!Helt fantastisk flott!Kanskje vi får et bilde av lille nurket oppi der også.Spennende tid dere går i møte.Lykke til med den lille som er ventende.Stort å bli bestemor.
Bordplata ble som ny ja.Flott at du fikk brukt verktøyet ditt:)
Ha en flott onsdag videre!

LivM sa...

En utrolig lekker vogge. Heldig det knøttet som skal ligge her!

Tobias og Trine sa...

Oi, så fin vugg var! Hils Rikken å si at en sånn ønsker jeg meg til nestemann;) Gleder meg til å se den lille tremeningen til Tobias når han kommer:)

Bitt@mi sa...

Så flott vogge han har laget - burde hatt sin egen side, han ja:-) Det er jo en kjempeflott gave til sitt barnebarn, og blir nok satt stor pris på.
Ha ei god natt:-)

Hobbygåsa sa...

Så nydelig vugge, så herlig presang å få da! Jammen er han handy man ja. Skal spare på tipsene om bordet ditt, det ble lekkert!

Inger-55 sa...

Heldig den lille gutten som får en slik fin vugge. Utrolig fint arbeid.
Bra at du beholdt bordplata trehvit!

KLÆMMA

Marias skriblerier sa...

Nå har jeg lagt deg til i blogglisten min! :) For en nyyyyydelig vugge!!!

Anonym sa...

Så utrolig flott vugge. Flink og nevenyttig mann du har!

Ingun sa...

Den vogga var laget av en Proff...Heldig er du som har en handymann i huset.Jeg har bare en jeg besøker;-)