mandag 9. februar 2009

Ferdig maleprosjekt?

DSC01093

Omsider er bord og stoler malt etter mye ryggproblemer underveis. Bordplata gjenstår.

 DSC01098

I utgangspunktet tenkte jeg å beise og lakke, men har blitt litt i tvil. Spisebordet er IKKE noe stasbord her i huset (dette er en del av kjøkkenet og dermed også kjøkkenbordet vårt).

DSC01103

Vi bor rundt dette bordet: spiser, drikker kaffe, strikker, ser på TV herfra, har peisovn her,…….. Stua brukes kun etter middag på juleaften:-)

DSC01099 DSC01111

Prøvde meg en juleaften og sa: “Kan vi ikke sitte her resten av kvelden også?” Hvorpå min yngste datter utbrøt: “Nei mamma, no må du gi dæ!! Julaften ska æ sitt i stua!!”

Så dere skjønner at bordet er i bruk:). Leser også at furu er på vei IN!!! Skal i første omgang vaske bordplata med fururens og eventuelt pusse den…men hva gjør jeg så? Forslag mottas med takk!

Ps. dere ser sikkert noen furulister her og der. De skal males..

Ha en skikkelig fin mandag!

10 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Ja, jeg skjønner at det er vanskelig å velge hva en skal gjøre.. Har ikke noen råd der, men stolene så veldig lekre og stilrene ut.
Og så koselig at dere bruker spisestua så mye:-) Selv er jeg litt kjøkkenfrelst, og elsker å sitte ved kjøkkenbordet. Noe jeg sikkert har fra min barndom, der kjøkkenet var det rommet som ble mest brukt. Og i den tia var det radio vi høre på:-)
Ha en kjempekoselig uke videre! Håper du tok med award fra siden min:-)

Havfruen sa...

Jeg synes du skal beise og lakke bordplata. Slik du tenkte i utgangspunktet.
Skikkelig fint ble det.
For ei snøfokk vi har i dag. Fysj..

Randi sa...

Du, vi har ett sånt bord som vi malte i fjor sommer...og som jeg angrer. For etter mye bruk så og skarpe ting osv så er det mange plasser der malingen har forsvunnet. Skulle sikkert ha grunnet eller gjort noe med det før vi malte det...hastverk er last verk. Men jeg kunne uansett tenkt meg å hatt den furuplaten synlig. Mne vi får se om jeg pusser det ned til slutt.


Ha en fin fin dag

Anonym sa...

Åjj vanskelig å vite hva andre liker,men siden du har malt stolene hvit synes no jeg det passer at bordplaten også er hvit.Koselig spisekrok du viser.
Ha en flott mandag!

Akvarella sa...

Hallo, takk for besøket.
Var jeg deg, så ville jeg beholdt furuplaten.
Når du bruker bordet så mye som du gjør.
En annen ting er, om denne bordplaten har tidligere begandling med evt. olje grønnsåpe eller hva, så vil beisen trekke ujevnt inn.
Tenk deg godt om.
Ha en fin uke.

Anonym sa...

Hallo!
Har du hatt bursdag? Det var så mye blomsterbuketter her inne, hi hi
Du er flink som pusser opp, du! jeg har et annet råd, nemlig å legge på en glassplate. Du kan ha duk under, så ser det ut som om det allerede er en duk der, men den går det ikke an å grise på, da! Glassplata bare tørker du over, vettu!!(og sparer deg for masse arbeid)

Siv sa...

Ble kjempefint. Er så kjekt å pusse opp litt. Bra ryggen bedrer seg litt.

Anonym sa...

Takk for at du stakk innom.Alltid hyggelig!
Ja jeg stemte også på den låta.Ikke mindre enn 2 ganger.En for sangen,og en for sjarmen;)
Ha en fin kveld!
Blitt mildere her hos oss."Bare" minus 7 nå.

Hobbygåsa sa...

Så fint bord og stoler blir! Jeg har vel nevnt før at jeg skal gjøre det samme når våren kommer. Gleder meg ikke så veldig, for slik slipe og male i kroker og kriker er ikke det morsomste jeg vet. Og så har jeg samme problem som deg, hva gjør jeg med bordplaten. Hadde også tenkt å beise, men ikke lakke... Blir spennende å se hva du gjør, kanskje jeg får noen tips hehe.

Inger-55 sa...

Spisestua di ble jo som ny! Jeg malte beina på spisebordet vårt i fjor, men beholdt bordplaten i trehvit. Bordet er 30 år gammelt, men bordplata er helt fin. Og den er kun vasket med grønnsåpevann. Hvis det kommer rødvinsflekker ol på den, tar jeg ublandet grønnsåpe på flekken og gnir til den er borte. Grønnsåpa legger seg som en smussavstøtende hinne over bordet.