fredag 6. februar 2009

Trauste sokker

Tok med meg garn fra butikken en dag, Mor Aase, og tenkte at det må være sokkegarnet sitt!

 DSC01084

Strikket et par blå til meg selv, så skal gubben få et par brune.

 DSC01085

Men det blir også siste gang jeg strikker av garnet. Det var et slit!! Garnet var så treigt, at jeg måtte bruke KRAFT for å strikke.

DSC01087

Men de er sikkert slitesterke, og de satt fint på foten. Litt “nebbete” tåfelling.

I Trondheim er det skikkelig sokkevær (–8 grader).

Ha en strålende fredag!

14 kommentarer:

Havfruen sa...

Sokkene ble iallefall kjempestilige. Er det mulig og ønske seg slike?? Det er jo som du skriver, veldig kaldt om dagen. Ikke rart snørra nekter å slippe taket.
Idag blir det 2 lag med ullunder tenker jeg.

hobby dilla sa...

Har sagt det før: beundrer de som strikker sokker:) detter av lasset etter en eg.... må nok ta meg sammen eg og ,for det er ingenting som er bedre enn
varme hjemmestrikkede raggsokker. Såg kjempegode ut!

Ha en flott helg:)Vi "snakkes"

strikkedilla sa...

Slike sokker er skikkelig gode og varme, men som du sier. Garnet er forferdelig å strikke med. Men resultatet ble jo veldig bra da. Ha en fine helg

Bitt@mi sa...

Hei! Og takk for besøket og kommentar i bloggen min:-) Koselig at du stakk innom. Nå er jeg her og titter i din blogg - og her var det jo kjempemye fint! Legger deg til i blogglista mi, om det er greit?
Ang. Mor Aase.. det er litt tregt å strikke med, men det blir gode sokker når de blir tovet lett i maskinen:-) Har strikket mye sokker i det garnet!
Ha en flott dag:-)

Hobbygåsa sa...

Mor Aase er slitsomt å strikke med syntes jeg også, så det blir ikke brukt så ofte. Men sokkene dine er jo kjempeflotte, og de ser veldig gode og varme ut. Ha en fin helg!

Bitt@mi sa...

Hei igjen:-)
Fant info om den dagen inne på Hobbyboden:-)
Vet ikke om du er med der, men det hadde absolutt vært et forum for deg:-)
Her er adr:
http://forum.hobbyboden.com
Uforpliktende og inspirerende, og mye hyggelige håndarbeidsdamer der:-)

LivM sa...

Gode varme sokker du har strikket. Det er ikke bare i Trondheim det er sokkevær, her på Romerike laver snøen ned. Ha en riktig fin helg!

Anonym sa...

Hei!
Ja disse er tidløse sokker.Vært morsomt å visst hvor langt tilbake i tida slike ble strikket.Men jammen er de uunnværlige.
Også må de liksom være melert farget.Aldri prøvd å strikke av Mor Aase ragge garnet.Har kjøpt inn,men ikke kommet i gang med det.Det er jo 1000 ting man skal nå på.Døgnet har for få timer.
God helg til deg!

Tulip sa...

Flink du har vært!
Det garnet ligna veldig på fargen på et par ullsokker jeg har fått av min manns bestemor. Bruker de inne på vinteren.
deilige!
Hun strikket alltid med dobbelt ullgarn, så alle ullsokkene ungene fikk måtte brukes i to nr. for store sko!...:)

Berit T sa...

Helt enig med deg, det er grusomt å strikke i det garnet, kan slite ut fingrene av det.

Men strikkesokker er bare et must om vinteren, men ikke det kjekkeste å lage, må iallefall ha striper for å se at det øker.

Ha en fin helg!

irina sa...

Tusen takk for gode ord !!

Og takk for at du vil følge med på mine opp og nedturer...hmmm litt humpete blir det, men på en positiv måte.

jeg kan ikke å strikke. Så i mine øyner er du en helt !!

har godt rundt å frøsset i flere dager...og plutselig i kveld slo det meg....lugger !!
Helt iskald på føttene jeg.

Klem

Jannicke sa...

...enig med Irina, du er en strikkehelt! Alle kvinner i min familie er strikkefantomer, bortsett fra meg :o(.. Jeg stod langt langt bak i køen da Gud delte ut strikke og hekle genene!!
Men slik er livet, man kan ikke være god på alle felt!
Ha en fin kveld videre!

Inger-55 sa...

Mor Åse er tungt å strikke med ja. Men det blir slitesterke sokker. Godt å ha noe varmt på føttene i Trøndelag !

Skautrollet sa...

Sokkene ble jo fine da.... Men jeg er enig med deg. Ikke noe særlig å strikke av....