mandag 23. februar 2009

Tove – tøfler II

Enklere kan det ikke gjøres.

DSC01210

Disse er strikket i Fritidsgarn (pinne nr 5 1/2), men er kun strikket i ett stykke. Opplegg 64 m (dame), strikk 14 cm, fell 10 m på hver side, strikk videre på resten til hele arbeidet måler ca 28cm, start tåfelling: 2 r 2 r sm ut omg, 2 omg uten felling, 1 r 2 rsm ut omg, 2 omg uten felling, 2 r sm ut omg, 2 omg uten felling. Klipp av tråden passe lang og trekk gjennom maskene, sy sammen oppå tøffelen og bak i hælen. Disse tøflene satt godt og blir ikke de siste jeg strikker. (De ble tovet på 60 grader i vaskemaskin.)

DSC01212

Har en tendens til å strikke minst 10 av hvert produkt;) Kjekt å ha! Derfor er det lite variasjon på strikkeprodukter her;) Neste par skal “dolles” litt mer…Vent å se:)

Husk at dagen idag er den første i resten av ditt liv, så nyt den;)

11 kommentarer:

Siv sa...

Flotte. Har strikket mange par av disse og de er både enkel og gode. Ha en flott dag.

Havfruen sa...

Flotte er de ja..men når du skriver oppskrifta, så skjønner jeg ikke bæra. Hehe..dårlige kunnskaper om handarbeid ja.
Idag er det skikkelig ruskevær. Blir en kort tur..

Hobbygåsa sa...

Så fine tøfler, enkelt er ofte det beste sies det jo hehe. Jeg får også av og til dilla når jeg strikker, hos meg er det mest votter det går i. Alle varianter, det er så gøy. Men andre ganger får jeg meg ikke til å strikke to av samme sort, da kjeder jeg meg og må virkelig skjerpe meg for å få det ferdig. Rart det der...

Gry Hege♥ sa...

Kjempefine, og så godt de varmer. Har fått en par av ei venninne med hjerter på...de kommer på med en gang jeg kommer inn hjemme:)
Ha en fin dag!!
Klem

Marias skriblerier sa...

Enkelt for en strikkemester som deg, vanskelig for en kløne som meg ;) Jeg strikker og hekler bare firkantede ting jeg... Det er kun det jeg kan..

Sidselsidserk sa...

Flotte tøfler!! Ja, disse kan du pynte litt på for å gjøre dem sprekere. Uansett pynt de var fine og helt sikkert varme.

Anonym sa...

Ja sånne e bare GOOOOE altså.Fikk et par av mi tiltenkte svigerdatter.Ung strikkekjerring:)
Bruke dem hele tida:)
Kos dæ med strikketøyet!Og ha en flott kveld.
Må vel også gjøre litt før det blir natt.

Inger-55 sa...

Har strikket noen av disse flotte tøflene jeg også. De er kjempegode. Og tusen takk for at du frisker opp mønstret igjen!
Masse klæmma til deg!

Anonym sa...

Flott blogg! Jeg holder akkurat på med likedanne, men med 44 masker. Men dine er tovet, sant...? Hvilken pinne bruker du? Kan ikke tove, hva gjør du med de?

Britt

Tovepia sa...

Til Britt- tøflene er tovet. Da kjører jeg dem på 60 grader i vaskemaskin og børster dem med en tove-børste og legger dem "til tørk". pinne nr. 5 1/2:)

Stubbetufsa sa...

No ska æ strikke tøfla, og da bynne æ me den her oppskrifta! De her tøflan har fådd så mye skryt at man må jo tru det!