tirsdag 24. februar 2009

Vår snart kanskje?

DSC01213

Har de siste dagene følt at våren er på vei. Varmegrader dag og natt hjelper på snøsmeltinga, og jeg fryder meg ved lyden av vann som renner fra takene:)

DSC01214

Samtidig er det “mytji som kjem fram når snøen forsvinn”. Ikke alle potter ble tatt inn i høst, ser jeg. Antar det var på grunn av et sterkt ønske om at snøen ennå var langt unna på det tidspunktet, men så tok jeg feil, da;)

Men nå er jeg sterk i troen på at våren er i anmarsj! Og det gjør godt å tenke på:)

Ha en god tirsdag med vårfornemmelser;) (det snør i skrivende stund:O)

8 kommentarer:

Havfruen sa...

Ja troen på vår har jeg også fått. Det tiner og smelter, veien ute er uframkommelig og det er +grader. Det går riktig vei iallefall. Å det er godt!!
Har noen slike potter jeg også :)

Hobbygåsa sa...

Å ja! Det der ser mistenkelig ut som vår - så herlig! Her har vi varmegrader og knallvær, så nå leker livet hehe. Bortsett fra at all snøen raste fra taket i går da, frem med spaden, skal si det var mye der oppe. Ha en fin dag!

Bitt@mi sa...

Å ja, det er nydelig når det smelter og sola skinner. Slik var det her i går, men i dag er det grått igjen... Uansett, det går mot lysere tiden nå, og tenk så deilig det skal bli:-) Fine bilder du hadde i dette innlegget - synes det blir så fint med nærbilder:-)
Jeg er litt i bakrus av all strikkingen, så jeg har ikke tatt etter pinnene i dag... Men skal med minstejenta på trening og sangkor i ettermiddag/kveld så jeg får vel finne fram et håndveskeprosjekt:-)
Ha en flott dag videre!
NB! Nydelige tøfler i innlegget under! Er spent på hvordan Cortina tover - skal legge ut bilde når jeg er ferdig med dem!

Inger-55 sa...

Jaaaa. tenk! Nå er vi snart i mars. Og da begynner sola å varme skikkelig. Og den snøen som kom i dag tærer bare på gammelsnøen..... tror jeg da!

KLÆMMM

Anonym sa...

I går morges når jeg gikk til jobben så skinte sola så vidt over toppene og fuglene var helt yr i kvitteret sitt. Det var deilig å gå hjem også i det fine været, hvor faktisk deler av veiens asfalt var synlig...
ja nå vil vi ha vår!!!

Akvarella sa...

Hallo i byen.
Ja jeg er enig med deg, nå kommer snart våren.
Jeg er jo ikke så langt fra deg nå, så vi har vel samme været tenker jeg.
Det drypper av takene, og snøen synker mer og mer sammen.
Det jeg ønsker meg nå er en dag med sol, da skal kaffekoppen nytes ute.
Ha en fin tirsdagskveld

Anonym sa...

Halloooo.....tiner det oppe hos deg da? Her er det så mye snø, du aner ikke. Og mer er på vei, sies det. Lurer igrunn på hvor vi kan gjøre av all snøen til slutt. På søndag måtte en med traktor komme her og skyve vekk noe........
Slike tøfler du har laget har kjeg laget MANGE av. Og jeg er som deg, får litt dilla og lager mange av samme ting. Ja, nå går det jo i luer hos meg,da....prøver å stoppe nå!! :)

Anitas hus sa...

Å ja det lengtes etter vår her også. Selv om vi har tonnevis med snø så er det deilig å høre at det renner fra takene:)
Ha en fortsatt fin og vårlig uke!
Klemmer:O)