fredag 27. februar 2009

Tove-tøfler III

Da ble disse litt “dollet”, men kunne nok ha gjort masse mer/annet…og er heller ikke helt fornøyd med tovinga. De lilla tøflene tovet bedre, og det erfarer jeg hver gang, at fargene tover/tøver forskjellig. Har ikke sydd fast blomsten, så jeg fikk lekt meg med flere varianter….

DSC01227 

Heklet en kant rundt “bretten” før toving..DSC01226

Personlig er jeg av den trauste typen som faktisk foretrekker tøflene upyntet, så vi får se hva som skjer neste gang. Det er jo litt avhenghig av hvem som skal ha dem på foten også..

DSC01229 DSC01228

Tror nok jeg går for den første varianten og med en knapp/perle midt i blomsten:)

FREDAG, herlig!!!

11 kommentarer:

Siv sa...

Kjempefin. Likte den første varianten jeg også.

Inger-55 sa...

Kjempefine! Jeg har bestilling på to par nå. Men de skulle være i hvitt og grått. Skulle matche interiøret i leiligheten..... HEHE.
Ønsker deg en knallfin helg i snøen!

Anonym sa...

Så fine dem ble,men så rart at fargene Tover forskjellig??
Har vell noe med kjemikaliene å gjøre.
Ja syns også at tøflene bare kan være enkle.Men morsomt å leke seg.Søtt til småjenter med en liten rosett.
God helg til deg!

Bitt@mi sa...

De var veldig fine, også med pynt, synes jeg. Men er litt enig om det med tøfler for "trauste" typer:-) Så herlig med fredag, ja - hadde det bare ikke vært for jobb i ettermiddag... Men så har jeg fri etterpå, i hvert fall til søndags kveld:-) Driver på med halskanten til genseren min nå, hadde håpet å bli ferdig i dag før jobb. Men rekker nok ikke å få festet tråder og sånt. Skal uansett bli ferdig før 1. mars, da kommer det nye prosjekter i alongene:-) Gleder meg!
Det garnet du så som ble grønt og blått skal bli skjerf til minstejenta - hun ble kjempeforelsket i det da hun så det. Og det er jo moro!
Ha ei flott helg!

Akvarella sa...

Så flotte tøflene ble når du pyntet dem.
De var jo fine før det også da, veldig fin fasong.
Jeg ønsker deg en flott dag i det nydelige været vi har i dag, rene påskestemningen her på Inderøy.
Hilsen Akvarella

Havfruen sa...

Ah..kjempefine. Men jeg liker de med mest mulig DILL på jeg da. Både kant og blomster, så det er helt klart avgjørende hvem sine føtter de skal på!!
Du har ikke snødd inn enda?

Solveig sa...

Synes de var veldig fine med hvit pynt. Og så deilige og varme å ha på beina.

IngersATELIER sa...

Hei igjen... Så flink du er med tovinga, har det noe med navnet ditt å gjøre;))) Dette kan du virkelig, synes de ser såå deilige ut de tøflene dine! Blomsten pyntet opp den!
God helg til deg!
Klem herfra!

Nitus sa...

Likte alle tøflevariantene dine jeg :-)
Jeg også har merket at det kan være forskjell på tovingen angående fargen... har fått meg noen overraskelser der.
Så må du ha ei trivelig helg og kose deg med pinner og garn.

Marias skriblerier sa...

Nydelige! Ble knallfint med den hvite kanten og blomstene! Herrrlig!

strikkedilla sa...

Disse var flotte. Ser du tover mye. Har aldri prøvd det, men tenker jeg skal prøve en gang. Jeg er veldig glad i dill og dall, og synes de med de hvite blomstene og den hvite kanten var veldig lekre. Ha en fin uke