tirsdag 3. mars 2009

Mye på gang..

Har jeg mye å gjøre eller?..Ja, jeg tror aldri jeg har hatt så mange strikketøy i gang på samme tid. Disse burde jeg bare strikke ferdig, “krype”leggiser til Rikke…

DSC01247

Så var det disse sokkene da. Begynte på et par av Mor Aase, men misliker garnet så sterkt at det krever mot å fullføre…

DSC01248

Skal hekle to voggetepper, dette skal Lene ha. Det hekles av Ullteppegarn og skal tøves etterpå..

DSC01249

Ble så fornøyd med puta, at jeg har bestemt meg for å strikke minst to til for å ha på kjøkkenstolene der vi tilbringer tiden. Puta var skikkelig god å ha i ryggen. De skal være blå med striper i blek rosa og/eller hvit og/eller lys blå….

DSC01245

Så til “krem”garnet. Begynte med en kjole/tunika til meg selv i garnet Alfa fra Sandnes. Nydelig garn å strikke av, 85 % ull og 15 % mohair. Dette er det store spenningsprosjektet; blir plagget i riktig størrelse og vil det oppføre seg pent?

DSC01244

Slik går nå dagene;) Jeg kommer selvfølgelig til å plage alle besøkende med prosjektene etter hvert som de fullføres;)

Ha en super tirsdag!!!

12 kommentarer:

IngersATELIER sa...

Hei igjen... Åhh det er deilig og se at andre har det som meg:) Tenker på div. halferdige prosjekter. Det er mange her hos meg, både hekling, strikking og bilder. Puta du har strikket er bare nydelig. Den er sikkert god inntil ryggen ja, passe høy til det.
Ha en fin dag, her har våren slått til. Åtte gr. stille og sol, nå skal det nytes!
Klem fra meg!

IngersATELIER sa...

Altså varmegrader, måtte få med meg det... hi...hi:))

karna sa...

Jeg har funnet ut at det er en kjempefin pinneoppbevaring på å ha garn på pinne jeg. Spennende Alfa prosjekt, har stikket i det garnet jeg å. Så nå venter jeg på mer garn til et til. Ha en fortsatt strålende dag.

Anonym sa...

Ja man skal vel alltid ha noen UFO`r liggende å "mare".
Jeg har et par stykker jeg også,og tror nok de blir rekket opp snart.Vet at det bare ikke blir ferdig.Du har lagt ut mye fint siden sist jeg var innom.
Ikke vært blogging på meg på mange dager.
Ha en flott tirsdag!

Havfruen sa...

Flotte bilder du har her i dag. Imponert over ditt pågansmot med alle prosjektene er jeg også. Den tunika`n er jeg kjempespent på å se.
Våre lyser mot oss...herrli :)

LivM sa...

Ja her var det mange flotte arbeider underveis! Skjønner godt at du er lei sokkene, for sokkegarn av den tykke sorten er stritt å strikke med. Kjolen/tunikaen din er jeg spent på! Lykke til med alt sammen!

Siv sa...

Hei og hå. Sender en liten hilsen fra fjellheimen. Vi koser oss her oppe. Blir mye sokkestrikking, og det er nok Frode glad for. Har funnet et nytt kjempegdt garn som eg bruker pinnenr: 4,5 på. Gar raskt og greit. Masse flotte prosjekter du har på gang. Gleder meg til å se de ferdige.

Anonym sa...

Håper da virkelig du vil plage oss med dine prosjekter, ja! Jeg elsker å se alt det fine alle dere kreative lager. Strikking og hekling liker jeg også, så her hos deg er det ekstra spennende å komme. Flott å få så masse tips om garn også, takker! Fin kveld til deg.Klem fra Randi**

Anonym sa...

Heldigvis er det ikke bare jeg som driver med mange prosjekter!!!! I stad funderte jeg på å begynne på enda et....det gjør da ingenting, gjør det vel? (bare alle blir gjort ferdig til slutt.....)

Bitt@mi sa...

Jeg blir så glad når jeg leser at det er flere som har mange prosjekter på gang:-D Det fine med å blogge sånne prosjekter er at det er større sjanse for at de faktisk blir ferdige. Pr. i dag har jeg 5 prosjekter gående, og jeg planlegger faktisk å starte enda ett i natt (er på nattevakt). For et deilig liv!
Ha ei god natt:-)

Solveig sa...

Alfa-garnet er min favoritt. Det er så deilig og mykt. Dessuten er det varmt, og det går fort å strikke med det. Det eneste aberet er at det nupper litt. Så mange fine blåfarger på bloggen din!

Monicas sa...

velkommen i klubben....moro at vi e mange i samme båt...flink er du til å strikke i allefall..