søndag 18. april 2010

Helgas bekymringer…

Jeg skrev jo i forrige innlegg om det begredelige været vi har, men har sett at det er kaldt over hele landet. Vi kjørte hjem fra hytta i skikkelig snøstorm idag.

DSC04834

I tillegg virket mobilnettet bortimot ikke, så nå skal jeg installere fastnett!!

DSC04838

Men alt dette er bare bagateller mot problemene askeskyene fra Island skaper. Min eldste datter skulle idag ha kommet hjem fra England, men “sitter fast” der borte.

DSC04839 

Det har bekymret meg mye! Alt dette har ført til en del nevrotisk strikking:) Et nytt Baktus-skjerf i mine favorittfarger;) Brukte samme garn som på mitt forrige skjerf, BRIS fra Gjesdal. 50 % ull og 50% soya, så det er deilig og mykt. Selvfølgelig ble det noen kopptuer også;)

DSC04843

Alle er strikket av Heavy Cotton fra Stoff og Stil, så nå har jeg virkelig fått prøvd det garnet. Stort minus: utrolig mange knuter i garnet!!

Da ønsker jeg at alle en flott ukestart!!

Klem fra tovepia……………….som håper at vulkanen går til ro;)

36 kommentarer:

Grethe sa...

Så nydelige bilder og herlig innlegg. Det er ikke noe moro å ikke komme seg hjem, vi får håpe at det ikke blir større problemer med vulkanutbrudd.
Et nydelig skjerf.... ha en fin kveld:0)
NB! her har det haglet i dag...huff..

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Ikke gøy for de askefaste nei.
Ellers kan jeg trøste deg med at det sner som bare pokker hos meg også. Begynner å bli lei nå...

Fint du strikker, som alltid!

Ha en super kveld!
Klem fra Chatrine:)

Strikkeheksen sa...

Jamen godt, at du kan strikke og holde bekymringerne lidt i ave - hvor er det et smukt tørklæde i de fineste blå farver :-)

Krydser fingre for, at din datter snart finder en vej hjem :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Huff ja, det er mange askefaste nå om dagen. Ikke greit det der. Dattera her i huset har stelt ku i dag for en som ikke kommer seg hjem fra ferie.
Men mest synd syns jeg det er på islendingene som får aska inn i hus og heim og alle dyra som lider.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Skikkeleg kjedeleg både med veret og dei som sitte askefast!
Håpa dottera di kjem seg heim snart!:) Du utnytter jo ventetida på ein kreativ måte då! Herlege farger:)
Klem:)

Berit T sa...

Skal trøste deg med at det er kaldt og det har snøet her også i dag, men den forsvann med en gang, heldigvis.
Uff det er ikke greitt å bekymre seg for de som må sitte å vente i det uvisse. Jeg hadde en datter som var på klubbtur til Island forrige uke, og er så glad de kom seg hjem i tide.
Og du må få inn fast nett på hytta, jeg hadde også mobilt nett, og det tok en halv evighet å komme innpå og kunne ikke laste opp bilder. Så det ble fastnett og det er herlig.
Greitt å ha masse tråd og strikkelyst når en sitter på vent.
Flotte ting som alltid.

Ha en fin kveld så får vi håpe at denne askeskyen ikke kommer i morgon som de sier.

Havfruen sa...

Håper L kommer seg hjem snart...men hun er ikke alene om å sitte dønn fast.. Tragisk!!!
Nevrotisk strikking har ført til mange ferdige produkter:) Herlige farger også. HAr hatt snøstorm i dag ivi også men akkyrat NÅ skinner sola...nei det gikk over...
Ja la oss håpe vulkanen roer seg.
Ha en så flott som mulig kveld:)
Klemmer fra havet:)

Jannickes Hjemmekos sa...

Huffda, Tovepia - jaja, du har nå fått strikket mye i helgen. Her har vi fått opp leveggen og beiset den ett strøk i kveld. Jeg har klippet ned bjørk- og seljeskudd i hagen. Holder på å hekle en løper, men det tar tid. Ha en fin kveld. Klem fra meg

Barbros lille atelier sa...

Håper du får henne hjem snart:-) Ingen kjekk situasjon det der.
Vi har hatt en nordlending sittende "askefast" her siden torsdag.

Men aldri så gale at det ikke er godt for noe; du har da hatt litt av en storproduksjon. Nydelig sjal og enda flere flotte kluter:-)

Klem

Asbjørg sa...

Skjønner godt din bekymring når det gjelder datteren din,får håpe at hun kommer seg trygt hjem snart!Flotte strikkerier har du ihvertfall fått ut av helga!

Janne i Fagerlia sa...

Det er nok mange som sitter og venter på fly rundt omkring ja. Eldstegutten her i huset rakk akkurat å komme seg hjem fra Frankrike før flyplassene stengte. Skjønner godt at du strikker febrilsk - hadde nok ikke funnet roen jeg heller i en slik situasjon. Takk for opplysningen om bomullsgarnet fra Stoff og Stil. Hadde egentlig tenkt å kjøpe dette ved neste besøk, men nå lar jeg det kanskje være....

Tvi, tvi for bedre vær til uka!

KariL sa...

Herlige bilder. Flotte kopptuer. Håper din datter kommer seg hjem snart. Selv skulle jeg tatt flyet i morgen, men alt er avlyst og glad er jeg, for en vet jo aldri når tid en kommer seg hjem igjen i disse tider.

Min stil sa...

Hei. Flott skjerf og kluter du har laget. Kjedelig med alle problemene askeskyen lager.
Ha en fin kveld.
:) Susanne

Snertne sneller og små nøster sa...

God kveld :-) Får håpe datteren din kommer seg hjem snart. Vi merkes også av dette - min kjære kommer seg ikke til Stavanger i morra, og vi er redd for at min eldste ikke kommer seg til Trondheim og forestilling neste helg. Det vi frykter mest, er at Romaturen vår om 3 uker står i fare. Det er vel bare å krysse fingrene for at alle kommer seg dit de skal.


Nydelig farger på skjerfet ditt, Tovepia :-)

Ønsker deg ei fin uke :-D Klem fra Siv

liven sa...

Heisann Tovepia!!
Min sønn er i SørAfrika.....skal egentlig hjem til uken så mye kan skje før det!!
Håper hun kommer seg over dammen da snart!!
De skjønneste farger du har strikket i :o)

ha en fin kveld....her er det hvitt ue :o(

Lappeline ♥ sa...

Håper hun kommer snart hjem..
Flott skjal og kluter.
Her går det i hekling

Ha en fin kveld

Klem

mays lille verden sa...

Kan skjønne du blir bekymret, får håpe hun kommer seg hjem snart.

Baktus-skjerfet hadde herlige fargenyanser. Og kopptuene var fine og sommerlige.

Håper du får en fin uke du også.. og at din datter snart er hjemme så du slipper å bekymre deg..

klem fra meg:)

Synnøve sa...

Håper jenta di kommer seg hjem nå.
Det er lite morsomt med det som skjer på Island for tiden.
Så mye fint du har strikket. Nydelige farger.
Ha en fin ny uke
Klem

Anonym sa...

Jeg skjønner så godt bekymringa di, Tove - dette er ikke moro i det hele tatt. Dattera mi er jo i New York, men skal ikke hjem enda, da. Men tenk om dette varer og varer....nei, det må vi ikke tro! Og nevrotisk strikking, det skaper de flotteste saker, ser jeg. Håper hun kommer seg hjem snart og at du får ro i sjelen. Klemmer**

Unknown sa...

Må vist vurder fastnett på hytta vi også. Det mobile er bare til forargelse. Det ble ikke den store hytte helgen med oss heller Kaldt var det ute. Har ikke fått starta i hagen ennå.
Hadde tro på at jeg kunne være litt ute på terrasen med strikketøy, men den gang ei.
Får håpe neste helg blir bedre.

Ruths datter sa...

Bactusen er aldeles nydelig og takk for tipset om kopptuegarn.Vi fikk litt snø her i Bergen også.
Klem

Tonemor sa...

Likte skjerfet ditt kjempe godt. Nydelige farger, og tuene ser super gode ut.
Håper det ordner seg for datteren. Har hørt at noe er åpnet igjen så...
Ha en fin dag.
Klem Tone

Anonym sa...

Hei.Håper virkelig de kommer seg hjem.Ikke kjekt.Nydelig skjerf og kluter.Så fine farger.Ja nå kom vinteren tilbake nå vil jeg ha sol og Sommer.Lang vinter.Går bedre med Aina nå.Har en del plager.Ha en kjempe fin uke.Masse klemmer fra Bodil...

Missfryd sa...

Mange som er er rammet av askeskyen... Håper hun kommer seg hjem snart. Positivt av du blir så produktiv da:-)
Ønsker deg en herlig uke.
Klem Ingrid

Randi sa...

Nydelige ting du har strikket...her går det også i hjemmelaget kopptuer...digger dem!

Håper det ordner seg for din datter å at hun kommer seg hjem snart.

klem i *vårværet*

Ingun sa...

Hei
Så mye fint du har produsert i helga.Vulkanen roer seg nok snart. Kjedelig med forurensing og fly på bakken. Ha ei fin kreativ uke!

Elins Strikkeri sa...

Flott sjal og kluter du har laga!! Grusomt kjedelig med nett som ikkje virker!! Har problemer med det eg og for tida enda det er fastnett eg har!! Håper du har fått eller snart får datteren heim frå England. Ha ein flott dag:))

gisèle sa...

bonjour Tovepia

La chance est avec moi. Le soleil rayonne et nous atteignons les 20°.
Les poussières de cendres volent jusqu'à nous. J'ai remarqué ce phénomème vendredi.
Tes foulards de coton sont superbes. Ta collection été est bien en-cours.
Bon courage, après la pluie le beau temps.

Lijesto sa...

heisann, må bare si jeg liker bloggen din utrolig godt :)

ha ei flott uke..

http://capricorn-jenta.blogspot.com/

Hobbygåsa sa...

Åh nei dette været er ikkeno gøy, snø annenhver dag. Men det blir jo strikking ut av det og skjerf og tuer er kjempeflotte!

yesheimen sa...

Oj, så mye du har strikket på en helg. Hadde nok brukt uker jeg. Herlige farger på tuene dine, og skjerfet selvfølgelig. Ja huff, disse askeskyene er ikke bra, heldigvis kom vi hjem kvelden før det hele startet. Håper din datter kommer seg vel hjem snart.

I dag har jeg klippet en kunde som har bestilt varer til deg. Hun er hekta på å lese blogg etter at jeg ga henne adr min, men blogger ikke selv ennå. Det var foresten hun som introduseret meg for de rosa prinsesskronene. Atrig dette.

Ha en fin kveld, om været er sånn eller sånn.

Klem Ann<3

Living next to me sa...

takk for kommentar , ja arv er noe herk. Her burde det vært enkelt , men noen har ikke magemål . Og som hos deg er mye av familien askefast rundt omkring..
vinvesken din ( en kopi i sort) ble en mega premie (med vin i ) på 60 års laget,,for korteste tale , og mange har sendt mail om oppskrift.Så takk igjen for at du delte og vinhøna ble fin. Og gjorde det bra..Så noen oppturer er det.Best nyte de også..selv om det blir mye opprekk her, strikke med perler når hodet ikke er helt med er lite smart..ha en fin uke Frida

Bluggi buggi blogg sa...

Hei hei :)
Så mye fint du har strikket. Liker så godt kopptuene dine med alle de fine fargene.
Ja været er et kapittel for seg nå i april og den der asken enda verre. Håper datteren din kommer seg hjem så snart som mulig :)
Her går det bare i lesing så jeg får komme oftere på besøk når jeg får sommerferie :)
Ha det fint så lenge.
Trude :)

ide-puffen sa...

Heia.
Håper hun har kommet seg hjem nå da datteren din.....
Nevrotisk strikking ha ha ha
Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Takker for oppskrift på kopptuer. Fikk et par av min mor her for en stund siden. De er knallgode og de er friske med litt farger. Har ikke Stoff og stil her så jeg prøver Europris garnet. Hmmmmm ....når jeg får tid til å strikke da he he.
Da er jeg på tur ned i kjeller-hulen min.

Ha en deilig dag.

Klem
Randi

Marias skriblerier sa...

Ja, askeskyen skaper virkelig problemer, men ikke minst minner den oss om hvor bittebittesmå og sårbare vi er når en naturkatastrofe inntreffer. Vi må sette pris på alt det gode vi har mens vi har det, det er ihvertfall sikkert! Ønsker deg en fin dag :)

Skautrollet sa...

Uff ja, den askeskyen har mange og uante konsekvenser. To kolleger har sittet fast i hhv Italia og USA. Alle kjenner noen som er berørt, så dette har vært omfattende. Nydelig skjerf og flotte kluter. Lekre farger :))
Klem til deg.