fredag 16. april 2010

Våren kom……. og forsvant…..

……………….og gudene vet hvilken årstid vi har gått inn i. Her snør det, innimellom hagler det, og ei og anna regnskur farer over hustaket;) Så ingen kan si at været er kjedelig. Bildet er tatt innenfra gjennom vinduet, for ut skal jeg ihvertfall ikke!

DSC04799

Jeg sitter på hytta med et nett som tester ut min tålmodighet, men med nok garn, så jeg er ikke arbeidsledig;)

DSC04808

Men når sant skal sies, så hadde jeg gledet meg til ei helg med sol og varme; vi hadde det jo så fint for noen dager siden. Jeg er klar for ordentlig vårvær, at jeg nesten blir mismodig av å se ut på været.

DSC04811

Jeg kunne ha ryddet i blomsterbed, sittet ute med strikketøyet, tatt en kald utepils i solskinnet, fått noen flotte fregner, klaget litt over varmen…..

DSC04813

………..istedet sitter jeg inne med fyr på peisen, tente talglys, litt rødt i glasset, og ikke minst vann i springen!!!

DSC04815

Så jeg kan ikke annet enn klage:)

Ha ei snøfri helg der du bor!!!

Klem fra tovepia……………som finner seg i det meste;)

 

56 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Tja, snøfri? Jeg tar i hvert fall helg! Og du koser deg, ser jeg! Bra, for det er det eneste å gjøre...
Klem!

Einy sa...

Heisann.
Jeg forst¨år godt at du klager!
Jeg har hørt det har kommet snø flere steder idag, hvis den kommer hit blir det mye klaging fra denne fronten også!
Utrolig kjedelig å få en så kjedelig overraskelse. Håper været snur fort og at du våkner til strålende sol imorgen!

Du får uansett prøve å kose deg og ha en riktig god helg!

Klem

Laila -Karin sa...

Det er lov å klage vet du.
Så jo ganske så ufyselig ut.
Her sludder det.
Kos deg så godt du kan.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Her er det ikke stort bedre. Sommerdekkene kom på forrige helg, men nå spørs det om de duger. Noe hvitt, kaldt og ufyselig er falt på bakken her også.

Tvi, tvi for ei fin helg!

Anonym sa...

I dag er dagen for klaging, så det har du så lov til at! Det er helt vrangvendt med snø nå, jeg blir så SUR! Det værste er at det skal være sånn ei stund, også - makan! Du får kose deg som best du kan, det er jo koselig med fyr i peisen, strikketøy og rødvin, da. Får bare se positivt på det. God helg, uansett. Klemmer**

Ingun sa...

Hei

Kos deg og ro helt ned;-))
Snart skinner sola på deg også!!
Var vinen god? ;-))
Ha ei fantastisk helg med snø og sludd...

Trøsteklem;-)

Ingun sa...

Hei

Kos deg og ro helt ned;-))
Snart skinner sola på deg også!!
Var vinen god? ;-))
Ha ei fantastisk helg med snø og sludd...

Trøsteklem;-)

Josefine sa...

Så enig med deg...dette var ikke noe vi ønsket oss!!

Kos deg med rødvin i glasset, det har jeg planer om også... god helg til deg, klem

Linda sa...

Kos deg på hytta og ha en strålende helg:-)

Unknown sa...

Sender deg en trøsteklem... :O)
Her har det vært sol i hele dag..., nok en nydelig vårdag... :O)

Det bris garnet så veldig deilig ut, nydelig blå sjatteringer... :O)

Kos deg på hytta, håper været blir bedre etterhvert.

Birgitta sa...

Har våren flytt sin kos hos dej. Här skiner solen, även om det kom några snöflingor idag. Ser att du inte är utan garn, utan kan sticka en del och sitta inne och ha det gott.
Kram Birgitta

Bararesor sa...

Vilken skön blogg du har. Läckra färger på alla bilder. Inspirerande!
I Kungälv där jag bor är snön borta och solen skiner än så länge.
Ha det gott...

Missfryd sa...

Ikke for å gjøre det værre for deg, men hos meg er det snøfritt og sol...:-) Men fortvil ikke, det blir snart bra der du er også. Sånn er våren, sånn er vel egentlig Norge!! Jeg er blitt stoppet av askeskyen, skulle egentlig til Spania!!! I alle fall; ha en flott helg:-)
Klem Ingrid

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Nei været kan man ikke forstå seg på nå om dagen. Det er lurt å bare gi seg over og kose seg inne. Brisgarnet du har liggende er fint å hekle englemaskesjal av, blir kjempegodt og mykt. God helg, hilssen fru Strøm

Tussi sa...

Her i nord har det snødd i hele dag. Måtte koste av bilen før jeg kjørte fra jobb.
Men jeg er sikker på at du koser deg på hytta.
Skulle gjerne vært på vår hytte, men dit kjører jeg ikke før veien er tørr. I fjor på denne tida tok jeg sjansen - og det endte opp med kaputt hjullager!
God helg :)

sylvia sa...

å fysj da,sånn kan du ikke ha det nå.
blåser litt fin vær til deg.
ha en god helg,
klem fra sylvia

Unknown sa...

Hei Tovepia.
Jeg for på hagesenter for å kjøpe noe til veninnen min, men det var så lite bare noen stemorsblomster. Du er nok litt tidlig ute sa han. Jeg synes han var herlig som var så ærlig med meg. Det er litt ulikt når vi er på plantasjen ja.... Ok. det ble noe annet.
Får vel sminke meg litt å komme meg av gårde, heldigvis er det gåavstand så det blir vin på meg også. KLem og ha en fin kveld. :))

Lappeline ♥ sa...

Nei det er ikke mye vårlig vær her heller.
Kos deg med det rød i glasset og strikketøyet.
Her går det i hekling.
Ha en fin fredag.

Klem fra meg

KariL sa...

Ja våren kom og gikk. Her er det også snø over 300 m. Har nettopp kjørt i slaps/snø. Godt med medbrakt handarbeid.
Ønsker deg en riktig god helg!

Jannickes Hjemmekos sa...

Jajaja, det later nå til å bli en helg full av kos. Det skal bli kjekt å se hva du tryller frem av garnet ditt i løpet av helgen. I dag har vi satt opp levegg på terrassen og det blir goé greier! Nå kom akkurat Trond med et glass rødvin til meg (ja, jeg vet; han er kanon!)

Ønsker dere en god helg med masse kos. Klem fra meg

HildeP. sa...

Huffda, det ser litt surt ut ja! Godt du har koselige innesysler å bedrive tiden med, mens du venter på sola! Den kommer nok! : ) Ha ei flott helg! : )

Klem Hilde

Snertne sneller og små nøster sa...

Våren har ikke forsvunnet sjø, Tovepia - den har bare en foreløpig liten pause ;-)

Må tipse deg om at de på Stoff & Stil hadde Heavy Cotton (rød og sort) til halv pris (10 pk).

Har strikka ei kopptue i det garnet etter at du anbefalte det, og den ble fast og fin. Syns kanskje det var litt tungt å strikke av, men...

Kos deg på hytta med vann OG vin, og benytt sjansen til en utepils om sola plutselig gløtter til litt ;-)

Klem fra Siv

Anonym sa...

hadde det vært så vel du.. har holder noen på med av og på knappen.. det snør, det regner et lite solgløtt.. og så snø igjen..

takk og pris for håndarbeid og hvitvin :)) kos dæ.. klem fra mæ

Strikkeheksen sa...

Føj for den, her må der sandelig klages :-(

Kan godt forstå, du bliver helt mismodig, det er altså ikke spor sjovt - men lidt strik og hyggen indendøre er altså heller ikke at foragte - god fornøjelse :-)

Havfruen sa...

Ja fytti katta for et vær...her var det snøstorm men det virker osm det har roet seg ned...
Så masse skatter du viser her da:)

Ble ferdig med taket i kveld, iallefall ahr jeg revet ned maskeringstapen...skal love deg nakken og skuldrene er ømme!!

Nyt peisvarmen, vannet og vinen:)
Klemmer:)

Asbjørg sa...

Det var ikke akkurat det her jeg hadde bestilt for helga nei.Sitt no hjemme i byen vi,får se i morra om vi drar en snartur på hytta.
God helg!

Unknown sa...

Våren forsvant her også! Måtte måke snø av bilen i dag tidlig, men var for trøtt (og irritert) til å ta bilde...

Men jeg er sikker på at VÅREN kommer tilbake, om litt!

God helg på hytta!

HegeT sa...

Sjønner godt at du klager litt jeg..... Snø er jo ikke akkurat det har lyst på nå....etter en forsmak av sol og varmere vær.
Godt du har med litt håndarbeid å henger tommeltottene i.
Krysser fingrene for at det skal bli litt bedre være fremover, så du kan nyte dagene på terrasen , med no`godt i glasse....

fredagshilsen
HegeT

Kort og Søm sa...

Hei,
nei snø vil vi jo ikke ha nå!!
Vi har hatt sol i dag, så jeg har vært på lang sykkeltur, kjempe deilig!

Kos deg inne med noe godt i glasset...*smiler*..
klem Fredrikke :o)

huset ved elva-elin sa...

Huff så tustelig vær du har :/
Vi har fint vær på sørlandet, men må fyre i ovnen om kvelden.
Klem fra Elin

Tulip sa...

Nei, været får man dessverre ikke styrt...Om man vil eller ikke!

Kos deg innendørs i regnet:)

Klem

Strikkebesta sa...

Våren er og blir lunefull, men så veit vi i alle fall kva vi skal klage over:)
Godt at du har strikketøy, ved og vin! God helg:)

Anlen sa...

Vi har sikkert litt samme veret som det du har. Det er fantastisk fint ver til å vere inne i!

Ha ei fin helg!

Elins Strikkeri sa...

Herer ikkje snø men ikkje sol heller! Det regner og blæs og er litt guffent. Men vil no få ynskja deg ei fin innehelg:))

Barbros lille atelier sa...

Her forsvant også våren like fort som den kom, men vi satser på at den er straks tilbake:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Ja, dette så ikke bra ut, og skikkelig ufyselig! Det er vel det at man har fått nok av vinter, snø og kulde nå, og vil ha sol og fint vårvær! Jeg sitter uansett inne og ser ut, så for meg blir det ett fett! Skulle gjerne vært på loppis i Oslo i dag, for der skal det være 18 stk., og også flere i Akershus. Huff, hva man går glipp av!

Ønsker deg en god helg der du er!

Klem Cathrine :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Huff, nedtur med sånt vær. Men bedre å gjøre seg ferdig med snøen i april enn å få den i mai.

Fortsatt god helg og kos deg med peisvarme og strikking.

Tonemor sa...

Ordentlig møkkavær,men vi får gjøre det beste ut av det. Fyr i ovnen og strikking er heller ikke så ille.
God helg:-)
Klem Tone

Lene Megan sa...

Uha, sne! Det er længe siden her og heldigvis siger jeg.
Håber at du får en hyggelig weekend trods nyt snefald. En god lejlighed til at hygge sig indendørs med gode sysler :0)

Hilsener fra det danske forår
Megan

joakim sa...

Ja, faen altså.. Jeg vil ha sommeeeeer!!!!

Turid Holm Flaa sa...

Hei, hei høres ut som du greier å kose deg selv om været er av ikke det aller beste. Det er spennende og pent garn du har. Det er litt som meg det, har jeg noe nytt garn og en ide koser jeg meg.

Masse hilsen Turid

EllenSand sa...

Jeg kan gjerne dele litt vemod med deg. Samme været her :)

liven sa...

Trøst deg med at slik er det her også!!
Ikke noe uteaktiviteter som frister....bare en kjapp gåtur!! Pilsen som skulle nytes i solveggen ligger godt i kjøleskapet!!

Men kos deg alikevel og ha en fin lørdagskveld :o)

Elkat sa...

Godt å få ut litt frustrasjon,våknet til ca 15cm i dag..Kjedelig.
Får håpe det blir bedre snart!
Ha ei flott helg!!

Grethe sa...

Nei, dette været forstår jeg meg ikke på. Jeg hadde også drømt om å sitte litt ute denne helgen, men men...vi har ikke "snø" og regn. Ønkser deg fortsatt en fin lørdagskveld og helg!

Skautrollet sa...

Uff, glad det ikke snør her. Og stakkars deg som har snøvær. Men det er vel typisk april, alle årstider i en måned. Snart skinner sola igjen :))
PS. Godt du har garn, da...

anneskreative sa...

Koselige bilder du har komponert,,,,men fine kontraster.
Glemte å si det men mine håndklær er laget i Tuva garnet fra Europris,,,,det garnet erdeilig og jobbe med og gir fine resultater,,,,,så der er vi enige,,,,
Kos deg innendørs og nyt resten av helga,
Klem Anne

anneskreative sa...

Koselige bilder du har komponert,,,,men fine kontraster.
Glemte å si det men mine håndklær er laget i Tuva garnet fra Europris,,,,det garnet erdeilig og jobbe med og gir fine resultater,,,,,så der er vi enige,,,,
Kos deg innendørs og nyt resten av helga,
Klem Anne

Ruths datter sa...

Bra du har noe rødt i glasset da.Her regner og stormer det også og jeg er på nattevakt. God helg videre.
Klem

yesheimen sa...

Huffda, været var ikke det beste nei, men du har da strikketøy og noe rødt i glasset, så noe godt var det ihvertfall.

Og så må jeg få takke for hyggelig hilsen i anledning bryllupet.

Jeg har mye å ta igjen nå, men får håpe jeg får litt bedre tid i neste uke. Vi har besøk, og det er hektiske dager.

Men været er da bra her, ja borsett fra askeskyene da...:-)

Klem Ann<3

Frøydis sa...

Kommentar nr.51 kommer fra meg, hehe..og jeg som smiler av 6-7, hehe...jaja..

Her var det også skikkelig høst igår, men idag skinner sola fra skyfri himmel!! Herlig, rett og slett!!

Klem, Frøydis

Bitt@mi sa...

Hihi..trodde jeg skrev kommentar på dette innlegget... Men det var visst på det forrige, ang. klutene. Så der er det en lang kommentar:-)
Klem igjen!

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Takk for flotte ord på bloggen min!! ☺ Gud så flink og kreativ du er da!!!! utrolig mye flott du lager ♥♥♥

Har koset mej og sett litt på bilder ☺

Ønsker dej en herlig søndag frøken ♥

Klem fra Hege ♥

EllenSand sa...

Tusen takk for den fine kommentaren i mitt siste innlegg. Det varmer :)

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Her har vi en snøfri helg. Sola skinner og været er topp .... litt kaldt i vinden, men det overlever vi. Ha fortsatt en fin helg!

Hobbygåsa sa...

Hehe, ja her gjelder det å kunne omstille seg i en fart :-) Her snør det i dag, våren står visst litt på vent skjønner jeg. Ha en fin uke - forhåpentligvis med masse sol!