lørdag 10. april 2010

Rydding...igjen;)



Jeg har jo flere ganger tidligere skrytt av min innsats i ryddebransjen, og sannelig er det en travel bransje å jobbe i.

DSC04429

Jeg er ikke blant de mest ryddige, det hoper seg opp rundt meg til stadighet. Jeg rydder en dag, og dagen etter ser det ut som lynet har slått ned …igjen;)

DSC04432

Unnskyldninger har jeg nok av; jeg mener det kan ikke være ryddig der det er aktivitet til enhver tid…… og i tillegg tror jeg at flere hyller og kommoder er gode samarbeidspartnere;)

DSC04433

Når jeg har vært på besøk i et ryddig hjem, kommer jeg hjem med blod på tann; her skal det ryddes!! Da får handyman beskjed om hva han skal ta tak i. Han parerer med at javisst kan han gjøre det….bare jeg får fjernet alt rotet mitt….og sånn går nå daga’n;)

DSC04501

For flere år siden kom en ung slektning uanmeldt på besøk. Han ble plassert rundt kjøkkenbordet der vi pleier å sitte…i alt rotet. Da han kom hjem, hadde han fortalt sin mor om hvor trivelig det var hos oss (han var fra et ryddig hjem) ……så kanskje er det ikke så farlig allikevel om det flyter litt her og der?

DSC04705

Trøster meg med det av og til, bare det er system i rotet;)

Ha ei ryddig og ordentlig og ikke minst, ei koselig helg!!

Klem fra tovepia………………………….som prøver innimellom;)

40 kommentarer:

Linda sa...

Kjenner meg igjen i dette ja ;O)
Jeg er altfor rotete av meg til å kunne ha det strøkent til enhver tid...
Desuten har jeg 3 andre rotekopper i huset også...
Rydding er det kjedeligeste jeg vet og jeg liker ikke å ha det kjedelig....
Så her i huset blir det stadig vekk skippertak!
Det skal jo være litt hjemmekoselig også;O))

God helg og klem fra meg!

Anonym sa...

Veldig kjent dette her, du! Men, det skal vises at det bor folk i et hus, sier jeg til meg selv. Så det så. Ei venninne av meg bodde i et superryddig hjem da hun var barn, og der inne torde vi ikke røre en lillefinger - og det er vel ikke koselig? Nei, takke meg til litt rot! Herlig innlegg, og god helg!

Frøydis sa...

Hei på deg :-))

Som jeg skulle skrevet det selv, hehe..Og jeg har IKKE plass til å ha det rotete, så det hjelper jo...men når gubben reiser, er plutselig bordet fullt av blader og aviser..som blir liggende til rett før han kommer hjem, hehe..Rot skal det være, i et trivelig hjem! Kan du tenke deg noe verre enn å føle at du sitter i et utstillingslokal? Sitte pent, får nesten ikke lov å puste..nei uff, takke meg til litt rot heller!!

Ha en fantastisk rotete lørdag ;-))
Klem, Frøydis

Børge's Blogg sa...

Greit med litt rydding av og til sikkert.
Utrolig hva man kan finne også.
Fin kveld tilbake :)
PS. Det blå hos meg var blåser til blåskjell-oppdrettet.

Havfruen sa...

hehe..æ må flir...vel, nå er jeg av den ryddige sorten, hvis man har det ryddig og tar etter hvert, hoper det seg ikke opp:)
Men ser ut som du har fått satt mye i system her da:)
Av/på sol her men god temp. Snart tur..igjen:)
Ha en fortsatt flott lørdag, hytteklem:)

Tonemor sa...

Hi hi... Huff dette rotet. Liker å ha det ryddig, men liker ikke å rydde. Hmm
Takk for tipset med glidelåsene, det må jeg prøve neste gang.
God helg
Klem Tone

Grethe sa...

Ei trivelig helg til deg også. Det er deilig med organisert rot, men når en ikke finner ting ---da er det ikke trivlig. Jeg liker å rydde, da blir det system i rotet.
Fortsatt fin rydde dag, klem fra meg :0)

Grethe sa...

Her var det skikkelig orden synes jeg.
Lekker koffert med vakre duker.

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei Tovepia :-) Jeg vil heller ha litt rot enn et helt strigla hjem - det skal vises at det bor folk der, og at det er aktivitet :-D Og så er det forskjell på rot og rot også. Skikkelige kreative mennesker kan ikke ha det for shina rundt seg ;-) Det hender seg at jeg skulle ønske at Hilde Hummelvold kunne tatt seg en tur og rydda skikkelig opp :-) Sitat fra din Handyman er det samme som gemalen min kommer med :-D

Så fint det var med garnet ditt i hyllene - system der i alle fall:-D

God helg og klem fra Siv (som sakte men sikkert rydder seg gjennom alle prosjekter)

Laila -Karin sa...

Jeg må helst vite hvor jeg har ting,
men jeg er gift med en rotekopp, så ryddig har vi det ikke nei.
Greit nok så lenge det er rent.
Hos deg så det jo flott og ryddig ut.
Ha en fin lørdag
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Etter min mening skal det vises at det bor folk i et hus. Jeg liker ikke rot, men huset bør heller ikke se ut som et utstillingslokale i en møbelbutikk. Synes jeg skimter hjemmebakt knekkebrød på nederste bildet, det er vel også en av tingene som er med på å skape et trivelig hjem.

Fortsatt god helg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg tror du tar helt feil, jeg. Hos DEG er det koselig, men hos MEG er det rotet der;) Jeg tror nok de fleste av oss har det sånn. Her har vi kastet ut senga i dag og funnet masse støv. Nå monteres ny seng og jeg er nokså spent på om det går ann å sove i den, hehe.

Unknown sa...

Jeg rydder liksom alltid, men jeg roter også alltid.
Vi er sikkert like der. Men vi kan jo ikke holde orden til enhver tid og samtidig holde på med noe. Det er kreativt rot og det er koselig i et hjem. Se at familiemedlemmene holder på med ting. Ha en koselig lørdagskveld. :))

EllenSand sa...

Min mann er av den oppfatning at rot er koselig. Særlig når jeg mener det er på tide å rydde :)
Men det er vel koseligere med litt rot enn et superryddig hjem. Superryddig er ikke så avslappa kanskje :)

Ruths datter sa...

Der kjenner jeg meg igjen du. Andre har det så ryddig og når jeg begynner så er det jammen ikke lett å få det til nei. Vi har så alt for mange ting sier gubben her i huset.
Klem

Besta sa...

Vi er nok noen hver som sliter med rot innimellom. Jeg klarer å ha det ryddig når jeg er alene, er vi flere i huset så baller alt på seg og jeg klarer ikke å følge med...
Idag lot jeg rydding være og gikk heller ut og koste meg i solskinn.
Ha en fortsatt fin helg.
klem fra marilyn

beate sa...

deilig med litt ordnings... så lenge det varer... jeg er god på å organisere men ikke alltid like god på å opprettholde....

fortsatt god helg

klem beate

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Er ikke så ryddig her for tida, litt for mange malingsprosjekter som pågår... MEN en koselig helg, ja det skal vi ha! Fine bilder du viser av at du har orden i sysakene. Det er flott med litt inspirasjon ☺ Var så fint bilde av kofferten med duker oppi. Klem fra fru Strøm ♥ ♥

Josefine sa...

Heisan..

Ja det rotet løper ikke vekk nei..huff Godt å få tatt en liten økt noen ganger, får frem litt god følelese det!

Her vest har vi hatt en nydelig vårdag i dag, så det ble nok ingen rydding på meg...

Ønsker deg en flott helg, klem ♥

Lappeline ♥ sa...

Det er godt å få orden på ting.Det går i rykk og napp her men en utrolig god følelse når det er gjort.
Ha en fin lørdag

Klem

Sylvia sa...

Halloysen
Så flink du har vært! her hjemme hos oss roter alle, men jeg vil helst ha det ryddig, men det går nok ikke.
Når jeg er i det sure hjørnet, sier jeg høyt: Uff, så rotete det er her!!! Så får jeg til svar at det er meg og alt garnet og strikkeriene som er ROT! Men det er jo kreativt rot, svarer jeg da!!
Helt ryddig er det i 30 minutter.....sikkert ganske likt hos de fleste.
Ha en ryddig og kreativ helg, du flinke ryddedame!! Klem

Solveig sa...

Rydding ja - hmmmmm det var en tanke! Skulle jammen ha tatt meg en runde jeg også. Så fint det er blitt hos deg - skikkelig system.
Når man driver med så masse som du og jeg, blir det fort litt etternølere her og der:o) Ikke lett å vite hvor en skal plassere alt sammen:o)
Ønsker deg en flott helg og takk for koselig kommentar:o)
Klem fra Solveig

Linda sa...

Jeg tror jeg må ønske meg en hylle til å ha garnet mitt i, eller en ny kommode. Fikk litt ryddeinspirasjon her nå:-)

Ha en fin kveld!

huset ved elva-elin sa...

Så godt å høre at ikke bare det er meg som har det rotete ;)
Ha det fint
Klem fra Elin

KariL sa...

Du sier noe vesentlig til slutt; bare det er system i rotet. Deretter er det vel opp til hver enkelt.

Ønsker deg en riktig god helg, og ta deg nå en liten pause!

HildeP. sa...

Det ser ut til at du har fått orden på ting nå! Er veldig lik deg, og mener at skal man ha det ryddig til enhver tid, får man ike gjort noe annet enn å rydde ; ) I et hjem hører det med litt rot, bare sjarmerende, til en viss grad ihvertfall! ; ) Ha en flott kveld i ditt ryddige hjem! : ))

Klem Hilde

Randis side sa...

Og du rydder og rydder :) Syns egentlig det ser ut for at du har taken på det, det så nu bra systematisk ut i skohylla :) Ha en fortsatt god helg :) Klemmer herifra :) Og takk for hyggelig kommentar som vanlig på bloggen min ;)

liven sa...

Heisann!!
Kjenner meg absolutt igjen her!!
vil så gjerne ha det ryddig....og system i sakene...men det glir fort ut!! Man må jo holde på hele tiden om det skal vare!!!
Ha en fin søndag Tovepia.....i morgen er dagen jeg skal på jakt :o)

Barbros lille atelier sa...

Høres veldig kjent ut:-) Det er deilig å ha det ryddig, men det varer dessverre ikke lenge her i huset heller. Har liksom så mye ting og tang som jeg ikke helt vet hvor jeg skal plassere... Flere skuffer og skap ser heller ikke ut til å hjelpe nevneverdig. Men har en drøm om at jeg en dag skal bli veldig strukturert og ryddig:-)

Ha en fortsatt god helg!

Klem

Synnøve sa...

Har funnet ut at når en har havnet i ryddebransjen så blir en aldri arbeidsledig.
Jeg rydder og roter og sånn går nå dagan her og:))
Ha en fin fin lørdagskveld:))

GundaM sa...

Jøsses, sjekk den skohylla da! Du sku ha sett våres..huttitu ;)

Nå må vi treffes snart, engelen venter på deg;) KLm

Strikkeheksen sa...

Jamen så fint, det er blevet :-) Jeg kan også rode helt utroligt, men så kommer der også en periode med oprydningsmani og så gør det jo ikke noget. Skal vi ikke blive enige om, at kreativt rod er hyggeligt? :-)

Ingun sa...

Litt hverdagsrot er bare koselig. Men blir det stier mellom rotet, da er det på tide med et sjau;-))
Rotet ditt så nå ryddig og pent ut det.Ha ei fin uke;-)
Klem

Anonym sa...

hei tovepia. tror det er mitt første besøk her hos deg.. og ja, du har det riktig trivelig :))

er også av det kalibret at støvfnugget helst skal ligge på venstre sia av bordet ellers er det rotete:)) tror vi har litt store krav til oss selv og ikke minst hva vi har tatt med hjemmefra av krav til både det ene og det andre.

mamma pleide å si at man trengte snøskuffel for å komme inn på mitt rom. kanskje derfor jeg skal 'bevise' at jeg KAN ha det ryddig:))

riktig god søndag til deg i sør. jeg kommer igjen :)

Einy sa...

Heisann.
Dette kjenner jeg meg veldig igjen i!
Av og til føler jeg går å rydder hele tiden, men rotete er det likevel!

Jeg ønsker deg en herlig søndag...med eller uten rot :)

Elkat sa...

Hei,flott blogg du har her.Legger meg til som følger av bloggen din.
Dette innlegget kjenner jeg meg såå igjen i og alt du skriver er så sant...Så sant.
Morro at det er flere som har det sånn:)Vel det er vel ganske mange,egentlig..
Ha en fin søndag!!

Missfryd sa...

Så lenge man stort sett finner det man leter etter, og det er som du sier, system i rotet, er det bare sjarmerende med et litt ustrigla hus, spør du meg:-)
Men NÅ har du system i sakene...så lenge det varer:-)
Ha en strålende søndag.
Klem Ingrid

Ann Tove sa...

Kjenner meg godt igjen der, ja.
Men trivest best når det viser at det bur folk i husa ;)Hvis det blir for ryddig, må eg berre plukke fram ting og tang, å lage noko.
Ha ein flott søndag :)

Anonym sa...

Hei.Kjenner meg igjen i det dær.Jeg har en som jeg bor sammen med som går å ergrer seg veldig når det blir rotete i skapene.Men det blir jo så fort rotete igjen efter att jeg har ryddet...Så da sier jeg bare ta det selv da hvis det irriterer..Ha en kjempe fin Søndag videre.Masse klemmer fra Bodil...HAR NOE TIL DEG PÅ BLOGGEN MIN...

Datt sa...

Orden! Kom gjerne å rydd her også!! :P