søndag 25. april 2010

Mitt 3. barnebarn……..

mia1

………er denne jenta her, hun heter Mia, er 6 år og en ekte eventyrblanding av “hummer og kanari”;)

mia2

Jeg har jo hatt hund store deler av livet og savner en hund innimellom. For har man hund, så kommer man seg ut på tur, og den delen savner jeg; men ansvaret, hundehårene og arbeidet forøvrig med en hund, savner jeg ikke!

mia3

Mia og jeg tar derfor gjerne en tur sammen når vi møtes, men hvem som går tur med hvem, er ikke alltid like godt å se/si:) 

Må til slutt ta med et bilde av mine stemorsplanter som er plassert i “kølskuffa”, et av mine kjellerfunn;)

007

Ønsker dere alle ei god siste uke av april!!

Klem fra tovepia………….som er klar for mai den skjønne, milde;)

47 kommentarer:

Smykkas sa...

Nydelig hund og vakre blomster. Du kan tro jeg gleder meg til å kjøpe litt planter og få det fint på altanen min. Den har jeg begynt å lage vårklar, hvilket betyr omfattende rengjøring.

Vi får håpe det blir mai du skjønne milde....

Klem

huset ved elva-elin sa...

Å så skjønn, jeg er jo glad i dyr.
Ha en fin Søndagskveld.
Klem fra Elin

Linda sa...

Vakre blomster:-) Og kjempe søt hund. Ønsker deg en fin kveld:-)

liven sa...

Så fin hun da...ser så snill ut også!!
Et fint kjellerfunn...passet godt med stemor!!

Ha en fin søndagskveld

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Fin hund ☺ Enig med deg i at det er flott med hund som turkompis, men hundehår og skitt savnes ikke. Artig med blomster i den "kølskuffen"; originalt!

Ønsker deg en flott dag ☺

Klem fra fru Strøm

My home is my Castle sa...

jeg har og hatt hund og savner det jeg og, men nå er det bare jeg og mannen og ingenting som binder oss her hjemme. Så vi har blitt enige om å ikke ha flere hunder. Vil være helt frie, reise når vi vil osv :)
Men.... Jeg savner å ha en hund krypende opp i fanget på meg som bare vil kooose ;)

Nydelige blomster og så flott i den gamle kølskuffa !!

Klem,Kari

Datt sa...

For en utrolig fin "hummer og kanari"-hund!! :D

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg er helt enig. savner kos og tur med hund, men så var det resten da...

God uke til deg også.

Strikkeheksen sa...

Så er det jo dejligt, at du bare kan ha´ fornøjelsen af hende - hun ser mild og dejlig ud :-)

Hvor fint de står i deres skuffe, de dejlige stedmoder :-)
Jeg plejer også at ha´ blå stedmoder, men i år var de udsolgt på min lokale planteskole - den første weekend med forår og de var væk - så det blev små hornvioler i gul og violet, men de er nu også ganske søde. Ha´ en god uge :-)

Ingun sa...

Så fin hund.Hyggelig med hund og ut på tur....
Ha ei fin ny uke!

Unknown sa...

Mia er en fin hund. Jeg elsker dyr, men er glad jeg ikke har arbeidet med de for tiden. Greit å ta Vips inn når det passer.

Stemorsblomstene i koksboksen er flotte. :))

Kort og Søm sa...

Det var vel en fin hund...*smiler*...
Jeg savner også en hund å gå tur med, med veldig glad jeg slipper all røytingen og møkken de drar inn... :o)
Ha en fin ettermiddag,
klem Fredrikke :O)

Asbjørg sa...

Det var en nydelig hund.Jeg har jo hund nå,men må vel tilstå at jeg kommer ikke til å skaffe meg ny når Timmi er borte.Det følger mange gleder med en hund,men ganske mye jobb også.
Stemor i kølskuffa,den var ny,men duverden så dekorativt.
Ha ei fin uke!

Anka sa...

*phu* Ikke nevn ordet hundehår en gang! Har nemelig en engelsksetter som mister sin vinterpels... Tror jeg blir sprø! Men bortsett fra det er det BARE kos og det er godt å komme seg ut å røre på seg. Håper du har hatt en fin helg.

anneskreative sa...

Koselig turkamerat det der ja,,,,,jeg er foreløbig bare bestemor til en vorster valp på 8 mnd,,,,,og den lager liv i stua.
koselig og ha den på helgebesøk,,,,men jeg er helt enig med deg,,,,at det er deilig når den drar igjen og at det ikke er meg som har hovedansvaret,,,,,
Kos deg med vårblomster og turgåing.....
Klem Anne

Anlen sa...

Å, det var ein herleg hund! Eg likar godt slike gatemiksar, dei er ofte dei mest sjarmerande;)

Ha ei fin veke!

Anonym sa...

ser ut som en flott hund! selv om opphavet kan diskuteres ;) gå tur .. ja takk.. men hundehårene er ikke jeg heller så glad i. Ønsket meg hvit sofa i 20 år.. da jeg endelig fikk en, kjøpte vi hund... vi har ikke hvit sofa lenger..

ha en koselig kveld:)

yesheimen sa...

Skjønn hund, en bra mix. Ja det er klart man er bundet når man har hund, det merker jeg også. Så har mange tanker om det blir noen ny, når Maxi en gang er borte. Hun er vår første og røyter heldigvis ikke. Men turer får man, og det er herlig.

Så flott det ble på trappa di, og den skuffen var artig. Skal snart komme litt sommerblomster her også. Trenger det nå. Må bare få ryddet litt utendørs først.

Håper du har hatt en kos helg sammen med barnebarn.

Klem Ann<3

Barbros lille atelier sa...

Herlig hund! Kjekt å ha som turkamerat:-)

Så koselig det ble utenfor hos deg. Stemorsblomster er kjempefint!

Klem

Besta sa...

Det var en flott hund. Vi hadde også hund i mange år men etter jeg fikk konstatert allergier ble det slutt.
Savner nok å ha noen dyr.
Ha en fin uke.

klem fra marilyn

Janne i Fagerlia sa...

Dette firbente eksemplaret så kjempesnill ut. Og plante i kullskuffen - råstilig.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe søt hund :)

Bitt@mi sa...

Det var virkelig et flott barnebarn du viste fram, og jeg tviler ikke på at dere har det flott sammen:-) Er enig med deg, hund skulle jeg også gjerne ha hatt, men ikke alt håret som følger med. Kun til turer:-) Får søke om å bli dagmamma til en, jeg.
Takk for tipset om å tove sammen endene når en skjøter garn - det har jeg ikke tenkt på før. Og jeg festet jo en million ender på keiserteppet mitt:-)
Ønsker deg ei flott uke, og sender en stor klem!

Som mine dager er sa...

Barnebarn er ikke å forakte. Man blir jo så sykt glad i de, om de er 2beint eller 4beint. Jeg som deg skulle gjerne hatt en fast turkamerat, men jeg simpelthen orker ikke smuss og skitt og hundehår som gjerne følger med. Jeg er ikke såååå glad i å vaske, lissom .... Da er det greit at de bare er til låns.

Kira har fått seg ny familie. Mine foreldre har en tung tid, men erkjennelsen om at de ikke lenger har ork eller tid er en ærlig sak. Og jeg tror dette blir bra for alle parter. Håper det.

Flott header du har fått. Helt digg og helt deg!!!

Ha en flott uke.

Klem Marit

Tonemor sa...

Mia var jo bare helt skjønn da.
Jeg og Zico har sendt barna på skolen, så nå er det på med tursko og ut for oss også.
Ha en flott vårlig dag.
Tone

Frøydis sa...

Hei på deg :-))

Nyyydelig hund som ser ufattelig snill ut!
Liker også hunder, men gidder ikke ha, fordi man blir så bundet..kan jo ikke ta de med over alt. Og det er vel heller ikke like lett å få noen til å passe de hele tida heller..nei takke meg til å låne de av og til da ;-)

Klem, Frøydis

Annelis hantverk sa...

Så fin hund och härligt att få gå på promenad med henne nu i det vackra vårvädret!

Evelyn sa...

Hei :) for en nydelig hund.. den så veldig snill ut ... en fin turvenn kan jeg tenke meg.

For en morsom måte å plante blomster på.... den likte jeg...

Ha en fin mandag :)

Lappeline ♥ sa...

Nydelig stemor i en flott potte.Artig.

Hunde hår ja det er det her. Har en som røyter mye og det var vel den tingen jeg ikke sjekket før vi fikk han.
Men en veldig god tur venn er han.

Ha en fin mandag

klem

liven sa...

Hei igjen!!
Nå fikk jeg svar på spørsmålet om knivene både hos deg...og i en antikvitetsbok jeg lånte i dag!!I boken står det at siden de brukte kniver med beinskaft før, er det ofte vanskelig å finne kniver av sølv og plett!!
Har fått meg en bunke med slike kniver med hvitt skaft...og de er jo fine de også :o)

Ha en fortsatt fin mandag :o)

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig hund - hun så leken ut. Likte veldig godt stemorspotten din, har en slik jeg også. Min er i kobber, men det blir sikkert fint det også. Ønsker deg en fin uke. Klem fra meg

Ruths datter sa...

Artig med den kølskuffa.
Klem

Bestemor Drillo sa...

Hei!
Det tredje barnebarnet var og så nydelig! Ser ut til åvære noe Border Collie der!! Stemoren min har ikke kommet i krukka enda, men jeg får vente til vi blir mere bofaste for nå drar vi til nabolandet igjen for to uker!!
Ha en flott kveld! Klem fra bestemor!!

Solveig sa...

Veldig kos meg hund ja:o) Hadde ne retriver for noen år siden, men som du sier; jeg savner ikke alt arbiedet selv om turene var fine:o))
Kjekt å finne alternative krukker og kar å plante i - dette var miljøskapende og flott:o))
Ønsker deg en fin kveld, min venn:o)
Klem fra Solveig

Snertne sneller og små nøster sa...

He he - det er vel greit både å lufte og å bli lufta ;-) Kjekt å ha en lånehund da.

Sånn kølskuffe hadde farmor og farfar, og det er så artig å se igjen en - litt finere med blomster i da :-D

Ha en fin kveld og klem fra meg :-)

Anonym sa...

Så skjønn Tove!
- og blir er jo så glad i dem(både tobente og firbente!):-)
Nydelige stemorsblomster - blir i vårstemning her hos deg!
Ha en kos kveld,
klem Hege.

Anonym sa...

Hei.Kjempe nydelig hund.Har så lyst på hund men får ikke med meg min bedre halvdel på det.Så jeg får kose med katta.Nydelig blomster.Ja nå er det tid for blomster fremåver.Har sådd en del frø.Det spirer og gror.Ha en riktig fin uke videre.Masse klemmer fra Bodil. Håper på masse godt vær framåver.....

Randis side sa...

He,he.. Skjønt barnebarn på fire føtter.. Og sikkert en flott trener! Skjønne stemorer også. Og sol da du tok bilde av dem :) Lurt med askeskuffe som potteskjuler! En liten skatt det også :) Ha en flott uke mens du venter på mai ;) Klemmer

Hannes hage sa...

For en skjønning. Men det er virkelig deilig å slippe alt ansvar som følger med å eie en hund. Super løsning å kunne få "låne" en turkammerat.
Og blomstene i tønnen, sååååå nydelig.

Randi sa...

Nommen...hun var herlig!!
Har selv eventyrblanding og liker den *rasen* veldig godt...hihihihi


Her skinner solen innimellom skyene...lurer meg på om vi får blå himmel og sol i dag. Syns våren skulle ha kommet for fult nå:-)

Ønsker deg en flott dag

Missfryd sa...

"Eventyrblandinger" blir de beste hundene!!!:-)
Så fint at du har noen å gå tur med av og til. Utrolig hva man kan finne i kjelleren...lekkert ble den med blomster i.
Ha en fortsatt fin uke.
Klem Ingrid

Lev Livet Lett Lokki sa...

Du har strålende vakre barnebarn - både to og firbente!!
SÅ flott "potte" kølskuffa er!! Finfint!!
God Tur Tovepia og ha en strålende fin uke!
Klem Lokki

Maret sa...

Så flott heading du har fått...
Ha ei fin veke, og god tur med vofsen...

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Vakre barnebarn og vakre stemødre i kullspann. God "siste" april til deg også! Klem

Tulip sa...

Så fin hund, den så veldig snill ut!

Kul kullskuff du har...Morsom med blomster inni!

klem

Lone sa...

Hvor er dit 3. barnebarn kær, Tove :)
Det er det gode ved børnebørn, at man kan fornøje sig med dem og aflevere dem igen, når det kommer til de mere praktiske opgaver :))

Du har købt stedmoderblomster i din yndlingsfarve. De er meget smukke :)

Mange klem til dig.

ide-puffen sa...

For en fin "hummerogkanari" barnebarn du har he he. Veldig pen!

Og spleise ulltråd var jo kjempe lurt, for å slippe alle knutene. Det er liksom å komme på det. Mye av inspirasjonen i bloggverdenen kommer akkurat fra å se enkle ting andre har kommet på, for så å utvikle det videre til sin greie. Sånn er vel med alt.....fra noe kommer annet.

Nå er det ned i verkstedet og tapetsere.

Ha en strålende dag.

Klem
Randi