torsdag 8. april 2010

Ikke alt blir like vellykket…



…….men blogges skal det;) Jeg prøvde meg på nytt garn i helga som var. Vanligvis bruker jeg Fritidsgarn til kurvene mine, men hadde lyst til å prøve noen andre garntyper. Kurva over er strikket av Cortina soft, og garnet tover jo utrolig godt, men formen på kurva ble heller litt “vase-aktig”.

Deretter strikket jeg en med Safir fra Sparkjøp….

DSC04679

……dette garnet tovet også godt, men ble for tynt til kurv…… hadde kanskje gjort seg med dobbel tråd. Jeg kaster jo ikke noe, ihvertfall ikke noe jeg har jobbet med;) Jeg fant ut at Cortinakurva kunne få en plass på badet til diverse saker og ting….

DSC04678

…….mens Safirkurva blir i beste fall sommerens fiskehatt;)

DSC04674

Håper fisken liker rosa, kanskje den bringer fiskelykke;)

Ønsker dere alle en riktig god ferd mot helg, og skitt fiske!!

Klem fra tovepia……………som nå forsker på bomullsgarn;)

48 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kreativt! Jeg tror nok fisken liker rosa ;)

Snertne sneller og små nøster sa...

Heia :-) Ha ha ha - man er skikkelig kreativ når man finner andre bruksområder enn først tenkt ;-) Knall fiskehatt!

Har du tova tynn alpakka noen gang? Jeg skal strikke meg en tunika, og jeg har tenkt å sy på et tovahjerte - men jeg vil ikke at det skal bli for tykt, så jeg tenkte kanskje tynn alpakka passa bra.
Ha en trivelig torsdag og klem fra Siv :-D

Annelis hantverk sa...

Sån tur att du hittar annan användning för dina handarbeten, när det inte blir som man tänkt sig!
Fiskelycka blir det säkert i rosa hatt :)

Unknown sa...

Ja får du ikke fisk med så stilig hatt, så vet ikke jeg. Fargen var utrolig lekker. Bedre lykke neste gang.

Strikkeheksen sa...

Jeg er sikker på, du fanger masser af fisk med den hat på ;-)

Det gør jo ikke noget, at projekterne ikke altid bliver som forventet, for vi lærer jo altid noget af det - at du alligevel kan finde anvendelse for dem, siger noget om, at du er en opfindsom dame :-)

Moan sa...

Ikke dum, den!

Kort og Søm sa...

Super hatt da!! ...*smiler*...
Ha en fin kveld,
klem Fredrikke :o)

Linda sa...

Hi-hi :-) Jeg synes noe av sjarmen med å lage ting selv er at ting ikke alltid går helt etter planen.

Linda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Havfruen sa...

hehe...synes fiskehatten ble super:)) Men vi håper jo på varme sommerkvelder vel? Da kan du ikke ha tovahatt på, hehe:) Men lekker sart rosa farge.

Her er det i skrivende stund fullt av hval utenfor...på havet altså:)
Hytta imorgen!
Klemmer:)

karna sa...

Med en kant av fargerike fluer rundt kanten er helt klar for fisking ,-)

EllenSand sa...

He he, rosa lue ble jo kult :)

My home is my Castle sa...

Synes de var kjempeflotte jeg :))
Og den nydelige fargen da..

Klem,Kari

Bodil sa...

Gode bruksidear, og hatten var jo super den :)

Anonym sa...

Hei.Lurt å bruke den som hatt.Nydelig farge.Lykke til neste gang.Ha en kjempe fin helg i Trøndelag og nyt våren.Klem fra Bodil..

Anonym sa...

Så smart, da - fiskehatt og baderomskurv - herlig! Fine rosafarger, også! Er helt sikker på at det blir masse napp på deg til sommeren! Ha en fin kveld, Tove!

mays lille verden sa...

Måtte le når jeg leste dette innlegget. Har opplevd dette noen ganger selv, hvor ting ikke har tovet helt som jeg vil. Men synes fiskehatten ble fin;)
Gleder meg til å høre resultatet fra bomullsgarn utforskningen..

Ha en fin kveld..
klem fra meg;)

Berit T sa...

Den var helt perfekt, bare litt myggnetting foran nå så kan fisken bare bite!
Jeg strikker også hatter i safir, akuratt passe stødig til det. Mine skal saniteten få til julemessen sin, så nå håper jeg at det blir "in" med hatter.

Ha en fin kveld og lykke til med nytt prosjket.

Elin sa...

Ja, alt kan brukes til noe. Toving er morsomt og det er alltid spennende å se hvordan resultatet blir. Fritidsgarn har jeg også bestandig god erfaring med. Ha en flott våruke:-)

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin som hatt da! Og nydelig farge. Bringer garantert fiskelykke:-)

Tusen takk for koselige kommentarer!

Klem

Jorun sa...

Fin som kurv, og fin som hatt. Den bringer helt sikkert fiskelykke.

Hobbygåsa sa...

Hehe, ja det går litt skeis av og til, dette høres kjent ut :-) Flotte kreative løsninger!

Josefine sa...

Herlighet...du er helt proff på området! Ikke farlig når det kan brukes til så mangt...syntes den ble flott ♥ klem fra meg

Jannickes Hjemmekos sa...

Bedre trådløs enn rædløs, sa kjerringa og det stemmer på deg, Tovepia. Kos deg med vasekurvene dine. Klem fra meg

Jannickes Hjemmekos sa...

Huff, hurten og sturten. Bedre trådløs enn rådløs...

Skautrollet sa...

Ting blir ikke alltid som man har tenkt. Men man lærer jo underveis. Ble jo fin som hatt da :))

Besta sa...

Så flotte og du er så kreativ at du finner alltid en ny måte å bruke de på:)
klem fra marilyn

Janne i Fagerlia sa...

Snakk om hell i uhell, hatten ble kjempesøt.

Randis side sa...

He-he! Måtte le! Det e sånt som skjer! Har mye som ikke ble helt som planlagt etter toving :)) Men som mannen i mitt liv sier; det går an å lage såler av det :)) Så æ tar vare på det, men har ennå ikke laga såler! Men hatten ble fin:) Ha en fin helg! Klem

KariL sa...

Helt sikkert på at dine kreative evner finner ut av dette. Synes nå det er litt sjel i det som ikke blir helt A4.
Klem fra KariL:)

salige lavendel sa...

Det ble da en super hatt/lue!! Veldig delikat farge også.

Ruth sa...

En av tantene mine pleide ås i at; "Det er ikke alt som blir som en vil, men det blir som det SKAL"

Og man trenger da vel både fiskehatter og kurver på badet. Jeg syns i hvertfall de ble flotte, begge to.

Tonemor sa...

Det får bli som det bli når itj de vart som d sku.
Synes du fant supre løsninger på "problemene".
Ha en flott dag.
Plutselig helg igjen:-)
Klem Tone

huset ved elva-elin sa...

Det er ikke alt som blir like vellykket nei, jeg skulle tove en genser en gang den ble alt for liten,
jeg klippet i den å den ble et sitte underlag :)
skitt fiske :)
(skitt fiske lillesand) heter fiske klubben til gubben, ta gjerne en titt på nett siden.
Ha en fin Fredag.
Klem fra Elin

Bitt@mi sa...

Hei!
Så kjekt at du prøver ut garn for oss andre:-) Det er ikke alltid like lett å velge garn når en skal forsøke toving. Jeg har selv et babyteppe i Fritidsgarn som jeg skal tove nå snart, og jeg er veldig spent på det. Prøver med en runde på 40 grader først - en litt forsiktig runde. det skal jo ikke toves for mye heller...
Ønsker deg en flott "rosa" dag - fargen du har brukt var forresten kjempesøt!
Klem!

liven sa...

Kreativt!!!

Ønsker deg en fin og solrik helg Tovepia :o)

Anonym sa...

Den nydelige farven måå jo bare bringe fiske-lykke:-)
Gleder meg til å se prosjektet ditt i bomulls-garn:-)
Riktig god helg Tove,
klem Hege.

Magdalena sa...

...fantatsik lekker farge og søt hatt og skjønn kurv og...
ja du er bare kreativ!!
ha en skjønn helgღღ

Elins Strikkeri sa...

Fisken liker garantert rosa!! Jammen er du oppfinnsom og kreativ, ha ei flott helg:))

HildeP. sa...

Jeg synes slett ikke fiskelua ble så verst jeg! Søt form og behagelig og fin farge! : ) Ha ei flott og solrik vårhelg! : )

Klem Hilde

Smykkas sa...

Du er så grenseløst kreativ.

Syntes kurvene ble fine, jeg, og den med fiskehatten var et skikkelig scoop.

Skitt fiske

Klem

anneskreative sa...

Hehehe,,,,aldri så galt, osv,
du får sikkert masse laks på kroken , med en rosa hatt,,,,
Lykke til,,,,og ha en fin helg.
Anne

Hannes hage sa...

Kurven ble kjempekul som hatt! Gøy med prosjekter som egentlig er mislykket, men plutselig er noe helt annet, stilig, bare ved å snu det opp-ned.

Petrinetrollmor sa...

Super fiskehatt. Gjer ingenting om du ikkje får fisk, berre du tar deg godt ut !

Ha ei fin helg !

Kalimera's blogg sa...

Sier som de andre - super fiskehatt og perfekt til å ha krokene i, hehe.
Ønsker deg en deilig deilig helg.
Klem fra Helen

Anka sa...

Nå har jeg null peil på garn, toving og strikking men syns det så veldi bra ut! Nå er jeg også en rosafan da.

Ønsker deg en god helg.

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Kul fiskerhatt ☺ Jeg er glad for at du vil følge bloggen min :) Jeg vil gjerne følge din blogg og legger den til blogglisten min. Ønsker deg en fortsatt fin fredagskveld, hilsen fru Strøm ♥

Synnøve sa...

Kjedlig når det ikke blir som en har tenkt.
Men den ene var fin som vase. sett en potte i den med blomster,det tror jeg blir fint.

Sikker på at du får mye fisk med rosa lue:))
Ønsker deg ei fin helg