mandag 5. april 2010

Halsen som ble til et sjal;)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da har jeg heklet mitt første sjal;) Mønsteret er fra Drops, og garnet er denne halsen som fikk et nytt liv. Halsen ble for tett og tung.

DSC04653

Vet heller ikke om dette er noe for meg, men nå skal det få være slik;)

DSC04655

Jeg liker helst plagg jeg kan tulle rundt halsen, og dette kan bare ligge på skuldrene, og det er liksom ikke meg……men tror det kan komme i bruk på kalde vinterdager på jobb. Jeg har lyst til å strikke et sjal også, men da skal det være lite, mer som et skaut;)

DSC04654

Da er påska over for denne gang; her skinner sola, og jeg skal på Plantasjen, for her skal det frøes og såes;)

Klem fra tovepia………………som ønsker alle en god slutt på påskeferien;)

43 kommentarer:

Linda sa...

Denne var kjempe fin! Fin farge også:-)

Unknown sa...

Sjalet var fint, jeg er også typen som ruller sjal rundt halsen. Jeg er gal etter sjal. Nå skal jeg gå en tur med en veninne. Har vært mye inne i påsken. klem fra meg. :))

huset ved elva-elin sa...

Sjalet ble kjempe fint :)
Jeg skal også så frø i dag, i går plantet jeg knoller.
Ha en fin dag.
Klem fra Elin

Besta sa...

Sjalet var nydelig, flott farge.
Kanskje jeg også burde så litt i dag:)
Kos deg.
klem fra marilyn

Jannickes Hjemmekos sa...

Flott sjal, Tovepia - det er nok en veldig kledelig farge til deg. Ønsker deg en fin og vårlig uke. Klem fra Jannicke

Laila -Karin sa...

Nydelig sjal i en vakker blå farge,
og jeg får fremdeles lyst å lære å hekle. Kan jo være jeg klarer det til sist.
Klem

Josefine sa...

Heisan..

Du er så flink å strikke!
Kjempefint sjal...

Jeg holder også på med et sjal, men det tar tid!

Kos deg på plantasjen... stor klem

Frøydis sa...

Hei på deg :-))

Det var jo kjempefint! Du er så flink!
Kan tro jeg har brukt pannebåndet mye, og fått MANGE komplimenter for det! Veldig glad jeg kjøpte det av deg!!

Ha en flott mandag videre!!
Klem, Frøydis

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei hei :-) Sjalet var kjempefint! Lurt å rekke opp halsen, og heller bruke garnet på noe som blir mer brukt :-D Skulle hatt deg et trekantsjal du, de er veldig greie å tulle rundt halsen ;-)

Kos deg med såing, og ha en fin siste påskedag! Klem fra Siv

Ruth sa...

Nydelig farge og det kan jo være litt godt med noe som ligger varmt over skuldrene også av og til. Jeg har et sånt liggende klart til brukt når jeg står opp om natten for å drikke melk (!)

Men jeg er enig med deg i at de små sjalene er herlige. For ikke å snakke om raske å strikke. :)

Ha en fin uke.

Grethe sa...

Så lekkert, ditt første sjal? Du er kjempe flink.
Det ligger en pokal - award til deg på bloggen min, setter stor pris på å blogge med deg.

Janne i Fagerlia sa...

Kjempelekker uansett hvar det var ment å være. Jeg er også av den typen som tuller skjert og sjal flere runder rundt halsen - herlig.
Men nå er det vel slutt for denne gang. Sitter på verandaen i shorts - uten sjal eller skjerf av noe slag.

Asbjørg sa...

Sjalet ble veldig fint det,luner nok godt over skuldrene!
Har allerede vært på Plantasjen idag jeg,kjøpte stemor og rosa krysantemum,for nå er det UT med de gule blomstene.

sylvia sa...

så flott et sjal dette er,nydelig blå farge,
ja nå kan vi så,kjøpt litt urte å krydder planter å så jeg,
det er så gøy å følge med på veksten..
ha en fin dag.
klem fra sylvia

Unknown sa...

Hei Tove!
Sjalet ditt er kjempeflott..., nydelig farge! mener å huske at blå er din yndlingsfarge... :O)

Jeg liker også sjal man kan tulle flere ganger rundt halsen, men syns også det er lekkert med mindre sjal!

Ser at det er en stund siden jeg har vært innom. Gratulerer med bryllupsdagen som var..., fint bilde! Ser også at vi har klin like tallerkenhyller!

Ønsker deg en strålende kveld!

Tonemor sa...

nydelig sjal. Likte fargen kjempe godt også:-)
Nyt siste dagen i påskeferien.
Klem Tone

Ann Tove sa...

Det er ikkje alltid ein blir fornøgd med ferdige resultat, då er det like greit å berre rekke det opp å lage noko anna.Sjalet var flott det. Godt og varmt i ryggen når ein småfrys.

Ruths datter sa...

Jeg synes de ble fine begge disse plaggene. jeg husker da du viste halsen at jeg tenkte at jeg må lage et sånt,. Det ble ikke..Sjalet ble lekkert og feminint. Du komme til å se fin ut i det.
Klem

liven sa...

Så fint det var da....og en nydelig farge :o)

Ha en fin ny uke Tovepia

karna sa...

Håper du og dine har hatt en fin påske. Her har sola tittet godt fram de to siste dagene og årets første grillmåltid er inntatt ute. Den har blitt omgjort ja, satte den på tenkelista etter å ha sett den hos deg. Men kjenner følelsen av å kunne dandere selv, framfor å ha det helt tett. Ha en fortsatt god kveld, klem

karna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Havfruen sa...

Nå er det vår, så kanskje du kan bruke det fine sjalet på terassen:))
Flotte bilder fra hytta men...hadde du med mobilpinnen? hehehe...erè mulig...

Har lyst til å plante jeg også ja.. Stemor tåler jo litt frost men jeg skal vente litt. PØåskeliljene jeg kjøpte på hytta ble ødelagt av nattefrost.
Godt å være hjemme igjen!!
Klem fra meg ved havet:)

Strikkeheksen sa...

Allerførst: TILLYKKE med bryllupsdagen - sikken et skønt billede :-)

Sjalet er da ellers blevet så fint - jeg synes det er hyggeligt med noget om skuldrene, når man sidder i sofaen om vinteren - man behøver jo ikke fare rundt med det ;-)Jeg bruger mange af mine sjaler som en slags hyggetæpper :-)

Farven er jo bare helt suveræn

randi K design sa...

Så flott sjalet ditt ble, nydelig farge!

Randis side sa...

:) Ingenting i veien med det sjalet! Regner med at det får gjøre nytten uansett om du ikke ble helt fornøyd sjøl. Ha en trivelig uke nu som hverdagen starter opp igjen :) Klem

Linda sa...

Kjempefint sjal!
Nydelig blåfarge!
Helt din farge tror jeg....
Deilig med vår nå ja, spesilet når sola skinner slik som i dag!
Gleder meg til å plante ut jeg også.
Det er hytte vi har vi også...med få fasiliteter, så det er sannelig deilig å komme hjem å få dusjet seg!

Ha en fin våruke!
Klem fr Linda

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Skulle ønske eg var berre litt like flink som deg med handarbeid!! Du er kjempeflink! Nydeleg blåfarge og!:)
Ha ein fin kveld, og ei fin ny veke:)
Klem:)

Birgitta sa...

Vadfin din sjal blev. Du är så snabb med virknålen.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Solveig sa...

Plantasjen ja, skulle ha bodd nærmere hverandre så kunne vi ha møttes der i morgen:o))) Skal innom min lokale forhandler her også - nå er det vår!
Så flott dette sjalet ble da! Alltid så nydelige farger hos deg:o) Har lenge tenkt jeg skulle lage meg et sjal - skulle hatt noe varmt å legge over skuldrene her i bloggekroken min:o))
Ønsker deg en flott uke!!
Klem fra Solveig

Anka sa...

Hei Tovepia. Halsen ble kjempe fin og det samme med fargen. En sånn kunne jeg godt tenkt meg. Håper påsken har hvert til forventningene og at starten på uka blir bra den også:) Hilsen meg.

Som mine dager er sa...

Det er visst ingen grenser for hva du klarer å kreere med en heklepinne altså. Sjalet er både fint og dekorativt. Hvor finner du tid til alt dette?!!?

Du er ivrig med såing og frøing hører jeg. Tidligere år hadde jeg masse frø i jorda, men i år har jeg meldt pass. Resultatene har vært så ymse at jeg orker ikke lenge bruke halve stua til å gro fram tynne frøstengler, for deretter å skulle så de ut. De døde jo unna for unna hos meg. Har ikke peiling på hva jeg gjorde galt. Huff...

Men Tove, du får det helt sikkert til. (og gi meg oppskriften på hvordan du lykkes hvis du vil dele)

Ha en flott uke.

Klem Marit

HildeP. sa...

Sjalet så kjempedeilig ut! Nydelig farge! Jeg har sjaldilla, kan ikke få nok : )) Kos deg med såing og lykke til med skolestart! : )

Klem Hilde

Elins Strikkeri sa...

Fint sjal i nydelig farge, vert nok godt å ha over skuldrene når du set ute ein fin vårkveld!! Elles er eg enig med deg i at sjal skal helst kunne surrast rundt halsen. Ha ein fin dag:))

Marias skriblerier sa...

Nyyyyydelig sjal!!! Dette kan du :D Ønsker deg en fin uke!

Bestemor Drillo sa...

For en blåfarge og vakkert ble det!
En hilsen fra de dype skoger med ganske fint vær, men våren lar vente på seg her!! Vi koser oss med fyr i ovnen og god mat!! Klem!

Anonym sa...

Heisann Tove!
Nydelig sjal:-)
Tusen takk for kjempekoselig kommentar på tingene jeg har laget - det betyr mye når det kommer fra en som er flink med hendene sine selv!
Håper du får en fin dag , kos deg på plantasjen!
Klem,Hege.

Hobbygåsa sa...

Lekker ble den! Godt å kunne gjøre noen grep når det ikke virker med planen man hadde :-) Kos deg med våren - her snør det store hvite flak...

Bluggi buggi blogg sa...

Vel overstått påske :)
Sjalet ble kjempefint. Så godt og varmt ut.
Trude :)

Smykkas sa...

Jeg synes sjalet var kjempefint, og den blåfargen er absolutt en av mine favoritter.

Med din produksjon tenker jeg det dukker opp flere sjal.

Velkommen tilbake til hverdagen.

Klem

KariL sa...

Jeg synes det ble kjempefint. Heldig er den som får bruke det om det ikke blir deg selv da. Nå blir det spennende å se hva du har tenkt å så. Det er bare å komme med gode råd om du vil.

Evelyn sa...

Hei :) det ble nå kjempe fint da.. så flink du er :)

Her nyter jeg fin været som vi har fortiden. har vært en flott påske .

Ha en fin dag og uke :)

Min stil sa...

Hei. For ett flott sjal, med nydelig farge. Du er bare såååå flink!
:) Susanne

Heidi sa...

Nydelig! Med en nål holder det seg på plass.