tirsdag 14. juni 2011

På date med Handy

Først: tusen takk for alle gratulasjoner og hyggelige hilsninger!!! I går var vi og så på vår nydelige prins (Prins-III), og tror du ikke Handy tok meg med på en bilvask, type Super Shine, på vei hjem.

IMGP2833 IMGP2843

Makan har jeg aldri sett, det var grønn såpe og hvit såpe og skyll og tørk, så jeg var helt imponert!

IMGP2836

Jeg sa noe om at dette var sannelig vasken sin, og da repliserte Handy med at dette var som å være på kino, selvfølgelig type Drive-in:O)))

IMGP2834

Vi renner jo ikke ned kinolokalene i byen, så jeg må jo bare være enig i at dette var vel det nærmeste jeg kommer en “tur på byen” med gubben:O))

IMGP2844

Se selv, dette slår da virkelig Haisommer og hva det nå enn måtte være som går på lerretet? Eller..

Klem fra tovepia…………………….som lar seg lett imponere;)

61 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

He-he, mye morro mankan ha det mens bilen blir vasket, skjønner jeg. du var tydeligvis opptatt med kreativ vasking og fotografering, he-he. Gubben vasker for hånd, så jeg får ikke oppleve noen date med han i vaskehallen. Egentlig lurer jeg på når sist jeg var på date med han, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Dette må det gjøres noe med, skjønner jeg. Hvitvin, reker og solnedgang må til. For ta det til helga, tenker jeg. Dersom vi ikke regner eller blåser bort:DDDD Klemz Grethe som vil på date med Gubben

Tonemor sa...

Hi hi herlig innlegg. Egentlig ganske tøffe bilder.
Klem Tone

Anonym sa...

Hihi,, du er nå god :)

Klem.

Petrinetrollmor sa...

Kinobesøk har det blitt lite av dei siste 30 åra, heller ikkje slik bilvask som du fekk vere med på. Eg lyt spørre Petrinemannen om eg får sitte inni bilen neste gang han leiter fram svamp og poleringssaker:) Eg lyt i alle fall ha med meg spøt og kanskje ein sjokolade :)

Sikker på at den nye Prinsen din er til å spise opp ! Heldiggrisen du !

klem

ps Petrinemannen sa at det sjølvportrettet mitt var vel kanskje i det suraste laget, men han hadde sett den mina før, sa han:)

Guri sa...

He he :) Dette må jeg og min Handyman prøve også ser jeg ;))

Sjekk denne bloggen du http://tingstuo.blogspot.com/
så får du vite alt du trenger om loppiskjøpene mine ;))

Ha en flott dag videre :)
Klæm Guri

karna sa...

Hi Hi Hi ,-)
Mer skal ikke til for å beholde roamntikken, ha en fin tirsdfag. Klem

Unknown sa...

Dette er glamour for en handyman. Mye han kan få tid til mens bilen vasker seg selv. Du som ikke forstod det som måtte frem med kameraet. :))

Ruth sa...

Heldige deg - bilvasker er superspennende syns jeg. Det er lenge siden jeg har blitt tatt med på en sånn.

Anita Tørmoen sa...

Haha, høres ut som en perfekt date:) Skummelt kan det også være - særlig hvis man glemmer å lukke et vindu eller to:)

Sidselsidserk sa...

Æ veit itj kæm æ ska syns mest synd på....."LOL"
Kom dokker på orntli kino!

H. sa...

Hahha - festlig "date" -- godt du lar deg imponere !

Kino, ja, er ikke det rart, vi rekker vel knapt et kino besøk i året, men til gjengjeld ser vi noen filmer nå og da når vi flyr langturer, så noe posetivt er jo, ved å være mye på farten..hehe

Ciao

Anonym sa...

Gratulerer som mormor og artig å se deg lenger ned her:) Tror du må ha et lass med tålmod som har strikka en hel tunika. Fin ble den også:)

Kos deg i regnet;) Her hos oss luftes hundene i hagen mellom regnskurene og gubben får vel en malekost parkert i hånda når han har fått spist middag...regnvær=malevær;)

Solveig sa...

Oj, skjønner jeg må ta bilen gjennom en slik maskin - mens en sitter inni;o))) Vasker for hånd på gamlemåten her i hjemmet;o)
Gratulerer så masse med det nye barnebarnet;o) Er sikke på du koser deg ultramasse;o)))
Ønsker deg en flott dag.
Klem fra Solveig

Linda sa...

Mykje morro ein kan ha med ein bilvask. Eg har sete inni bilen med ein av gutane ein gong. Det vert ikkje gjort at, for han vart skikkeleg redd.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig!

klem

Havfruen sa...

hehe:))) Herlig date dette vel:) Artigere enn kino iallefall:) Jeg hadde definitivt valg vask av bil framfor kino!!
Ha en spennende kveld, klem fra meg som hyser på hotellrommet...

Greta sa...

Så kjekt å sjå at dere koser dere saman :0). morsomt.

Anonym sa...

Ha ha! Så artig Tove!
Min mann har faktisk tatt meg med på en slik date før han også..:)
Har det ikke mer moro enn man lager selv vet du ;)
klem fra Laila

Shy sa...

hahaha! artig! Reine skjære kunstverka, dei bilda der!

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hi hi hi...ja man har det ikke mer morro enn man lager selv. Herlig at fantasien kan løpe av sted med oss, eller hva?:) Ser ut til at denne drive-in kinoen kan bli aktuelt for min del også snart..
Klem Anne Karin

Janna sa...

Hahahaha, ja, du Tove, du fornekter deg ikke... Artig lesning! Jeg digger ditt skjeve blikk på tilværelsen!

Klem

Mona sa...

Härligt inlägg! Det var en fin date! Livet är vad man gör det till.
Vi brukar njuta av en kopp kaffe i sjukhusets café, när mattasmannen varit där för läkarbesök eller laboratorieprov. Det är enda gångerna vi går ut på 'date'!
Ha det så bra!
Kramar, Mona

Vårt lille hjem sa...

Hehe..du har ikke så store krav når det gjelder date med din kjære ;)

Hege

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hehe, jeg hadde nok fått panikk inni den greia der antagelig, men bilen min hadde sikkert kost seg med litt spa-behandling.

Synnøve sa...

Hehe måtte bare le av innleget ditt! Leste det til mannen min, og kommentaren hannes var. Det har nå æ tatt med dæ på å da!!
Like romantisk disse mennene våres:)
Men det er viktigste at de er snille og har humor, synes jeg
Klem Synnøve

Trollmora sa...

så bra at du skrev om dette temaet for nå forstår jeg at jeg har også hatt en 2-7 dater de siste årene Hihi

Livet i Nord sa...

Gratulerer med prins nummer 3! Det er så hærlig med barnebarn!
Og så gratulerer med tunikaen, du var så fin i den!!
Så artig date du hadde med Handyman, man må jo sette pris på det man får -og det gjør jo du:) Og det ble jo noen artige bilder ut av det!
Klem og ei fin uke videre:D

fruentimmeret sa...

Haha, må si Handy har en blid og medgjørlig kone som tar til takke med en bilvask-date.
Det blir ikke mer moro enn man gjør det til selv.

Herlig innlegg ;D

Snertne sneller og små nøster sa...

Ha ha ha - alltid beredt med kameraet i lomma/veska ;-) En date er hyggelig uansett hvor den er :-)

Jeg fikk et vikariat, så jeg er på'n igjen fra august av - veldig fornøyd med det :-D

Nattaklem fra Siv

Gry sa...

Hei kjære deg! Graulerer med en ny prins <3 Og for en vakker prins da gitt!! Helskjønn <3 Skjønner godt at du er både sliten og lykkelig, stor stas ;)

He he... Ja, dette så skummelt ut... På Drive-in kinoen altså... Ja, jeg vil definitivt si at dette er hakket mer nifst enn Haisommer... ;) Det gjelder å se mulighetene og ta med seg de opplevelser en kan ;)

Så flott tunika du har laget under her da, og førr ei dame!! Du ser akkurat så flott og hyggelig ut som jeg opplever deg her i blogglandia ;)

En super uke videre til deg! Klem

Som mine dager er sa...

He he he... du kan jaggu få sagt det du Tove. Dagens høydare på bloggfronten :-D

Jeg har vært gjennom utallige car wash men aldri tenkt på det som en date, ei heller å ta bilder. Du er bare herlig!!!

Klem Marit

LovisaTendensen sa...

Nå skal jeg slutte å vaske bilen til Sheiken ihvertfall, dette så mye mer koselig ut..., men jeg har ikke tenkt å ta med fotoapparat ;D

KariL sa...

Hi-hi! Flotte bilder og du kor lettvint det går for seg da. Synes du var tøff som turte å sitte i bilen mens den ble vasket.

Klem:)

Anonym sa...

Har man handyman, så har man handyman :-)) Vær glad for det, du :-)

En stund siden jeg har tittet innom deg: Gratulerer så mye med nytt barnebarn, og den tunikaen - den var fantastisk fin og ikke minst: flotte bilder av deg :-))

Vilma sa...

Hahaha , herligt indlæg. God dag. og klem

Sissel sa...

Gratulerer med en liten mormorprins:) Og tunikaen du har strikket deg var bare nydelig:)Ønsker deg en god dag :)

gult hus i svingen sa...

Romantisk date med handy dette, Tove;) Jeg synes egentlig det er litt skummelt å være inni bila når den vaskes i vaskehallen, men spennende også:) har hatt med barna mange ganger da de var små:)

Gratulerer som mormor igjen.....:)))))

Klem fra Trine:)

Fjellets datter sa...

Hei, hei. Artig! Denne daten er jo bedre enn ingen date! Har lagt meg til som følger hos deg, nettopp startet blogg, men har fulgt deg lenge, koselig blogg du har.
Klem fra Kristin

Anonym sa...

Hehehe...herlig. Sitter i bilen jeg også når den vaskes,artig det.
Klem Mette (som har fått sol)

Skjerstad sa...

så gøy at du har blitt mormor igjen ! Gratulerer :) Ha ha , jeg har mange ganger tenkt at hva skjer hvis jeg åpner vinduet her nå ;) Jeg vet jo akkurat hva som vil skje , men det hadde vært kult å prøve !

Klem fra Janne

ide-puffen sa...

Du er bare morsom du. Ta bilder i bilvasken ha ha ha. Tulletre hi hi. Og bildene ble jo kule. Vaskeekte bilvaskinteriør.
OG masse gratulerer som mormor. Så stas. Jeg gleder meg jeg også....en dag.
OG så koselig å se et ordentlig bilde av Tovepia, og i en nydelig hjemmestrikket tunika. Flink, fin, flink og fin!
(lite tid med lesing av blogger i det siste skjønner du, men nå er jeg oppdatert på deg iallefall)
KOSELIG
Hei hopp
Randi

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nei, det skal ikke mye til for å få det litt løye!:-)
Huff husker da ungene var små og ble skremt over bilvasken da vi satt i bilen mens det pågikk. Nå skjønner jeg hvorfor:-)

Åhh Gratulerer så masse med prinsen!!! Så nydelig han er! Du må være stolt!!:-)

Ha en flott ettermiddag/kveld!
Klem, klem:-)

Einy sa...

Hehe, du er morsom! Du er iallefall flink til å glede deg over de små gledene i livet - herlig! :)

Klem Einy

Randi sa...

Har aldri tenktpå bil vask som date, akkurat - men nå kommer jeg for evig og alltid til å tenke akkurat det når jeg er inne i vasken;) Herlig innlegg med herlige bilder! Fin kveld videre, Tove! Klem til deg**

salige lavendel sa...

Hihi, artig! Spenningen i denne "filmen" må jo være om ruta holder mål eller om den sprekker... =)

Mormorfarmor Inger sa...

Åååå så herlig! Date er date ♥

Klem fra Inger

Jatte sa...

Hei på du!

Først: Gratulerer som mormor igjen♥ er nok veldig stas!!

Så, så fin genser du har strikket deg lenger ned her, veldig fine farger.. enkel men fin samtidig liksom!:))

Hehe, moro med slik "kino-date" da - blir jo ikke mer moro enn man lager sjæl!;)

Ha en fin Torsdag -
Klem jatte♥♥

Anonym sa...

Dæken ! satt dokker i bilen mens maskinen gikk ?? å hadde date ?? dokker e no hærlig : ))

ha en fin dag når du våkne : ) klæm

mona.z sa...

Ler og ler, men utrolig flotte bilder du har tatt da:) klem fra meg

Unknown sa...

Flott bytur med din handymann... ;O)
Morsomme bilder... :O)

Gratulerer med den ferske mormor prinsen!

klem

h.espe sa...

Hi, hi - festlig date med handyman det der...;o)

Ha en flotters ukeslutt!

Klem fra Hildegunn

Smykkas sa...

Dette er ihvertfall en date av det helt annerledes slaget.

Klem

Lindas hobbyhjørne sa...

Høres veldig koslig ut :)
Jeg det er litt skummelt når jeg sitter sånn alene når jeg vasker bilen!
Ha en forsatt fin kveld, klem.

Unknown sa...

Hoho, flotte bilvaskbilder!

Må sei hjertelig gratulera med prinsen og, og ikkje minst med ferdigstillelse av den flotte tunikaen. E det deg på bildene?
Ei feiende flott dame med glimt i øyet var det jaffal ;o)

Anne på landet sa...

:o)
Ja, er man kreativ, så er man kretaiv.Da er det få ting som bir kjedelig i livet.
Til og med en bilvask kan utspille seg til det reneste(tok du an?) eventyr,hi,hi,hi!

Klem til deg mormor!

Unknown sa...

Så koselig med date da :)
Jeg tror aldri jeg og mannen har vært på en ordentlig date.. -skal tipse han om vaskehallen, med MIN bil og ikke hans ;)
Hehe, to fluer i èn smekk - kanskje..
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Anne

SjarmogKaos sa...

Hei skjønne deg! Tusen takk for gratulasjon på min bursdag! Satt kjempepris på det altså! Gratulerer til deg også! Og sinnsykt kule bilder på dette innlegget - orginalt! Stor klem fra Cecilie!

Tulip sa...

Hehe, bilvask kan være spennende!

Gratulerer igjen med liten ny bestemorbarn...en helt ny verdensborger!

Whitebite sa...

akkurat en slik date hadde jeg og min kjære i går kveld. En pose M ble kjøpt inn, og daten startet ved et trykk. Kan jo si at det ikke var så bemerkelsesverdig romantisk, da jeg er ganske redd slike bilvaskeautomater!!

er dette den nye bilvaskemaskingreia??

Mira sa...

Kult innlegg! Stilige bilder! Ler her:-)

Gratulerer så mye med Prinsen.
(Mormor blir eg aldri, sånn er det).

Ønsker deg ei fin helg! klem,

Ruths datter sa...

Gratulerer so nybakt mormor igjen.Herlig unge. Nå får du flere å strikke til. Sånne utflukter tar jeg med gubben min også.Ikke så veldig avansert her heller,men det er jo kvalitetstid da.hi hi. Ønsker deg en superfin helg