fredag 24. juni 2011

Ferie!!

Da har jeg ferie, og det er bare herlig!! Jeg skal ikke på telttur, men skal holde meg “ved teltene” , som det så smukt heter:O) I det siste har det stort sett regnet og vært 9 grader, men slikt vær kan da umulig vare….eller??

IMGP2806

Planene er ikke store…..kanskje blir det vandring på ukjente stier…..

IMGP2817

…kanskje nye opplevelser og nye bekjentskaper …

IMGP2819

…..forhåpentligvis koselig samvær med de kongelige…..

IMGP2820

….og hvis sola skinner innimellom, ja da skal jeg være fornøyd;)

IMGP2824

Kanskje kan jeg gå ned stigen og ta et bad…det hadde vært noe:O)

(Alle bilder tatt i gangavstand fra hytta.)

Klem fra tovepia…………………….som er i feriemodus:)

 

61 kommentarer:

Siri @ Strikk og tøys sa...

Fine stemningsbilder! La meg få ønske deg en riktig god, velfortjent ferie!

karna sa...

Ønsker deg en riktig god ferie, gjøre noe annet. Klem
Et lyspunkt i en ellers "tett" hverdag er dine teltturer, tenk hvor mye som er endret.

Hjertedamas blogg sa...

He-he feriemodus???? Her plasker ned, så jeg er ikke i camping-modus en gang!!!!!! Tror jeg blir hjemme og fortsetter med kaoskontroll, koser meg foran tv og finner på noe godt til middag!!!!!! Og koser meg med lille Mini-barnebarn som er på overnatting hos Pappaen sin:DDDDD Tenner på gang, hører jeg!!!!! Koz deg, du også!!!! Frem med pledd, te-lys og andre go`saker!!! Klemz Grethe som fikk lyst på varm sjokolade med krem foran peisen, ha-ha. Snakk om sommer og feriemodus:DDD

Sologbolig sa...

Stemning hos deg...fiiint! Deilig med ferie, eg har gått og kjent på feriefølelsen noen dager nå. I dag har eg begynt å pakke kofferten, det blir biltur på oss som vanlig, Alpene og Italia venter !!!
Ha ei fin helg, nyt ferien og god sommer!
Klem fra Sigfrid

Lindas hobbyhjørne sa...

Så fine bilder du har lagt ut :)
Høres ut som en helt grei ferie :))
Ha en fin helg, klem.

beate sa...

herlige bilder du viser!!!

høres perfekt ut med ferie nå! jeg har ennå en uke igjen før vi tøffer av gårde i bobil!

kos deg

klem beate

liven sa...

Fine bilder tovepia!
Deilig er det jo med ferie uansett vær....men skinner solen er det jo et pluss :o)
En stund ennå før jeg tar ferie.....og da tenker jeg at sommeren er her!
Kos deg masse!!!

Anonym sa...

Kos deg og nyt ferien Tove!
Alle venter på sommeren, men det får vi ikke gjort noe med ;) Bare å ta det som kommer og nyte fridagene!
Ser ut som du har hytte på en nydelig plass!
klem fra Laila

Greta sa...

Håper og tror at det snur det veret ja. 11g her no. Skal snart østover vi da. eller rettere sagt om 4 dager. før det håper vi på fleire fine turer på fjellet. Kanskje det vert trøndelagstur i sept. Da vil eg ha fint ver der,kan du ordne det

Gry sa...

Så deilig, nyt go' følelsen! Utrolig stilige bilder du viser!! Kos deg og ha en deilig sommer kjære deg ;) Klem Gry

Anonym sa...

herlige bilder : )) liker det med den gamle traktoren : )) været derimot synes jeg ikke noe om.. håper jammen det blir litt sol og varme på dere snart !!

riktig god ferie! klæm fra mæ

gult hus i svingen sa...

God ferie til deg, Tove:)
Nydelige omgivelser rundt hytta deres:) Det bli da go'vær sjø, vi må værra litt tålmodig no, så bli det:)

Klem fra Trine.)

1001ting sa...

Ha en fin og avslappet ferie!

Gitte sa...

Ha en riktig god ferie!
Håper sommervarmen kommer snart...

Klem Gitte

Refleksjon på livsvegen sa...

Å Tove! Så fine bilde..
Ukjente stiar er spennande..eller kanskje ein ser noko nytt rett og slett der ein er...

God ferie!!!

klem

H. sa...

Nydelige sommer-bilder, manglet bare litt mer sol på de...men, det kommer nok når du har ferie, skal du se ;))

Hvis ikke, sender jeg deg litt fra Italia, okey? Hvor vi hatt 2 nydelige uker med knall sommer....så hvis det skulle blir dårlig sommer hjemme (Norge) så lever jeg lenge på solen jeg har fått her.

Kos deg - og nyyyt late dager og kanskje litt håndarbeid..?

Ciao

Havfruen sa...

Supre bilder:) Nyt ferien...vet om en til som gjør det:)
Været snakker jeg ikke om!!!!
Nyt helga, klem fra meg:)

Strikkeheksen sa...

Rigtig god ferie - jeg krydser fingre for solskin - for det her er da ikke særlig sjovt (vi har også blæst, kulde og regn i DK) :-)

Men sikke skønne billeder, der alligevel kan komme ud af gråvejr :-)

LovisaTendensen sa...

Nydelig feriestemningsbilder ;))
Good ferie, nyte den med stort og smått ;D

Olavs Blogg sa...

Kunne ikke annet enn le når jeg så den garasjen med traktoren inni. Har akurat selv lagt ut et falleferdig hus, og så kommer du med denne garasjen som setter fantasien i sving når du nevner ferie. Forestilte meg bare at du kanskje skulle bruke traktoren, men hvis den ble kjørt ut kunne jo garasjen falle sammen. Uff for en tullete fantasi.
Fra spøk til alvor så var jo de bildene av den gamle gården fine og stemningsfulle. Så ønsker jeg deg og dine god ferie, men ikke ta traktoren.

sylvia sa...

hei.
så deilig med ferie, det har vi å nå,fra i dag.
så flotte bilder,
ja trodde nok du kunne klare noe sånt som hos husfliden i arendal,
jepp ,tar du turen til frk.olsen så kommer du hit på kaffe..såklart.
klem fra sylvia

Lavendel sa...

Ønsker dig en rigtig god ferie med ro ...dejlige mennesker og vand...ud at svømme, selv om det er koldt :-)

Marion sa...

Ha en riktig god ferie du!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God ferie! Måtte go'været komme snart. Både her og der :)

God helg!

Lene Megan sa...

Åh hvor dejligt. Ferie! Jeg ønsker dig dejlige dage og selvom du ingen faste planer har, eller netop derfor, kan det jo ende med at blive den bedste sommerferie nogensinde! :)

Og god weekend! Klem.

Wimona sa...

Kos deg på ferie.D r alltid fint å kunne slappe av uansett hvor du befinner deg.

God ferie!

mona.z sa...

Ønsker deg en riktig god ferie, flotte bilder du deler. 4 uker igjen til jeg får ferie, gleder meg veldig, sommerklem fra meg:)

Whitebite sa...

nydelige stemningsfulle bilder!
3 uker til min ferie..sukk. men jeg har valgt det selv. Liker best sen ferie, og da har jeg 4 uker;o)

ha en fin start på ferien!
klem♥

GundaM sa...

ha en fin ferietid Tove!!!

sjarmerende bilder du viser oss her, me like a lot ,)

og nå snart kommer den sola sjø... den bare må!

Åshild sa...

Det kan ikke vare - det dårlige været.

Takk for hyggelig hilsen. Det er mulig å elte inn mer væske, elevene mine måtte nok gjøre det noen ganger. Men det er nok nødvendig med en eltemaskin.

Guri sa...

Får nå endelig håpe at du ikke prøver deg på låvebruvandring!! Den så en smule usikker ut ;))
Har vært ganske bra vær her lengst ute i havgapet i dag og jeg håper at det fortsetter i helga også :))
Ha ei flott helg :)

Klæm Guri

Fruen på Skogmo sa...

Så nydelige bilder du har tatt! Gråværsdager kan jammen meg også inneholde mye vakkert ;o)

Ønsker deg en finfin sommerferie med mange godværsdager ( du må jo få bada litt vøttø) og hærlige ferieminner!

Klem

Anette Willemine sa...

Ønsker deg en SUPER ferie! Kos deg masse, på ukjente stier, nye opplevelser, nye bekjentskaper, og ja du og du tenk om du fikk et samvær med de kongelige... og jeg tror faktisk helt sikkert at du kommer til å ta den turen ned stigen ;) Hi, hi du er tøffere enn du tror. :)

Stor klem,
AW

Janne i Fagerlia sa...

Ønsker deg en deilig og avslappende ferie. Regner med strikkepinnene ikke har ferie :)

Mormorfarmor Inger sa...

Goooood ferie!!! Nydelige bilder! Jeg skal prøve å ordne ☼ til deg! Tar en ☼-sang og sender den oppover. NÅ fortjener vi skikkelig sommer, hele bloggergjengen!

Klem fra Inger

Anonym sa...

Fine bilder!!

Hørtes ut som ferie ja,, gjøre det som faller seg :).

Ønsker deg riktig god ferie.. og fint vær :)

Klem!

Daisys home sa...

Kjempeflotte stemningsbilder.
Ja, her er været som det skulle vært høsten..sitter innendørs og fyrer i vedovnen og med pcn i fanget.Godteriskålen godt plassert ved siden av og en god kopp kaffe,får kose seg som best man kan :)
Håper du får en superfin ferie og kos deg masse.
klem Sissel

Anne på landet sa...

Åååå, for noen vidunderlige bilder..Der kan en drømme seg bort du!

Ønsker deg ei deilig helg med forhåpentligvis litt sommer!
klem,klem.

Anonym sa...

SÅ deilig med ferie
Jeg må nok jobbe litt til før jeg kan ta ferie.. gleder meg til det

Kos deg masse i ferien.. og nyt hyttelivet
Håper sola kommer fram og blir her lenge..
Klem Marianne

Emidoras verden sa...

Herlige bilder!
Høres ut som gode ferieplaner.
Det viktigste er man virkelig føler man slapper av og nyter dagene.
Så får vi håpe på sol og varme!
Kos deg!
Godklem..

Fjellets datter sa...

Kjære deg!
Hjertelig for kommentar, du er så flink med det! Ja, vi får tro det går bra med han, de må jo lære etterhvert. Herlige bilder du har lagt ut, det er vidunderlig med ferie, kos deg utenomjordisk, det skal jeg. Vi høres!!
Klem fra Kristin.

Anonym sa...

Flotte bilder du viser. Det er noe så fascinerende med gamle bygninger...
Litt sol og samvær med de kongelige... og helst et bad eller fler....
Jeg ønsker deg det og mere til.
Ha en riktig god ferie.
Klem fra Ingunn:)

Synnøve sa...

Flotte bilder.
Å nå vil vi ha sol og varme!!
Heldig du er som har gått ut i ferie. Jeg har nedtelling, 14 arbeidsdager til jeg har ferie:)


Ps, har ikke mistet førerkortet:)) Hadde mini,som det ble myyye rust på. Ble for dyrt og ha den på verksted. For mannen min hatet den, like mye som jeg elsket bilen min:))))Så han hadde aldri tid til og reparere den!!


Klem

KATE ♥ sa...

Ferie er topp.
Og så har man da også noen dage å ta av.
Jippi!!
Nydelige bilder, Tove!
Fortsett å kose deg!!
Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Tove!
Ja, det er skjønt med fine ferieuker foran seg, ubrukte, som man kan gjøre hva man vil med! Vær eller ikke vær, det viktigste er jo riktige klær! Men jeg unner deg virkelig en solfyllt sommer, for det trenger alle her i nord! Vitamin for sjelen er det, og næring til kroppen, og så er det jo deilig med sol og varme da! Håper du får mange fine feriedager!

Stor klem
Cathrine :-)

Fru R. sa...

Ha en riktig god ferie kjære deg!!!
Må bare håper at du får mer en 9 grader fremover:-))
Digger bildene dine !
Godklem fra meg

Unknown sa...

Grattis med sommerferie og så velfortjent. Fine stemningsbilder du har lagt inn. Jeg våknet med sol idag, men nå har det allerede fått dette gråe skinnet igjen som man får når himmelen er full av skyer. Klem fra meg. :))

rett og vrang sa...

Godt med tanken på ferie, men med 13+ er det ikke akkurat lett å få stemning! I går måtte vi legge i ovnen... Brrrrrrrrrr! Håper at det snur snart! S-klemz

Ruths datter sa...

Her skinner sola mens det regner.Normøre på sitt "beste"? Nei vi får håpe på bedre dager.Vi støper og bygger på hytta.Håpet er godt arbeidsvær.
Klem

Tussi sa...

Ønsker deg en fin og avslappende ferie, skal krysse fingre for at du får go`vær!
Om ei uke er det min tur, og jeg har (som vanlig) stor tro på kjempevær i ferien :)

fruentimmeret sa...

God ferie!

Selvfølgelig får du sol og varme, gråværet er forbigående ;)


Selv starter jeg ikke ferien før litt ut i august, liker å jobbe når det er stille i byen.

So long...

Snertne sneller og små nøster sa...

Ja, endelig er det ferie :-)) Har venta ei stund på den nå ;-) Så fine bilder, Tove :-D Kos deg masse i ferien, kanskje sees vi i løpet av sommeren også...

Klem Siv

Synøve sa...

Hei - om jeg har forstått deg rett er disse bildene tatt ikke all verdens langt fra her jeg bor - spennende:)Vi får følge med hverandre.... legger meg til som følger hos deg nå etterpå. Her er det faktisk en del blå himmel nå, har besøk av barne barn som har så lyst å bade, vi drøyern litt tror jeg, men håper....:)))fin ferie til deg:)

Anita Tørmoen sa...

God ferie Tovepia. Kos deg på hytta!

ide-puffen sa...

Så flotte bilder.
Sommer? joda det er trøndersommer, men det blir likar.
Kos deg masse
Hei hopp
Klem

KariL sa...

Ønsker deg rne rintig god ferie og masser av sol og varme!!!!

Klem fra en som heller ikke har for mye sol og varme :(

I følge de som har lest almanakken, så blir det litt bedre i juli, men det store kommer ikke før i midten av august. Håper jeg ikke var noen gledesdreper nå, detr var ikke meningen. Den som venter, venter ikke forgjeves.

MariMaja sa...

Herlige bilder du viser!
Kos deg videre i feriemodus ;)
klem fra Maja

Tonemor sa...

Nydelige bilder, gode omgivelser å ha ferie i det.
Kos deg
Klem Tone

Tiril sa...

Hei Tove
Flotte bilder du viser, det er sånn som er verd og ta med seg , mange inntrykk...
Idag er der bent fram sol hos meg, vi har gått oss en god tur rundt vannet og sansene mine er der mye mer nå, jeg nyter i fulle drag og syns livet er skjønt.
Nå er jeg på rett vei ,reiselysten er der men jeg nyter likeså godt sommeren hjemme i hagen-:)
Klem T.

Viola sa...

Oisann!! Disse bildene dine er helt nydelige!! =) Og jeg håper alle dine ønsker går i oppfyllelse i sommer! Kos deg masse! Jeg skal kose meg med de andre innleggene dine nedover her.. :)

Viola sa...

Og forresten: Om du likevel skulle telte, så gjør ikke som meg.. nettingen i teltet hadde store nok hull til at knotten gikk igjennom!! Skikkelig koselig, liksom. :( Sov vel nesten ikke den natta heller.. :)

Klem! :)