fredag 10. juni 2011

Juhuuu, tunikaen er ferdig!

Jeg husker ikke hvor lenge denne har ligget på pinnene, men det er leenge! Det skyldes at jeg ikke har hatt mønster, og da blir jeg direkte tafatt;)

IMGP2782

Garnet er Wollmeise, et nydelig ullgarn som jeg fikk kjøpt hos Bitta med bloggen Meisebo, så hun skal æres for at denne ble til:) Garnet er tynt, men  med tyngde, så det blir fint fall i plagget. Jeg har som sagt ikke hatt mønster, bare hentet maskeantall her og der, så jeg var derfor temmelig spent på om plagget passet, men jøje meg så fornøyd jeg ble!!

IMGP2802

Denne kommer jeg definitivt til å bruke! Den er jo helt enkel, for garnet er såpass “urolig”, så jeg så ingen grunn til å gjøre den mer komplisert:) Jeg valgte trekvart erme, for da slipper jeg å ha en genser under.

IMGP2789

Fikk litt garn til overs, så nå strikker jeg et Karius-skjerf av restegarnet;) Ååå, så glad jeg er for å være ferdig:O)))….og så fikk dere se meg også…:O)

Klem fra tovepia………………….som ønsker alle en god start på pinsehelga;)

64 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

En flott tunika og en flott dame!!!!!!! Klemz Grethe

Unknown sa...

Så flott ,) Gøy å se deg også!! ,)
Nydelig kjolen under her også flinka ♥
Nyt av herlige sommerdager!!
Sommerklemmen, Anki

Anne på landet sa...

SÅÅ herlig, både å se deg og den deilige kjolen!
Gladbilder som viser at du er en skikkelig glajente!

Takk for gode ord inne hos meg og god helg til deg!

Klem,klem.

Misemor sa...

Oj, så flott, ja både tunika og Tovepia. ;-)
Nå så jeg via Ulla-Bella at du hadde oppdatert, skjønner ikke hva som feiler bloggen min jeg, tror den trenger ferie, og det blir det jo om få dager, så jeg håper det er iorden når jeg er hjemme igjen. ;)
Ha en fin dag, klem =)

Greta sa...

Hei skjønning. Så vakker du er! og så flott Tunika du ahr strikka. Kor masse garn gjekk det med til den? du er virkelig ei skjønn ung dame :0). Du får legge ut oppskrift eller selge den til meg. Ha ei flott pinse klem

Turid sa...

Kjekt å få se deg flotte damen!
Og stilig tunika;)

Så flotte bilder du hadde malt! Likte særlig godt det første;) Jeg kjpte stffeli og utstyr for noen år siden, nå fikk jeg jammen lyst til å hente det frem;)

Riktig god pinse!
Klem fra Turid;)

Elins Strikkeri sa...

Flott og kledelig tunika du har strikka!! Fin kjole i forrige innlegg!! Håper du får ein finfin pinse:))

gult hus i svingen sa...

Herlig tunika som blir fremhevet av den vakre damen:) Liker den søte pikekjolen under her så godt også jeg:)

ha ei flott pinse, Tove:)

klem frav Trine:)

maska sa...

Så flott tunikaen ble.
Kan tenke meg du er glad for at den er ferdig.
Ha en flott pinsehelg.
Klem

Bente`s Hobbyrom sa...

Den var råtøff og artig å se hva som er under den store hatten på profilbildet ditt :O)))Ser ut som ei tøff gladjente du vettu. Likte godt den herlige fargen og synes du har vært superflink . Klem fra Bente.

Vibekes lille ullne sa...

Aldeles utrolig lekker! Den satt supert på deg og var veldig kledelig! Wollmeise er et flott garn ja! God helg! :)

Linda sa...

Fin tunika på ei flott dame. Ha ei fin helg.

karna sa...

For ei flott dame i en fin tunika, KJEMPEFIN!! Tusen takk for titten og ha ein pinsehelg, klem

mona.z sa...

Så flott tunikaen ble, og virkelig stilig dame inni. Vi blogger om alt mulig, men bilder av oss selv er sjelden med. Virkelig kjekt å se bilde av deg, flotte damen. Jeg har vanskelig for å se for meg deg tafatt, slik som du tryller med strikkepinnene, god pinse, klem fra meg:)

Vilma sa...

Du er smuk , meget . :-))


God weekend / klem

H. sa...

Flotte bilder av, av herlig sprudlende Tovepia og super fin tunika ! Så flink du er - som har laget denne UTEN oppskrift...jeg har dessverre blitt sånn at ALT må ha oppskrift, er helt låst uten...synd... så at denne ble så vellykket, men litt masker her og der, heldig deg - blir nok ett favoritt plagg skal se !

God helg !

Ciao

Tove sin strikkeside sa...

flott tunika i en flott farge på en flott dame

tulipa sa...

For en flott tunika! var skikkelig stilig til svart bukse! Og for en stilig dame!!
God pinse!
:)

Mormorfarmor Inger sa...

Så fiiiin!!!
Og da mener jeg virkelig både dama og tunika :)

God pinse og klem fra Inger

lavendel mio sa...

Så lekker genser du har strikket.
Og for ei stilig DAME!!:)
Klem Hanne

Guri sa...

Næmen så trivelig å se hvem som skjuler seg bak alle de fine kreasjonene :))
Denne tunikaen ble jammen kjempefin! Herlige farger :)
Du får ha god tur til nordmøre og så får vi håpe på fint vær til helga :)
Klæm Guri

♥ Gamleheksa ♥ sa...

For en dag! Gubben min feirer unge 50 år og jeg får endelig se Tovepia skikkelig :D Ikke veldig vanskelig å se at Havfruen er i nær slekt ;)

Flott tunika. Godt gjort å klare å holde motivasjonen oppe uten mønster, det blir endel tankevirksomhet da. Men resulatat ble altså helt topp.

God pinse!!

Lene Megan sa...

Den blev vel flot! Og fine billeder af dig, du gør dig godt som model! :)

Ha' en dejlig Pinse. Vejret må godt blive lidt bedre, det er noget ustadigt her igen.

Klem.

Anonym sa...

Tunikaen er kjempeflott og det er sannelig du også !
Blir du tafatt når det gjelder strikking ??? Jeg trodde det var bare meg...jeg blir jo satt ut når jeg må "telle ut"....he he..
Ha en nydelig pinsehelg, kjære du.
Klem:)

Anonym sa...

Neimen så flott du var da, lekker tunika du har strikket og.
Ønsker deg en herlig pinsehelg.
Klem Mette.

Havfruen sa...

Den var jo knallfin:))) Ja, det lyser glede, jeg skjønner det var stas å få ferdig denne, hehe:))
God tur og kos dåkker:)
KLemmings:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Vet ikke hva som var flottest jeg, damen eller tunnikaen:-) Dere kledde hverandre! Kjempeflink er du!
Gleden over å være ferdig med et prosjekt som en føler har tatt noe tid, vet jeg er stor!
Ha en riktig god helg!!
Klem fra Hjørdis

Shy sa...

Fin tunika, og ikkje minst, ein superfin fotomodell :)) Ha ei god helg!

Anette Willemine sa...

Så flott den ble! Veldig koselig å se så fine bilder av deg. :)

Ønsker deg og dine en fin pinse!
Klem,
AW

Anonym sa...

neimen heisann Tove : )) vet ikke hva jeg skal skryte mest av her.. dama eller tunika eller godt jobba : )) tror det må bli dama : ))

ha en herlig pinsehelg.. her har vi endelig fått sol.. må sitte i lé pga av vind men pytt sann.. klæm fra mæ : )

Skjerstad sa...

Jeg sitter og smiler jeg nå Tove :) Så koselig å se deg ! Du er jo en dame som stråler :) ARTIG ;) Og tunikaen var jo bare herlig :)

Ønsker deg ei fin helg :)
Klem fra Janne

Lappeline ♥ sa...

Så flott både du og tunikaen.....kjekt å se bilde av deg
Flink er du...her sliter jeg veldig med å bli ferdig med et strikketøy

Ha en flott pinsehelg

Klem fra Lappeline

LovisaTendensen sa...

Så fiin ;) Nydelig farve, og med "spettete" garn er det mønster nok i seg selv. Deilig med trekvart ermer også ;))God helg til deg ;))

EllenSand sa...

Så herlig å få se bilder av deg du flotte dame! Tunikaen ble skikkelig fin, stilig effekt med det garnet. Og den kledde deg veldig godt.
Ha en flott helg med nye prosjekt på pinnene!
Ellen :)

Vårt lille hjem sa...

Kjempefin tunika til ei flott dame :-)..ser du var hoppende glad for å være ferdig ja.

Ønsker deg også ei flott pinse.

Hege

Unknown sa...

Du er bare kjempeskjønn og genseren helt super. Dette kommer nok til å bli en av dine favoritter. God fredagskveld til deg. :))

Pia sa...

Flott tunika og flott modell! Det var fint å se deg uten hatt;)
Ha ei fin pinsehelg!

Wimona sa...

Så fin tunika! Kjempe fin på denne damen.(Er ikke sikkert om d er deg eller hvem :-D)

Ha en fin pinsehelg!

Vårt lille hjem sa...

He he..av og til skulle man kanskje hatt korsett ja. Men da hadde det vel ikke blitt mye plass til kaker..kremt..hihi..

Hege

Einy sa...

Så moro å få et ansikt på Tovepia! Jeg innbilte meg at du hadde brunt langt hår jeg...så feil kan man ta! :) Kjempe flott tunika på en flott dame!! Denne må du bruke masse og bære med stolthet :)

God pinse!
Klem Einy

HildeP. sa...

Den så herlig ut! Du kan sikkert bruke den fremover, sommeren lar jo vente på seg! ; ) artige og lekne bilder, du kledde tunikaen veldig bra! God pinse- langhelg til deg! Klemz

Elisabeth, innerst i veien sa...

Tjoho, så flott! Herlig å være ferdig, tenker jeg.

Sologbolig sa...

Kjempeflott tunika og flott dame også. Så kjekt å få se deg. Ha ei flott pinsehelg.

Jorun sa...

Kjempefin tunika... og selvfølgelig en flott dame og!

Bitt@mi sa...

Så det måtte noen hesper Wollmeise til for å få se deg? :-)))
Du ble nydelig med denne på, men jeg er sikker på at du er nydelig uansett:-)
Flott plagg du har strikket, og mye jobb - det er jo rimelig tynt garn:-)

God helg, og nyt været!

Klemmer!

ANNEPÅLANDET sa...

Supervellykket prosjekt! Så fin den ble! Ha en finfin pinse!

Marion sa...

Utrolig flott tunika til en fantastisk flott dame! Bør absolutt legge ut mer bilder av deg selv! :)
Ønsker deg en riktig god pinse!
STOR klem

Annelis hantverk sa...

Så underbart vacker tunika! Förstår att det varit mycket jobb innan den var färdig stickad! Ljuvlig färg!
Ha en skön dag!

Fru R. sa...

Flink du er !!! Ble kjempefin.
Ekstra kjekt å se deg også :))))
Du ser ut som en positiv sprudlende dame :-)
Klem

Bodil sa...

Så flott tunika, og for ei flott dame :)
Ha ei fin pinsehelg :) Klem

Anonym sa...

Jøss, så fin den ble, da! Og du gjør deg som modell! Ha ei fin pinse, Tove! Klem fra meg**

Bluggi buggi blogg sa...

Hei igjen og takk for fine ord hos meg :)
Så fin du er. Herlig tunika du har strikket. Du kledde den godt :)
God pinse til deg
Trude :)

Hilde sa...

Stilig!

Solveig sa...

Så flotte bilder både av dama og tunikaen! Sååå kjekt å se deg, min venn. Du ser ut til å være akkurat den sprudlende jenta jeg har sett for meg;o)
Tunikaen ser herlig ut. Sitter helt perfekt - alt annet enn en kan si om de plaggene jeg strikker;o)
Ønsker deg en flott pinse - kose deg masse!
Klem fra Solveig

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig flott, både tunikaen og dama..

Stor Pinseklem :-)

Mom`s garden sa...

Så flottt! både damen som det var kjekt å se og genseren den flotte damen har strikket.

Ønsker deg en god pinse, klem fra Lindis

Ruth sa...

Så flott den ble og så skikkelig fin på deg også. Men sånn er det når man er ung og slank og vakker. (jeg gidderikke skrive mere fordi jeg ble så skikkelig misunnelig akkurat nå)

Whitebite sa...

fineste du!
og alt du lager er fit!
ha en nydelig søndag♥

Strikkeheksen sa...

Altså Tovepia, sikke nogle gode billeder :-) Super lækker og enkel tunika, der sidder helt perfekt på dig - kan godt forstå, du er nødt til at danse :-) Rigtig god pinse :-)

Elisabeth sa...

Herlig - både tunikaen og dama.

Fortsatt god pinse :o)

Trollmora sa...

En flott tunika på en vakker dame :)

Anita Tørmoen sa...

Det var jammen på tide med bilde av selveste deg! Kjempefin tunika:)

Åshild sa...

Kjempefin tunika.

Beate sa...

Den ble kjempe flott!!