søndag 26. juni 2011

Ser du sola, du Ola…

Sannelig fikk vi en soldag, en svært etterlengtet sådan.

IMGP2857

Mine pelargonia har skiftet farge fra grønn til flerfarget, men puslingene er i ferd med å blomstre og er som skapt for en trøndersommer:O)

IMGP2868

Det er godt å gå en runde etter det regnet og de kalde gradene som har vært, og konstatere at det har godt bra med det meste;)..også ugraset:O)

IMGP2859

Noe har blitt ferdig på håndarbeidsfronten også; 3 kurver er tovet, hvorav en forlot huset før jeg rakk å ta bilde.

IMGP2862

Neste uke skal jeg på luftetur med min gamle mor, og blåser jeg ikke bort hos Havfruen, så er jeg vel tilbake til helga;)

Klem fra tovepia……………………….som ønsker alle en god overgang til juli;)

57 kommentarer:

Anonym sa...

velfortjent !! skule ønske vi alle fikk noen uker med sol og varme.. jeg er lei allerede etter en uke med overskyet og småsurt..

ha en finfin tur med din mor og hils din søster : )) klæm

karna sa...

Så fine blomster du viser, jeg har ikke gidd til mine ,-)
Kos deg på tur, mot havet og fruen.
Takk for hyggelig hilsen, kjøp deg mønsteret og jeg sender deg ermeforslag. Klem

Havfruen sa...

Javisst ser jeg sola:)) Flotte bilder av sommer og blomster:)
Velkommen til havet:)
Klemmer:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God tur utover til Havfruens rike. Håper dere får se noen flotte solnedganger der :)

Bente`s Hobbyrom sa...

Har vært knallvær her i Vestfold også for en gang skyld , detta fortjente vi :)Herlige kurver du lager med søte blonder. Riktig god sommer ,god tur og kos deg masse . Klem fra Bente :O)

Smykkas sa...

Jo takk. Selv om jeg ikke heter Ola, så ser jeg sola.

Det er ikke bare dere trøndere som har hatt det vått og kaldt. Skal vi tro metereologene, så blir det vått i morgen også.

Ha en flott luftedur med din mor.

Klem

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder...sommerlige og her har faktisk sett solen i dag også.
Ønsker deg en fin tur
Klem til deg

Barbros lille atelier sa...

Deilig med litt solskinn! Her er det også noe som minner om sommer, men det er bare midlertidig, så vi får nyte det mens vi kan:-)

Klem

EllenSand sa...

Ja, endelig kom det litt finvær. Jeg har fått brukt shortsen og bikinitoppen min. O glede!
Flott tovede kurver!
Ellen :)

Pinnepenn sa...

Så flotte sommerbilder!

mona.z sa...

Så flotte blomsterbilder, herlig med sol og varme, det har vi hatt på Os i dag også. Nydelige tovete korger, så delikate farger:) Sommerhilsen fra meg

Mormorfarmor Inger sa...

Ja man får glede seg over de solstrålene man får! Sånn er det å bo i et land med 4 årstider! Noen ganger er enkelte av disse årstidene ekstremt korte, men vi får gripe dem mens de er der!

Her har det vært sommer i dag! Hurra!

Klem fra Inger

Daisys home sa...

Har sett sola idag her også..men huttetu..så kald vind.
Så har fått vasket soverom og gledes til å få krype ned mellom nystrøkne rene sengeklær..For første dagen på lang tid at det overhodet har vært mulig å få hengt ut noe for lufting..hersens regnet :)
Som jeg likte disse korgene du har laget,skjønne farger også.
Ha ei fin ny uke og kos deg på tur:)
klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Sannelig ble ikke den lille fliken blå himmel til en knallblå himmel, og en herlig solskinnsdag :-) Tror det var noen meget lokale regndråper som traff meg i formiddag :-P

I morra blir det Paris, og jeg gleder meg :-))

Ha det godt, Tove - klem Siv

Whitebite sa...

så fine saker du har tovet!
;o)

Tonemor sa...

Sommer og sol bilder. Herlig.
Kurvene dine er bare rett og slett herlige.
Klem Tone

Refleksjon på livsvegen sa...

Så herlege sommarbilete!

Kos deg på tur med mor og på den vakre plassen der Havfruen bor!


klem

Anita Tørmoen sa...

Med en slik utsikt som Havfruen har å by på får du nok en fin tur:) Fine tovede kurver du har laget i sommerværet.

Asbjørg sa...

Ja,endelig fikk vi en soldag,den var fullt fortjent...
Ser ut som det blomstrer fint hos deg,må si jeg liker den koksboksen din!!
Kjempefine tovakurver!

Guri sa...

Fine kurver :) og god tur ut til havet :))

Fjellets datter sa...

Hjertelig for koselig kommentar. Flotte tova-kurver, æ like!
Kos deg masse på turen til Havfruen, hun har det flott i havgapet!
Ha så en fortsatt fin kveld.
Klem fra Kristin

Tulip sa...

Fine kurvert;)

Kos deg hos Guri, dere får sikkert en fin uke sammen!

Flotte bilder i forrige innlegg...

Viola sa...

Så flotte kurver du har laget, virkelig dekorative! :) Vakre blomster har du også, ser jeg..

Endelig er jeg på en bloggrunde, det er ikke blitt mye anledning til det her hos meg.. Og ikke vet jeg hvordan det blir framover heller, men nå er jeg her.. ;)
Skal ta en titt nedover siden din her også.. se på nyere innlegg, som jeg ikke har fått med meg.. Men best av alt- jeg koser meg! :)

Fortsatt god sommer, med klem fra meg! :)

God tur til Havfruen og hils! :) Jeg skal nok innom bloggen hennes også.. går sånn i tur og orden her.. :))

Ingrid Tunheim sa...

så koselige de tova kurvene var...sommervarme, ja den venter jeg også på. Det er liksom fint en dag og så er vi tilbake til det kjølige været igjen....grrrrr!!!!!!

KariL sa...

Så kjekt at dere fikk en fin dag. Unner alle det beste sommerværet. Vi har også hatt en fin dag idag, men nå loves det tre dager med mye regn. Skjønner dere at jeg har vondt for å legge meg i kveld.
Ønsker deg en riktig god tur!

Klem:)

fruentimmeret sa...

Godt å se at sola tittet fram hos deg også :)

Vakre farger på bildene dine.

Kos deg hos familien.

So long...

Janna sa...

God tur på tur, Tove. Håper dere får flere fine sommerdager med sol og varme.

Trivelige bilder du viser her.

Turid sa...

Japp, denne helgen fikk vi se solen;) Deilig!
Så nydelige blomster hos deg. Og fine tovede kurver.

Ønsker deg en fin uke!
Hils Havfruen da;)

klem fra Turid;)

Anonym sa...

Hihi,, Herlig overskrift :)

Liker sommer rett og slett. Og kurvene!

Kos deg på tur. Klem :)

Livet i Nord sa...

Så koselige bilder av plantene dine! Ja det meste trives vel best med både solskinn og regn, bare det ikke blir for mye av den ene sorten.
Ønsker deg en fin tur med mamsen din:)

Randi sa...

Blir i godt humør av dine blosmterbilder! En fin start på en mandag morgen, det! Ha en strålende dag, Tove - varmen er iallefall kommet! Klem til deg**

Maret sa...

God tur, kos deg...

Elins Strikkeri sa...

Så fine blomsterbilder og kurvene din er fine som alltid:))

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe fine blomster hos deg :) kos deg! Klemmer

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei
Flotte sommerblomster !
Ønsker deg og ho mor en god tur :)
klem fra ANita s

Hjertedamas blogg sa...

Vi har hatt sola på besøk to dager, denne helgen!!! Og da den dukket opp på lørdag, heiv vi oss inn i bilen og drog på campen!!! I går hadde vi besøk av de to minste Prinsessene fra Halden, og vi koste oss med vann (ihvertfall Prinsessa på 17 måneder!!!), og grilling. Og jeg fikk kosa med det yngste barnebarnet som nå er to måneder:DDD Absolutt en herlig dag:DDDD Og nå er vi tilbake til det vanlige igjen, he-he. Regn, regn og atter regn. Klemz grethe

Synnøve sa...

Som det blomstrer hos deg:)
En at vi har hatt to dager med fint vær, ikke til og tru! Selv om det har regnet litt i dag,så er det varmt.
Jeg sitter ute og blogger. herrlig:)
Klem Synnøve

Barbros lille verden sa...

HURRA for sola!! Vi vil ha mye mer av den altså :)
Flotte tovede kurver, så søte med blondekant :)
Så artig at du har laget paien da, den er et sikkerstikk! Serveringstips: focaccia og tzatziki ved siden av, perfekt følge!
Klem fra Barbro

Anonym sa...

En soldag innimellom gjør godt det Tove! Men fint vær i flere dager er visst for mye og be om..
Forsvinner nok fort disse lekre kurvene ja!! Nydelige blonder du har brukt! Kos deg på tur!
klem fra Laila

Anne sa...

Det er nesten så vi skulle satt kryss i taker du :-) over sola ja, he he, men det ble en rask visitt..., litt regn og 22 grader her i dag, skitt sann.

Tover pottesjulere å du, sett på maken!!! til fingerferdighet. Som søstra de sier, har vel aldri og vil vel aldri komme helt dit jeg heller desverre, men du og du så flott og ikke minst friskt Tove.

Kos dere damene sammen og ha en superkjekk tur!!

Klem i kvelden.

Elisabeth, innerst i veien sa...

......og nå er det grått igjen, æsj.
Ha en fin tur.

Anonym sa...

Joda, vi har sett den. Blitt solbrent har jeg også. Du kan skjønne huden min fikk sjokk!!!!
Og jeg syntes ikke jeg lå SÅ lenge i hengekøya.......
Ønsker deg noen fine dager hos din herlige søster,sammen med din mor. Det hørtes kjempekoselig ut.
KLem:)

Solveig sa...

Oj,oj,oj - sol i emning?;o)))) Unner dere gleden. Det har jammen ikke vært for mye av den sorten hverken hos dere eller oss. Men den som venter på noe godt....

Herlige blomsterbilder. De trenger litt lys og varme for å blomstre, stakkars små;o9
Ønsker deg fine og solrike dager, min venn.
Klem fra Solveig

Anne på landet sa...

Skjønne blomster, nydelige kurver og herlige kommentarer fra deg ;o)

Kos deg med din game mor og husk:

" Så lenge en har en mor, kan man få lov å være barn"


Klem fra meg!

Ruths datter sa...

Herlig med en tur og hos havfruen får du nydelig utsikt. Hun bor så flott til.Ønsker deg en fin siste uke i juni.
Klem

liven sa...

Får vi en solskinnsdag innimellom er regnværet fort glemt :o)
Ønsker deg en fin tur...og kos deg :o)

anneskreative sa...

Deilig at sola skinner på deg også....kos deg i Kjøben med mor,,,,der er det så koselig og rusle i gatene og se på livet,,,og litt i butikkene.
Klem Anne

Unknown sa...

Det e litt sol innimellom her og heldigvis :o)
Snart ska me te varmere strøk da, og det e absolutt ikkje feil det heller.

Håpe du har finfine sommerdager :o)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, hei
Nydelige kurver du har laget. Er innom for å ønske god sommer! Kos deg med mor og søster. Klem fra meg

"Romfortrivsel" sa...

Herlige blomster, og flotte tovekurver!
Kos deg på tur til Havfruen;)
Klem til deg.

Bente sa...

Hei :)

Du sååå fine de tovede skålene var!!! Så søte! :)

Flotte blomsterbilder du viser, herlige sommerbilder :)

Her holder vi på å regne bort , det har regnet i flere dager, og tordnet masse, ikke mye sommer i sikte nei :)

Ha en riktig finfin dag :) Klem fra meg :)

Bluggi buggi blogg sa...

Herlige blomster og fine kurver :) Kos deg med familien :)
Trude :)

Anette Willemine sa...

Kjempesøte kurver du har tovet. :) Var så fint med den lille blondekanten.

Deilig å se at dere har besøk av solen. Det kunne gjerne spredt seg litt. ;)

Håper du koser deg med din mor hos Havfruen!

Klem,
AW

Anonym sa...

Så fine de tova kurvene var
Kos deg på lufte tur

Bitt@mi sa...

God tur til Havfruen (som jeg kikket innom i dag, herlig blogg), og ha en flott ferie, Tove:-)
Flotte kurver igjen, og fine bilder som alltid:-)
Klæm!

Elisabeth sa...

Ja, værskifte med sol og regn gir gode vekstvilkår for både nyttige og unyttige vekster. Grr, ugrass...

God ferie ønskes deg, Tovepia :o)

H. sa...

Vakre bilder av blomstene dine, som gudskjelov har (så langt) overlevd trønder sommer'n !
Godt du fikk en smakebit av sommer o sol - trenger det ;)

Søte kuver - god tur din til søster, kos dere.

Ciao