tirsdag 7. juni 2011

Pikekjole i Drops Alpakka

Egentlig skulle jeg ha gjort ferdig en tunika til meg selv, men jeg begynner stadig vekk med noe nytt. Denne kjolen er kun strikket av restegarn som jeg hadde liggende i Drops Alpakka, og jeg synes den ble søt;)

IMGP2762

Maskeantallet/mønster er tatt fra Mor Aase sin katalog nr 13, og jeg har strikket str 4 år. 

IMGP2767

Jeg prøvde meg på et heklet hjerte, men sannelig vet jeg at jeg ikke skal hekle av garnet siden, for det var plent umulig å rekke opp hvis du heklet feil….og det gjorde jeg:)

IMGP2764

Mikkelua har fått sommerens farge også, ganske tøff i rosa, da:O)

IMGP2770

Her striregner det innimellom, men tempen er sommerlig god, ære være!

Klem fra tovepia……………………..som ønsker alle ei fortsatt god uke!

58 kommentarer:

Skjerstad sa...

Ja denne kjolen var søt Tove :) Jeg likte den rosa kanten på den, og hjertet da :)

God kveld ønsker jeg deg :)
Klem fra Janne

Hjertedamas blogg sa...

Herlig kjole!!! skjønner at jeg må få satt i gang å strikke til barnebarna!!!!!! Må ut på byen å lete etter nydelige farger:DDDDDD Klemz grethe

Anita Tørmoen sa...

Så søt kjole - det er fort gjort å glemme å lage til seg selv også:)

Unknown sa...

Så fin og hjerte må den ha. Det er det beste å begynne på nye ting. Jeg er på loftet og rydder idag. Det eneste som er verdt å jøre nå, men er enig med deg at tempen er god.:))

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Friske fine fager på skjønn kjole.
Kjenner meg igjen der med å starte
på nye ting før det påbegynte er ferdig :)
Sånn er det bare ...
Venter fremdeles på sommervarme.
Ha ei fin uke i Juni.

Evas hobbyer sa...

Så søt den kjolen ble:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Den var kjempesøt, Tove :-) Og jeg elsker fargene :-)) Det er jo ganske fristene å strikke småplagg i stedet for å hive seg rundt med større plagg ;-)

Ha en fin kveld, Tove - klem Siv (som har vært på intervju i dag)

Jatte sa...

Hei hopp!

Så fin kjole, hjerte du heklet ble jo bare prikken over i`en!:)

Stilig med den rosa lua!

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥

Mormorfarmor Inger sa...

Nydelig kjole! Hmmm... jeg har nok en del Drops Alpacca-rester jeg også. Får se om jeg får en strikkeperiode igjen snart. Man vet aldri når den kommer! Du har den jo hele tiden :)

Klem fra Inger

maska sa...

Så flott kjole i lekre farger.
Ja det er lett å starte på nye ting før man er ferdig.
Ha en flott uke med regn og sol. :)
Klem.

Havfruen sa...

Kjempeflott kjole:) Lua var knæsj i rosa.
Striregner?? Det gjør det ikke her...
Ha en fin kveld, klemmings fra mæ:)

Guri sa...

Ja "finværet" må jo brukes til noe ;)
Fine ting det der :)) Og hvorfor ikke en lue i rosa???
Ha en fin kveld :)

Unknown sa...

Kjempesøt restekjole... :O)
Flott lue også!

klem

Datt sa...

Aaaaaw, søtesøte kjolen, så fine farger! :)

Asbjørg sa...

Kjempefin kjole!Den rosa kanten og hjertet var prikken over i-en!Ha en fin kveld!

Snuppesnella sa...

Åååååååååå for en fin kjole !!!

Flotte farger.

Anonym sa...

Kjempesøt kjole til en heldig , liten prinsesse ♥
Her har solen dukket opp i løpet av kveldingen og vi bare SER på den og smiler ;)
Ha en fin kveld.
Klem:)

Misemor sa...

Ja, du har rett i at kjolen ble søt! Så enkel, men så genial! Friske farger! =)
Klem

Greta sa...

Så søt den var. Lurt å få brukt opp noe restegarn. Men nå må du lage ferdig tunikaen din da. Vi har lyst til å sjå den

strikkedilla sa...

Nydelig kjole. Så kjekt å få brukt litt restegarn.

fruentimmeret sa...

Fine farger du har valgt på denne snertne og søte kjolen.

H. sa...

Så søt den ble, moro at du fikk brukt opp restegarn, det er alltids så vanskelig å få brukt opp..syns nå jeg.... enig, fin farge på luen;)

God kveld !

Ciao

Lappeline ♥ sa...

Kjempe søt....og flink er du....
Har en kåpe jeg som skulle vært ferdig for lenge siden men...kanskje jeg må bli ferdig før fargene går av mote phuu

Ønsker deg en fin kveld
Klem

Marion sa...

Kjempefin kjole!:)

Anne på landet sa...

Kjempesøt kjole!
Kjekt å se.
Du e så flink :o)

Klem fra meg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjempesøt prinsessekjole!

Regn og varmt her også, merkelig vær.

Bente`s Hobbyrom sa...

Den var jo bare herlig da :O) Er det ikke sånn stort sett at vi som lager ting får til slutt lagd noe til oss selv da , klem fra Bente.

anneskreative sa...

Koselig liten jentekjole,,,den blir deilig å ha når høsten kommer,,,
Klem Anne

HildeP. sa...

Så søøøt kjole! Nydelig fargekombinasjon! Fortsatt finfin uke til deg også! : ) Klem

Smykkas sa...

Kjolen var kjempeskjønn.

Det er godt å høre at også andre stadig begynner på nye ting. Jeg har dessverre et par UFOer liggende.

Klem

Linda sa...

Fin kjole. Masse restegarn du har:)Her regnar det tett heile dagane, fleire dagar i strekk. No er eg dritlei regn.

Drømmedama sa...

Hei,
å så søt kjole, flink er du.
Heldige hun som får svinge seg i den:-)
klem fra meg

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Nydelig kjole, Tovemor!! :)Alltid greit med noe restgarn som blir til noe så flott! ;)

Ha en fin Onsdag!
Klemmer til deg!

Tussi sa...

Så fin kjole - og de rosa detaljene gjorde seg virkelig!
Tipper du er litt lei av tunikaprosjektet, siden du stadig begynner på noe annet?
Kjenner meg i så fall igjen der, hehe..
Ønsker deg en fin onsdag :)

Lene sa...

Kjempe søt kjole:)

Ha en fin dag!

Lisbeth, strikkemasker sa...

kjempefint kjole. Så fine farger!

karna sa...

Så nydelig kjole og lua ble tøff i rosa.

Anonym sa...

Å, denne var fin - så knæshe farger! Heldige prinsesse som får denne! Og rosa lue, knailltøff!
Ha en fin onsdag, Tove! Klem til deg**

Anette Willemine sa...

Du Alpakka så søt en kjole! Har du allerede startet produksjonen til høst og vinter? Den rosafarven er så herlig!

Ønsker deg en glad onsdag, min venn!
Klem,
AW

liven sa...

Så fin kjole!
Den ser myk og deilig ut :o)

Kari Agathe sa...

Heia, og tusen takk for at du var innom bloggen min(vi koset oss ja).... :)

Så herlig kjole du har strikket. Fargene var kjempefine, og den lua likte jeg også.

Ha en fortsatt fin kveld. Her er det endelig opphold og litt varme(17+)men dessverre skal det visst ikke vare så lenge(meldt regn i morgen). Så vi får nyte fineværet mens vi kan :)

Klem fra Kari

Tonemor sa...

Nydelig kjole, og den lua ble jo super i rosa også.
Klem Tone

KariL sa...

Kjempelekker kjole. Den ser virkelig brukervennlig ut og kan lett bli en favoritt.

Klem:)

Whitebite sa...

supersøt kjole!
den blir nok ei lita snelle glad for!

Linecas have sa...

Det var kjolen sin det.:)
Likte male eksperimentene dine. Kjekt på hytta ja. Gjøre som en vil.
ja i dag har det vært utrolig deilig ja. Godt å være trønder:))

Anonym sa...

Den var fin! Alpakka er helt fantastisk. Blitt min favoritt :).

Ikke bare den som var fin her. Ble veldig stuss, for her var mye som har gått meg hus forbi. Sølvtøyet -helt hærlig. Uteområdet!! Det var romantisk nydelig, så det så. Bare å melde deg inn å gi ditt bidrag :)(er heller ikke medlem der).

Sist, men ikke minst! Så flink du er å male. Skjønner så godt hva du mener om å drømme seg bort. Bli oppslukt. En gang har jeg malt. ett bilde. Det ble kjempebra. Var i en helt egen stemning. Tror det ligger på boden nå,, ennå det var bra :)

I morgen skal vi få godt vær. Gleder meg, for her har sannelig vært grått og trist leenge :)

Klem klem :)

Bitt@mi sa...

Kjempesøt tunika/kjole du har laget:-) Dette blir vel til en av de kongelige, regner jeg med:-)
Googlet litt på heklet hjerte, og fant denne, i fall du vil se:
http://diyredesign.blogspot.com/2009/11/heklet-hjerte.html

Ha en kos dag i sommervarmen:-)

Klæm!

Sissel sa...

Nydelig tunika du har laget, den var kjempefin:)

Unknown sa...

Åh...sukk...den kjolen var fiiiin! Nydelige farger, og nydelig strikket, og hekla-hjertet var jo perfekt i mine øyne:-)

Misemor sa...

Heisann.
Har du lyst å være med på min GI-BORT, så ta en titt innom meg. Reklamerer litt slik siden jeg ikke blir oppdatert på bloggrollene rundt omkring. =) Klem fra Misemor

Franske drømmer sa...

Flink flinkesen!

synes hjertet ble fint også, jeg ;)

Helt enig med deg, fantastisk tiltak Ellen har satt i gang! Herlig!! Vi trenger fler mennesker som henne :-))

Takk for gode ord!

Klemmer

Anonym sa...

Hei.
Fantastisk flott kjole og lue. For en strikkedame sier jeg bare. Tusen takk for alltid så hyggelige kommentarer.
Klem Mette.

Heidi sa...

Kjempesøt tunikakjole :)

EllenSand sa...

Nydelig liten kjole. Så flink du er.
Ellen :)

Synnøve sa...

Nydelig kjole med kjempefint hjerte!
Jeg har sagt det før, eller retter sagt, skrevet det:) Jeg skjønner ikke hvordan du greier og lage så mye på så kort tid!! Imponert er jeg:))
her er det regn i gjen;(
Ønsker deg ei fin pinse
Klem Synnøve

Sylvia sa...

Den søte kjolen står jo til blomstene, ser jeg!!!
Og kjempefine malerier du har malt, litt lenger ned her. Jeg har malt siden jeg var 14 år, så jeg har noen år på baken. men man lærer stadig noe nytt.
Nå ligger malesakene i roterommet, mens hobbyrommet er klart.....du kan tro jeg klør i fingrene. I mellomtiden strikker og hekler jeg.

Einy sa...

For en UTROLIG søt kjole!!! Du er så dyktig!! Kjempe søtt hjerte på :). Er den til prinsessen din, eller?

God helg!
Klem Einy

LovisaTendensen sa...

Søt kjole å danse soldans i tenker jeg ;)) Jeg har heklet tepper, bestemorsruter av alpakkagarn, gikk helt fint det ;)) Dog ikke fra Drops. Jeg har delvis strikkepause på grunn av verkende ledd og eksem, men det er jo et kjent og forbigående fenomen heldigvis.