torsdag 30. juni 2011

Jeg blåste ikke bort….

……..grunnet tyngdekraft og relativt vindstille:) Sjølufta er frisk, og når man kommer fra skogen til havet, blir man lett søvnig…..

IMGP2889

…… så også jeg har slappet godt av;) Shopping og sjøluft er god medisin for kroppen;)

IMGP2905

I går ettermiddag dro vi (Havfruen m/gubben og undertegnede) en tur til borgen på Austråt på en liten fotoshoot, og da var det surt og kaldt og regn…

IMGP2897

… men vi vandret litt i hagen/parken rundt borgen. Historisk sus over denne bygningen.

IMGP2901

Sommeren har forlatt Trøndelag igjen; vårherre vanner blomster og passer på at ingen får heteslag, men det begynner å bli en vane dette året. Jeg satser alle kort på en varm juli, for finnes det en godværskvote, så har vi sannelig mye igjen på den:O)

Nyt siste rest av juni, og ha en god start på juli!!

Klem fra tovepia…………………….som har beina godt planta på bakken;)

 

52 kommentarer:

Shy sa...

Ååå! Eg håper som du på at juli skal sommar!

Ingun sa...

Flotte bilder. Håper dere får litt sommer i hvert fall neste uke for da blir det muligens en tur til Rissa;-)Her er det lummert og veldig varmt. Herlig!

Whitebite sa...

slapp av! sommeren kommer om 2 uker, for da har jeg ferie.
klem♥

Havfruen sa...

Major i god avslappet stil:)))
Ja været kan vi klage på...vi har ikke noe annet å klage over så...
Nyt hjemmetilværelsen, vi sees:)
Klemmings:)

Janna sa...

Flotte bilder fra Austeråt. Synd med været, en mager trøst kan jo være at slik er det her også i dag. Men i motsetning til hos dere har sommeren her hittil vært strålende. Den kom seint - det er gjerne slik det er her nordpå - men godt. Nå håper vi bare på en lignende fortsettelse av sommeren.

Okkesom; nyt ferien, uansett vær så er det jo deilig å ha fri, ikke sant...

Klem

Hjertedamas blogg sa...

Austeråt, ja? Var det ikke noe med fru Inger???? Hmmmm, og hvor ligger det? Ferie, ja og fint vær? I og med at jeg tror at godværet kommer i august, så ble jeg vell litt sur da Gubben kom forleden dag å sa han måtte ta ferie i juli. I verste fellesferien, huff og huff. Ikke noe morsomt å være på campingen da!!!!! Og ihvertfall ikke dersom værgudene ikke er nådige:DDDD For da er folk sure og grinete da, he-he. Og noen må jo få skylda:DDDD Men mange mannfolk er faktisk sure etter å ha tilbragt tre uker med ferie sammen med kjerring og unger i en trang blikkboks. Så da spiller egentlig ikke været noen rolle:DDD Vi får nyte livet best vi kan!!!!! Klemz grethe

beate sa...

fine bilder, og for en herlig vofs!!

klem beate

Randi sa...

Ja, her er det just ikke mye som minner om sommer...vel og merke typisk trønder somemr...så vi kan vel ikke klage..ene dagen tropevarme...neste dag iiiskaldt....brrr

Ser ut som om du har hatt en fin tur, selv om solen glimret med sitt fravær. Austerått er en vakker borg, synd dere ikke fikk govær.


Håper varmen kommer fort tilbake


go somemrklem

Elins Strikkeri sa...

Ingenting er som late sommerdager, helst med sol og varme!! Fortsatt god dag til deg:))

Ann Tove sa...

Det er visst samme veiret der som her, men i dag har det vore opplett og to minutter med sol. Kos deg :)

Bente`s Hobbyrom sa...

Ja , hvis ikke det blir finvær i juli så har vi nok en dårlig sommer å se tilbake på her i Vestfold :O( Vi får krysse fingrer og alt som krysses kan for nå må vi litt sol på kroppen . Ha en flott juli og kos deg masse . Flotte bilder du tar , klem fra Bente :O)

Emidoras verden sa...

Flotte bilder fra Austråt!
Ser i hvertfall ut som fine vofsen nyter tilværelsen:)
La oss håpe vi alle får noen solstråler og varme snart:)
Kos deg!
Godklem fra nord..

Strikkeheksen sa...

Den hund er da slet ikke til at stå for - hold da op, hvor kan han slappe af ;-)

Dine billeder er blevet gode trods det mørke vejr - her hjælper åbenbart ingen fingerkrydsning eller besværgelser - meeen lad os nu se - juli kan da godt nå at blive god endnu ;-)

Fortsat god ferie :-)

Smykkas sa...

Godt du ikke blåste bort. Det er flotte bilder du har tatt.

Vanning av blomster er ikke noe problem her heller. Men de får jo ikke tjangs til å bli tørre.

Klem

Asbjørg sa...

Austråt ja,der har vi vært noen ganger vi også,fint der!
Satser på sommervær i juli/august jeg,har ikke ferie før om 2 uker!!

Guri sa...

Herlig plass :) Kunne tenkt meg en tur dit jeg også :))
Er overklar for litt sol og sommer nå ;)
ha en flott kveld :)
Klæm

Barbros lille verden sa...

Ja, nå er vi klare for annet enn regn!! Sola må jo bare komme snart!!
Flotte bilder har du uansett tatt, sol eller ikke :)
Kjempekoselig om du får til å komme en tur på mandag, det er jo på tide at du får sett huset i "etter-tilstand" ;)
Ha en fin kveld!
Klem fra Barbro

Anita Tørmoen sa...

Så fine bilder fra turen din:) Håper godværet kommer til Trondheim snart - både fordi du fortjener det, og fordi vi skal dit på ferie:)

Anonym sa...

nydelig bygning.. må være mange fine motiv der !

trur hele landet har solkvote igjen.. og kanskje er vi heldige alle sammen.. håper i allefall det : ))

ha en fin helg og hils din søster : )) klæm fra mæ

EllenSand sa...

Enig med deg. Nå vil jeg ha SOL OG VARME!!!
Ellen :)

Einy sa...

Flotte bilder :). Det eneste som mangler på bildene er sol! :). I Oslo har det vært fint idag og igår...men det er VELDIG skiftende for tiden...så den store sommerfølelsen mangler jeg! V får krysse fingrene for juli ja!

Klem Einy

Lene Megan sa...

Så virker Blogger igen! Jubii! :)

Fine billeder. Og hvis det er nogen trøst, blæser og regner det også her nu. Koldt vejr igen. Nej, det hører ikke sommeren til. Men jeg vil hygge mig i aften med en stor kop te og en god krimi!

Klem.

KariL sa...

Flotte byggninger du har besøkt på Austeråt. Og du for en sjønnhet som slapper av.
Jeg satser på juli. Kan jo ikke gi opp :) Enkelte dager har vi jo oppholdsvær noen timer, så det er da håp :)

Klem !

Familien i Fjellborg sa...

"den som sover synder ikke" såå søt da :)
Det er vel en typisk norsk sommer i år også - selv så rømmer jeg til spania i år - det skal bli såååå deilig
ønsker deg en flott juni kveld
klem anita s

Ruths datter sa...

Ja vi har masse varme tilgode her på Normøre iallefall. Hytteferie her med sip sip regnvær.Godt vi har noe tilgode. Flotte bilder fra turen din.
Klem

Olavs Blogg sa...

Godt sagt det med været og godværskvoten. Helt enig. Fine bilder fra borgen i regnvær, og så var det et kjent motiv i sovende tilstand.
Ha en fin weekend.

Janne i Fagerlia sa...

Håper dette med godværskvote er en realitet. Etter min mening står den fortsatt ubrukt her på nordvestlandet.

Mormorfarmor Inger sa...

Herlige bilder! Og så klart kommer sommer'n! Den har vært her i dag forresten, selv om det måtte regne litt da. Men var bare herlig sommerregn. Den greier visst ikke å være over hele Norge på en gang. Driver og flytter på seg hele tiden. Den kommer i "klæddær" som døm sier her i Østfold!

Klem fra Inger

Fjellets datter sa...

Hjertelig for coments, du e så rask at man får ikke snudd seg!! Men du e flink! Har vært på Austråt en gang for lenge siden, koselig!
Regn, du må ikke snakke, selv om vi i nord kanskje har vært hakket bedre på vær i sommer, har vi ikke vært så plaget med sol siste uka. Bare vent, det kommer. Ei god helg ønskes deg!
Klem fra Kristin

"Romfortrivsel" sa...

Statistisk sett pleier det å komme en varmeperiode i juli. Vi satser på den!
Fine bilder fra tur. Sikkert koselig å være søstrene på tur;)
Klem

Unknown sa...

Jeg er så enig, er redd vi ikke skal få mer varme. Bildene er fine selvom det ikke skinner sol...... :))

Anonym sa...

Fine bilder! Søte Majoren :)
Krysser fingrene for sol og varme. Klem :)

Tonemor sa...

Ser ikke ut til at juli starter noe bedre værmessig heller.
Flotte bilder.
Klem Tone

Bente sa...

Kjempefine bilder fra Austråt-borgen! Jeg fikk lyst til å dra dit, jeg også. Spennende med sånne historiske steder, synes jeg.

Kanskje det blir en tur i sommer? Jeg har mine foreldres hytte i Vanvikan, og min søster har hytte i Lysøysundet, så en tur til Austråt er jo mulig.

Kos deg på Fosen.
Ønsker deg en fin helg!
Klem fra Bente

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jammen ble det juli før jeg leste dettte innlegget. Vestlandsbesøk tar litt tid om dagen :)

Flotte bilder fra flotte trøndelag og ikke minst Majoren selv da. Kongen av Uthaug :D

karna sa...

Ser ut som en fin tur i godt selskap ,-) Ha ei fin helg, klem

Merethe sa...

Ja her begynner juli med flott sommerregn :) Men jeg skal leve lenge på disse dagene vi hadde med supersommer :D Det er deilig temperatur ute selv om det regner. Så lenge jeg ikke er redd for å bli blaut så går det fint an å være ute.
Flotte bilder av staselige bygg. God helg til deg, klemmer Merethe

H. sa...

Utrolig fine bilder !

Liker så godt å se bilder av flotte bygninger, veldig opptatt av det gitt...hvem vet, kanskje jeg var arkitekt i mitt forrige liv...hehe

Kos dere videre - så håper jeg solen MÅ jo komme !! Ellers, får du ta ferie i Italia neste år, skal du se, garantert fint vær !!

De som leier hos oss nå, er fra Bergen, og de var så lei dårlig sommer vær, at de hoppet og spratt da de ankom eiendommen vår..hehe


God helg !

Hanne sa...

På Austråt har jeg aldri vært, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Men det er gjerne sånn med det man har i nærheten. Dog skal vi en tur til Smøla i sommer, og det hadde vært fint med en tur på "Den gyldne omvei".

Men når vi nu kommer hjem fra turen vår, så skal jeg ikke rikke meg på de to ukene jeg har igjen av ferien. Blir det fint vær så skal jeg late meg på terrassen, pusle inne og ute og bare kose meg.

Klem fra meg.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelige bilder og ord!
Kan nå bare denne sommeren komme snart!!!!
Vi krysser fingre til de nesten brekker:-)

Ha en fin 1.juli dag!

Klem fra Hjørdis

Unknown sa...

Ønsker deg en solrik og god juli! Smilte til morsomt innlegg, ja, Vårherre sørger for sine ;-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Fine bilder, Tove :-) Litjtupp har bestilt tur til Austrått i sommer, så jeg får vel tatt noen bilder derfra jeg også :-D Nå er det like før kofferten pakkes og gjøres klar for hjemreise :-/ Sees vi på mandagen eller?

God helg - klem Siv

Anonym sa...

Hei Tove
Du har vunnet på min Give Away
Send meg adressen din på mail til marianne@olto.no
så sender jeg deg deilig skyllemiddel fra Durance i posten
Moro at du vant.. har jo vært "bloggvenner" lenge vi
Nydelig blogg du har, og alltid flotte bilder... Alltid koselig med en hilsen fra deg
Her er det sol nå
håper du også har deilig vær..
Klem Marianne

Maret sa...

Så koselig å sjå at Austråt. der har eg vert ein gang, og held på å regne vekk...
men sommaren kjem nok, om litt...

Jatte sa...

Major♥

Flotte bilder av fin bygning!
Håper du koser deg,
nyt helgen -
Klem Jatte♥

Ruths datter sa...

Hei igjen!
Knekkebrødene holder seg sprø og fin i boksene av metall,men bør ikke oppbevares i plastbokser. Då kan de mykne. Ikke særlig greit det da. God helg frue.
klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjekt med slike turar, men betre i sol så klart..
Flotte bilete!

God helg til deg :-)

ide-puffen sa...

Lurte først når jeg så Major på bildet, men seffen du er til søstra he he. Har aldri vært på Austråt, men har lyst til det en gang.
Fint vær her i N trøndl. i dag så håper det er det sørover også.
Kos deg og hils Guri
Klem
Randi

M sa...

Hei Tovepia! Ikke mye sommer i Bergen heller...kkkkaldt!!....for en frysepinn som meg i alle fall....så alle må-ha-tunikaer sjules under store nuppete gevanter...brrrr...
Håper som deg at vårherre snur vannkannen mot andre strøk, og lar oss få et heteslag eller to...Ha en fin lørdag!!
klem, M

Linecas have sa...

Mine aner kommer fra Austråt. Jadda fin slekt sjø. Hihi:)) Men jeg må skam melde jeg aldri har vært der, men tenkt tanken på at det burde jeg vært mange ganger.
Huff ja det været. Kjente jeg begynte å bli grintete nå. To uker innendørs oppussing hvorpå flere av dagene strengt talt var flotte, men jeg måttre gjøre meg ferdig. Surt. I dag kom det endelig ok vær, dermed røk jeg ut gitt. Så deilig. ren medisin. Har en liten tanke om bloggehagetreff i hagen min også en eller gangen i sommer, hva tror du om den.?

Martilie sa...

Det er akkurat som hos oss! Flott sted og fiiine bilder, tar på også for 4-bente :)

Nyt helgen, tross været :)

Her står middag hos en venninne på planen så det blir kos uansett!

Klem fra Tove

liven sa...

Flotte omgivelser Tovepia!
Her har vi hatt smak av sommer idag :o)

Ha en fin helg!