søndag 19. juni 2011

Oppmuntring er viktig

På fredag passet jeg Prins-I, og vi hadde skogtur på programmet. Jeg tok med vogna, for bæring av større barn er i tyngste laget for meg;) 



IMGP2851

Vi forserte berg og dype daler, og vi klatret opp på fjellets topp. 

IMGP2853

En av bakkene var direkte ulendt og bratt, og da satt to-åringen i vogna.

Jeg måtte melde pass og sa: Det hær bli for tungt te Mossan, æ trur du må gå. Da kom det fra vogna (med en stemme som om han selv brukte krefter): Å kom igjen, Mossan, kom igjen!

Klart man yter litt ekstra, da:O)

Klem fra tovepia………………….som var i skogen før kl 09.00!!

61 kommentarer:

Familien i Fjellborg sa...

Åh for en herlig krabat ! ikke rart du har kost deg på tur. Ser ut som herlig turterreng også da.
En liten hilsen fra Anita S

Marion sa...

HIhihi, bare og henge i da ja :D Liten tøffin det der ja ;)

Hjertedamas blogg sa...

Hehe, vi får se om jeg ikke ender der også. Inn til nå så har vi stort sett holdt oss på asfalten, for trilla vår er av en mindre by-type. Har noe med å få plass til både vogn og to bikkjebur i en og samme RAV!!!!!! Men for ei uke siden var jeg på årets første loppis, og da fikk jeg tak i en skikkelig fir-trekker av en sportsvogn!!! Kraftig firehjuling med luft og ordentlig fjæring, så nå blir det nok terrengkjøring her på campen også:DDDD Vår Mini fyller 1 år 01. juli, og da skal det feires med skikkelig pølsefest på campen dagen etter!!!!! Det gleder vi oss!!!! Klemz fra Grethe og Einar som holder ut campingvogna i regn og guffent vær.

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...ja sannelig skjer det ting hos deg :) Bestemor igjen: GRATULERER! Tur i skogen med prinsen, ny genser på en flott dame, mimring og en skikkelig "grøsser-kino-vask" :)
Hva skjer i dag da?...ja oppmuntring er viktig...stå på videre!
KLEM fra Hanna

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha ha, suveren heiagjeng han der. ☺

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig! Og jamen gir de oss ekstra energi disse 2-åringene! Heldige oss som har barnebarn ♥

Anonym sa...

Smiler her jeg sitter
de ungene kan få sagt det ja

Go søndag videre til deg:-)

Unknown sa...

Herlig unge og så snill med mossan. Det er så fint å ha slike fine stunder. Snakk om kvalitetstid. klem fra meg. :))

Greta sa...

Å så herlig. dei er no god i den alderen. Og kalrt du tar i litt ekstra da

Snertne sneller og små nøster sa...

Herlig turkamerat å ha med seg :-) Og godt med noen som heier seg frem :-))

Kos deg i sola - klem Siv

Anonym sa...

utrolig hva man klarer for disse små : )) og et sånt sjarmtroll gjør man vel litt ekstra for : ))

ha en fin søndag mossan : ) klæm fra som e takknemlig for at du stikker innom..

Havfruen sa...

Hehe:)) Ja kom igjen:) Herlig bilder av Prinsen i rbk-trøye:)
Nyt sommerdagen videre, klem fra meg som skal på jobb....

sylvia sa...

hei.
stilig kar det der,
å så flott en dra hjelp du har,
herlig bilder av turen deres,
klem fra sylvia

Tonemor sa...

Herlig med skogtur. Klart man yter litt ekstra for en slik herlig krabat.
Klem Tone

Besta sa...

For en skjønn liten prins:) Koselig å gå tur med de små.
klem fra marilyn

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hehe, en født pedagog den lille prinsen:) Og RBK-fan da sjølsagt ;) Søting!

Einy sa...

Så koselig med skogstur! En herlig liten prins du har! Det er morsomt med sånne kommentarer...de små vet hvordan de skal få sagt det ;).

Klem Einy

Emidoras verden sa...

For en herlig gutt!!
Man får jo gjerne noen ekstra
krefter med god support..:)
Solklem..

Sylvia sa...

Næmmen, så koselig på tur, da gitt!
Jeg husker da eldstemann var like liten, og vi gikk på tur, og han var nyskjerrig på alt. Da skulle man iallefall ikke ha dårlig tid, så det gjelder å starte tidlig, slik som dere gjorde!
Og grattis med enda et barnebarn!
Og jammen var det et flott bilde av deg i hjemmestrikka gneser nedi her også. Må si du er en FLOTT dame!!! Ps: genseren var heller ikke så verst den heller ;)

Solveig sa...

For en heldig (og herlig) krabat som har deg! Slike minner er så koselig å ta med seg - så trygt og godt;o)
Jammen er du sprek som er ute så tidlig - må ha meg en tur jeg også i dag. Veldig deilig å få frisk luft;o)
Nå har jeg 5 gutter i hus og baker kanelboller:o)
Fin søndag til deg.
Klem fra Solveig

Fru Keilegavlen sa...

Åååå, for ein herleg krabat!! Skjønar godt at du gav litt ekstra for ein sånn ein godgutt. ;) Ser ut til at de koste dåke godt!!

Merethe sa...

Så skjønn en liten gutt :)

Vibekes lille ullne sa...

Smart liten tass, som allerede har funnet ut hvordan han skal motivere til innsats1 :)

Strikkeheksen sa...

Før ni!! Du må være blevet vækket af den lille prins ;-) Han er vidunderlig - hvem vil ikke gerne skubbe ham op af bakken? :-)

Sologbolig sa...

Herlig liten prins !
Ha ei fin ny veke. Klem

Smykkas sa...

Den gutten har skjønt det. Det er bare å heie en sliter fremover.

Koselige bilder du har tatt, og det var sikkert en flott opplevelse for dere begge.

Klem

Smykkas sa...

Den gutten har skjønt det. Det er bare å heie en sliter fremover.

Koselige bilder du har tatt, og det var sikkert en flott opplevelse for dere begge.

Klem

anneskreative sa...

Smiler,,,,så herlig,
Skjønn liten turkamerat du har.
Ha en fin ny juniuke.
Klem Anne

H. sa...

Åhh, herlig Prins 1, han har skjønt akkurat hva som må til !! Hehe

Flotte bilder ;))

Ciao

Bente`s Hobbyrom sa...

Ha ha ha , unger er herlige du . Kos deg så masse du kan , for tida flyr så altfor fort , klem fra Bente :O)))

Åshild sa...

Så hyggelig og viktig å få være på alene-besøk hos besteforeldre.

Skautrollet sa...

Heldig du som er bestemor til sånne herlige prinser og prinsesser. Synes historien din under om teltet var kostelig. Akkurat sånn drev vi på også. Kjøre bare litt til, og litt til... Så endte vi i telt i veikanten.

Shy sa...

Hi hi! Dette kan eg sjå føre meg!!!
Herlig!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så godt med oppmuntring!
Det treng vi alle..

klem :-)

Fru R. sa...

Heia
He he herlig !!! Gleder meg til å få barnebarn en gang:-)
Flirte godt av innlegget ditt i vaskehallen og, det er vel omtrent slik her og.....
Takk for alltid koselige meldinger fra deg.
Godklem fra meg

EllenSand sa...

haha, fantastisk. De lærer raskt disse små.
Jeg hadde en skjønn seksåring på besøk i helga. Ungene skulle se Istid 2, men guttenungen kom ned etter en stund. Han likte ikke filmen noe særlig, kunne han fortelle. Han likte best kjærlighetsfilmer. Sånne filmer hvor de gifta seg.
Ellen :D

Anonym sa...

Prins I er nå bare en fantastisk fin gutt. Måtte le til prinse-tittelen :). Klart man yter ekstra til slike kommentarer. Skjønne hvor de tar det fra?

Tenker den lille RBK fan sover godt i kveld etter at de tar seieren hjem (ser ut som de gjør det),,, den fotballfrelste her i huset er nok ikke like fornøyd :).

Klem.

Gry sa...

Åh, tenker at både du og prinsen storkoste dere! Herlig liten kar da gitt, klar for å utforske den store verden <3 Og dette så jo virkelig ut til å være et spennende turterreng ;) Så koselig, slike minner er gode å ha med seg videre i livet, både for liten og for stor <3 HERLIG!

En god uke til deg ;) klem fra meg

Linecas have sa...

Gratulerer med ny prins! Skjønner dilemmaet med flere prinser, du får ta i litt med fyrsten keiseren og prinsen da. :))

Hehe nei jeg er ikke fullt så sliten som på bildet. Jeg har nesten vært det ved tidligere treff ja. Det går hardt for seg når hagefølket møtes. :D
Tusen takk. Håper vi får fin vær igjen. Ser litt ut som det blir regn igjen, men vi har i det minste hatt noen fantastiske dager nå. :)
Klem!

Barbros lille verden sa...

Så herlig!! Mossan er en stor helt skjønner jeg ;)
Måtte virkelig le av telthistorien, syns jeg ser dere!!
Gratulerer så masse med enda et barnebarn!!! Kongefamilien komplett ;)
Nattaklem fra Barbro

lavendel mio sa...

Litt av en sjarmør:)
Klart du greide litt til:)
Ha en fin uke, klem Hanne

Whitebite sa...

ja,hvem kan motstå en slik kongekommentar!! herlig liten tass du har der..!
klem♥

Guri sa...

Herlige små krabater det der :) Men aller best er det nok når man får låne dem og har all verdens tid :)

Anne sa...

Å hælle dussan så søt han var, og Rosenboerg neste, si no æ :-) fullt utstyr å greier, hærlig hærlig!!

Ledd meg nesten sund nedover siden her gitt, du og du arti du ja!!!
den bilvasken tok jo virkelig kaka å, men nå MÅ jeg på do, he he

Anonym sa...

det var jeg også ; )) stod helt i baugen på den orange supplybåten og tok bilder : ))

Fjellets datter sa...

Hvor ble det av kommentaren jeg la inn?
Iallefall en "kjæmpesnusk" du får ha med på tur! Dette er livets dessert!

Klem fra Kristin

Petrinetrollmor sa...

Å ååå godguten sjølv !! Så flott dokke hadde det på turen, du og Prins 1 ! Han er da skikkelig tøff der han langer av gårde i skogen, ikkje redd for hverken ulv eller bjørn !

Og så var det da ei skikkelig god oppmuntring du fekk :)) ha ha

sommarklem frå Petrine

fruentimmeret sa...

En liten, men storsjarmør det der <3

Herlig!

Skjerstad sa...

He he :) Jeg ser mossan for meg . Rød i toppen og en liten forventningfull tass i vogna :) HERLIG !

Klem fra Janne som er imponert over tidspunktet ( Kl 9 ;)

Veronica sa...

Tidlig tur. Imponert.
Så iallefall knallfint ut i terenget.
Ha ei fin uke videre.
klem

Anonym sa...

Imponert over deg jeg Mossan!
Herlig prins dette her :)
klem fra Laila

Pia sa...

Så flott å være på tur med barnebarn! Kjekt med vogn;) Og ut på tur før klokka ni er helt normalt;)

Bluggi buggi blogg sa...

Thihi, ikke rart du måtte gi litt ekstra med en sånn sjarmør :)
Ha en fin dag
Trude :)

Sissel sa...

Så herlig liten prins :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlig på tur, med 2 åringen.. de får sagt det disse søte små ;) ha en fin dag, Tove!

Anonym sa...

Åh, for en herlig toåring
og for en herlig mossan han har!
Klart man yter litt ekstra ♥
Klem:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Sikkert veldig kjekt å være mormor for en slik herlig krabat!! Tenker du koser deg! Tenk så sterk du blir!:-)
Skjønn historie og herlige bilder!!
Klem fra Hjørdis:-)

Anne Karins Mat og Vin sa...

he he..ja det er fra barn man skal høre det. Herlig prins!:))
Klem Anne Karin

Anita Tørmoen sa...

Så koselige bilder fra skogturen. For en sjarmør du hadde som turkamerat:)

Elisabeth sa...

Til å spise opp den tassen der! Ekte Rosenborgsupporter ser jeg. Det skal tidlig krøkes.

Linecas have sa...

Tove (at) er en forkortelse og kamuflasje for alfakrøll. Man bør ikke skrive adressen rett ut på nettet pga av faren for hacking. ;-)