tirsdag 21. juni 2011

På telttur..igjen;)

Da  ungene vokste opp, var vi ofte på biltur, som oftest til Frankrike, for jeg er frankofil;) På vei hjem dette året, bestemte vi oss for å overnatte i Ørebro på Gustavsvik camping.

IMGP2812

Vi hadde jo alltid med fjellteltet, så det var en enkel sak. Vi kjørte inn på campingen og ble overrasket over store campingvogner med fortelt og store hustelt. Men vi fant oss en plass i utkanten der vi så flere små telt. Vi rigget oss opp og falt til ro.

IMGP2813

Da vi våknet morgenen etter og krøp ut av teltet, så vi at alle våre naboer i de små teltene var hunder…de var rett og slett hundehus!!!

IMGP2816

Etterhvert ble vi kjent med noen av eierne til disse hundene, og de fortalte at de var helt imponerte over oss; skjønte ikke at så mange mennesker (2 voksne og 2 barn) hadde fått plass i fjellteltet:O))

Sånn kan det gå når man ikke er oppdatert på campingfronten:O)

Klem fra tovepia………………..som definitivt har hatt sin siste telttur;O)

58 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

He-he... Morsomt! Jeg skal heller ikke på flere teltturer. De tilhører mitt tidligere liv. Til Frankrike vil jeg gjerne. Jeg har vært to ganger i Paris (siste gang i januar i år). Ha det fint! Gudrun

Tonemor sa...

Frankrike skulle jeg også gjerne vært, men definitivt skal på flere teltturer.
Klem Tone

Unknown sa...

Jeg elsker disse historiene. setter latteren igang.;)

Tulip sa...

Haha, ler høyt over disse telthistoriene... ;) Synes jeg ser dere kikke ut av teltet og oppdage hvem naboene er!
Bra!!!

Kos deg i sol eller regn!

Gitte sa...

Haha! Fantastisk historie:)
Tenker dere fikk en overraskelse...

Ha en fin tirsdag!
Klem Gitte

H. sa...

Sier som Tulip, jeg også lo høyt da jeg leste dette, herlig Tovepia, slike ferie historier er de beste !!

God sommer !

Anonym sa...

Haha...morsom historie :)
Må innrømme at jeg aldri har hørt om egne telt for hunder før.
Ha en fin kveld videre.
Klem:)

Greta sa...

Så stilig. Klart det er mulig å sove to store og to små i eit fjelltelt. vi var på vamping tur med ungene flere ganger. Men hadde hustelt vi da. Men greit det når heile ferien vart tilbrakt i teltet. Det var igrunne ganske koselig husker eg. men hadde ikkje ville gjort det no, trur eg.

Asbjørg sa...

Hahaha!Hundetelt??Aldri hørt om det før!God kveld!!

LovisaTendensen sa...

Så let at det ikke blir flere teltturer, det blir jo så gode historier utav det. Jeg dro til Aalborg på fjelltelttur med en venninde for x antall år siden... Hm.. Mange gode minner med telt ja ;))

Mitt Landliv sa...

Hehe, ikke greit å holde seg oppdatert om hundeluksusen nå til dags. Artig lesing, og kjenner at det stikker litt i Parishjertet. Kan nesten ikke høre om frankrike før jeg kjenner reisefoten bevege seg litt.

Likte godt forrige innlegg også, lo godt av kommentaren hans ;)

Merethe sa...

Hi hi hi ... artig historie. Jeg er vokst opp med teltturer. Det var helst de regntunge somrene jeg husker best. Alt var fuktig og bløtt...Kunne ikke være mye ferie for min mamma med fire små. I dag har det faktisk vært en dag uten regn!!! Men med sol...deilig. Håper det blir en slik dag i morgen også.

Anne på landet sa...

Høres ut som du har mange gode minner fra teltlivet da!
Og den med hundehuset var jo bare herlig.Så rart å tenke litt tilbake.Alt gikk liksom an da...
Sikkerhetsseler og barnesete, hva var det?
Fem menensker i baksete + bagasje - ja, det var jo helt normalt:o)
Kjekt å mimre litt.

Ha en fin kveld Tovepia og klem fra meg!

Anonym sa...

dæken.. æ rægne med dokker hva stor i auan : )))) Gustavsvik er forresten den fineste campingen vi har vært på..

nydelige bilda !! elsker valmuer.. har sett en hel åker med røde valmuer på Mallorca en gang.. skulle gjerne plukket en diger bukett med de : ))

ha en fin kveld ! klæm fra mæ som blei kjempeimponert over tysk-kunnskapene dine : ))

Hjertedamas blogg sa...

He-he, telt til hunder???? Ja, ja, det skulle mine to jenter ha hørt!!!! De ligger i senga våres, en nede ved føttene og en oppe ved hodet:DDDDD Kan høre det for meg lyden av to bortskjemte telt-hunderforvist ut i et telt, hAHAHA. Klemz Grethe, som definitivt ikke ligger i telt lenger:DDD

Linda sa...

He he for ei fin historie

Bitt@mi sa...

Du skriver så kjempebra - her har jeg ledd meg gjennom teltturer og date'er og også skogstur:-)))) Hundetelt har jeg aldri hørt om, så jeg er nok ikke oppdatert på den fronten, jeg heller:-)
Ønsker deg ei flott uke, og mange soldager... Men det regner kanskje hos deg også nå?
Klem får du uansett sol eller regn!

Janne i Fagerlia sa...

Oi, nå ser jeg det er en stund siden jeg har vært på besøk hos deg. Morsom historie du forteller. Tenk å ha egne telt til hundene....

Lindas hobbyhjørne sa...

Hehe... Det var en morsom fortelling :)
Elsket å ligge i telt da ungene var små... men nå er det campingvogn det gjeller :))
Ha en god, klem.

KariL sa...

Hi-hi igjen. Like god denne også.

Hilsen en med campingvogn-erfaring og ikke begynt på teltlivet enda, men det er innkjøpt.

Frankrike er toppers. Har kjørt der en del ganger vi også.

Klem:)

Guri sa...

He he ;)
Jeg er definitivt ikke en teltfan og har aldri vært det :) Heldigvis har jeg nå blitt så gammel at jeg bestemmer selv hvor jeg vil sove :))
Klæm Guri

Whitebite sa...

jeg er også FRANKOFIL!!!
for et sammentreff!!
men telt..små telt i allefall, det tro jeg...faktisk at jeg er ferdig med.
klems♥

ide-puffen sa...

Ler av deg igjen altså. Du må sikkert være en moro reisefølge hi hi.
Og fjelltelt vet jeg alt om, men blir mer kresen med årene. Nå holder det med 10 dager i lavvo i elgjakta (kremt jeg har feltseng der)
Vel nå seiler vi inn til Båtsfjord.
Ship o hoi :)
Klem

Tussi sa...

Hehe, den var ny - telt til hundene, gitt!
Nå planlegger jeg faktisk en telt-tur med en venninne, om været blir bra.. Da går turen til et område uten naboer i villmarka, og det tror jeg kan bli spennende. To tilårskomne damer som ikke har tatt i et telt på årevis!
Fortsatt fin uke til deg :)

Livet i Nord sa...

For ei artig historie -ja fint skal det være!! -måtte le for meg sjøl:) Flotte bilder også!
Ei finfin uke videre til deg:))

Lavendel sa...

Hihi, så har I også prøvet det!!

EllenSand sa...

Ha, utrolig morsomt. :D
Vi er heller ikke særlig oppdatert på teltfronten.
Ellen :)

Anonym sa...

Hahaha,ler høyt og skrallende.
Klem Mette.

Havfruen sa...

hehe:) Herlighet:) Det er bra man har evnen til å le av seg selv:)))
Ha en fin dag tross drittvær, klem fra meg:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hehe, denne "blemma" er det flere av oss som har gått på :D

Sylvia sa...

Hi hi......så morsom historie, da! Jeg er IKKE telt-frelst, og mannen min sukker over meg som ikke vil på telt-tur, for det var ligsom hans form for sommerferie, da han var gutt. Vår familie kjørte nedover til Frankrike og Spania (familien min er derfra) og overnattet på tavernaer og hoteller langs landeveien(som det var den gang....?)
Men jeg dro en gang på teltturferie, sammen med en kjæreste. Vi dro til Sveriege i lånt telt, og regn og torden fulgte oss helt fra Norge. Morgenen etter var alt vått, for vi lå i en dump. Da samlet jeg sammen teltet og la meg inn på hotell for resten av pengene. Aldri mer telt på meg!
Men har du flere historier, kom med dem!!!!

Snertne sneller og små nøster sa...

Sitter her og ler høyt for meg selv jeg :-D Nå er det så vi kan telle timer til ferien, Tove - deilig!

Ha det godt - klem Siv

Lavendel sa...

Hejsa....grunden til at jeg skriver sådan i min blog er, at min søn er død. Jeg fandt ham liggende - død, så lige nu er livet meget svært! Han blev kun 35 år. klem.

MariMaja sa...

Tjihi....ser det for meg:)

Strikkeheksen sa...

;-) Her måtte grines :-) Ak ja, som det hele også skal være mere og mere luksuriøst - tror nu, det er godt at kunne sove i et hundehus ;-)

Mormorfarmor Inger sa...

haha - herlig! Minner meg litt om da vi i vår 24 fots snekke lå i en havn sammen med båter av litt større størrelse for å si det mildt.... Den så ut som en liten jolle i forhold, og vi kom krypende ut og så folk satt i 3.etg. på sin båt, med champagneglass og skjerf i halsen! Men telt er telt, båt er båt :)

Klem fra Inger

liven sa...

Hihi....synest jeg ser dere!!
Jammen har det mange gode og artige minner fra teltturer :o)

Anonym sa...

i flg disse nymotens BMI målinger har jeg 3 kg for mye.. det passer ikke meg.. jeg vil ned 5-6.. da er jeg på trivelsesvekt.. 9 kg er der jeg var før jeg kuttet røyken..

mitt problem er at jeg har pådratt mye fett og vann.. på alle de gale plassene : ) det kan trimmes vekk med disse pulserende elektrodene.. det betyr at jeg mister cm og kan komme inn i de "gamle" klærne.. håper jeg : ))

Synnøve sa...

Ler så tårene triller:)) Det var den morsomste historien jeg har hørt i dag:))

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Herleg Tove!
Måtte le ;-)

Vårt lille hjem sa...

He he..arti historie.
Har vært på noen telturer vi også, i DK. Kosa meg jeg..sjarmerende er det. Hadde litt større telt vi da;)..type to rom og "kjøkken".
Og så må jeg si tusen takk for koselige kommentarer fra deg. Vi har hatt en super tur..anbefaler deg å dra på tur dit altså. Utrolig mye å se..trenger tid på å fordøye alt. Og jeg skal tilbake til Italia..garantert.

Klem Hege

Anonym sa...

Hihi,, Hærlig historie.

Må takke for koselige kommentarer! Trenger oppskrift til ripsen, så jeg skal lete opp din når tiden nærmer seg. Har aldri prøvd å lage selv. Blir spennende! Har fått fra flere som har laget selv før,, og jeg synes det overgår tyttebær til kjøttet :).

Klem fra Anki :)

Randi sa...

hahaha...såå utrolig herlige ferieminner..:-)) har noen fortrengte jeg også...:-)

og STOOOR gratulasjon som bestemor...så flott!!

håper du har flotte dager og at solen skinner over byen som den gjør her.

Kos dere med midtsommeraften

Unknown sa...

Morsom historie... :O)
Jeg kjøpte meg telt for noen dager siden, har planlagt noen turer med Bertine i sommer. Husker det som veldig moro fra min egen barndom, før mamma og pappa kjøpte seg cmpingvogn, og vil at Bertie skal oppleve det samme. også er det jo en billig form for overnatting!

Ha en fin dag!

Linecas have sa...

Haha trangboode telt ja det er en kjent sak. :)) Har hatt noen sommerferier i telt. Den siste høljet regnet så mye ned at alt b le søkkvått. Da fikk jeg i grunnen nok.

Angående mail.Jeg har ikke mottatt mail fra deg. Har du sendt til den mailadressen jeg har oppgitt?

lavendel mio sa...

Hi hi, så gøy med slike historier:)
Syns jeg ser dere:)
Vi skal til Ørebro i sommer, der er det noe å finne på for alle, fra små til store barn:)
Ha en fin midtsommerkveld, klem Hanne

Fru R. sa...

Heia
Har aldri vært i Frankrike, men skal dit en gang...
Telt er ikke min greie, nok av det når jeg var barn. Vi var 6 søsken + mor og far i telt...
Her er det St.hans inne, helt utrolig drittvær. Kor blir sommeren av??
Regner med at du koser deg inne du og..
Godklem fra meg

GundaM sa...

hahaha, er det mulig ;))))

her feires sthans i sofaen med regn ute ;(

klm

fruentimmeret sa...

Herlig herlig ;)

Bestemor Drillo sa...

Sitter her og humrer! Artig historie om svunne dager! Kan også huske lignende episoder, som da vi lå på Hjerkin ei julinatt og våknet med et telt tynget ned av 20 cm. nysnø! Ønsker deg og dine en God og varm sommer! Klem fra meg som er hjemom en snarvisitt!

Ruths datter sa...

Dette har vi også opplevd. Ikke akkurat med hunder som naboer,men svære telt og vogner med antenner osv. Vårt lille telt ble så lite liksom. Utrolig lettvint da. God helg til deg.
Klem

Anonym sa...

Skal jo ikke le av andre, men siden dette godt kunne vært oss også kan jeg ikke hjelpe for det! Så herlig og så morsomt!
Er ikke bare bare å være telt turist nei :D
Ha en fin helg da!
klem fra Laila

Shy sa...

Hahaha! Men eg er igrunnen meir imponert over hundar som ligg i telt...Det har ikkje eg høyrt om før!

Shy sa...

Hahaha! Men eg er igrunnen meir imponert over hundar som ligg i telt...Det har ikkje eg høyrt om før!

Tingelingeling sa...

Skulle gjerne dratt til Frankrike nå!!
Morsomt! Utrolig at hundene var stille mens dere fikk rigga dere til!
Artig historie!
;)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hehe, god historie det der, ser det for meg når dere kryper ut av teltet osv... men lite er som en telt tur, det skal sies.

Har bladd i arkivet ditt, mye fint du har å vise fram siden sist, har stor sans for bildene du har malt og må si at du gjør ting du ikke kan blir feil, ser jo virkelig ut som du har svingt kosten før.


God helg fra Drammen :)

Brocante sa...

Ja - det må ha vært en opplevelse! Artig historie!

Viola sa...

Hahaha!! Takk for en god latter! :D Ja er ikke enkelt å se i mørket.. måtte bli litt overrasket om morgenen ja.. men gjødde ikke de hundene?? =)