søndag 7. november 2010

Vinter igjen

Jeg har kommet meg helskinnet gjennom helga, og er klar for ei ny uke. Snøen kom natt til lørdag, og nå tror jeg sannelig den blir liggende ei stund, for det meldes kaldt. Har fått sypressgreinene mine i melkespannet, så de er klare for pynting til advent.

IMGP0875

I natt og i dag har det lavet ned med snø, så slik ser det ut ved utgangen hos oss…

IMGP0881

…og her ved inngangsdøra henger mine små stemor, slik de har hengt siden april i år, snakk om steierevne!

IMGP0879

Litt nytt i tovebua;)

tøfler okt

Da ønsker jeg alle ei flott vinteruke!!

Klem fra tovepia………som skal prøve å finne den gode vinterfølelsen;)

59 kommentarer:

Tussi sa...

Det er jo julestemning hos deg allerede!
Jeg innbilte meg at den første snøen skulle forsvinne igjen, men har måttet innse at det faktisk er vinter. Nå har jeg endelig fått inn alt som skulle i hus, og godt er det!
Ønsker deg en avlappende søndag :)

anneskreative sa...

Jeg skjønner når jeg stikker innom mine bloggevenninner i vårt lange land at været varierer,,,,men at det var så mye snø så langt nede som hos deg viste jeg ikke,
Er jo bare å tenne stjerna så er julestemningen komplett.
Vi har vært på deilig tur langs kyststien i dag,,,i nydelig sol og bleike på sjøen.
Fant mye fin mose til juledekorasjonene,,,så jeg er igang jeg også.
Ha en fin ny uke.
Klem Anne

anneskreative sa...

Jeg skjønner når jeg stikker innom mine bloggevenninner i vårt lange land at været varierer,,,,men at det var så mye snø så langt nede som hos deg viste jeg ikke,
Er jo bare å tenne stjerna så er julestemningen komplett.
Vi har vært på deilig tur langs kyststien i dag,,,i nydelig sol og bleike på sjøen.
Fant mye fin mose til juledekorasjonene,,,så jeg er igang jeg også.
Ha en fin ny uke.
Klem Anne

Anonym sa...

Standhaftig, disse stemorene - pynter nydelig opp gjør de, også. Ja, uff at det måtte komme så mye snø! Det er vakkert på bilder, men jeg skulle mer enn gjerne vært den foruten. Meldt kaldt, ja - vinteren er her for fullt. Du får puste ut etter helgas strabaser i dag før det gyves løs på ei ny uke! Klem til deg**

Havfruen sa...

Herlighet...har det snødd så mye?? Kom noen snøfnugg her også nå men ikke i nærheten av det du viser!
Stemorsblomstene er seige:) De gir vel opp snart!
Her dufter det ribbe...
Ha en fin vinterdag, klem fra meg:)

Hjertedamas blogg sa...

Jaha, hos deg er har Kong Vinter kommet ser jeg:DDDD Akkurat denne helgen, har vi hatt et aldeles skjønt vær. Snø ser det ut som om vi må vente en stund på, trist:DD For jeg elsker snø, selv om mannfolka mine ikke kan foredra det:DDDDD For da må de ut å brøyte, huff og huff. Klemz

Evelyn sa...

Hei :) så masse sne dere har fått da. har kommet litt her jeg bor.. men regener med at det er enda mere lengre inn.. men slik er det vell.. vi har nå november måned nå så vi må vell regne med litt..

Ha en fin søndag :)

Fru Olsen sa...

Så dejlig julestemning. Og så meget sne - her er der kommet 3 snefug ;-)

Anita Tørmoen sa...

Så flotte vinterbilder:) Nå blir nok snøen liggende hos deg ja. Fine punger du har laget.

Linda sa...

Så lurt det var med den sypressen oppi melkespannet. Den kopierer eg, men eg lyt nok bruke einer. Det finn eg i skogen rett nedom huset. Ha ei fin veke.

Lappeline ♥ sa...

Julestemning med snøen hos deg...flotte ting du har lagd
ha en fin uke
klem til deg

Besta sa...

Wow, jeg skal si dere har fått snø.Litt tidlig, men det er jo nydelig også.
ha en fin søndag.

klem fra marilyn

sylvia sa...

hei på deg.
nydelig snø bilder, vakkert,
å den stemorsplanten må være hardfør,så fantastisk flott den er.
nydelige ting du lager,
kos deg inne å håper du finner den gode vinter følelsen.
klem fra sylvia

Strikkebesta sa...

Som deg har eg vore ute og fotografert nysnøen i dag, men eg er ikkje komen så langt at eg har fått blogga han enno:) Nydelege bilete! Godt at vi har evnen til å sjå det vakre i denne årstida også:) Ha ei fin veke i vinterlandet du med!

Sylvia sa...

Nei og nei...tenk det er snø hos deg, Tove!! Jeg lengter ikke etter snø, og håper den holder seg vekk frem til jul, iallefall!

"Romfortrivsel" sa...

Så mye snø! Jeg har akkurat lagt inn nydelig sol-bilder og det nærmeste vinter hos oss er litt is på pyttene. Ja, Norge er jammen variert! Jeg håper for min del at snøen venter litt her sør....

Martilie sa...

Skikkelig vinter hos deg :) Nydelige bilder..

Flotte nye ting til Tove-bua!
Jammen rekker du over mye!

Klem fra Tove

Marianne sa...

Nydelige snøbilder du har tatt. Her i Vestfold er det ikke tegn til snø enda, men det har blitt litt kaldere, men fortsatt varmegrader da:) Sol og flott vær både i går og idag.

Ha en fin kommende uke.
Marianne

Sologbolig sa...

Skikkelig julestemning hos deg. Her er det foreløbig bart.
Ha ein fin kveld. Klem

Unknown sa...

Herlighet, det var mye snø. Det snør litt her også, men ikke i de mengder. Jeg kjenner det er blitt kaldere jeg og. Utrolig du som har gjort spannet klart. Kanskje jeg skal tenke i de baner i år jeg også. Husker hvor fint du pyntet ifjor. :))

Refleksjon på livsvegen sa...

Her har det også lava ned..Føre er ikkje noko særleg, vonar det vert stabilt viss det skal fortsette..For når det berre ligg på 0 er det ekkelt..Men vi må nok ta det som det kjem :-)
Nydeleg stemning hjå deg i allefall og så vert det så lyst og fint!!
Flotte produkt i Tovebua også, du er dyktig!
Ha fin kveld og flott ny veke♥

My home is my Castle sa...

Skal si det har snødd !!! Vakkert er det, men jeg er glad et ikke er her ;)

Ha en fin kveld
Klem,Kari

Datt sa...

Ah, snø, upraktisk men idyllisk! ;)

Asbjørg sa...

Bilde nr2 hos deg var jo rene julekortet.
Huff,sier nå jeg om all snøen,og dobbelt huff,om kulden som er meldt!
Ha ei fin uke!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Vinter er jeg IKKE klar for;) Høst her,enn så lenge.

Lene Megan sa...

Det er nu flot med sneen, jeg synes bare at vinteren er kommet så hurtigt! Men dejlige billeder, du viser :)

Her har det været en smuk dag med frost og klar himmel. Masser af sol. Ahhh!

God aften. Klem.

Hege sa...

Rene jule-stemningen hos deg jo Tove!
Tusen takk for koselig hilsen - og ha en fin start på uken:-)
Klem, Hege.

Stubbetufsa sa...

Vinter, ja. Og snart jul!
Tenk, jeg har sypress på hytta, men har aldri tenkt å pynte med greinene!
Takk for tipset, tovepia!
Klem!

Moan sa...

Så heldige dere er! Snø!!
Håper du får en flott uke i kaldværet :-)

Daisys home sa...

Så koselig kommentar ifra deg på bloggen min,sånt varmer.
Virkelig hærlige stemningsfulle bilder du viser her,får julestemning..Og så med det skjønne røde til slutt!
Har lagt seg et hvitt teppe her også i løpet av helgen.Ønsker deg ei fin ny uke,klem sissel

Janne i Fagerlia sa...

Tror det er kommet mer snø hos dere enn her i Kristiansundsområdet. Hvitt her også, men det er bare så vidt det dekker bakken. Synes egentlig det er litt fint. Fin strikk du viser som vanlig.

Josefine sa...

Hei på deg

Såå mye snø dere har fått, vi har bare såvidt det dekker bakken!

Så søte små punger du har laget:)

I dag tenkte jeg på deg. Har tovet for første gang i mitt liv, aner ikke om jeg gjorde det rett. Men det var veldig kjekt, så det må jeg prøve igjen en dag:)

Ha en fin ny uke, stor klem

Birgitta sa...

Ser inte så roligt ut med snön. Jag tror den försvinner igen.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Petrinetrollmor sa...

Hei ! Snø og vinter her også !

Flott vinterbilder og en fantastisk stemor :)

Koselige og fine punger. Eg synest det er så herlig med det søte blondebandet og sløyfa på det tova ! Veldig fine !

Ønsker deg ein fin søndagskveld vidare!

Randis side sa...

:) Så mye sne dokker har fått! Julesteming en måned for tidlig... (Typisk e det vel at det blir mildvær rett før juledagene) Her nord har stemoren gitt etter for kulda for ei måned siden allerede. Men uansett, vær og vind; Vi går en fin tid i møte. Ha flotte novemberdager framover! Klem

Greta sa...

Her er det ikkje snø. snødde bitte litt i går, så har frose til is på veien og trappa ute. umulig å sjå. holdt virkelig på å ramle i dag, men T var der og redda meg.
Søte ting du har lagt i tovebua. Ha ei kjempefin ny uke sjølv om dere trøndere snør nede. klem

Skjerstad sa...

Ja Tove ;) Vi får bare prøve å finne vinterfølelsen ! Vi har vel ikke noe valg ;) Det er vel slik at snøen legger seg 3 ganger før den blir liggende for vinteren . Så plutselig er det høst for en stund igjen ;)Liker de nye sminkepungene dine :)Ha en fin uke som kommer :)
Klem fra Janne :)

Som mine dager er sa...

Ja, kong vinter har nok entret banen. 4-5 måneder med snø, slaps, kulde, mørke og VINTER ligger foran oss. Det er bare å bite tennene sammen og ikke tenke videre på det. Overlevelsesteknikk!

Hold ut tove. Vi klarer det denne vinteren også ;-)

Klem Marit

Ruths datter sa...

Vi har vært på Averøya i helga. Jobber med en tomt for å utvide hytta. Så kom snøen tiddelibom... ja ja.
Klem

yesheimen sa...

Ja nå er vel vinteren så godt som kommet vil jeg tro. Ikke snø her ennå, men kaldt om nettene. Var i Ørsta i helga hos "gamle" venner, og det lava det ned. Sånn ordentlig lille-julaften snø. Vakkert, men dog...for tidlig for meg iallefall.
Fine ting i Tove-bua.
Ønsker deg en ny fin uke.
Klem Ann<3

SNILLPIKE♥ sa...

Det var jo nydelige bilder da, men litt tidlig med vinter for meg ennå.

Ønsker deg en flott uke, klem.

Unknown sa...

Såpass vinter ja... :o)
Og eg som fekk vinterfølelse for at eg måtte skrapa bilen i dag morges, tihi :o)

E visst så lenge si eg budde i Trondheim at eg har glømt at det e vinter halve året der ;o)

Me koste oss storveis i helga ja, og nå glede eg meg te Trondheim. Blir møkje bloggtreffing på meg for tida gitt, men guhu så morro!

God natt og god ny veka :o)

Tonemor sa...

Nydelige bilder. Ordentlig julestemning. Koselig.
Ønsker deg en flott uke
Klem Tone

Ruth sa...

Det er nå pent da. Det har snesdd her i natt også, men nå er det er flere cm med søkkvåt sne ute og det er ikke like pent. Jeg blir skikkelig imponert over blomstene dine - snakker om å være sta. :)

Hobbygåsa sa...

Oj her var det hvitt :-) Så litt av kampen fra Lerkendal i går, og jammen lavet det ned ja. Her har vi ennå ikke sett snurten av snefjoner, og det liker jeg godt. Men det kommer visst denne uken er jeg redd... Snø på julaften må jeg ha, resten av vinteren er det ikke så farlig :-)

ide-puffen sa...

Åh jeg synes det er så vakkert og rent ute nå. I dag skinner solen og det glittrer i snøen. Ok med juleverksted her når julestemningen har kommet ute.
Nydelige tovepunger. (herlig farge på den til Gunda også ;)
Ha en deilig vinterdag i sørtrøndelag.

Klem klem

Einy sa...

Jøss, det var jo ikke bare litt snø heller! Så fint det er når det er hvitt ute...så rent og innbydende :). Jeg håper snøen snart kommer hit også...kulden har kommet for fullt, så da kan snøen liksågodt bare komme også. DA blir det så rent og mye lysere...også får barna i bhg mer å leke med....nå går det jo ikke an å leke i sandkassen lenger på morgonen, fordi sanden er frossen :)

Ha en super dag!
Klem

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...deilig med julestemning (les: snø) fra hagen din :)
Vi får kanskje snø i morgen...da skal jeg ta julebilder ute...

KLEM til deg

Unknown sa...

Om det er noen trøst, så er det samme været her. Snøen henger tungt på trærne. Men vi har jo noe å se fram til... Takk for besøk. Alt jeg sier er; KOS DEG!

Lindas hobbyhjørne sa...

Så nydelig det er med snø.
Her har vi hatt sol hele helgen, men det er kald da.
Ha en fin kveld, klem.

Hanne sa...

Jøss, har du stemor enda. Det var imponerende. Her ute hos oss har det var -11 i dag, og strålende sol. Vakkert men kaldt nok.

Snertne sneller og små nøster sa...

Ja, nå er det virkelig vinter her :-/ Tror det kom 30 cm i helga jeg.... Fine bilder du har :-)

Ha ei flott uke og klem fra Siv

Bestemor Drillo sa...

Skulle gjerne hatt litt av den snøen jeg også, men den kommer nok!
Som vanlig fine bilder
Ha en fin uke!
Klem fra meg som har besøkt prinsessene i helga!!

Bitt@mi sa...

Sne hos dere også, ser jeg - og jeg må innrømme at det ble lyst og fint ute med sneen:-) Hadde det bare kunnet ligge slik i still nå fram til våren, så hadde det vært perfekt. Naboen kom og freste her hos oss, og det er jeg veldig takknemlig for:-)
Ønsker deg ei flott uke, og håper du finner vinterfølelsen:-)
Klemmer!

Bling - our elf on the shelf sa...

Naaah, snakk om herlig førjulsstemning :)

I stallen vår står fortsatt solsikkene i full blomst, med masse snø på toppen;)

Ha en fin kveld.
Klem

Vigleik sa...

Skikkelig vinterstemmning. Vi har sammen vær i Vesterålen også. Syns det er godt at det sner, da blir det lysere og det er bra.

Min stil sa...

Så flott julestemning det var hos deg. Elsker når grenene på trærne blir så tunge av snø - Vakkert.
Ha en fin kveld.
:) Susanne

Kort og Søm sa...

Så koslig det var hos deg...*smiler*..

Og veldig fine punger du har laget.

Ha en fin dag,
klem Fredrikke :O)

Linecas have sa...

Ja nå er vi rimelig nedsnødde gitt. Men det er da litt trivelig også da.
Så flott håndtverk du lager. Skulle ønske jeg fikk til slikt.
Min stemor er en stayer den og. Men begravd under snø. Jeg burde børste frem den.
Ha en fin uke.