torsdag 18. november 2010

Ved kanten av Atlanterhavet….

….der har handyman og jeg nå nytt ei uke med sol og varme og late dager;)..og jeg angrer på at jeg ikke tok med Pentaxen….

DSC06174

Vi bodde på et nydelig hotell på Amadorestranda på Gran Canaria. For noen år siden var vi på et nabohotell, men denne gangen ønsket vi å prøve “All inclusive”, og valget falt på Gloria Palace Royal.

DSC06145

Nå trenger jeg noen dager for å gå av meg desserten som fulgte meg på hvert måltid jeg inntok:D Hvis jeg noen gang tar 14 slike dager, blir jeg nødt å gjøre noen avtaler med meg selv på forhånd:D

DSC06162

Været var helt topp……og mat og drikke upåklagelig. Hotellet var rent og pent og rolig, og jeg kan virkelig anbefale et opphold der.

DSC06139

Ypperlig konsept for barnefamilier og flere som reiser sammen. Er du derimot av den eventyrlystne typen som liker å spise på forskjellige steder hver dag, er ikke dette noe for deg.

DSC06153

Man kan selvfølgelig bo der med kun frokost, og så ta alle måltider andre steder, men kostnadsmessig blir det faktisk rimeligere med alt inkludert.

DSC06149

Hotellet hadde egen spa-avdeling med trimapparater og innendørs boblebad med “boblesenger”, egen “chill-out” – terrasse med fred og ro, og flere bassenger både for barn og voksne…... samt boblebad som en del av det store svømmebassenget;)

DSC06176

Utsikten fra balkongen og hotellet var helt utrolig, Amadorestranda er kjent som en av de flotteste strender på øya…..men må bare innrømme at jeg er en typisk bassengperson:D

DSC06158

Da skal jeg omsider få pakket bort alle sommerklær, og det skal bli godt…….

DSC06137

…….og sannelig er det snart tid for pynting av juletre her hjemme også;) Som alltid; borte bra, men hjemme best;)

Klem fra tovepia……………som har fått bobla seg;)

42 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ååh så underbart härliga veckor du fått njuta av med sol och värme!
Ha det bra!

Guri sa...

Åååå, det så ut som et herlig sted! Forstår godt at dere kosa dere der! Massen fine bilder :) Klem .)

Anonym sa...

Det både så og hørtes deilig ut. Amadores er en nydelig plass
Tenker meg dere har kost dere

"Romfortrivsel" sa...

Så deilige bilder! Blir litt misunnelig, ja. Var der for...uff det blir visst 7 år siden. Skulle gjerne hatt en tur igjen, ja. Kos dere masse!

Asbjørg sa...

Høres ut som en herlig ferie!Må være rene oppladinga til julestria dette!
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

For et deilig sted,så herlig da med en oppladning til advent og jul. Kunne tenkt meg en tur selv,men må nok vente til våren.:))
Klems.

Elins Strikkeri sa...

Ååå så herlig det såg ut, ja no er nok du opplagt til julestria!! Ha ein god kveld:))

gult hus i svingen sa...

så herlig, Tove:) Vet faktisk hvor dette hotellet er, gikk forbi da vi var i Puerto Rico for noen år siden:)
Håper du kommer på bloggtreff på Ni Muser på lørdag:)

Torsdagsklem fra Trine:)

Lene Megan sa...

Nøj, hvor ser det bare godt ud. Nærmest som paradis! ;) Og lige nu, hvor vinden hyler og bringes isnende kulde med sig, kunne man da godt længes lidt mod sydligere himmelstrøg og 30 grader i skyggen!

Velkommen hjem!

Klem.

Marion sa...

Å det så fantastisk ut! Så vakkert! :)

Merethe sa...

Velkommen hjem til vinter og kulde :) Så ut som dere hadde det helt forteffelig.

Livet i Nord sa...

Velkommen tilbake! Det er nesten som jeg lengter tilbake igjen. Heldige du som bodde på det flotte hotellet:)Der vi bodde, høyt oppe til hø. for "ditt" hotell var standarden ikke så fin, men utsikten var helt upåklagelig.
Håper du har fått lada batteriene før julestria!
Ei flott uke ønskes:D

Tino sa...

Ååå det så deilig ut! Herlig med litt ekstra påfyll av sol og vame, og oppladning av batteriene.
Og nå er det jo snart jul og glede seg til også.
Klem T

Datt sa...

Åååh, jeg vil også!! Jeg er en ekte vinter-hater og hører egentlig hjemme i de trakter! ;) Nydelige bilder, herlige farger! <3

Viola sa...

Oi sann, her har du vært ute og reist og alltingen!! :O :)
Herlig å se på disse bildene dine, nå på en grå dag her i Oslo..
Spa og greier, det var sikkert bra herlig du!?!! =)
Spesiell bygning dette hotellet, med den muren..! Og for en havutsikt!

Jeg må selv rydde bort sommerklærne, har vært litt treg på det området, og jeg har IKKE vært i noe sydlig land!! he he..

Ha en super helg og klem fra meg! :)

Unknown sa...

Å nå lengter jeg tilbake til Amadores. Der har vi vært, men vi var på toppen ovenfor der dere var.
Der du bodde var det bare et tomt skall da vi var der sist.
Håper du har fått lada batteriene nå foran julestria.

Anita Tørmoen sa...

Der har du nok koset deg ja - for et sted! Velkommen hjem igjen:)

Tonemor sa...

Det så virkelig ut som en alldeles nydelig plass. Høres ut som om du har hatt det bra.
God kveld
Klem Tone

Ruth sa...

Det ser jo ikke direkte smertefullt ut nei. Jeg sitter her og glaner ut på tykk skodde, silregn og surt og kalt - er jeg misunnerlig? A ja. (sukk)

Men det er jo bra at du kan kose deg hjemme også. Ha en en fin kveld.

Havfruen sa...

Guh....så nydelig....der skulle Gubben og jeg ha kosa oss å ja... Litt av en plass!! Da er det bare og ønske dere velkommen hjem til Trøndelag og minusgradene!!
Chill out rett utenfor døra....og peiskos innomhus:)
Ha en topp kveld rundt kjøkkenbordet, klem fra meg:)

Ruths datter sa...

Herlig tur ser det ut til. Vi skal reise dit 4 des. I uke. Vi reiser hvert år til Riju Vistamar. Ligger rett ovenfor Gloria. Og all inklusive er bare helt topp. Da føler jeg at jeg får slappet skikkelig godt av. Rører jo ikke en kopp og slipper å handle. Passer meg godt for en uke. Legger alltid på meg litt da.Gleder meg veldig. Håper vi er like heldig som dere med været.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Herlige bilder! Får lyst til å dra til varmere strøk når jeg ser dette.

Skjerstad sa...

Du har koset deg ;) Dette måtte vært en skikkelig oppladning for vinteren :)Ser ut som et koselig sted :) Velkommen hjem igjen :)

Klem fra Janne :)

Martilie sa...

Høres fantastisk deilig ut med sol og varme før advent og jul :)
Flott oppladning til koselig tid her hjemme..

Nydelige bilder!

Klem fra Tove

Unknown sa...

Herlighet så fint det ser ut. Tviler ikke på at det har vært herlig og avslappende. :))

Shy sa...

Såg nydeleg ut! Men her heime er ullbuksa leita fram ;)

Solveig sa...

Åååå dette har jeg ikke godt av å se;o)) Det røsker skikkelig i reisefoten når jeg ser slike bilder! Tar med meg tipsene og reiser gjerne dit en gang. Stille og rolig - det er noe for meg;o)
Ha en flott kveld, min venn.
Klem fra Solveig

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei og velkommen hjem igjen
Det ser ut til at du og handymannen din har hatt en strålende uke. Gran Canaria er herlig på denne tiden av året. Fine bilder.

Her i familien er det trist stemning. Vi avlivet gamlemor-Zetha i går og det var mildt sagt jævlig! Savnet etter henne er uendelig stort og hun har etterlatt et stort hull i hjertet vårt. Huff, ikke meningen å klage, men ville bare fortelle deg. Klem fra meg som har hatt bedre dager...

Tussi sa...

For noen flotte bilder - jeg skulle gjerne ha vært der!
Ha en fin helg :)

Greta sa...

Åh.....
Velkommen heim får eg vel sei. såg herlig ut ja. Vi er nok sånne som liker å gå på nye steder å spise. Spiste ikkje middag på samme plass på Kreta. Men lunch når vi åt det ute, var det alltid ved bassenget på hotellet.
Eg liker godt havet også, men har blitt mer og mer basengmenneske.
tar vel noen dager å lande nå, men tempraturen hjelper deg nok til å komme til deg sjølv att ganske fort. Klem

Sologbolig sa...

Så deilig og så godt å få slike dager nå i den mørkeste tida. Dette såg jo kjempeflott ut. ha ei fin helg og ikkje frys. Klem

Bestemor Drillo sa...

Velkommen hjem !
Takk for at du deler litt sommer med oss, gjenom diss vakre bildene!
Klem fra meg!

Som mine dager er sa...

Ser bare helt dååån ut spør du meg!! Er grønn av misunnelse og ønsker at det var meg. Jeg som har vinter-astma og kløe på leggene pga vinteren. Nei, denne kroppen er laget for et klima bestående av sol og varme. Hvorfor bor jeg i Trondheim ...?!??!??

Godt å ha deg hjem igjen.

Klem fra Marit

Unknown sa...

Velkommen hjem og takk for at du deler herlige bilder med oss! Takk for hilsen. Gjett om jeg gleder meg til å lande på "holmen"? God helg til deg!

Lindas hobbyhjørne sa...

Å..Det så deilig ut, tror jeg snart trenger en sånn ferie.
Ha en fin dag, klem.

Anonym sa...

Dette hotellet har jeg gått forbi noen ganger - artig å se/høre hvordan det virkelig er. Ser jo helt herlig ut - fint å høre hva dere synes om all inclusive, også. Nydelige bilder som varmer en frossen vinterskrott. Ha en fin fredag og helg - det er sant som du sier; borte bra, men hjemme best. Klem fra meg**

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei, Tovepia.
Jeg bruker Safirgarn/Østlandsgarn/Trysilgarn, kommer ann på hvilken butikk jeg er i. :))
Klem.

Besta sa...

Så nydelig det så ut:) Skulle gjerne hatt en tur til varmere strøk nå...prøver å overtale mannen men vi får se....
ha en fin helg.

klem fra marilyn

Hege sa...

Det der så og hørtes veldig godt ut Tove!
Velkommen hjem til Norge:-)
- og riktig god helg,
klem Hege.

hobbyvimsa sa...

Hei og velkommen hjem!!For et fantastisk sted fikk lyst til å pakke baggen med en gang å dra he he!!Nydelige ting du har kjøpt fra perfect home,de har mye fint!Ha en flott helg i kulden:)Klem Linda:)

karna sa...

Regner med du/dere hadde det bra, jeg var i Port Mogan på kurs i samme perioden. Ikke verst det heller ,-)

HildeP. sa...

Dette så herlig ut! Her er det såååå surt og kaldt nå, at ei uke eller flere i varmen hadde gjort seg! Så herlig ut, takk for tips og titten! : ) Klem Hilde