fredag 5. november 2010

Blå høstvest til prinsessa;)

Vi er den blå familie, så høstvesten måtte også få sin blå utgave;) Her nettopp ferdig og ikke dampet;)

IMGP0855

Denne gang har jeg strikket i Drops Alpakka, et nydelig garn å strikke av. Jeg måtte øke masketallet noe, da dette garnet er tynnere enn det anbefalte garnet. Mønsteret er kjøpt hos Pickles. Dette blir definitivt siste utgave av denne høstvesten, for jeg er ikke overbegeistret for mønsteret.

IMGP0860

Daysiene gjør selvfølgelig hele vesten, men de er litt kronglete å strikke, spesielt på første omgang. Dessuten synes jeg mønsteret er litt uklart i perioder, så jeg har i grunnen bare fulgt det sånn cirka;)

IMGP0862

Det måtte bli noen små pulser også;) Her strikket jeg bare en vrangbord og heklet noen border i den ene enden. Neste prosjekt er en blå kjekkasgenser:D

IMGP0857

Da går jeg en travel helg i møte med festligheter både i kveld og lørdag kveld; jeg vet ikke om jeg har kondisjon til ei slik helg, men det blir sikkert trivelig når man først er i gang;)

Klem fra tovepia………………………som ønsker dere alle ei flott novemberhelg;)

45 kommentarer:

Unknown sa...

Må si jeg synes vesten var herlig med de små pulsvantene. Det er rett før jeg får blådilla jeg også. Travle helger er bra, noen ganger trenger vi et puff. Jeg er blitt fryktelig lat og tenker alltid på dagen derpå. Det blir ikke mye festligheter av det. Kos deg og ha en fin helg. :))

Marion sa...

Så fin en vest i kjempefin farge :)
Du får ha en fin fin helg!
Klem

Anonym sa...

Supersøt vest - og med pulsvanter til, da - det står itj på! 2 festdager å rad...det er ikke for pingler, nei - det blir sikkert artig. God fornøyelse! Klem**

Barbros lille atelier sa...

Kjempeskjønn vest! Synes det er så utrolig fint med strikkevest til de små. Og ekstra flott blir det med de herlige pulsvarmerne til!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Lene Megan sa...

Det er en vældig fin vest! Flotte farver og ja, jeg er også glad i blå! :)

Kan du have en dejlig aften. Ikke nødvendigvis en blå en ...

Klem

Skjerstad sa...

du er en mester med strikkepinnene :) Vet du , jeg er veldig glad i blått på klær :) Syns det er en nydelig farge. Du må passe på å hvile mellom slaga, så går vel festivitasen som en lek ;) Kos deg i helga da !

Klem fra Janne :)

Tino sa...

Kjempefin vest! Og så koselig med de små søte pulsvantene til. Jeg har også strikket endel av det garnet og liker det godt.

Ha en fin fredagskveld, og en god helg!
Klem T

Lappeline ♥ sa...

Kjempe flott vest med nydelige klare farger.Og så de søte pulsvarmeren til Flink er du..
Ha en flott helg
Klem

Siri @ Strikk og tøys sa...

Dette var lekkert! Pulsvarmere til var prikken over i-en!

Ønsker deg en riktig god helg :-D

Ruths datter sa...

Flott vest du har laget. takk for kommentar inne hos meg. Flott dukt du laget under her da. Så du er jo reine poeten du. Vi er på nordmørshytta vår i helgen. Siste gang i år. Brr kaldt og trist,men vi har så mye å gjøre her nå at vi måtte ta ei seinhelg i år.
Klem til deg og kos deg på festene i helga

Birgitta sa...

Så fint du har stickat. Har aldrig sett det mönstret förr.
Önskar dej en skön helg.
Kram från en annan blå familj.

Anita Tørmoen sa...

Heldige prinsessa:) Flotte pulsvanter også:)

gult hus i svingen sa...

nydelig vest, Tove:) Passer bra med pulsvanter til:)
Stå på i helga, herre bli artig:)

Klem fra Trine:)

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin vest.Nydelige mønster og farger.Kos deg masse på fest i dag og imorgen.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.Sludder nå på Frei,surt...

Snertne sneller og små nøster sa...

Blått passer visstnok godt til de kongelige, så prinsessa blir nok nydelig i denne :-) Det er når man er god at det går bra å følge mønsteret sånn cirka ;-) Du får kose deg skikkelig i helga da, og så håper jeg du finner tid (og form) til en liten lynvisitt på søndagen.

Ha ei kjempefin helg og klem fra Siv

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig vest og pulsvarmere, well done! Klart du klarer en helg med festligheter; stå på! Ønsker deg en god, men kanskje så ikke kreativ helg? Klem fra meg som ikke skal skrive brev denne gangen...

Hege sa...

NYDELIG vest Tove, og så skjønn farve,- og ekstra koselig med et slikt plagg i disse høst-tider:-)
Tusen takk for koselig hilsen til Mina,
- og ha en fin fest-helg;-D
Klem, Hege.

Unknown sa...

Nå blir nok Prinsessa glad! Lekker høstvest. Blått har vært ynglingsfargen min i alle år, nå heller jeg mer og mer over til lilla.

Ønsker deg en riktig fin helg!

Tussi sa...

Oi, for et nydelig mønster!
Du er flink å få det til - fin farge også.
Ønsker deg en fin helg, håper det "harde" programmet ikke tar knekken på deg :)

Stubbetufsa sa...

Vesten og pulsvantene ser flotte ut!
Ha ei god helg!

Havfruen sa...

Nydelig...Prinsessen og Prinsen er heldig som har deg som Mormor:)
Helga høres sprek ut....husk å slappe av imellom slagene...her er det tatt kveld...med det som hører til. Tur i hagl og regn.
God fornøyelse, klem fra meg:)

Datt sa...

Aaaaw, så fin vest! Elsker fargene! :D

Merethe sa...

Nydelig vest. Og blått er en vakker farge. God helg og kos deg. :) klem

KariL sa...

Bare herlig. Tenker prinsessa skal bli fornøyd nå.
Ønskerdeg en riktig god helg!

Klem fra KariL!

Greta sa...

fin vest. Men sei du at mønsteret er litt kronglete, så skal eg ikkje prøve emg på det. Ikkje det at eg ikkje liker utfordringer, men gidd ikkje bruke tid på forstå noko skreve, når eg kan strikke etter eget hode. Ha ei super helg. Du kan kvile ut siden

Bitt@mi sa...

Nydelig, blå vest:-) Faller nok helt naturlig for prinsessa med blått:-)
Ønsker dere ei god helg!

Randis side sa...

;)) Har forlengst skjønt at du e spesielt glad i blå-fargen :)) Vesten ble fin den, og ingen kan vel se om du har jukset noen plasser.. Høsten er tiden for sosiale aktiviteter, kos deg begge kvelder :)) Klem

Gry sa...

Ja, den prinsessa er heldig! ;) Så fin og deilig genser og pulser! Omsorgsgaver kaller jeg slike gaver, som skal varme mottageren og det ligger omtanke bak ♥ Høres ut som en aktiv og morsom helg, kos deg i festlig lag! Klem fra meg

"Romfortrivsel" sa...

Nydelig vest i en nydelig farge! Du er virkelig en kløpper.
Jeg sikler på en jakke strikket i Cocoon fra Rowan. 1 kg garn... Oppdaget nettopp at dette garnet koster 130.- pr. 100 grams bunt! Sjokk! Må ha pinner nr.7 + strømpepinner. Jaja, en jakke til 1400.- Må virkelig være en stund i tenkeboksen på den....

Trollmora sa...

skulle ønske jeg hadde hender til sånn strikking. Vesten var helt nydelig og de pulsvarmerne helskjønne! Her strikker jeg og tover vesker :) god helg!

Viola sa...

Å du verden noe så nusselig og vakkert! De "Daysiene" (nytt ord for meg- nemlig) er kjempefine! Og den herlige blå fargen, absolutt skjønn!!
:)

Ha en fornøyelig helg! Du klarer det meste, ser det ut for meg.. :))

Klem! :)

Viola sa...

Ja- og glemte å si--- de søte vantene!! :)

Sologbolig sa...

Herlig blå vest og daisyene var jo så lekre sjøl om de var kronglete å få til. Ha ei fortsatt flott helg. Klem

Tonemor sa...

Så nydelig vest til prinsessa, heldige hun.
Kos deg masse i helga.
Klem Tone

Evelyn sa...

Hei :) for en herlig farge.. og flott vest. heldig lille prinsessa..

Ha en fin helg med alle de festligheter du skal på:)

Klem fra Evelyn

Fruens sa...

Kjære Tovepia

Du er flink du,den ble kjempe fin og jeg liker den blå fargen godt..håper du har det bra,ønsker deg og dine en god lørdag

Klemmer fra Fruen

månestråle sa...

hei !

Jeg finner ikke noe mail fra deg !

Klem

Smykkas sa...

Nå blir prinsessen fin.

Det høres mer enn plundrete ut dette mønsteret, så jeg kan heldigvis stå over..

Lykke til med neste prosjekt.

Klem

Ruth sa...

Lekker ble den i hvertfall og FOR en nydelig farge.

Håper du får en super helg, min skal tilbringes på sofaen med pledd, suppe og en bok. :)

Unknown sa...

Nydelig vest du har strikket!!♥
LEKKER farge ,))
Takk for gode ord .))
Nyyyt helgen med festligheter♥
Klemmer fra meg, Anki

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydeleg! Og herleg blåfarge:)
Kos deg med festligheter!
Klem:)

Martilie sa...

Så nydelig!! Heldig liten frøken :)

Ønsker deg en flott søndag!!

Klemmer fra Tove

Lone sa...

Den er utrolig sød, prinsessens høstvest.
Jeg må undersøge, om der er en lignende opskrift på en lille babykjole med sådan et bærestykke.

Jeg strikker på et langt, kedeligt halstørklæde i patentstrikning for tiden. En lille babykjole kunne være hyggelig som afveksling :)

Rigtig fornøjelig weekend! Klem til dig :)

Anonym sa...

Nydelig vest med et flott mønster!!
God søndag Tovepia:)

Janna sa...

Hei Tove, og takk for at du gjorde meg oppmerksom på at jeg var litt i tidliste laget med å feire farsdag! Heheheeh! Men som du sier, en god ting...;-)

Han en fin dag videre.
Klem