mandag 11. oktober 2010

Siden sist…….

………har jeg hatt ei koselig helg sammen med prinsessa. Hun vokser for hver gang jeg ser henne, og begynner å bli stor jente;) Hun snakker og forteller, og med ABBA på singstar og med mikrofon i hånda, er hun helt “konge”:D Mossan (som er meg) måtte tidlig opp på lørdag og søndag; for hvem kan vel motstå denne lille jenta når hun står i senga og roper: “ Mossan, jeg er våken!!!”
IMGP0644
Bilturen til østlandet tar ca 13 t tur/retur, så jeg fikk heklet en del, men det kommer i et senere innlegg:D
Dere som følger tovebua har sikkert sett den, men før jeg dro, var jeg ferdig med denne vinveska i en dus lyngfarge. Den har fått en nydelig pudderfarget blonde som jeg har kjøpt hos Salige Lavendel. Lekker til pynt, flott som gave;)
IMGP0556
Da går vi inn i den kalde delen av høsten, er jeg redd, men vi vandrer med freidig mot;)
IMGP0655
Nyt dagene og husk refleks!!!
Klem fra tovepia…………….som er spent på hva dere har gjort siden sist;)

56 kommentarer:

Randis side sa...

:) Høres ut som du har hatt en herlig helg! Tidlig opp gjør ikke no, så lenge man har det koselig :) Og hvem kan motstå ABBA singstar?? 13 timer i bil gjør ikke så mye når man får gjort litt fornuftig... Fin vinveske, liker fargen og ikke minst den søte blonden. Kos deg denne høstettermiddagen. Her har vi hatt snefall i dag.. Klem

Lappeline ♥ sa...

Deilige bilder hos deg.......skjønn prinsesse.
Ha en fin høstkveld
Klem

Anita Tørmoen sa...

Helgen din høres flott ut:) Den vinveska var fin, og blonden passet godt.

Barbros lille atelier sa...

Herlig liten prinsesse:-) Og flott vinveske i en alldeles nydelig farge!

Klem

Merethe sa...

Ja det er så stor stas med barnebarna her også. :) Lett å rive oss med i lek og morro. Nydelig prinsesse du har. Flott var også vinvesken. Her har det vært kaldt to netter på rad og ja det blir kaldere og kaldere ser det ut for. Vil også si tusen takk for varmende kommentar :) Godt nå når kulda setter inn :D klem klem

Skjerstad sa...

Kos helg ! Søt lita jente med nydelige øyne :) "Ti øre for tankene dine ;)" Bilde av veska vises ikke for øyeblikket , så jeg skal titte innom senere i kveld ;)

Ønsker deg en fin uke :)
Klem fra Janne :)

"

Gammel stil sa...

Hei:)

Såååå søt:) Høres ut som en koselig helg:)

Klem:)

Annelis hantverk sa...

Så söt liten prinsessa du får njuta av! Snygg vinväska!
Ha det gott!

Sologbolig sa...

Ser du har hatt ei flott helg.Ja, de er herlige disse barnebarna. Her har det vert fem stykker i helga og to er her fremdeles.
Stilig vinveske .....vinveske va'kke dumt du !!
Ha ei flott veke. Klem.

Tino sa...

Forstår godt at du storkoser deg sammen den skjønne prinsessen!
Flott vinveske, med lekker blonde.

Ha en fin høstkveld!
Klem T

Viola sa...

Det er noen timers kjøring det der ja! Kan være slitsomt det, synes jeg.. Nydelig barnebarn, og se på de vakre blå øynene! :) Ja den beholderen til vinflaska har jeg sett, den er flott! Nydelig blonde rundt også. Det blir kalere dag for dag.. I natt syntes jeg det var riktig så kaldt, men du verden for et solskinn vi har i dag! :)
Refleks bruker jeg ja :)Klem fra meg!

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydeleg prinsesse :-)
Ferdig med litt haustferie i helga,hektisk med kvardagen igjen...
Refleks ja, i dag kom Rosa perlesløyfe, armband og refleks som eg har bestilt frå Kreftforeninga.
så no lyser eg ;-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Skjønner godt at du sto tidlig opp i helga etter den oppfordringa ja :-) Og så har dere sikkert litt å ta igjen når det går litt tid mellom hver gang dere treffes :-D

Lekker vinveske :-) Gleder meg til å se det du har hekla

Ha ei tipp topp uke og klem fra Siv

Frøydis sa...

Heisann :-)
Høres ut som en perfekt helg det der :-)
Gleder meg til det er min tur :-)) Kommer nok med tida...
Fryktelig kaldt på morgenkvisten idag, 3 grader! Er da man skulle ønske man ikke røykte, hehe

Ha en topp kveld videre og klem fra meg

Bluggi buggi blogg sa...

En søt prinsesse ja. Ikke rart du er stolt :)
Fin vinveske du har laget.
Ha en fin uke
Trude :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Ikke rart at du har kost deg. Hun er jo uimotståelig denne unga dama:)
Håper du har privatsjåfør når du hekler på biltur.... hehe. Misunner deg det. Jeg blir bare bilsyk når jeg prøver :(

Bestemor Drillo sa...

Slike turer til prinser og prinsesser er bare et must! Vårt privilegium er å kunne skjemme litt bort og så reise hjem !!!!!!
Nydelig vinveske også!! Kos deg !
Klem fra meg;)

My home is my Castle sa...

Nei hvem kan stå imot en sånn herlig prinsesse på morgenen :)) Skjønner du har kost deg...
Så flott den vinvesken var :)

Klem,Kari

bestemorshage sa...

Da forutsetter jeg at du ikke var sjåfør siden du fikk heklet. Det gjorde jeg på tur i Sverige i sommer, men jeg synes norske veier har for mange svinger til at jeg klarer det. Det må være litt trist å ha barnebarn så langt unna, jeg krysser fingre og tær for at mine unger holder seg i nærheten.

Havfruen sa...

Ja hun har blitt stor jente:) En søtnos av en stor jente. Singstar skulle jeg ogås gjerne blitt med på, tenk så gøy for gammeltanta det hadde vært:)
Enig med gamleheksa...håper du har sjåfør mens du hekler, hehe:))
Her fyrer vi på peisen, ute uler kulingen og regnet pisker mot rutene. Definitivt refleksvær...og lua kom fram idag!!
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Fruens sa...

Hei
Å så koselig helg du har hatt..den vin vesken var bare kjempe fin..flink du er da..
singstar...hmmm ja jeg har prøvd meg og fasiten ble..tonedøv.hahha
legger meg som følger av bloggen din jeg..klemmer fra Fruen

anneskreative sa...

Skjønn lita jente,,,,herlig og se at de vokser og lærer nye ting,,,,
Koselig og dra på besøk,,,,
Klem Anne

Einy sa...

Det høres ut som en super helg! Ikke så ille å våkne tidlig i helgen, når man blir vekt på den måten nei :). Super søt prinsesse!

Kjempe søt vinveske! Koselig gave å både gi og få! :)

Ha en super uke :)
Klem

liven sa...

Høres ut som du har hatt en fin helg....og skjønner godt at du koser deg med prinseesen din!!

ha en fin ny uke....og kos deg:o)

Hjertedamas blogg sa...

Hei!!! det er fantastisk å kunne være Bestemor:DDDDD Jeg er selv så heldig at jeg til stadig får besøk av mitt yngste barnebarn på 3 1/2 måned. Ha en herlig høst:DDD Klemz

Besta sa...

Høres ut som en koselig helg:) Jeg hadde mine 3 små på overnatting fra lørdag til søndag og det var full fart.
Ha en fin uke.

klem fra marilyn

Synnøve sa...

Skjønner at du må opp tidlig,når du er så heldig og ha ei så fin prinssese som roper på deg.

Synes det siste bilde var så fint.

Så fine spisestolene dine ble.
Klem

Lene Megan sa...

Du har uden tvivl haft en hyggelig weekend med prinsessen. Så skønt! :)

Jeg siger godnat og putter mig snart med en god bog. Og ja, vi skal huske reflekser, for nu er det mørketid ... og det bliver kun mørkere.

Klem fra mig

KariL sa...

Å hvilken herlig prinsesse du har kost deg ilag med. Klart du må stå opp når hun er våken hi-hi. Barnebarn kan kunsten å få det som de vil. Jeg er så snarlurt at det er til underholdning for andre.
Klem fra KariL!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Fo eit søtt selskap du har hatt denne helga då:)
Gjer ingenting å stå opp tidleg når det er solstrålen som vil det;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

maska sa...

Kan tenke meg det var en koselig helg. Tiden med de små må bare nytes, den går så fort.
Nydelig blonde på en flott vinveske.
Klem :)

Strikkebesta sa...

Nei, kven kan vel stå imot slike herlege prinsesser? Så flott at du har fått hatt nokre dagar saman med barnebarnet:) Det fekk eg også, saman med dei tre som eg ikkje ser kvar veke:) No er kvardagen i gong igjen og det er greitt så lenge vi har mulegheita til slike gode opplevingar! Ha ei fin veke:)

Tussi sa...

For en vakker, liten prinsesse!
Det høres ut som dere har hatt det fint - skulle nesten bare mangle, med sånt selskap :)
Jeg brukte helga til vedkapping og omlegging av dekk. Jaggu i grevens tid, for veien var hvit når jeg kjørte hjem fra jobb, og nå er det snøføyke ute!
Ha en fin, snøfri uke :)

Elins Strikkeri sa...

Ååå for ei skjønn lita prinsesse, forstår godt at du har kost deg i helga!! Har kost meg med mine små i helga eg og, kjekt å vere bestemor!! Flott vinveske du har laga,ha ei fin veke:))

Greta sa...

Nydelig jente . Barnebarna si oppgave er jo å sjarmere besteforeldra og det greier dem vel stort sett.
vinveska var også flott.. søt med blonder på :)

GURO sa...

så herlig.. kos deg masse med tilla de. de blir så fort store..

Elisabeth, innerst i veien sa...

Høres ut som en koselig helg. ☺ Vi har besteforeldre som gjerne vil være sammen med barnebarn og det er gull!

huset ved elva-elin sa...

Så søt lita jente :-) Jeg er så heldig nå at min datter "svigersønn" og lille barnebarn har flytte hit til byen <3 tidliger måtte jeg kjøre ca 3 mil hver vei når jeg skulle låne barnebarnet mitt og det samme når jeg skulle levere han tilbake, ikke det at det er kjempelangt men nå slipper jeg det, og får se han mye oftere :D
Ha det fint
Klem fra Elin

Jannickes Hjemmekos sa...

For en utrolig søt jente - forstår godt at Mossan er stolt! Fin vinveske, flinke deg.

Jeg har (sammen med Trond, selvfølgelig) laget bordplate av rekved. Det ble utrolig stilig og vi likte det godt, begge to. Vi har også lagt fliser på tre av veggene på badet i helgen. Jeg kapper flisene og han legger dem. Har lagt noen, jeg også - men jeg griser så innihampen. Klarer å få fliselimen på fingrene og klatter den utover på flisene. Badet blir veldig bra. Ønsker deg en fin uke. Klem fra meg

Stubbetufsa sa...

Ho e ailtså så spesiell, ho prinsessa, æ sko ha kjeint ho igjen om æ så møtte ho i Oslo!
Ho blir omsverma som få når ho blir stor!
Klem!

Tonemor sa...

Koselig å dra på prinsesse besøk!
Kjekt å kunne hekle i bilen, da blir ikke turen så lang.
Høsten går definitivt mot kaldere tider, fyrer jevnt om kveldene nå.
Litt koselig også, synes jeg.
Ønsker deg en flott uke.
Klem Tone

Min stil sa...

Heisan du.
Koselige bilder :)
Ang strikkemaskinen, så er det en grovstrikker fra Brother. Kjempemorsomt. Anbefaler at du tester ut din. Det blir en del prøving og feiling, men det er så morsomt når man får det til.
:) Susanne

Husmora Torunn Husbyn sa...

Så nydelig jente :-) -Og lekker vinpose!
Vi sitter inne og fyrer i peisen. Godt med litt stearinlys også.
Ha en fin høstkveld! :-))

Trollmora sa...

Det nærbildet av prinsessa er bare helt småvidunderlig rett og slett! Så stemningsfullt! Hun koser seg hos bestemor :)

Tusen takk for hyggelig kommentar nne hos meg :)

Ha en god kveld!

Trollmora sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
beate sa...

*smelt* skjønn, liten prinsesse!

ønsker deg en fin kveld

klem beate

Hulda sa...

Nydelig jente du har hatt på besøk. :) Tenker dere kosa dere.

Anne sa...

Å så søt hun var Tove :-) ditt eneste barnebarn? håper for guds skyld jeg kommer dit en dag jeg også!!

yesheimen sa...

Denne Prinsessa kan du nok ikke motstå nei, det forstår jeg godt. Og det er nok veldig gjensidig <3 Så du får heklet i bilen også....Du & du.... jeg må følge med på evien hele tiden, selv om jeg ikke kjører. Flott vinveske, med en herlig farge.

Ja nå er nok vinteren rett om hjørnet, vi får bite tenna sammen og holde ut nok en vinter som er spådd "svinkald"!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld.
Klem Ann<3

Tulip sa...

Koselig helg, Tove:)
Den vinveska var flott. En fin gaveå gi til en man er glad i!

klem

lavendel mio sa...

Så nydelig hun er prinsessen din:)
Og så mange fine innlegg siden sist jeg var innom deg:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Anonym sa...

Skjønner godt denne lille prinsessa sjarmerer ja:0)

Kjempe fin vinveske,den likte jeg...Må jo være en knall fin gave:0)

Koselig at du liker det jeg legger ut,vi har sååå mye spennende i butikkken for tiden...arti det....
Klæm Linda

Martilie sa...

Så skjønn lita frøken :)
Nydelig vinveske og flott oppfordring.. Refleks er viktig nå i høstmørket :)

Ha en skjønn kveld!

Klem fra Tove

Kort og Søm sa...

Så koslig med besøk :O)

Ha en fin dag,
klem Fredrikke :O)

Hege sa...

Så skjønne bilder:-)
Tusen takk for koselig hilsen Tove:-)
Ha en fin dag du også,
klem Hege.

Hobbygåsa sa...

Herlige bilder av en nydelig prinsesse! Skjønner at dere koser dere masse :-) Hvordan går det forresten med kameraet ditt - trives du med det?