torsdag 1. mars 2012

Mars - dikt

I det siste har jeg fått flere hyggelige henvendelser fra folk som ønsker å bruke vårdiktet  eller februardiktet mitt i forskjellige sammenhenger, og det er virkelig artig:) …so here I go again:

Mars varsler vår, og det liker jeg godt, selv om snøen kan være både tørr og våt;

for nå ser jeg våren som vinker der framme med bud om det grønne… og kanskje litt varme?

IMGP4862

Mars har fått lyset, og jeg liker å tro at nå er det tid for å spire og gro.

IMGP4865

Nå skal frø settes ned, nå skal verden snart se at de første blomster skal glede oss med

de herligste farger, de deiligste minner…og imens skal jeg nyte at snøen forsvinner;)

IMGP4872

La mars ta deg med på sin reise mot vår,  så møter vi april også i år;)  - skrevet av tovepia

Klem fra tovepia………………………………som rimelig lengter mot vår;)

35 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig og det får meg til å lengte etter vår og litt farger. :))

Synøve sa...

Vakkert vakkert, både bilder og ord - blir nesten litt rørt:) Tusen takk for støtte og vibber og hilsener, og ikke minst for at du gleder deg med meg:))) Her øser regnet ned, men sola lurer i kantene - skal ut og nyte det:)))KLEM I VÅRDAGEN

Fjellets datter sa...

Vakkert skrevet...og lengten til vår forsterkes...selv om vi nok må belage oss på at denne måneden som før...blir snørik!
Fortsatt fin-fin dag til deg!
Klem fra Kristin

Drømmedama sa...

Hei,
Jeg tar av meg hatten for et vakkert dikt. Du er skikkelig FLINK, virkelig:-)
Har du vurdert å skrive en diktbok?
Ha en toppers dag.
Hei fra en som også lengter mot vår:-))

Drømmedama sa...

Ps. Tror jeg har fått ordnet ordbekreftelsen inne hos meg:-))
Takker for hyggelige kommentarer:-)))))

Linda sa...

Flott dikt! Skjønar godt folk vil bruke dette. Lengtar etter våren eg og. Men her er det masse snø endå:)

Greta sa...

Vakkert min venn, veldig vakkert. Her er det fortsatt grått og trist og vått, men så lenge det er + grader og regn så forsvinner snøen også. Ha ein stråaldes dag videre

Skjerstad sa...

Å Tove ... vakkert dikt og nydelige bilder :)
Nå begynner snøen og isen å smelte og til helga er det meldt strålende sol !!

Klem fra Janne

Sylvia sa...

Jeg bare grøsser på ryggen av både dikt og bilder.
Så nydelig, altså!!!

Lene Megan sa...

Fine ord og billeder. Det er marts i en nøddeskal. Tak! :)

Klem.

Valmueplassen sa...

Åhh, det var så fint:-) Og med så fine illustrasjoner til! Vakkert! Klem :0))

Berit sa...

Sæ flink du er, det var et herlig dikt :)
Klem

Shy sa...

Nydeleg dikt og nydelege bilder!!

Anonym sa...

sukk....vakkert...og herlige bilder:)

Skikkelig naust-kjole ja...til å bli glad av:)

Lørdag blir det soooool:)

Mitt lille roterom sa...

Koselig vårdikt av deg og flotte bilder av gamle hus...
Jeg lengter etter våren og et litt "friere" ute-liv...

Supertorsdagskveldsklem fra meg :D

EllenSand sa...

Du verden! Har du diktet dette?
Du er flink til mer enn pinnene, skjønner jeg.
Ellen :)

Guri sa...

Flotte ord i pøsregnet ;)
Lengter etter dager med litt mindre regn og vind jeg i alle fall :)
Ha en fin torsdag :)
Klæm

Havfruen sa...

Mars fortjente et slikt vakkert dikt:)
Knallfine bilder også.....
Ha en fin førstemarskveld, klem fra meg:)

H. sa...

Så vakkert ett dikt du her har skrevet, og med flotte bilder til :)

Får håpe alle får en tidlig vår...i år !

Janne i Fagerlia sa...

Du er jo den rene poeten! Nydelig dikt :)

lavendel mio sa...

Vakkert skrevet og nydelige bilder!!
Tenk det er mars:)
Så mange fine innlegg siden sist jeg var innom deg, takk for titten:)
Klem Hanne

Bente`s Hobbyrom sa...

Nydelig dikt igjen :O) Skjønner godt du får skryt for dem dikta ja . Idag har jeg sådd masse frø som skal inn i drivhuset (når det er reparert) etterhvert og jeg har hengt ut klesvask på snora ute , må bare si.....jeg ELSKER våren. Og her er det knallvær ♥♥♥ klem fra Bente :O)))

Anonym sa...

Nydelig dikt. :))
Ikke rart mange vil låne dette.
Klem.

Anonym sa...

herlig det diktet Tove ! og bildene også : )

her laver det ned fortsatt.. hadde regn i går og det er ikke morsomt å gå ute nå.. vann, slaps og is om hverandre..

ha en fin kveld.. klæm : )

Anne på landet sa...

herlige dikt..
Takk for at du deler og synes det er fint om de blir brukt!

Klem fra meg :o)

Tonemor sa...

Det diktet er virkelig nydelig.
Klem tone

Snertne sneller og små nøster sa...

Flott dikt og nydelige bilder :-)

Det er så godt at vi har kommet til den første vårmåneden :-)) Og så er det godt at det snart er helg ;-)

Ha det godt - klem Siv

Strikkebesta sa...

Vårkjensla kjem sigande:) Eg er slett ikkje av dei mest versjuke, eigentleg bryr eg meg ikkje om kva ver det er, men diktet ditt får meg i godstemning, og det gjer bileta også. Og årstider som skiftar er topp!

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig dikt og stemningsfulle bilder! Takk takk :)

Evelyn sa...

Hei :) for et fint dikt.. og så fine bilde til.. skikkelig vårstemning får jeg ved å se på disse bildene.. kjempe fint :)

Ha ei flott helg :)

Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Tovepia!
så fint vårdikt! Ja, vi lengter VELDIS mot vår nå!

God helg!

Klem Cahtrine :-)

Annelis hantverk sa...

Så vackra vårbilder! Vi längtar verkligen efter våren nu.
Ha en fin dag!
Kram!

KariL sa...

Deilige ord. Er virkelig i ventemodus. Ja det må bare skje fort.
I dag har vi en dag da vi virkelig har troen på at nå skjer det, men mars mnd. er lunefull. Likevel i dag skinner jeg i kapp med sola og tror på alt godt.

Ha en riktig god helg!

KariLklem:)

Viola sa...

Er ei stund siden jeg har vært rundt til alle på bloggbesøk.. og mye er gått forbi meg..

Dette var flotte bilder, og du er så flink til å dikte!! :) Jeg liker dikt, men mer sjelden at jeg dikter, selv om jeg har gjort det også..

Det er godt det våres, men her hos oss kom snøen og dekket byen i går! Så nå er det hvit vinter igjen (en stakket stund..)

Flott skjerf du har laget over her forresten! :)

Åsemor sa...

Akkurat det eg trengte for å kjenna gleden komme som ein vårvind
å kjæetegne min bleike hud.