tirsdag 28. februar 2012

Oppsummering..pluss og minus

Må jo ta en evaluering av vinterferien; sommerkjolen ble strikket ferdig og er under montering…….spennende! …og smykket til kjolen er ferdig:)     … pluss..

IMGP4935

Bordene i annekset ble ferdig grunnet, men det ble mye sparkling, derfor ingen bilder ennå ………minus..

IMGP4928

Meen, jeg strikket et lite rosa sjal og 2 par pulser med Ullteppegarn. Pulsene ble direkte mislykket, de tovet seg fullstendig sammen så hånda ikke gikk gjennom, så her fikk Handy bruk for rå muskelkraft;) … kanskje kan det ene paret brukes. Jeg hadde aldri tovet av Ullteppegarn før, så dette tok virkelig kaka;)….pluss-minus.

Mønsteret til pulsene fant jeg hos IhkDesign, og etter at jeg fortalte henne hva som skjedde med mine pulser, har hun lagt ut gode tips på bloggen. Besøk henne, for der er det såå mange flotte mønstre; noen får du kjøpt og noen er gratis!

 IMGP4926

Strikket noen tuer/kluter også…og nesten et par sokker; her gikk jeg tom for garn før siste tåa:(  ………………pluss-minus

IMGP4847 IMGP4931

I morgen er det skuddårsdag, så til alle dere ugifte jenter: har du ikke fridd, så sett igang! Klippet fra avisa Aktiv i Oslo:

Skuddårsdagen var i gamle dager den eneste dagen kvinnen kunne fri. Mannen har alltid kunnet fri på en hvilken som helst dag. I våre dager er det likestilling på dette området også og kvinner kan fri hele året. Likevel er skuddårsfrieri fortsatt populært, på skuddårsdagen kan mannen i følge gamle skikker nemlig ikke si nei uten å betale bot. Svarer mannen nei, må han ut med en bot, på tolv par hansker. Hanskene skal skjule kvinnens manglende forlovelsesring.

Får du ja, da er alt greit………..får du nei, så har du hansker, greit det å:) Pluss..uansett..

Klem fra tovepia………………………som ønsker alle en positiv overgang til mars;)

33 kommentarer:

karna sa...

Blir spennende å se kjolen din. Frisk strikking i dobbel forstand. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem

Barbros lille verden sa...

Hehehe, så kjekt med en kompensasjon om man får nei da! Det er godt man fant en skikkelig kar som gikk ned på kne ;)
Jaggu har du da fått produsert litt av hvert!
Ha en fin dag :)
Klem fra meg

KariL sa...

Venter spent på å få se kjolen din. Har strikket og heklet mye i Ullteppegarn, men aldri prøvd å tove det.
Skulle gjerne likt å vite hvor mange grader du brukte på maskinen...
og om du la andre ting som hånkle ilag med eller.....
Pinnenr. du brukte....
Ja skriv gjerne litt om dine erfaringer. Alltid kjekt å høre.

Ha en god dag!

KariLklem:)

Mormorfarmor Inger sa...

Tror du har gått i pluss!!!
Jeg fridde faktisk på en skuddårsdag for 20 år siden. Og har vært gift i 11. Så det virkær! Det tok sin tid før det ble bryllup da. Jeg fikk ingen hansker mens jeg venta. Det burde jeg kanskje ha fått???

Anonym sa...

Artig oppsummering. Gratulerer med at KJOLEN er ferdig, da - alltid hyggelig når slike langtidsprosjekter ser slutten. Og nå går du jo mot vårlige og sommerlige tider, og da må jo den blir helt rett :-))

Wood and rose sa...

Jammen har du hatt en aktiv vinterferie, he-he. Flink du:DDDDD Lurer litt på om det ikke var jeg som overbeviste gubben om at vi burde gifte oss, og ikke bare flytte i sammen. 29 år siden i disse dager, og jammen kom storken også, på den tiden. så det er jo godt at han sa seg villig til å dele seng og postkasse med meg. Og bil.... bankkonto... hus..... og alt annet. Inkludert verktøyskassa. Men på en annen side, selv om vi hadde vært sammen i to måneder da vi planla giftemål, så hadde vi vært venner i 10 år....... og det absolutte morsomste er at i det Herrens år 1983, så var jeg 22 år og GAMMEL og ugift, og GAMMEL og ikke-mamma. Helt sprøtt. I dag er man samboer og nesten middelaldrende før man gifter seg og får barn.......... for 70 år siden var man vell middelaldrende når man var nærmere 40, og gammel peppermø om man ikke var gift. Og være samboere, eksisterte vell ikke. Tidene forandrer seg, he-he. Klem Grethe

Havfruen sa...

Dette må da bli pluss...som du produserer:) Gleder meg til å se kjolen, ser lekker ut:)
Jeg ønsker mars velkommen, skal bli deilig:)
Klemmings:)

Synøve sa...

Du skal nå i alle fall ha pluss for høyt aktivitetsnivå:))) At ikke riktig alt her i livet kan kvalitetssikres sånn i farten DET må man jo bare ta høyde for.....he he:)
Her er nervene foreløpig under kontroll, nærmer meg erkjennelsen av at det som ikke er lest eller skrevet nå DET er det ingen ting å gjør med!! Det får briste eller bære, gleder meg faktisk litt også jeg da...:)) Fin skuddårsdag til deg (HUSK; du har allerede en mann;)Klem

Berit sa...

Mest pluss her da. Og skal bli spennende å se kjolen!
Mars er en fin og litt skummel mnd. Vi kan se våren komme, men pluttselig kan det dette ned med snø. Jeg gleder meg til våren, den beste tiden på året :)
Ønsker deg en fin tirsdagskveld. Klem.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Den kjolen er et klart pluss(tror jeg;)

Har også tovet noen ugjenkjennelige votter av Ullteppegarn og bruker ikke det til sånt heretter, nei.

Heldigvis slipper jeg å fri nå, men sist det var skuddår var det voldsomt mange bryllup her, så det er nok damene som må ordne opp :D

Snertne sneller og små nøster sa...

Kjekt med en liten pluss/minus oppdatering :-) Kan ikke si annet enn at du har vært produktiv i vinterferien da :-))

Kjolen ser lekker ut - gleder meg til å se den ferdig montert :-D

Ha det godt - klem Siv

Greta sa...

For eit herlig innlegg. Gleder emg til å sjå deg i den ferdige sommerkjolen :0). Liker så godt måten du skriver på altså. koser emg med bloggen din. klem

Marianne sa...

Du har virkelig vært produktiv i løpet av vinterferien:)

liven sa...

Du er flink og har jammen vært driftig i vinterferien :)

Bente sa...

Skal si du har vært produktiv med strikkepinnene. Nå må vi få se sommerkjolen din.

Bent

Fjellets datter sa...

Det er vel sånn "fifty-fifty" med pluss/minus her...og da er det ikke å klage.
Skal bli artig å se kjolen og smykket ferdig...så synd med de søte pulsvarmerne, men sjalet ble nå fint iallefall!
Vi må vel tro det blir positivt å forflytte oss til mars-måned...til ei lysar tid!
Ha en god kveld...og heldigvis slipper vi alle disse hanskene...puhuu...
Klem fra Kristin som er i ryddemodus.

Synnøve sa...

Jeg kjenner ingen som strikker så mye og så mye fint som du:-)
Ser ut som at mønstre i kjolen din er det samme som jeg strikket meg pulsvanter i. Vannlilje het mønstret jeg brukte.
Flotte pulsvanter,selv om det ene paret ble misslykket.
Klem

Anne på landet sa...

Du er virkelig produktiv altså!
Og den naustkjolen din var bare lekker..fasongen ser så tøff ut.

Ønsker deg ei fin uke videre.

klem,klem.

Anita Tørmoen sa...

Har hørt mange skrekkeksempler om det garnet! Jeg tover bestandig med pt-2 eller Vestlandsgarn. Men, det ser jo ut som dine pulsvanter ble fine da:)

Ruths datter sa...

Så masse fint du har laget da. Nydelig rosafarge på sjalet og pulserne.
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er bra dyktig!!!

Mest + med deg .-)

Ha flott veke!

Livet i Nord sa...

Jammen har du hatt fart på pinnene i vinterferien!
Synd med de pulsvantene for de er jo kjempeflotte å se på selv om de kanskje ikke ble så funksjonelle akkurat:)

Anne sa...

Nemmen har du hatt vinterferie du Tove..., mer enn hva jeg har hatt ennå. Likom så lite grunn til å ta ferie når sønnen bryr seg fint lite om hyttetur med mor og far, men snart skal jeg på lenger ferie dam uten mannfolk, så de må `smør på brødskiva si sjøl` !!! men ikke til Mexico nei, he he

Kjole ja... skal si du er tøff som går i noe så iøyenfallende, glad kjole tilgangs i de fargene.

Klem til deg en sen kveld.

Janne sa...

Himalaya som du har produsert!
Du er såååå flink med strikkepinnene:)
Deilig at vi snart er i mars:))
Ønsker deg en fin fin kveld! og tusen
takk for hyggelig kommentar!:)
Klem fra Janne

Janne i Fagerlia sa...

Du store tid for en produktiv vinterferie. Litt spent på sommerkjolen din. Mønsteret ligner veldig på mønsteret i en tunika jeg strikket til meg selv i vinter. Men jeg brukte tykt garn og tykke pinner, så det må vel kalles en vinterkjole.

Mitt lille roterom sa...

Det rosa sjalet ble flott!
Jeg har noe rødt ullteppegarn liggende, kanskje blir det ett julesjal? ...hm..
Takk for idèen ;) Kjekt med rillestrikk liksom - enkelt og greit!

Ha en flotters onsdag, den er her snart....
Klem fra meg!

Tonemor sa...

wow her var det jammen masse på gang. En skikkelig produktiv vinterferie.
Gleder meg virkelig til å se sommerkjolen.
Ønsker deg en super duper onsdag
Klem Tone

Sissel sa...

Så mye du har strikket i ferien. Jeg er imponert! Og gleder meg til å se kjolen du monterer;)
Jeg har samboer og har ingen planer om å fri, men hadde jo vært litt stas også etter 4,5 år, he, he...

Reginas Cottage sa...

hi
love your knitting work....the pink shawl looks very pretty.
nice blog!!
ha en fin dag,
regina

Unknown sa...

Wow Du er virkelig flink og flittig;)
Og de ble utrolig fine pulsvarmerne;) Takk for at du linker meg;) Klem fra Ingrid

Hulda sa...

Så mye fint du strikker. :) Herlig med de sjalene. :)

Missfryd sa...

Heia Tove:-)
Takk for tipset, har ordnet opp i det nå, håper jeg.....

Du er like flittig og kreativ skjønner jeg:-)

Det skal bli godt å begynne på mars måned og forhåpentlig er våren i anmarsj.

Ble en mye lengre bloggpause enn jeg hadde tenkt. Plutselig er man liksom ute av det...., men nu!:-)

Klem Ingrid

Anonym sa...

Kjolen ser lekker ut og du er jammen meg flittig med strikkepinnene,masse fint du lager. :)) Ser bare plusser her hos deg jeg.
Klem fra Mette.