onsdag 1. februar 2012

Februar - dikt

I forrige innlegg glemte jeg å takke Bente som indirekte gjorde meg oppmerksom på at vårdiktet var på avveie;) Vet nesten ikke om jeg tør komme med et dikt til i disse tider:O)…but here I go again……….

Februar…og takk og pris, du ligger der mellom stormer og bris.

Du er blant de korte som fører oss over…mot lyset, og våren som ligger og sover.

 IMGP4762

I år er du lang, men det skal vi klare…..så lenge du bare lar stormene fare.

Jeg takker for at du nå er i gang, måtte din vinter bli lite vrang.

Jeg skal nyte det lyset du kommer med…..og håpe på dager der sola er med.

IMGP4520

Da skal jeg igjen være glad den dagen, da mars banker på og gir meg bobler i magen;)

Ha en god ferd med oss alle om bord………og ta godt vare både på liten og stor! (skrevet av tovepia)

Klem fra tovepia……………………….som skal rime seg gjennom året;)

34 kommentarer:

Unknown sa...

Å, det er så koselig med disse diktene. Du er så flink og setter oss i stemning. :))

Skjerstad sa...

Å rime deg igjennom året syns jeg du skal gjøre Tove :) Du er flink til slikt !
Men du og du så frekt å stjele ditt dikt !! ( det rima jo, hi hi ;)

Klem fra Janne

stallnilsen sa...

Å så flink du e å dikte, det var jo ett kjempefint februar dikt :)

Ha en fin Onsdag,

hilsen Lisbeth ;

Lene Megan sa...

Et dejligt februar digt. Du fanger den måned så fint! ;)

Og nu håber jeg virkelig ikke, at nogen vil kalde dit digt for deres!

Klem.

Anonym sa...

Kjære deg så flink du er til å skrive dikt! Kjempekoselig var det!! Gleder meg virkelig til mars banker på jeg også :)Jeg fryser!!
klem Laila

Asbjørg sa...

Så flink du er,gleder meg til nye dikt hver måned!Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Ja det er lov å montere slike ovner bare de er fra før 1940 tror jeg det var.. Ringte feiermesteren jeg ;)
klem

Ruths datter sa...

Wow. Ikke rart at dine dikt blir "kidnappet". Du er jo en flinkis.
Februarklem

Greta sa...

For eit hærlig dikt. Du kan virkelig det der. Håper att ingen stikker av med det. Virkelig. Kos deg inne i kulden klem klem

Laila -Karin sa...

Koselig dikt .
Du er flink på dette og du.
Klem

Unknown sa...

Ja, rim deg gjennom året, sier jeg bare! Herlig!
God klem til deg! :-)

Tonemor sa...

Så fint et dikt.
Klem Tone

Havfruen sa...

Kjempefint dikt for februar også:)
Det er vel ingen som tør prøve seg igjen:))
Klemmings:)

Synøve sa...

Fine fine diktet - og ikke minst; fine fine Rørosbilder med snø på:))
Tusen takk for trøst og oppmuntring inne hos meg - glad for at akkurat du er der ute:) Klem

Petrinetrollmor sa...

Så vakkert ! Fekk klump i halsen. Alt du kan:)

Mars er ein spennande månad for meg, for eg skal bli BESTEMOR då, så det bobler ekstra i min mage !

klem

AnKa sa...

Et nydelig dikt, og tusen takk for reisa igjennom februar:)
Og tusen takk for hyggelig kommentar. Setter utrolig stor pris på at du legger igjen en hilsen til meg.
Ønsker deg en flott kveld.
klæm fra Anka

Bente`s Hobbyrom sa...

Herlig dikt igjen Tove :O) Og bare hyggelig å kunne hjelpe . Historien med diktet endte jo gudskjellov bra :O) Ikke hyggelig når man gjengir et dikt i bloggen sin med et helt feil navn under heller , skjønner godt at du ble rasende :O) Hi hi , men med det tempoet ditt står det ikke på å ordne opp , herlig. Klem fra Bente :O)

Anonym sa...

Kjære vene så flink du er ,imponert. :))Vakkert.
Klemmer.

Sologbolig sa...

Herlige bilder og herlig dikt. ha ein flott kveld. klem

Guri sa...

Flotte ord om en flott måned (jeg har bursdag i februar ;)). Håper det snart blir vårlig jeg også :))
Klæm

Janne i Fagerlia sa...

Du er jo rene poeten :)

Mitt lille roterom sa...

Kreativ også på dikterfronten skjønner jeg!
Et flott februardikt.

Ønsker deg fortsatt en fin kveld!
Klem fra Ann Elisabeth

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så herlig flink du er, Tove! Vakkert dikt!!!! Flinka!

Ha en fin kveld!
Klemmer

Mormorfarmor Inger sa...

Så koselig med rim! Gleder meg til flere!

Klem fra Inger (som er spent på om lille-Gislefoss får rett i alle minusgradene de varsler her!)

Valmueplassen sa...

Åhh, så fint det var. Du er kjempeflink:0)) Takk for et nydelig dikt en tidlig februarmorgen! Ha en fin dag! Klem:-)

Fjellets datter sa...

Dette med dikting kan du...veldig godt sammensatt ordspråk! Håper nå du får ha det i fred...og at ikke "tyven" prøver seg igjen.

God torsdag til deg!
Klem fra Kristin

Seascape sa...

Du imponerer Tove, dikte kan du også. Kjempe fint dikt.
Ha en riktig fin torsdag.
Klemmmmmmmmm

Sissel sa...

Sender en god varm klem i disse kalde dager :) Takk for fine dikt!

Tristan sa...

Vi lengter alle til våren.

Sylvia sa...

Så fint dikt, med fine bilder til.
Du er sannelig flink til å dikte. men FY til den som stjal diktet ditt. Godt det ordnet seg til slutt.
Kommer det flere dikt, tro?

Greta sa...

Kort svar på din kommentar. Eg er oppkvar natt og trneer. Men ikkje meir enn ca 15 min. Ellers så får eg ikkje sove meir. Men dette er eg vand med. er ikkje gale når det er berre ein gon for natt. Forrige vinter var det tre gagner om natta. Men så lenge eg får sove att etterpå så er det heilt greit. :0)

Misemor sa...

Oj, det var ambisiøst, tenkte jeg, da jeg leste slutten først... Men du er jo knallflink med rim, og utgitt til og med, så det skulle vel ikke by på problemer for deg det. =)
Gleder meg til å lese flere utover våren, noe som får meg til å ty til tåren... æh... hilsen dåren, nei dette ble bare tull. La de som kan skrive dikt gjøre det, så jeg setter tilbake til deg, jeg!
Klem fra meg! ;)

Thelma Louise sa...

Herlig..) og tøft bilde...skuddår i år..må slite med en dag ekstra i feb..)))

Anonym sa...

nydelig !!! : )

klæm