søndag 25. mars 2012

Vårdikt på nye veier..

Flere husker sikkert vårdiktet mitt, og sannelig lever det et spennende liv:O) Denne gangen har deler av diktet havnet på serviettboksen fra Staplesfikk en hyggelig forespørsel om det for noen måneder siden;) Kanskje ikke mine favorittservietter, men artig lell:)…og boksen var vårlig og fin!

IMGP5423

…..og jeg måtte jo kjøpe noen “bokser” (butikk på Tiller her i Trondheim)…for det er jo litt spesielt å ha sitt eget dikt og navn på serviettboksen….skjer jo ikke hver dag:O)) ….burde vel bedt om å få tilsendt noen..:)

IMGP5421

Da går vi inn i siste uke av mars, kos dokker og nyt alle vårtegn!!

Klem fra tovepia…………………….som nyter duggregnet….og ser snøen forsvinne;)

47 kommentarer:

Ingun sa...

Så hyggelig dette var da;-)) Leser nedover bloggen og ser masser av inspirasjon. Lenge siden blogging nå. Jobb og villmark;-))
Ha ei flott ny uke....

RosMari sa...

Dette var artig, og diktet ditt er veldig koselig... Ha en fortsatt fin søndag! Klem fra Rosen

Shy sa...

Så artig, - og flott!

gult hus i svingen sa...

Utrolig artig å få diktet på serviettboksen, Tove:) Gratulerer, fint dikt også da:)
Klem fra Trine:)

Mormorfarmor Inger sa...

Så bra! Du burde fått en hel bakk syns nå jeg da ;)
Tror nesten jeg må på utkikk etter disse servietter en dag!
Ha en nydelig søndag - her er det sol og sommertemperatur (ihvertfall i sola på veranda).
Klem klem!

STEINKJERRINGA sa...

Utrolig. Kor får vi kjøpt sånne servietta, da? Æ må jo ha!

Mitt lille roterom sa...

Så artig da!!
Og et herlig dikt er det jo :)

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem!

Fingerbølla sa...

Fint dikt. Arti å få d brukt på en så fin måte.

Greta sa...

Å så kjekt. klart du måtte kjøpe noen bokser da. det er jo ein nydelig dikt, men mye sant i seg. burde tenke meir på sånt når dagen er litt tung.
ha ein skjønn søndag

EllenSand sa...

WOW! Så innmari artig! Det fortjente du. Boksen var nydelig.
Ellen :)

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ tøft då Tove!

Har kjøpt desse til jobb, men hadde lagt dei på lager og ikkje sett så mykje på dei..
Men klart det vert lest når det står framme på kjøkkken eller spesielt på pauserom..
Kan skryt av at diktet har mi bloggvennine skreve ;-)

Her skin det sol.. dagen starta SÅ tung, men no må eg ut..

klem

Hobbybruket sa...

Så gøy! Men kan godt forstå at de ville ha ditt vårdikt på esken for det er utrolig fint. :0)

Her skinner solen og det er varmt og godt. Og vi har stekt vafler ute på terrassen. Veldig kos. :0)

Håper du får en flott uke.

Synøve sa...

Oi oi - nå er du jo om ikke verdenskjent så i alle fall landskjendis:))) Hva kan ikke dette føre til:) Gratulerer:) Nå har jeg vært en tur på Todalssetra i skodda, det var faktisk fint.... alt har sin sjarme bare man slutter å sammenligne det med solskinn he he..... Klem til deg i søndagskvelden:)

Sidselsidserk sa...

Skikkelig morsomt - jeg kan faktisk gå rundt å si at jeg er søstra til hun som skriver diktene hos......:-))

Ruths datter sa...

Det var koselig. Så nå har du begynt å tjene på poesien din.Det var en koselig og vårlig boks.
Klem til poeten

Laila -Karin sa...

Så koselig for deg.
Må se etter slike servietter.
Ha en fortsatt fin søndag.
Klem

Tovepia sa...

Kan trøste alle med at jeg ikke har mottatt så mye som en serviett;)..bare heder og ære:O)

Bente sa...

Gratulerer til deg med utgitt dikt. Må se om jeg kan finne hvor slike selges her i Fredrikstad.

Bente

Smått og Stort sa...

Så gøy da Tove! Men litt smålig av produsenten å ikke gi deg noen eksemplar....
Fint dikt du har skrevet-
klem fra Sissel

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så morsomt da :) Jeg skal være på utkikk i butikken nå. Men litt dårlig at du ikke har fått noen, men sånn er vel livet.

God søndagskveld!

Helle sa...

Gratulerer, det var kjempegøy og garantert veldig fortjent. Må kikke etter dette når jeg er innom butikken nå. :)

Lisbeth sa...

Så gøy!
Nydelig vers :)

Valmueplassen sa...

Så moro det var! Sier jo litt om hvor flink du er det:-) Klem:0)

Ruths datter sa...

Hei igjen!
Da må du sende regning. Du eier jo diktet. Opphavsretten er din. Det var jo et blad som "tyvlånte" et dikt tidligere. Ikke lov.Du kan faktisk sende regning.
Klem

KariL sa...

Gratulerer. Du er så flink og diktet er bare helt skjønt. Det er noe som heter royalties. Heder og ære er helt greit,men...... rett skal være rett. Husk å avtale det neste gang.

Ha en fin uke!

KariLkelm:)

Janna sa...

Så herlig, da! Må se om jeg finner taki disse i området her. Skal se at du en vakker dag gir ut en diktsamling :-)

Ha en fin ny uke.
Klem

Wood and rose sa...

Er det mulig å få kjøpt en boks med servietter av deg, med autograf????? Artig, forresten, at du blir rikskjendis, selv om ingen andre enn du vet det. Klem Grethe

Einy sa...

Så moro!! Det er et vakkert dikt, så jeg forstår godt at det er ettertraktet :). Du burde fått noen øsker ja!

Nyt siste uken i mars...her i Oslo er det full vår - herlig!

Klem Einy

Fjellets datter sa...

Dette var skikkelig morsomt...vintrekk-omtale i et blad (husker jo ikke hva det het...kanskje Camille?) og nå det flotte diktet ditt på serviettbokser...det syns jeg var stort!
Takk for kommentarene...de kom alle tre, bare koselig.
Hører at det har vært dårlig vær der nede, kan det være en trøst at det ikke er bedre her!
Ønsker deg ei god siste jobbuke før ferie!
Klem fra Kristin

Daisys home sa...

Så morro dette var da, Tove :)
Kos deg og ha ei ny fin uke
Klem sissel

Tussi sa...

Næææ, så hyggelig!
Gratulerer, og ha en fin uke :)

Whitebite sa...

å herlighet så stas!!
nydelig dikt:))

Tins roser sa...

Så kjempekoselig at diktet ditt blir markedsført så enda fler får lest det, det er jo så fint! Og tenk så koselig at snøen etter hvert forsvinner, har tenkt mye på dere trøndere den siste tiden midt i overflod av vann...Men aldri så galt at det ikke er godt for noe!

KLEM te DÆ

Tonemor sa...

Så moro at du har fått en slik forespørsel.
Flott ble det også.
Klem tone

Unknown sa...

Jeg synes det er fantastisk at noe slikt skjer. Tenk å sitte å lese sitt eget dikt på en slik eske. Her har u den perfekte gave å gi bort, hihi... Klem

Viola sa...

Nææææ!! Gratulerer så mye!! =) Så artig! Og så vakkert et vårdikt skal man jo lete lenge etter..! :) Synes serviettene var fine også jeg, og diktet ditt passet så godt inn! :)

Blitt *famous* nå du.. :)

Ha en super uke med klem fra meg! :)

Anne på landet sa...

SÅ herlig Tovepia??
Gratulerer.
Jammen skal jeg ut å kjøpe servietter til ære for deg.
Diktet ditt er nydelig og dette var jo bevis på at det er mange som synes det :o)

Klem fra meg!

Solveig sa...

Gratulerer så masse! Så koselig da!Klart du må kjøpe med deg noen esker.Tror jeg må kjøpe en jeg også hvis jeg får tak i - siden jeg kjenner forfatteren, mener jeg;o)
Ønsker deg en flott og fargerik uke!
Klem fra Solveig

Misemor sa...

Aj, aj, aj... Ja, det var vel myntet på innlegget under her! Hvilken herlig måte å tilbringe ei marsuke på, nå som været er som det er! =)

Det er godt med litt skryt også, så når man kommer på trykk, må det jo være stor stas! Grattis med det.
Klem ToneB

Elins Strikkeri sa...

Tøft!! Forstår godt at dette er artig, eg hadde vore litt stolt og viss det hadde vore meg!! Ha ei fin vårveke:))

Janne i Fagerlia sa...

Så artig Tove! Du er jo snart i klasse med Petter Dass og Knut Hamsun :)

Olea sa...

Hei:)
så gøy! gratulerer til deg!
her er våren kommet såvidt og de første vårblomstene titter frem :)
klem :)

Olea sa...

hei:)
bare et lite tips. jeg fikk heller ikke justert blogglista mi, men etter mange forsøk gikk det til slutt;)
klem :)

Bestemor Drillo sa...

Nei så koselig! Gratulerer ! Skal ile til å kjøpe en eske jeg også!

Nå er det snart påske og da er det koselig med vakkert dikt og servietter!
Klem fra meg!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Tove!
Så morsomt! Nå kan alle lese det hyggelig vårdiktet ditt mens de spiser frokost, og ser ut på det fine vårværet!

Ønsker deg en flott dag!

Klem Cathrine :-)

lavendel mio sa...

Så gøy da, gratulerer!!
Kjempefint vår dikt:)
Ha en fiiin dag, klem Hanne

Sylvia sa...

Tenk at du er blitt "Kjendis" da, Toevpia!!!!
Når kommer første diktsamling i bokform??????

Sett igang med den røde kjolen, du også. Jeg lover deg, den blir fin!
Og jeg gleder meg til å sprade rundt i den.