onsdag 8. april 2009

Bestemors broderier

Her går det på gamle dagers arbeid mens jeg venter å bli ferdig med noe eget arbeid;) Gubbens farmor var utdannet skredder og var en kløpper på håndarbeid generelt.

DSC01561

Dette settet broderte hun i sin tid til hytta vi nå har, mest sannsynligvis ble disse brodert på 60-tallet.

DSC01563

Det består av en løper, en duk og et veggklede.

DSC01565

Utrolig vakkert håndtverk. Her er det ikke mye som skiller rettside og vrangside.

DSC01562

Den samme dama sydde utrolig fine kjoler, og noen av kjolene er tatt vare på. Kanskje blogger jeg dem en dag….

Skitt fiske, folkens! 

17 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Å du, så vakre de var.. og så morsomt å ha sånt. Regner med at disse er gull verdt for deg:-)
Håper du har ei fortsatt flott påske, og kos deg videre i et forhåpentligvis godt vær!

Synnøve sa...

Så fine duker og så fint brodert:)) Skikkelig håndverk.
Så moro det må være og ha.
Så mye fint du lager:)

Ha ei fin påske:))

Anonym sa...

Så pene duker.. Må være gøy å ha de!
Ha en fin ferie vidre =)

KATE ♥ sa...

Farmoren min broderte også sånn, men det var med julemotiv. Det skulle jeg gjerne hatt. Men hun hadde 13 barn, så det er en av min fars søstre som fikk det.
Håper du har sol, for her ble den borte.
Klem Kate

Linda sa...

Fine broderi det er på dukane og kjøkenhanduken, har denne farmora vore fiskarkone kansje....fine var dei i allefall... her høljar det ned i dag, så det vert ein fin inne dag der det står baking til konfirmasjonen på arbeidslista....men det vert nok tid til litt handarbeid og

Børge's Blogg sa...

Det var pent arbeid.
Noe å følge opp for "Mr.Ok." det ?
Vindfullt i Fosen idag.
Børge

Bodil sa...

Så nydelege, og så flott brodert. Ja, ho var nok ei flink dame. Det er så kjekt når dei som arvar slikt forstår verdien av det, og set pris på det. Fortsatt god påske:)

Anonym sa...

Veldig, veldig vakkert. Så forseggjort og nydelig. Veldig artig å ha, kan jeg tenke meg. Håper du har det bra på Skjærtorsdag - sola kan vi se langt etter, men vi koser oss likevel:o) Klem til deg**

Havfruen sa...

Vakkert!! Slikt er gøy å ha.
Som Gubben skriver...det er vindfullt her i dag. Sitter og venter på Tobias & co.

ChatrinesLiving sa...

Imponerende håndarbeide! Å tenk at vrangen kan likesågodt være retten:) Utrulig!

Nå er det endelig påskeferie, jippi! Her skal det kun slappes av gitt, håndarbeide å blogging ja det er det som skal gjøres nå:)

Så regner det, heldigvis for nå smelter snøen fort. Skal bli gøy å se om jeg finner igjen staudene jeg plantet i fjor;)

Ha en fantastisk Påske!
Stor klem fra Chatrine:)

Unknown sa...

Ja, som alle har sagt er det veldig fint og forsegjort arbeid. <
:-)

Heidi sa...

Nydelige broderier! Så tett og fint brodert. Koselig med gamle håndarbeider, spesielt når de har holdt seg så utrolig godt.
Kos deg videre i påsken :)

Stubbetufsa sa...

For et fint sett, også med stor affeksjonsverdi!
Det er så srtig å ha ting med en liten historie til!

Ingun sa...

Jeg klarer å komme inn hos deg;-)) Så fine duker /broderier du har arvet. Heldig du er....jeg har ikke kamera for tida. Sendte det med jentungen på hytta. Plundrer med bluetooth ,men nå har jeg klart det....;-)) Men mob. bildene blir ikke så fine, serlvom jeg har ny mobil.....ha en fin påskedag...med mangelfullt nett, siden min lever trur eg...

liven sa...

Så vakre duker du har her da!!
Dette er jo en skatt:o)

Ha en fortsatt fin påske:o)

Jorids BestemorBlogg. sa...

Du har en flott blogg!! Kreative og artige inlegg! Koselig å titte innom deg å få følge deg!
Ønsker du har det fint i påsken!!

IngersATELIER sa...

Hei til deg i Påska:) Håper du koser deg! Kjempekoselige duker du har tatt vare på, slikt betyr en god del etterhvert. Koftene var jo utrolig flotte, skal si de var flinke og kreative! Det går i arv vet du, det vises på hva du kan trylle fram det!
Her er det latmannsliv og litt hagearbeid;)) Bare kos!
Ha ei flott Påske videre Tove!
Klem fra meg.