fredag 17. august 2012

Skiftende skydekke

Vi har hatt ei flott uke med sol i trønderhovedstaden, men med jobbstart på tirsdag, så har jeg ikke hatt sommer-ferie-sol-følelsen, men sååå mye lettere å gå på jobb i sol og varme enn i regn og 8 grader;) I går dro vi på hytta for å nyte sola der, og den skinte fra skyfri himmel i akkurat 20 min etter vi kom…så kom havtåka, og på null komma niks var sikten heller grå. Godt jeg hadde kjøpt meg "tivoli"-lamper på Nille:) 


I dag har vi hatt lettere skydekke, og jeg fikk lagt ut puter og stæsjet min nymalte gruppe:)..direkte herlig å se at den grønnflassete gruppa har blitt hvit! 


På programmet denne helga står maling av anneks, så prosjektene står i kø:)
Dagene løper fra meg, og tida på bloggen har blitt lidende, men prøver å stikke innom av og til. I tillegg savner jeg å kunne bruke WLW..å blogge via blogger er sååå  mye mer arbeidsomt..skitt..



Ønsker dere alle ei riktig god helg!

Klem fra tovepia………………….som i skrivende stund ser på det grå skydekket igjen…

25 kommentarer:

Tino sa...

Mye skiftende vær her denne sommeren også, men de siste ukene har vel vært de beste. Så fine utemøblene ble, de blir som nye med noen strøk maling! Så artige lamper også, slike ønsker jeg meg når vi får oss hagestue.
Nyt siste helgen av ferien :-)
Klem T

maska sa...

Så fine utemøblene ble.
Håper dere får noen fine dager med sol nå.
Klem.

Hobbybruket sa...

Så fine utemøblene ble. :o)

Håper dere får en deilig helg på hytta og riktig god arbeidslyst.

Her skinner sola, men jeg sitter inne og leser cellebiologi. Det går ikke fort fremover men gøy å lære noe nytt. :o)

BrittB sa...

Utemøblene ble kjempefine!
Ønsker deg ei fin helg på hytta! :-)

HildeP. sa...

Hagegruppa ble flott! Tenker det var godt å bli ferdig med den. Kos deg med maling og helg, håper sola titter frem igjen! Tøffe lamper! : ) Klem Hilde

Mormorfarmor Inger sa...

Ja sola kommer og går plutselig! Her har den vært tilstede mye de siste dagene, men i morra blir det visst plaskregn...
Flotte hagemøbler! Og tivolilykter!
Håper du får se litt av sola i hælja!
Klem fra meg!

Janne i Fagerlia sa...

Utrolig dumt at sommerværet kommer når man begynner på jobb igjen. Når det gjelder tåke så har vi hatt en del av den her i Kristiansund også. Kom hjem fra et møte sent i går kveld, og jeg må innrømme at det var litt skummelt å kjøre bil. Hadde ca. 3 - 4 meters sikt, så det ble en slitsom mil. Riktig god helg! Får håpe du fåt nyte sensommeren på den koselige terassen :)

Fingerbølla sa...

Ja endelig blei d litt sommer her nord også. hærlig. Kos deg i hælga....d ska eg!

Greta sa...

Ønsker deg ei fantastisk helg med maling av anesk og litt kos i den fine utegruppa di. håper att veret holder ei stund. Unasett kos deg i helga med din kjære

Unknown sa...

Så fint, koseligt og helt klart til neste år. :))

ZielonaMila sa...

Nice, romantic photographs. I am greeting

Linda sa...

God helg! Takk for kommentar på skipperlua mi. Jeg synes du skal legge ut Mikkeluen din, det hadde vært gøy å prøve din oppskrift:)

H. sa...

den sittegruppen ble bare flott !!
I hvitt - super fin, rett og slett.
Bra jobb du der har gjort - så flink du er, da får heller bloggen lide litt...ikke sant?

Leit medværet da...når dere er på hytta...men, da får du kose deg med tivoli lamåer som lyser opp natten for nettop DEG, god helg :)

Marion sa...

Du får ha en riktig god helg på hytta!
Klæm

Berit sa...

Så fine utemøbler og blomster og puter som står i stil. Sikkert helt tilfeldig.......
Ha en fin helg :)

mimmi-leone sa...

Så artige lys i friske farger, og bordet ditt var så koselig.
Deilig med slike solfyllte dager.

Ønsker deg en nydelig helg!

Klem

Jatte sa...

Hei på deg!
Her i Langesund har vi også hatt deilig vær denne uken.. ikveld rakk jeg akkurat å male strøk nr 2 på skilleveggen ute før det startet og regne 2 timer senere :)

Imorgen er det meldt ØS PØS REGN, så da får vi holde på med prosjekter innendørs :)

Søte tivolilamper da, stemningsfulle!

Ønsker deg en fin helg,
Klemmer fra Jatte♥

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Ja, det var et kjent begrep - tivolilamper - men det var jammen meg fint da! Naturen er en lunefull sjel, som ikke kan bestemme seg visst, og er temmelig ustabil! Men det gjelder å passe på og nyte de timene med go'vær som vi får, og bruke regnværstimene til noe fornuftig!

God helg til deg!

Klem Cathrine :-)

Lisbeth sa...

Kos deg med de solglimtene du får, vi setter jo ekstra pris på de :)
Så fine lykter du har kjøpt, kanskje jeg og må innnom Nille ;)
Ha en fin helg, uansett vær<3

Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig hagegruppen din ble! Huff-ja - dette været denne sommeren kan vi ikke gjøre så mye med. Bare håpe på at neste sommer må bli bedre.

Tusen takk for god råd og hjelp vedr. mitt bloggproblem!!! Nå klarte jeg å kjøpe mer plass. Og du og du så svært headerbilde jeg fikk for den prisen:-) Jeg må se om jeg klarer å forminske det:-)

Ha en skjønn helg på hytten og lykke til med malerjobben.

Klem fra Hjørdis

Hanna sa...

fint.
kram
Hanna

Sologbolig sa...

Fint på hytta di med "nye" utemøbler og lamper. her er innedag for ute pøsregner det. Sliter med WLW eg også, går ikkje an å publisere. Når eg gjør et forsøk, så kommer denne meldingen :" Kan ikke publisere filer. Den eksterne serveren returnerte feilen (403). Forbudt" Ja, det forsto eg jo mye av !!!!!
Ha ei fortsatt deilig helg.

Petrinetrollmor sa...

Hei ! Ja, kva skulle vi gjort på uten prosjekt ! Det spør vi oss, eg og Petrinemannen ganske ofte. Været kan vi heldigvis ikkje gjere noke med. Men vi kan snakke om det, for det er nå det det er til, er det ikkje ?

Herlige bilder som ga meg skikkelig sommarkjensle.

klem frå ei Petrine-mormor som får besøk av Håkon-gutten sin i morgon. Å, som eg elsker denne guten !

Tonemor sa...

Så flott møblene ble. Deilig når det er unnagjordt.
Pusset en benk i hagen i går som jeg tenkte jeg skulle beise i dag, men nå regner det. (Har ikke noe tak å stå under.)
Ja ja får ta det en annen dag.
Håper du har hatt en fin helg på hytta.
Klem Tone

Viola sa...

WOW! Stilige lamper! sto til den mørke knallblå himmelen også! :)