onsdag 1. august 2012

August-dikt

Du fører oss over til høsten som kommer, så nå er jeg klar for siste rest av sommer. Jeg føler litt vemod når du er i gang, for du synger sommerens svanesang..

IMGP6145_thumb3

På dager med sol er lufta tung, for bakken er mettet av regnet som kom …men ennå er det håp om solfylte dager, som varsler en høst så varm og fager.

IMGP6118_thumb3

Jeg ser på rogna og lurer litt på, betyr det mye snø når bæra er få?…..men først må jeg nyte deg fullt og helt, være her….være her nå!

IMGP6136_thumb3

Så kom August, vis dine beste sider, jeg trenger litt trøst før de kjøligere tider.skrevet av tovepia

Klem fra tovepia…………………som vemodig ser høsten komme nærmere;)

31 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Du er jo rene po(t)eten! Du mestrer visst det meste. Kjempefint dikt, og jeg håper at du (og alle andre) får en nydelig august. Den varer jo enda i 30 dager;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Flott skrevet og illustrert. Jeg føler alltid et vemod når det blir august og høsten lurer seg innpå. Det er bare å håpe på en god høst for "sol-celle-batteriene" i kroppen min tåler helt klart mere fint vær :)

Smått og Stort sa...

Fint :)
Men august er absolutt en sommermåned, så du må ikke begynne på høsten enda :) Jeg er klar for mange, fine dager framover med sol og varme♥
klem fra Sissel

Hanna sa...

vackra bilder.
Kram
HAnna

rett og vrang sa...

Så fine bilder! Jeg har så dårlig med blomsterpotter ute i år! I juli planta jeg rett og slett to potter med persille og sitronmelisse. Da kommer det i allefall til nytte! Ha en trivelig kveld! Synnøveklem

Mormorfarmor Inger sa...

Så nydelig!! Både tekst og bilder!
Ja måtte august gi mye sommer, og september også ☼
Klem klem!

Greta sa...

for eit nydelig dikt. Du er så flink. Det var hærlig. du er så flink. Stor klem.

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempe flott!
Godt at august er ein sommar månad!

Ha fin kveld!

Shy sa...

Det var eit NYDELEG dikt. Og eg kjenner meg veldig igjen i
det du skriv. Superflink du :-)

Misemor sa...

Vakkert! =)
Håper virkelig vi får en like vakker høst, med mye fint vær og behagelige temperaturer! =)
Klem fra ToneB

Mette sa...

Vakkert skrevet! Her borte i England er august absolutt fortsatt en sommermaned, men vi kommenterte igar kveld at vi merker at det blir morkere tidligere allerede... Nyt tiden NA!

Ruths datter sa...

Så flott. Jeg har linka til deg idag.
Klem

lavendel mio sa...

Nydelig!!
August kan være fin den:)
Klem Hanne

Strikkeheksen sa...

Et mere passende digt findes vist ikke til denne sommer, men det vidner vist også om, at der i tidligere år har været en vis lunefuldhed ;-)

Smukke billeder, du har taget, der trods alt viser, at det er sommer :-)

Janna sa...

Nydelig dikt! Ja, vi håper på flere solfylte dager - det trenger vi, og blir resten av august det slik som i dag skal vi ikke klage: 23 varme grader, og aldeles deilig vær!

Ha en fin august måned videre!

Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

For et flott dikt!
Ja, til flere soldager i sommerens siste måned.

Hobbybruket sa...

Det er alltid så hyggelig å lese diktene dine om de forskjellige månedene. Du beskriver dem så godt.

Måtte vi få en varm, solfylt og tørr august. :o)

Tino sa...

Litt vemodig at sommeren snart er over, den har jo nesten ikke vært her engang. Fine ord og bilder.
Ønsker deg en fin dag!
Klem T

Fjellets datter sa...

Det er så koselig med disse månedsdiktene dine, og dette var ikke mindre koselig...vi får bare håpe det blir litt varme før høsten setter inn, ja, for august er jo også en sommermåned.
Ha en fin dag.
Klem fra Kristin

Lisbeth sa...

Herlig og treffende :)
Ha en strålende dag,uansett vær.

Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, en sann poet er du, og det var vakkert om august! Vemodig er det, men vi har jo litt sommer igjen, og så kommer sikkert en flott høst!

Klem Cathrine :-))

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh så nydelig bilder og tekst!!
Men august er min sommermåned fremfor noen andre. Som regel byr den på godt vær. Så nå venter jeg (fremdeles) og håper. For juli var høstligt her. Synd sommeren i Norge skal være slik, men hva kan vi gjøre...

Du så flotte lystrekk du har heklet!!

Ønsker deg en fin augustmåned!

Klem fra Hjørdis

Daisys home sa...

Så fine ord og bilder:)
Må vel bare innse at høsten er like om hjørnet.
Føles jo som den har vært her ei god stund allerede:)
Med fortsatt laber form så blir det kun å se på alt som skulle vært gjort:)
Ha fortsatt fine dager:)
klemma sissel

1001ting sa...

Et veldig fint dikt, du er kjempeflink. Kos deg videre med skriving og handarbeid.

BrittB sa...

Kjempefint dikt og bilder! Du er god med ord! Ha ei fin helg! :-)

liven sa...

Så fint....

vil gjerne ha litt sommer før den eviglange høsten og vinteren setter inn!

ha en fin helg Tovepia

Ingrid Tunheim sa...

Flotte ord....dyktig er du. Vi tviholder på august som sommer også....og x fingrene for bedre vær og temperatur.

God helg

KariL sa...

Dine ord er så gode. August minner oss om at sommeren går mot slutten og alt må nytes dobbelt så godt :))
Sanketiden er begynt :))

KariLklem:)

Spurven sa...

En sommer - i år har den vært fraværende, og da er høsten alt for tidlig på trappa.
Du setter gode ord på det mange kjenner på i august.

Jeg ønsker deg en vakker august :-)
Klem fra Spurven

RandiA sa...

Så fint - håper det blir en lang, varm og solrik høst da...

RandiA sa...

Det var stemningsfullt.....