lørdag 13. august 2011

Tingstuo, Todalen

Endelig kom jeg meg en tur dit etter 4 uker på hytta;) Det er jo ikke lange kjøreturen fra hyttelandet...

IMGP3387

….så vi tok turen til vakre Todalen i Aure kommune i går ettermiddag, og målet var Tingstuo. Jeg har aldri vært i Todalen før, og det var virkelig et vakkert sted…kun ca 15 minutter fra Aure sentrum.

IMGP3390

Der har Synøve en sjarmerende butikk med brukt og redesign. Hun holder til i den gamle skolestua, en severdighet i seg selv. Når man kommer inn i en slik butikk, kunne man egentlig ha vært der i flere timer, for det er umulig å få med seg alt, men noen småting ble med hjem;)

IMGP3399

Jeg anbefaler alle som er i området å ta en tur; flotte omgivelser, koselig butikk og en så trivelig innehaver!!

IMGP3394 

Åpningstidene annonserer Synøve HER, så følg med;)

Klem fra tovepia………………………som har sol 3.dagen på rad;)

35 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Slike steder er jo så koselige å besøke! Alltid gøy å se om man finner noe man ikke trenger:D

beate sa...

åh, for en skjønn butikk!
gøy med bruktbutikker... ekstra gøy i slike landlige omgivelser!

god helg

klem beate

Synøve sa...

Takk for kjempetrivelig besøk - og for fremragende reklame:))))) Klem

Åshild sa...

Her er det loppemarked i næromåde i dag, men jeg har innspurt i hagen.

Alltid gøy å finne noe med sjel.

Misemor sa...

En perle blant fjell og fjord der forstår jeg. Har vært i Todalen en gang, kjørte feil. Men noen ganger lønner det seg og ta en liten avstikker, for et skjønt sted. Ikke visste jeg at de hadde en så fortryllende butikk der, men den skal jeg sannelig besøke en gang når jeg er på hytta. Håper at folka snart er ferdige med gulvet vårt så vi får komme igang med hyttelivet igjen!
Ha ei fortsatt fin helg. Klem =)

Elins Strikkeri sa...

For ein koselig butikk det ser ut til å vere og for nokre flotte skatter du fann!Ha ein fin kveld:))

Anonym sa...

Hei.
Har vært i Todalen flere ganger men har ikke oppdaget denne butikken. Skal jammen meg stikke innom henne neste gang. Takk for tips.
Fin Lørdag til deg.
Klem.

Mormorfarmor Inger sa...

Ååååå så fint!!! Litt langt unna herfra... men hvem veit, kanskje plutselig en dag er man i Trøndelag??

Klem fra Inger (som takker for tips om tegnkurs, trallalla ♫♪♫)

sylvia sa...

hei,
men å mye lekkert he var, hadde nok funnet endel der jeg å ser jeg,
så gøy med sånne butikker,
ønsker deg en nydelig helg,
klem fra sylvia

Vores have sa...

Hej Tovepia.
Øv- det er for langt væk - rigtig spændende ser det ellers ud.
Ha´en god lørdag.
Knus Hanne Bente

Janne i Fagerlia sa...

Så flott at du skrev om denne koselige butikken. Ante ikke at den eksisterte. Dette var noe helt etter min smak også, så butikken blir helt sikket avlagt et besøk når det passer slik. Spennende! God helg forresten!

Havfruen sa...

At vi ikke dro dit når vi var der?? Så mye fint:)) Var stilig det du kjøpte deg.
Ja, sannelig er det sol:)
Nyt sommerværet, klem fra meg:)

HildeP. sa...

Spennende butikk, og flotte blomstrende gjenstander du har funnet! Nyyyyt hver solstråle og god lørdag til deg! Klemz

Morten Pedersen sa...

Dette høres og ser ut som en virkelig koselig tur.

Vårt lille hjem sa...

Noen småting..synes du fikk med dæ ganske my æ da;)
Utrolig arti å tusle rundt i sånne butikker..mange flotte skatter å finne..og hurra for sola.

Klem Hege

Anonym sa...

elske sånne butikka.. kan finne de utroligste ting innimellom.. bare synd at de sjelden overlever.. de ligger slik til at folk ikke gidder kjøre innom.. og det blir det ikke butikk av..

nyt sol, varme og hva det måtte være.. klæm fra mæ

Lunalei ;-) sa...

Det er så koselig å tusle rundt i slike butikker, og det hender jo man finner små skatter også!!
Hørtes ut som en koselig tur!
Klem fra Hageavlen

Vårt lille hjem sa...

Vel..om sant skal sies så kjøpte hun de av en kjenning..hehe.. OGSÅ tenkte hun på oss..vi måtte jo også få litt..mamma i et nøtteskall.

Hege

Annelis hantverk sa...

Så mycket vackra saker i en underbar butik!
God helg!

Fjellets datter sa...

Ja, det er viktig å holde på "nærbutikken", og så bra at du endelig kom deg dit. Er det de tingene på den gule duken du kjøpte, var de så søte. Gamle serveringsbrett og mugger er jo helt i tiden, og minnene fra "før i tia" kommer frem. Fortsett å kose deg på hytta.
Klem fra Kristin

Emidoras verden sa...

Elsker å tusle rundt på sånne butikker.Her kan man finne mange flotte skatter.
Fine ting du fant deg, og den blå flasken likte jeg:)
Problemet her er at det fylles fort opp, så egentlig skulle man gitt bort en ting for hver man fikk inn...:)
Nyt helgen!
Godklem..

Tiril sa...

Så koselig og komme til et slikt sted, her må der vel være noe for hver og en smak.
Ha en fin helg Tove, må nyte siste rest av sommeren nå.

Guri sa...

Der har jeg også vært :) Og det var jammen ikke mye om å gjøre før jeg tok turen dit i går også.... Hadde logistikken gått opp hadde det blitt tur ;) Ja ja, uansett var det fine ting du fant :)
Kos deg i kveldssola :)
Klæm Guri

fruentimmeret sa...

Behagelig med 2 timers åpningstid var det første som slo meg. ;-)

Man kan sikkert få tak i noen skatter der hvis man er av retro-typen.

Ha en koselig helg videre ;-)


So long...

fruentimmeret sa...

PS. Jeg likte godt sukkerkoppen og melkemuggen du kjøpte deg ;.)

Shy sa...

Fine ting, spesielt dei med mørk bakgrunn :)

Anonym sa...

Her hadde jeg koset meg glugg i hjel!
En butikk helt etter min smak, men litt langt unna... ;)
klem Laila

Rose Garden Malevik sa...

Här var det mkt fint :)
nu startar partysäsongen igen.....
så missa inte


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Tins roser sa...

For et herlig sted og så koselige ting du fikk med deg hjem. Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg tatt en tur!

GOD helg!

Synnøve sa...

Har bare kjørt igjenom Todalen jeg. Skjønner at neste gang må vi stoppe og innom bruktbutikken.
Mye fint du fikk med deg hejm.
Må bare le av historien din under her. Synes jeg ser stakkaren med så høy feber:)

Her går ferien også mot slutten!
Klem Synnøve

Tonemor sa...

Hurra for sola!!!
Morsomt med slike butikker, fine ting du kjøpte med deg hjem.
Klem Tone

Vigleik sa...

Så vakkert ut.

Nå koser jeg meg sammen med Bitta, er her på ferie i noen dager og her er det også strålende sol.

Ha en super søndag.

Smykkas sa...

Det er slike steder som jeg i mitt indre kaller livsfarlige. Det er virkelig et hav av skatter du viser på bildene.

Klem

Strikkeheksen sa...

Først må jeg lige sige: Skønt indlæg "alle vet-indlægget" :-)

At besøge sådan en butik kræver timer og atter timer - den ser meget spændende og indbydende ud - fik du mon købt noget? :-)

Skjerstad sa...

Trivelig det er med sånne steder :) fine ting du fikk med hjem .Det hvite fatet var nydelig :)

Kos deg hjemme også da , ser ut som det blir sol noen dager til ;)
Klemmer fra Janne