fredag 2. mars 2012

Bestemødre kan brukes til så mangt;)

…og spesielt når de har levd et begredelig liv i en plastpose det siste året, da er det bedre å få dem i aksjon/funksjon;)

IMGP4949

Jeg begynte i fjor med et teppe av Babyull fra Gjesdal, men jeg ga opp. Garnet var i tynneste laget, og rutene fikk forskjellig størrelse alt ettersom fargen på garnet. Jeg tenkte først de kunne ha blitt til en pute, men så fikk jeg ideen om dette “tull-meg-rundt-skjerfet”, og som tenkt så gjort;)

IMGP4955

Jeg heklet en luftig kant rundt, luftmasker og staver i buen; det går to ganger rundt halsen. Jeg er godt fornøyd med anvendelsen av rutene;)

I kveld skal denne bestemora på “kjerringfæst”:O))….må ikke forveksles med dameparty…...GOD HELG ønskes dere alle!!!

Klem fra tovepia………………………………..som har en UFO mindre;)

48 kommentarer:

Linda sa...

Kos deg på kjerring festen!

Elins Strikkeri sa...

Flott med bestemødre til å ha rundt halsen, kos deg masse i kveld:))

Missfryd sa...

God idé og veldig fint:-)
Ha en hyggelig kveld.
Klem Ingrid

Tove sin strikkeside sa...

flott sjal

Havfruen sa...

Smart:)
Ha en topp kjærringfest, klem fra meg:)

Randi sa...

Såååå fint, Tove - både farger og utførelse! Ha en artig kjærringfæst! klem**

Berit sa...

Kjempesmart, ble lekkert.
Kos deg i kveld :)
Fredagsklem!

liven sa...

Stilig da!!
Kos deg på fest :)

Fjellets datter sa...

Så bra at den bestemora kom seg ut av "posen"..det ble jo et lunt og flott sjerf til kjørlige vårkvelder!
Kos deg masse på kjærringfæst og god helg!
Klem fra Kristin

salige lavendel sa...

Ble jo superfine ruter til skjerf!! Og kos deg på fest =)

Marion sa...

Fint! Kos deg på fest i kvell!
KLem

Tins roser sa...

Ha det toppers da, damen, det blir nok litt av en fæst tenker jeg...Skjerfet ble jo rålekkert!

Mormorfarmor Inger sa...

Smart løsning!
Og kos deg på kjærringfesten. Dameseparty er noe helt annet ja ;)
Go' hælj og klem fra Inger

Anonym sa...

Kjempesmart Tove! Ble så flott jo!
Alpakka garnet jeg bruker til mine bestemødre er veldig tynt det også, men nå er det bare 39 igjen å hekle..
Er så lei, men har ikke gitt meg ennå ;)
Kos deg på "Kjerringfæst"!
klem Laila

Shy sa...

Lurt. Har slike bestemødre i ein pose eg også....men dei SKAL bli teppe,...trur eg, det er iallfall planen...ein gong ;)
God helg!

Greta sa...

Begynte virkelig å lure i starten. Bestemødre i plastposer likte eg ikkje. men så las eg videre og såg bilde og da skjønte eg. Veldig fornuftig og lurt det der. Kos deg på jentefest du, kaller det no det eg da. Ha ei fin helg

Synøve sa...

Grattis med en ufo mindre:) Dette ble jo en smart hals, så anvendelig og passer til det meste vil jeg tro:) Jeg har ryddet litt i mine ufoer,kasta èn, rekket opp èn og omarkivert resten.....SÅ vanskelig å bli kvitt dem!!!! KOS deg storligen på dametreffet - høres herlig ut:))) jeg har vært på Skarsøya i dag igjen på besøk, begynner å bli en vane he he...:) Du kan tro det var vakkert der i sola.....

elsa sa...

Å, det va lurt, vart et gørrfint skjerf, da:-) god hælg!
Elsa

Anita Tørmoen sa...

Nå virker det! Draft blogger er visst der de prøver ut nye ting før de legger det ut på alle bloggene. Du er kanskje blitt prøvekanin:))

Wood and rose sa...

Stilig. Lurte på om jeg skulle hekle meg et teppe i slike bestemor-ruter...... men tror jeg dropper det, he-he. Eier ikke tålmodighet til sånt, det må gå fort unna. Ha en flott kjerring-fest. Klem Grethe, som er barnevakt for Mini-barnebarnet i kveld.

Fru R. sa...

Heia
Syns skjerfet var kjempefint jeg!
Ha en toppers kjerringfest, og en flott helg.
Klem fra Mette

Sylvia sa...

Det er jo superglupt å benytte rutene til et skjerf!!!
Men jeg savner litt farge (fargeglad som jeg er) så jeg hadde kanskje heklet små blomster i forskjellige farger, og sydd de fast i rutene.
Ha en herlig helg!!

Skjerstad sa...

En genial måte å bruke disse bestemorrutene på :)
Tull meg rundt skjerf er virkelig dekorativt og godt :)

Æ ønske dæ ei fin hælg !
Å du - SOL I HÆLGA :)
klæmma fra mæ

Ann Tove sa...

Kjekt med bestemødre på lur. Til og med til sjerf. God ide :-) Kos deg på festen og resten av helga.

"Romfortrivsel" sa...

Mannen min vil også ha en bestemor rundt halsen, sier han. Men jeg tror helst han mener meg:)
Så kan heller jeg ha skjerfene for meg selv.
Kos deg på kjerringfest! Hørtes gøy ut.

Fingerbølla sa...

Kjerringfest....kult. God helg, kos deg.

stallnilsen sa...

Kos dæ masse ikveld og ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

Ruths datter sa...

Dette ble fint det. Sikkert mykt også med det garnet. Fint med gråfarger og lyse farger. Toppers ble det.
Klem

ANNEPÅLANDET sa...

Det var en god ide! Skjerfet ser mykt og godt ut.
(Ble først litt bekymra ang de bestemødrene i plastpose, men det løste seg jo på beste vis).
Ha en fin helg!

anneskreative sa...

Det var en smart måte og bruke opp noen lapper på,,,,,her kan en jo bruke alle slags farger,,,,,
Kos deg på fest.
Anne

Guri sa...

Så flott et tullerundtskjerf det ble :) Har et ruteprosjekt på gang jeg også - må bare bli ferdig med noe annet først ;)
Fin fredagskveld til deg :)
Klæm

Mitt lille roterom sa...

Smart påfunn for å få unna en UFO :)
Håper kvelden blir kos for deg og de andre.
Jeg koser meg med .....? Ja, du kan jo ta en titt ;D

Klem fra meg til deg!

Snertne sneller og små nøster sa...

Nydelig som skjerf :-) Sikkert godt og varmt også :-))

Endelig helg, og da har forkjølelsa tatt meg :-(

Kos deg på kjærringfest - klem Siv

Drømmedama sa...

hei hå,
koose deg masse og ha en strålandes helg.
hei hå fra meg.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Det ble jo riktig så fint det, "tull-meg rundt"-skjerfet ditt! Hekleruter kan brukes til så mangt de!

God helg til deg!

klem Cathrine :-)

Merethe sa...

Lekkert skjerf. Det var jo lurt å bruke rutene slik. God helg. Klem Merethe

Trollmora sa...

Kjempefint skjerf Tove, kos deg rettelig på KjærringFæst :)

Sologbolig sa...

herlig skjerf i nydelige farger. Ja, Frankrike er bare herlig og varmt og fint.

Tonemor sa...

Bestemødre i plastpose, huff da.
Det ble kjempe fint.
Håper du hadde det fint på kjærring party.
Fortsatt god helg
Klem Tone

Janne i Fagerlia sa...

Skjerfet kan du være godt fornøyd med. Det ble lekkert, og fargevalget er jo slik at det passer til det meste.

Lykke til på kjerringfest - det er de kjekkeste festene som fins.

Hobbybruket sa...

Så lekkert skjerfet ble. Virkelig bra at du fikk det frem i lyset og i bruk, isteden for at det ble liggende bortgjemt.

Håper du får en super kveld på "kjærringfæst". :0)

Maret sa...

Så lurt, og litt mindre plastpose-fyll.
Kos deg på festen..

lavendel mio sa...

Artig med slike fester:)
Ha ei god helg, klem Hanne

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så lurt ~ og fint.

God helg til deg og alle andre kjærringer

AnKa sa...

Kjekt med UFOer som blir ferdig:) Og skjerfet ble knallflott:)
Ønsker deg ei fortsatt flott helg.
Klæm fra AnKa

Einy sa...

Så stilig!! Dette kan bli en ny trend :).

Nyt søndagen!
Klem Einy

Bitt@mi sa...

Oppfinnsomme du:) Koselig med bestemødre rundt halsen, og pent ble det.
Gleder meg til actionbilder av kjolen, men det har jeg vel nevnt før? :)
Alt jeg tar i for tiden blir til sokker, og det er det visst ikke noe å gjøre med:)))
Klemmer fra meg!

Ingun sa...

Hei. Bra anvendelse av ruter. Det var lurt.Ha ei flott ny uke.....