onsdag 30. mars 2011

2 blomsterbuketter

….kunne ha stått her idag. Vi hadde jo bryllupsdag i går, og jeg har jo før hatt et innlegg om Handys manglende blomster…..og han har jo lest innlegget, så jeg tenkte at denne dagen kom han vel hjem med en blomsterbukett…

IMGP1794

Det resulterte i at jeg ikke kjøpte noen blomst, for to buketter ble i meste laget, tenkte jeg…vi sitter jo bare på kjøkkenet, og det får være grenser for blomsterflor her inne:O)

IMGP1983

Gubben kom hjem…tomhendt…..han hadde tenkt på det, sa han, men regnet med at jeg hadde kjøpt en, og at to buketter ble i meste laget, tenkte han………Slik kan det gå når man har vært gift lenge nok; to sjeler, samme tanke:O)

IMGP1849

Til helga, kanskje???

Klem fra tovepia……………………som nå skal så sine egne blomster;O)

58 kommentarer:

Unknown sa...

En skjønn historie. :))

gult hus i svingen sa...

gratulerer med vel overstått bryllupsdag:) Blir ikke overøst med blomster her i huset heller...hvis det er noen trøst:)
De e no sol ut no da ihvertfall:)
klem Trine:)

Frøydis sa...

Hehe, herlig!
Du skal se han kommer hjem med idag ;-)
Og la meg vite om jeg får rett da, ok? Hehe..
Rart det der, hvor likt en tenker etter alle de årene sammen. Er nesten ikke noen vits å si noe, for man vet jo hva den andre kommer til å si..
Husker da vi var "unge", vi var ute og spiste middag, og der satt et "gammelt" ektepar og sa ikke ett ord til hverandre under hele måltidet.
Sånn skulle ihvertfall ikke VI bli...men så leste jeg er flott innlegg i et blad her forleden, og hun skrev akkurat det jeg sa nå, at de heller aldri skulle slutte å snakke sammen under måltidet. Men, som hun sa, vi er "ferdig snakket", nå nyter vi stillheten også. Og det betyr jo ikke at vi ALDRI snakker sammen, det gjør vi så absolutt, Gubben er for tiden rammet av munndiarê...

Håper dere har bedre vær nå, her er det snart slutt på alle spor etter vinteren heldigvis, sola skinner og det er litt vind, men jeg kan sitte i le, så da er det ikke noe problem :-))

Ha en flott dag videre og klem fra meg

Hjertedamas blogg sa...

Gubben kom hjem med en blomsterbukett en gang for VELDIG lenge siden, hvor jeg lurte på hva galt han hadde gjort nå. siden har han ikke kjøpt, for jeg spør bare hvorfor det. ha-ha. Nå er han på Kiel-ferja, og nyter livet. Og jeg er hjemme sammen med Mini-barnebarn!!! Men i morgen skal jeg kjøpe meg en blomsterkvast!!! Bare fordi jeg fortjener det. Klemz

Anonym sa...

Gratulerer med overstått. :)
Trøst deg med at du ikke er alene om å ha en glemmeåkjøpeblomstergubbe. :)) Gubben min glemte 40 års dagen min han,fjomsen.
Klem.

KariL sa...

For en skjønn historie. Måtte bare trekke på smilebåndet. Ja kanskje det ble litt mer også. Jeg kjøper ofte blomster til meg selv, ikke noe galt idet synes jeg, men selvsagt også kjekt å motta. Kanskje du kunne kjøpe blomster til handyman og nyte de begge to.

Ha en fortreffelig dag!

Smykkas sa...

Vel overstått dag. Jeg ville nå heller hatt to buketter enn ingen, men det er nå så. Du kan kanskje henge en liten lapp på innsiden av entredøren: Kommer det blomster, mon tro?

Du kan tro jeg har lurt på hvor du har vært, men nå er jeg oppdatert. Voldsomt til snø du har måket. Det slipper vi ihvertfall her i Bergen.

Klem

Mona sa...

God historie!!

Håper du har bedre vær, og kan nyte våren snart!! Her hos oss har vi snart ikke mer snø igjen...:-)

Unknown sa...

Til helga kjøper DU blomster til HAM ;-)

Tovepia sa...

Tjoho Randi, det er det jeg pleier å gjøre:O)))

Turid sa...

Hihi;) Men riktig som flere sier...det er jo tanken som teller! Høres ut som dere kjenner hverandre godt ja;)

Men så kan du kanskje få en bukett til helgen da...:)

Klem fra Turid;)

Datt sa...

Hehehe, harrusett, ingen blomster?? Jeg er veldig kjent med den, her vanker det aldri blomster... :P

Fruen på Skogmo sa...

Gratulerer med vel overstått bryllupsdag!

Hihi, hørtes kjent ut det derre med blomster forresten... Jeg får to buketter i året jeg - en til bursdag og en til morsdag. I hvertfall hvis han husker d da...

Ha en finfin dag!

Klem

H. sa...

Herlig !!!!!!!!!!

Ja, sånn går det...når man har vært gift såååå lenge ;)) hihihi

Tino sa...

Hihi skal se han kommer med en ekstra stor bukett i dag?
Herlig historie :)
Klem T

Havfruen sa...

;)) Du tar det igjen til helga ja:)
Det er sol:)))
Ha en fin dag videre, klem fra meg:)

Anonym sa...

må bare innrømme at jeg blir sur over slikt.. jeg synes at man kan sette litt pris på hverandre.. det koster jammen meg lite.. og de får ei kjerring som blir både overrasket og glad.. men det skjønner de visst ikke..

jeg ble forbannet da han glemte 50 års dagen.. sendte 3 røde roser til meg selv, uten kort !! tror han fikk noe å tenke på, for i år fikk jeg gavekort på spa og blomster.. dagen før !! : )

trøsteklæm fra mæ !!

Linda sa...

Ekje greit....får ikkje blomar eg heller.

mona.z sa...

Sender dere begge en bugnende vakker bukett i tankene:)

Greta sa...

Det er ikkje alltid man får blomster når ein forventer det. men da er det ekstra kjekt å få blomster når ein ikkje venter det da.
Det fikk eg i går. Vi var på coop i Førde, eg skulle finne noen småtteri som han ikkja hadde funne på rema 1000. Eg gjekk innover i butikken og han vart borte. regna med at eg fann han i det eg kom til kassa. Det gjorde eg. Da hadde han 3 små påskelilijer og to grønne planter i blomsterposen viste det seg. Det var så kjekt. Så kanskje Handymann kjøper blomster til deg ein dag du ikkje forventer det. Ha ein flott dag videre

Moan sa...

Jeg tror det blir to buketter til helgen!
Han kommer nok hjem med en... :-)

karna sa...

Gratulerer med overstått dag, og tilbake til hverdagen ,-),-) Kjøp blomster selv, ha en fin onsdagskveld. Klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Til helga burde du ;)

Tanken var da god. Et overfyllt kjøkken er ikke bare bare :D

Misemor sa...

Vi krysser fingrene for en blomstrende weekend!
=) Klem Misemor

Shy sa...

Hehe! Det vert vel slik, av og til iallefall, at eit ektepar tenker likt :)

Tussi sa...

Gratulerer med vel overstått, i alle fall!
Det kan synes som du bare må fortsette å gjøre som du pleier, hehe...
Ha en fin kveld :)

Synnøve sa...

To sjeler og en tanke:))
Skal se at han kommer med blomster til deg i dag:)
Klem

Som mine dager er sa...

Hehe ... teller 1,5 år som "gift lenge nok"??

Vi tenker i samme baner her hjemme også.

Men nydelige roser har du. Bare helkjønne!!!

Må stikke innom deg en dag med knivene. Hvis du ikke er hjemme, er det bare å legge de i postkassa da? Vet aldri når jeg er ute å sveiver neste gang vettu ...

Marit

Guri sa...

Kjenner meg litt igjen der :) Hender vi sier det samme i munnen på hverandre her i Fjøset ;) men vi har ikke likedanne grilldresser......
Ha en knallfin onsdagskveld :)
Klæm Guri

Anita Tørmoen sa...

Haha, sånn kan det gå. Nei, da er det best å ta spaden i egne hender og så dem selv:)

Misemor sa...

Ja, fantastisk flott vær vi har fått i Trøndelag nå, sol fra klar himmel (som lyn fra klar himmel kan en vel si?)!!!
Ha en finfin kveld!
=)Misemor

Kari Agathe sa...

Gratulerer med overstått dag :)

Hvis det er noen trøst så er ikke min flink med å huske blomster heller, men "tenkte" å kjøpe.... ;)

Ha en fin kveld.

Klem fra Kari

Besta sa...

Ja, det hørtes velkjent ut...vi har det nok sånn vi også:)
klem fra marilyn

Made by KKann sa...

..så utrolig herlig..håper du får blomster til helgen da!!! Smil!!

Ha en finfin onsdagskveld!

SmilKKann

Trollmora sa...

åh for en skjønn historie! G¤ratulerer med overstått!

Ingrid Tunheim sa...

En herlig historie og kjøp blomster en annen dag...en kan glede hverandre med en liten blomst hvilken dag som helst....

fruentimmeret sa...

Etter 37 år er det helt greit synes jeg. Det er nok helt andre ting som er viktigere da tenker jeg.

Sjarmerende at dere er soulmates ;-)

Masse lykke til med de neste 37...

Anonym sa...

Hehehehe. Hærlig :)

Fingerbølla sa...

Hi hi godt å se at det e flere deler av Norge som har mye sny...Her i Målselv e d også masse masse....men snart kjæm våren likavel!
Ha en fin kveld.

Einy sa...

Hehe, herlig!! Du får si til han at du fra nå av overlater blomsterinnkjøpene til han på sånne dager :)

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt gjort!

Ein stor bukett frå meg til dokke begge ;-)
Kanskje best å så dei sjølv, ja..

Anonym sa...

Ha ha....For en herlig historie.
Litt rørende også at dere faktisk tenkte likt :)
Like greit å kjøpe blomster selv.

Klem fra Ingunn :)

Lindas hobbyhjørne sa...

Gratulerer :)
Det er vel mange som kjenner seg igjen her :)
Ha en god natt, klem.

Ruth sa...

Huff da. :) Kanskje like greit skaffe sine egne blomster ja. Men han hadde jo en fantastisk unnskyldning da.

Maret sa...

Om gubben leser alle svarene her, så ha du buketten til helga..
Nyt dagane så lenge..

Janne i Fagerlia sa...

Dette var nesten morsomt. Men du har vel rett i at to sjeler etter mange år styres av de samme tanker. Jeg kjøpte faktisk to buketter til meg selv i helga.
For på Ica Maxi solgte de " 2 for 1"......

Bitt@mi sa...

Artig:-) Du skal se det blir to buketter til helga... :-O
Våren lar vente på seg her hos oss. Tror alle nå går rundt og bare venter på den, og det er det store samtaleemnet for tiden. Større samtaleemne enn feks. Libya... Slik er det, det er det nærmeste som teller i hverdagene:-))) (det var bare en liten ehemmmm... digresjon?)
Nei, nå tror jeg jammen jeg skal ta meg en liten formiddagslur. Det er høyst påkrevet for oss natteravner:-)
Ha en super dag - og håper våren kommer til oss begge nå snart:-)
Klemmer!

Gry sa...

he he... Så herlig med dine morsomme innlegg altså, jeg liker så godt måten du skriver på! ;) Ja ja, godt dere er samstemte da... To sjeler EN tanke.. ;)) Jeg lurer mange ganger på hva som skal til for at de skal skjønne hvor mye en liten blomst betyr og gleder, og at det kanskje faller litt tilbake på dem når vi blir gledet i hverdagen.. he he.. Her er det blomst to faste ganger i året; til jul og til bryllupsdag/bursdag som er to dager etter hverandre. Har prøvd å hinte utallige ganger opp gjennom årene, men har funnet ut at jeg får unne meg de blomstene jeg selv synes at jeg fortjener gjennom året ;)

Nyt siste dag av mars, i morgen er det APRIL!! Klemmer fra Gry

Sylvia sa...

Dere er herlige, begge to!!!!!!!

Vigleik sa...

Gratulerer så mye med vel overstått dag:)

Livet i Nord sa...

Jeg melder meg på i den lange gratulasjonslisten:))
Handyman var jo ikke helt bortevekk for han hadde nå i alle fall husket dagen i og med at han hadde tenkt på blomster:O
-og rart med "to skjeler i en tanke", sånn tror jeg det blir for mange etter et langt samliv.
God helg til deg fra meg:D

Siri @ Strikk og tøys sa...

He he, fornøyelig historie!
Gratulerer så mye med dagen :-D

Snertne sneller og små nøster sa...

Ha ha ha så søte dere er :-D Godt å ha en som er så samtenkt med deg og da :-)

Ha ei riktig god helg - klem Siv

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Så herlig...
Dere hadde jo tenkt tanken begge to da :)
Klem fra Laila

Seascape sa...

Hei Tove:-)
Tusen takk for kommentaren i hobbybloggen min. Du som er så flink med hendene og har en kjempe fin blogg innviterer jeg deg til å være med på HOBBYvenner forumet
http://www.hobbyvenner.no/
Jeg tror du ville like deg der i blandt mange hyggelige og dyktige hobbyvenner. Kom og bli med du også.
Gratulerer :-) dere er herlige begge to, også er du så flink å skrive det ned. Ha en riktig fin natt. Klemmmmmmm

Daisys home sa...

Joda kjente igjen dette da jeg leste det:)
Så kosli det med samme tanker, blir vel en del av netopp det etter å ha levd sammen i mange år.
Grattis så masse med overstått bryllupsdag.Her runder vi 35 årsbryllups dag til sommern :)
Skal si åra går fort, men vi er vel fortsatt like ung..iallefall til sinns:))
Ha ei finfin helg, klem sissel

Bestemor Drillo sa...

Det er jo tanken som teller ikke sant!
Gratulerer med de mange år som gjør at man er som en person etter hvert!
Ha en strålende vårhelg i snøen og prøv med regndansen!!!!!
Klem!

Unknown sa...

Tjihi:-)