søndag 14. mars 2010

Ny vinveske




Det ble en veske til…selvfølgelig;) Jeg har nok en tendens til å strikke flere produkter på samme mal, den tendensen har jeg alltid hatt:O) Denne gangen kommer jeg med oppskriften også:
DSC04409
Legg opp 25 m på p 5.5 (Fritidsgarn). Strikk 6 riller. På neste omgang felles de 13 midterste maskene. Omgangen etter legger du opp nye 13 m over de du felte. Strikk 7 riller og legg dette til side. Strikk en del til på samme måte.
DSC04411
Sett begge delene inn på en rundpinne samtidig som du øker en maske mellom delene m.a.o. 2 m ekstra på omgangen. Strikk til arbeidet måler 30 cm fra rillene. Nå felles til bunn: Strikk 2 r 2 rett sm, strikk 2 omg uten felling. Strikk 1 r 2 rett sm, 1 omg uten felling. Strikk 1 r 2 rett sm, 1 omg uten felling. Strikk 2 og 2 m rett sammen, klipp av tråden og trekk den gjennom de resterende. Tøves i maskin på 60 grader med mye annet i maskina. Børstes opp og formes rundt en vinflaske;)
DSC04431
Ha ei flott uke!
Klem fra tovepia………….som er klar for et snøfritt landskap;)

55 kommentarer:

Randi sa...

dritlekker...den var jo bare så fin...med blonder og det hele!

Ser at våren ikke har kommet lengre hos dere heller...men det er ikke så kaldt nå i allefall.

Ha en fin søndag

Hobbygåsa sa...

Så lekkert det ble med blonde på! Oj, det ser ut til at dere har skikkelig innlandsvinter, så mye snø som er igjen da. Her har vi så mye fint vær at det har startet å tine - jippi vi har jo bare veier! Og det drypper fra takene, nå er det bare kort til våren :-)

Havfruen sa...

Stilig:) Må innrømme jeg falt av lasset når du beskrev oppskrifta...
Mye snø hos dere ja..ikke fullt så ille her.
Startet dagen meget tidlig så jeg er trøtt som en dupp:)
Ha en flotters søndag videre:)
Klemmer:)

Strikkeheksen sa...

De er fine, dine vintasker - det kan være så hyggeligt at blive ved med at strikke et kendt mønster :-)

Her er sneen endelig ved at forsvinde og det pibler og klukker alle vegne :-)

huset ved elva-elin sa...

Heisann :) Kjempe fin veske, takk for oppskriften.
Ha en fin dag.
Klem Elin

Synnøve sa...

Hei Tove
De vin veskene dine er så fine.
Du har like mye snø som vi har.
Skal vi starte forening nei til mere snø:))

Ha en fin søndag

Hulda sa...

Så flott den vinflaskeholderen var. Likte så godt den lyse fargen og blonden du har sydd på. Nå har jeg forresten lagt ut fortsettelsen på innlegget fra i går. :)

HegeT sa...

Du er en kløpper på nye, smarte oppskrifter.
Denne kommer til å bli brukt flittig. Genial innpakkning til flaskene...
Tusen takk for at du deler med deg.

solfylt søndagshilsen
HegeT

Asbjørg sa...

De tovaproduktene dine er bare så lekre,denne vinflaskeholderen intet unntak!
Huff,nå snør det igjen!
God søndag videre!

Kalimera's blogg sa...

Stadig imponert over deg.
Flink du er.
Klem fra Helen

Laila -Karin sa...

Ja kanskje jeg skulle prøve , er litt trett av å bare strikke sjal.
Denne var jo kjempestilig.
Ha en fortsatt fin søndag
Klem

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin...Tusen takk for oppskriften.Får se om jeg prøver meg på en slik ei en gang..Ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil...♥♥ Sola skinner på Frei nå...

Randis side sa...

Tusen takk for ny oppskrift :) Hvis man skal gi en vin-flaske i gave, blir det mer helhet med en slik veske i tillegg. Har sett på oppskrift av data-veske også du hadde tidligere. Ser at du tover på 60 gr (slik jeg også pleier), men mange skriver at man skal tove på 30 gr. Sist jeg tovet, prøvde jeg med 40 gr. Synes det funker best på 50 og 60 gr. Ha en fortsatt fin søndagsettermiddag :) Klem

Stubbetufsa sa...

Den ble snaisen! Helt flott!
Og takk for oppskrift!

Sorterte forresten oppskrifter i går. Har nok for arbeid i to menneskealdre! Må tydeligvis prioritere!

Mine Blomster sa...

Ja, hiv alle plastikkposer... Dette er jo bare sååå mye finere å ta med seg i selskap når du har med vin!!!
Den var kjempefin!

Jeg har en bar terrasse... og i dag har vi sittet der og nytet solen, mens ungene har lekt på terrassen!!!
Kan det bli bedre?
Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei på du :-D Kjempefin vinveske da :-) Liker så godt blandingen av det fine og det grove - her tova ull og blonder.

Nå tror jeg snart vi snør inne her altså :-(

Litjtupp vil mer enn gjerne at jeg legger ut den ferdige jakka på bloggen min - hun syns det var koselig at du spurte :-D


Ha en fin kveld, og klem fra meg :-)

Magdalena sa...

nydelig vin-veske, snøfritt landskap høres flott ut nå...
klem¨¨*

yesheimen sa...

Hei. Disse vinveskene er så fine, og jeg har virkelig lyst å prøve å strikke en selv. Det kan da vel ikke være for komplisert for meg?? he-he.
Det blir jo en kjempefin gave sammen med en flaske vin, så tror nok jeg må ut og kjøpe garn ja.
Ha en fin søndagskveld Tove.
Klem Ann<3

Tiril sa...

Hei Tove, nå var det lenge siden, ja jeg ser snøen ligger hos deg og,,,er drittlei nå.Nydelig vinveske, kjekk å ha som gave med vin oppi hehe.

Tino sa...

Kjempefin, takk for at du deler oppskrift.
Her har vi varmegrader og litt sol om dagen, så snøen forsvinner litt etter litt.
Klem T

Tulip sa...

Skal si du er effektiv med å strikke nye produkter:) Kjempefine vinvesker!
Jeg er sånn at jeg sjelden gidder lage mer enn ett eksemplar, for jeg går så fort lei. Derfor er det dummeste jeg gjør er å starte på noe som krever et par. (votter, sokker, grytekluter osv...blir som regel bare en stk!)

Kos deg , selv om snøen ligger:)

Hanne sa...

Vinveskene var tøffe, men som Majorsfrua så falt jeg av lasset da oppskrifta kom. Skal jeg ha noe slikt så må jeg bestille fra deg.

Du er ikke alene om å vente på våren. Jeg vet jo at mars kan være slik som dette, men jeg fortrenger det hver gang.

EllenSand sa...

Kjempefin veske. Skulle ønske jeg var like tålmodig selv. Jeg blir så fort lei og lager sjeldent to like av noe som helst. :)

Unknown sa...

WOW..., den er kjempeflott!
Lekkert med den hvite blonden. Takk for at du deler oppskriften!

Klar for snøfritt landskap jeg også... ;O)

Ønsker deg en fin kveld!

Jannickes Hjemmekos sa...

Flott vinveske, Tovepia. Du er produktiv som få. Klem fra Jannicke som også er klar for snøfritt landskap, vi var på god vei helt til i natt....

sylvia sa...

så fin.
å tusen takk for at du delte.
ja ønsker dere å kan få skikkelige vår dager nå,med sol å snøsmelting for fullt.
klem fra sylvia

cille sa...

Supre vinvesker du tryller frem! Og her kan vi også se langt etter våren, får snøen ligger tjukk her ennå. Ønsker deg en fin og kreativ uke..

Lavendel sa...

Vældig flot, er den. Jeg håber snart, din sne går sin vej...jeg nyder at kunne se jorden og planterne igen!

Sidselsidserk sa...

God kveld rundt kjøkkenbordet!
Flott veske! Stilig å ankomme vinkvelden med denne da - legger den til todo-lista og takker for oppskrift.

Datt sa...

Åh, så fin vinveske! Flinke, FLINKE du! :D

Anonym sa...

Nydelige vinvesker!
Håper du også snart kan begynne å telle vårtegn. Jeg har to på min liste: snøklokker og tjelden. Og snart forsvinner snøen som dugg for solen. Bare vent!

Smykkas sa...

Nydelig arbeid - som alltid.

Her er det meste av snøen borte, men Kong Vinter herjer litt med oss fortsatt.

Jeg har puslet med litt i dag også, men stort sett har det blitt rydding og vasking.

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem

Solveig sa...

Ååååå, så flott denne var! Helt herlig med det lyse garnet - flinke deg har klart det igjen! Tar med meg oppskriften, jeg. Tenkte faktisk på deg i kveld når jeg tok i bruk det nye Cortina soft-garnet du skrev om her tidligere. Resultatet kommer om en stund:o)
Ønsker deg en flott uke, min venn!
Klem fra Solveig

Bitt@mi sa...

Koselig vinveske du har laget. Den blir liksom noe helt spesielt med den blondekanten også:-) Vi har også snø fremdeles, men det drypper og smelter hver dag nå:-) Skikkelige vårlyder. Og sola tar godt nå på terrassen:-)
Ønsker deg ei flott uke, og kos deg selv om snøen ligger litt lengre.. :-)
Klem fra meg!

Janne i Fagerlia sa...

Skål for den nye søte veska!

Livi sa...

å den var bare dritt lekker! så flink du er :) tror jeg skal prøve meg på den takk for oppskrift

Unknown sa...

Huff, det var da mye snø.
Vinbagen var flott. Blonde på det hvite aldeles nydelig, :))

Elins Strikkeri sa...

Flott vinveske du har strikka og du er så flink med pynting!! Ser at du har masse snø, det har me og sjølv om den smelter no litt etter litt!!! Venter på våren no, ha ei fin veke:))

Frøydis sa...

Hei på deg :-))

Den der var STILIG!!!

Godt å se at det ikka bare er vi som har snø, hehe...men det smelter jo mer og mer for hver dag! Herlig!!

Ha en flott solvarm mandag!
Klem, Frøydis

Evelyn sa...

HEi :)

Så fint og smart med ei vinveske da.. oppsrkifta på denne skal jeg ta vare på.

Sere dere har nok snø dere også.. de er det samme her hoss oss.. nå er jeg lei.. vill snart ha vår jeg nå.

Ha en flott mandag:):)

Klem

Seascape sa...

Kjempe fine, også er det så fint med noe pynt på. Da får de det lille ekstra.

Kjempe hyggelig at du ville være med på min Give Away.
Da har jeg puttet dine 2 lodd opp i Norges glasset. Glasset skal ristes og røres godt rundt før vinneren blir trekt :-))
Lykke til.

Ha en strålende mandag.

Nå skal jeg ut og ta bilde av den første Julerosen som blomstrer i år her i hagen. Den står og titter opp igjen om snøen.

Klem

Living next to me sa...

takk skal du ha, jeg lette etter en fin en , og denne var det.
Skal ha den i gave , eller premie for den korteste talen..jeg har rota meg opp i toasmaster rolle ..og hjelpe meg...
men takk ...frida

Bestemor Drillo sa...

Sender en mandagshilsen ,imens jeg venter på telefon fra sykehuset!!
Delikat vinveske med den blonden på;)) Klem fra meg!!

liven sa...

Så koselig denne vinvesken var....med blonde på og alt!!!
Ellers ser det likt ut ute hos oss også.....der har tilogmed kommet nysnø!!!

ha en flott uke tovepia

Josefine sa...

Heisan..

Den ble kjempefin! Så artig at du kommer med oppskrift også, takk for den:)

Ja nå er vi klar for vår.. men det snør hos meg i kveld, sukk...

HildeP. sa...

Lekker vinveske, den ble kjempesøt med blondepynten på! : ) ser det er en stund til sola kan nytes i hagemøblene, det samme her. Men mildere er det iallefall! : ) ha ei tipp topp uke!

Klemz

Anonym sa...

så fin den var:)
takk for korselig kommentar på bloggen min.
det er telys i den lysestaken ja.ville ha en som så ut som en minipeis,og jeg synes den funker bra utseende messig.
klem:)

Anlen sa...

Kjempefin! Og så er du veldig grei som deler oppskrift:)

Angel.Pearls sa...

Åh, den är så söt! Kram//Eva

Hannes hage sa...

Jeg ELSKER kombinasjonen av det grove og det yndige. Så lekkert med tovet vinvekse og yndig og skjønn blonde. Også så grei du er som legger ut oppskrift, hadde håndleddene mine klart å strikke, hadde jeg kastet meg over oppgaven!
Hilsen Hanne, som også er så uendelig klar for et snøfritt landskap!

strikkedilla sa...

Kjempelekker vinveske.

gisèle sa...

bonjour tovepia
Voila une bonne quinzaine de jours que j'avais mon serveur internet qui beuguait.
Je partage ta tristesse suite à la disparition de ta maman. Je te souhaite tout le courage pour surmonter ce triste événement.
Qu'elle belle argenterie que tu nous montres! Tu vais faire des envieuses.
Je constate que l'hiver persiste en Norvège.
Ici les températures évoluent entre 14 et 18°. On peut dire adieu à l'hiver.
Bonne journée et toute ma sympathie.

Siri @ Strikk og tøys sa...

Hei tovepia, takk for oppskriften på denne flotte vnvesken! Jeg strikket og ga bort i bursdagspresang et eksemplar i dag :-)

Marie sa...

Hei, her var det mye fint. Har akkurat laga min egen blogg og har linket til deg. Håper det går bra :) Du er kjempeflink :D

Therese Susan Isaksen sa...

Heisann <3 Lånte oppskrefta di te en pittelitn mysteriestrikk på ei gruppa på Facebook, håpa det va ok =) Må bærre sei at du har verkeli troffe med denna oppskrefta.Va på ei julemesse i Narvik i går og der va det 6-7 ulike varianta av posen din rundt omkreng på de førskjellige bordan.Grunnoppskrefta e denn samme, men pyntn e førskjellig.Min variant finn du på Theisas hobby på Facebook.1000 takk førr at du delte oppskrefta di <3