fredag 30. september 2011

Tusen hjertelig takk……

……..for alle hyggelige kommentarer og hilsener på bursdagen min!!! Jeg merker ikke at jeg har tippet over i et nytt år, men det skyldes jo at alderen alltid kommer litt snikende:O)…og det igjen betyr jo at man rekker så vidt å venne seg til alle “tegn i tiden”;)

IMGP3814

Helga ligger foran oss, og i morgen går vi inn oktober måned. I går hadde vi sommertemperatur til gagns…..og sol;)

IMGP3810

Dagen i dag er helgrå……men tempen er ennå over 10 grader, og da er jeg fornøyd! ….dere som har fulgt meg en stund, har jo hørt om min kuldeallergi både HER og DER, og den vil jeg ikke ha på denne sida av jul!!

IMGP3819

Nyt helga, folkens!!

Klem fra tovepia……………...eldre ja, men klokere??

onsdag 28. september 2011

28.september…..

…….er min dag, og jeg går inn i det siste året før jeg må skifte første tall i alderstallet:O) Jeg har skrevet om alder før, både HER og HER, så jeg skal ikke levne begrepet mange ordene denne gangen;)…men sannelig går det fort i svingene! Føler meg vel litt som denne tegningen..two in one:O)
 image
Det blir ikke den store feiringen; det er jo noe som heter når alderstallet blir høyt: “ingen grunn til feiring, hold heller gravøl over året som gikk”, men jeg holder heller ved klisjéen, “hver alder sin sjarm”:)
IMGP3764
Jeg jobber med ungdommer, og i forrige uke spurte en gutt: “kor gammel e du ,Tove?”……jeg nølte litt… så før jeg rakk å svare, sa en jente: “Sant, du e 36 år??”  De vet virkelig å oppmuntre:O))…. men så er alle over 20 år gamle i denne settingen:O)

Lene/Lena har navnedag idag, flotte navn!!
Klem fra tovepia…………………………som får servert fårikål…ikke lammelår:)

tirsdag 27. september 2011

Autumn feeling..

Høsten er definitivt her, og regnfulle dager og mørke kvelder resulterer i flere prosjekter på en gang …..ikke helt ulikt den lyse årstid heller:O))….og det går i blått, merkelig nok:)

IMGP3675

Disse Ole Brum-vottene er igang, men hvordan i all verden blir jeg kvitt de ekstra 6 maskene på tommelsida før toppfelling??…de som kom ekstra pga tommelkilen….det sier ikke mønsteret noe om…

IMGP3776

Mikkelua har fått blå striper…..

IMGP3793

Nytt teppe på gang, i heklede striper denne gang, og den siste bestefargenseren til Prins-III er påbegynt…..

 IMGP3789 IMGP3769

…..mens min stakkars sommerkjole fryser…brrr…må bare minne meg på at den ligger der..

IMGP3502

…men jeg har fått tørkede kantareller fra Bente med bloggen Vinterpike, det varmet godt;)……

IMGP3778 IMGP3784

………… de skal bli herlig tilbehør til høstens viltgryte! Besøk henne, hun har mye interessant på interiør, håndarbeid, uteliv……noe for enhver smak!

Klem fra tovepia………………………..som håper hun er waterproof;)

søndag 25. september 2011

Gangbar mynt;)

Skritt-telleren har gjort sin nytte, den har virkelig fått meg “på beina”, så jeg er blitt ganske bevisst hvor mye jeg går, uten at det er noen grunn til å blafre med antall skritt…..ennå:) Men sko må man ha, så når XXL nå har tilbud på disse fra Salomon, da slo jeg til! De kalles XA PRO 3D ULTRA 2 GTX; mangler bare fastback, hardtop, sprint…men det får jeg stå for selv:O))

IMGP3753 IMGP3755

Regner med de kan brukes hele året. Fikk penger til overs, så jeg dro innom Lampehuset; der var det 50 % på nesten hele butikken. Denne falt jeg for…litt lekker??

IMGP3766

Da går jeg snart inn i siste uke av september med nye sko og levende lys; det lover godt:)

Klem fra tovepia………………………………som synes tida raser avgårde;)

fredag 23. september 2011

Mikkelua i stripete utgave

Denne gangen valgte jeg å sette lua på damehodet mitt……

IMGP3745

…..sikkert grunnet de rosa stripene, men jeg vet det finnes tøffe og modige gutter og menn der ute som ikke skygger unna litt rosa…så derfor kom den på mannehodet mitt også:O)

IMGP3738

Av en eller annen grunn går det raskere å strikke striper, så det kommer nok flere stripete utgaver av lua;) ..denne er solgt, men har flere ensfargede i tovebua;)

Da er det gudskjelov helg, den skal nytes!! Nyt den du også!!

Klem fra tovepia……………………som liker fredager;)