søndag 9. oktober 2016

Høststrikking


Oktober er godt i gang med nydelig høstvær. Lufta er blitt skarpere, men sol og vindstille gjør at måneden så langt har vært god.
Denne Kvikklunsj-lua har jeg strikket to av; artig lue som kanskje helst forbindes med påskefjellet?



Jeg har som delmål et håp om å slanke garnlageret, så derfor er denne genseren på pinnene for tiden; har vel mye Drops Alpaca liggende..



Jeg må innrømme det ikke er enkelt å nå målet når butikkene har gode tilbud på garn:))...det skal ikke være enkelt!




Klem fra tovepia.....som ønsker alle gode oktoberdager:)

8 kommentarer:

Lisbeth sa...

Artig lue😊. Synes genseren du strikker blir skikkelig fin! Mine farger det der😊. I dag blåser det katter og kaniner her, men høsten har vært flott så langt. Fin ny uke til deg😊

Line Kristine sa...

Lue kommer godt med etter hvert nå, ja. Og genseren blir kjempefin!
Og garnfristelser, ja... De er neimen ikke like lett å motstå alltid ;)

Britten sa...

Ja nu är det höst och mössor och jackor ska fram! Din mössa är kul!
Du stickar så mycket fint och den tröjan blir det också.
Ha en fin höst! :)

Sidselsidserk sa...

Genseren ser flott ut, gleder meg til fortsettelsen:-)
Nyt dagene der du er

Janne i Fagerlia sa...

Kvikklunsj er vel tursjokolade som er med i sekken hele året. Kvikklunsjlua må vel kunne brukes på samme måte, ikke bare i påsken.

Ingrid Tunheim sa...

Kul påskelue..Jeg får så vondt i høyrearmen når jeg hekler og strikker, men det er selvfølgelig ikke noe alternativ som garmbegrenser. I alle fall så ser genseren veldig fin ut.

Fingerbølla sa...

Hei. Mye fine strikkerier! Huff ja garnsalg er vanskelig å motstå....eg har vært svak for gode tilbud og kjøpt noe fra drops...men har litt planer da...hehe. Kos deg med søndag, det gjør eg. Klæm

Ruths datter sa...

Det blir en lekker genser du. I dine fine blåtoner også.
Klemz