onsdag 1. juni 2016

Klutestrikk

Sannelig er det noe klutestrikk igjen...eller kopptuer som jeg liker å kalle det. Enkel strikking som kan gjøres som bilpassasjer:)




Jeg er ikke spesielt glad i dette garnet til kluter, Gjesdal Bomull Sport, men jeg har så mye av det liggende, så derfor blir det nok noen kluter fremover...og etter vask, fungerer garnet godt til formålet;)




Jeg strikker først 2 riller. Deretter 1 rett og 1 vrang 2 omganger, rett 2 omganger; gjentar dette, men strikker alltid første og siste maske rett, og avslutter med to riller...la opp 45 m.



Håper alle nyter starten av juni, skikkelig varm start her, måtte det vare:)

Klem fra tovepia……………..som strikker mer enn hun vasker;)

2 kommentarer:

Janna sa...

Tuer er forbruksvarer, så det å ha en sabel liggende, er vel greit :-) Her har været også vært fantastisk i lang tid nu, men i dag våknet jeg opp til seks grader, og slik sier Yr at det skal bli minst ei uke framover, det er til og med meldt muligheter for sludd... Så muligens jeg tar tuene og bøttene fram og setter igang og vasker. Like greit, så får jeg gjort det unna før sommergjestene kommer, uten at utendørslivet lokker og lurer meg ut.

Ha en fin helg der du er, håper du er heldig og får beholde det fine været.

Unknown sa...

Greit sommerhåndarbeid og noe vi alltid har bruk for. Vi har hatt noen fine uker med sol og godt vær, men i dag er det surt med regn og lave temperaturer her nord.
God helg til deg:-)