tirsdag 11. november 2014

Småstrikk

Jeg har bestemt meg for å strikke av lager resten av året…stort sett.. så første produkt ut er en oransje klut/tue:) Her holder jeg meg til den tradisjonelle kluten, og har denne gang strikket av garnet Paris.

IMG_5295

Hadde noen nøster Nepal (65%ull 35% alpakka) liggende, så det ble ei lue også, greit å ha når kulda nå setter inn…men i følge gubben klør den, så det blir ikke strikket flere luer i det garnet.

IMG_2247

Har også strikket en ny utgave av Mikkelua..kan vel ikke kalle den det lenger, for her ble det falske fletter og ny felling på slutten…men garnet er Drops Merino Extra Fine.

IMG_9928

Jeg har egentlig nok å strikke på, men jeg har meldt meg på Bittamis strikkemysterium på fb..og ikke nok med det, jeg strikker to skjerf!..begynte med et hvor bare restegarn skal brukes, men så måtte jeg selvfølgelig strikke et i blåfarger også:)

IMG_5333.JPG (2)

Jaja, så har jeg nok å gjøre før jul, men hvorfor ikke..

Klem fra tovepia……………som baker minst mulig til jul;)

9 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Det blir spennande å sjå skjerfa du strikkar.
Eg strikkar litt koppetvoger etter inspirasjon frå deg.
Har strikka mange av garnet frå Europris som du skreiv om.

God onsdagskveld frå Anne-Mari

Janne i Fagerlia sa...

Lykke til med alle strikkeprosjektene! Mye lekkert på gang ser jeg :)

angie sa...

wow, was für tolle muster!!! ich liebe die braune mütze!!! einen schönen abend wünscht angie aus deutschland

Unknown sa...

Kjekt å ha nok å gjere. Det har eg også. På strikkefronten altså. MAsse flott her. Dumt at lua klør. Da blir den nok ikkje brukt. Liker heller ikkjet ing som klør. Men den i ekstra fin den klør ikkje og den var veldig fin. Kos deg fremover med alt strikketøyet ditt. Det skal eg og. Klem

liven sa...

Vi blir ikke arbeidsledig nei...og du er jo raceren Tovepia :)
Du vet...noen baker...noen strikker og noen maler :)

Ha en fin fin dag!

Mitt lille roterom sa...

Greit å velge luegarn som ikke klør ja :)
Og den nye var jo superlekker!! Navnet bør være Mikkeline - ettersom den er hakket mer feminin enn Mikkellua ;)
Nydelig lue!!

Dette adventsmysteriet har jeg meldt meg på også .... spennende nok - og har som deg lagt opp til 2 skjerf. Ett i rester og det andre i Kauni :)

Ønsker deg flotte dager fremover med garn og pinner!

Klem fra Ann Elisabeth

Mormorfarmor Inger sa...

Adventsmysterie på pinner jeg også - i restegarn. Det får bli som det blir, men jeg greier meg med ett foreløpig! Baking til jul er oppskrytt - i år gidder ikke jeg mye heller, når jeg tenker på hvor mye av det som ble kasta til slutt...
God strikking videre - du er en racer :) Klem klem!

Barwitzki sa...

Deilig mønsteret med skjerfet... det ble fint. Jeg gleder meg å se fortsatt.
Fine luer du har strikkt. Dessutten med grå lua - sikker passer denne perfekt.
Fletterlua er kjempeflott også.
Jeg strikker lua... også... og vil ferdig arbeide med mohaigarnet.
Ha en fin torsdag. Hilsene fra Viola.

Ruths datter sa...

Den nye utgaven av Mikkelua ble superfin.
Klem